New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 65K
  • På Ceres Park, Vejlby konverteres dit sæsonkort til et Stemningsabonnement.
  • Denne ændring betyder, at du aktivt skal hente en billet fra kamp til kamp til Stemningsafsnittet D1. Hent en billet så længe, der er billetter til salg

Hvad fanden er det for noget svineri?
    Nu er jeg pludselig ikke sikret billet til alle kampe. Kommer vi en situation hvor vi har noget på spil i slutspillet mod hold som FCK, FCM og BIF,
    så skal jeg pludselig sidde og være nervøs foran computeren hver anden uge og håbe jeg får billet.

AGF har udsendt information omkring afsnittende på det midlertidige stadion i Vejlby:

A-tribunen
A-tribunen er eneste overdækket tribune. A1 er unummererede siddepladser, mens A2-A6 er VIP.

B-tribunen
B2 er unummererede ståpladser. B1 er til udeholdets fans.

C-tribunen
Hele C-tribunen er nummererede siddepladser. Der er desuden kørestolspladser på C8.

D-tribunen
D1 er stemningsafsnittet, som er unummererede ståpladser. Det samme er Ungdomszonen. D2 er Familieafsnittet, som har unummererede siddepladser.

Attachments

• Ceres Park, Vejlby.webp
    Ceres Park, Vejlby.webp
    12.2 KB · Views: 42
  • På Ceres Park, Vejlby konverteres dit sæsonkort til et Stemningsabonnement.
  • Denne ændring betyder, at du aktivt skal hente en billet fra kamp til kamp til Stemningsafsnittet D1. Hent en billet så længe, der er billetter til salg

Hvad fanden er det for noget svineri?
    Nu er jeg pludselig ikke sikret billet til alle kampe. Kommer vi en situation hvor vi har noget på spil i slutspillet mod hold som FCK, FCM og BIF,
    så skal jeg pludselig sidde og være nervøs foran computeren hver anden uge og håbe jeg får billet.
Du vil altid ku' få en billet, da der er ikke er flere billetabonnenter end hvad kapaciteten på de enkelte afsnit er, og pulje 1 kommer til at bestå udelukkende af sæsonkortholdere og abonnenter.

Du vil altid ku' få en billet, da der er ikke er flere billetabonnenter end hvad kapaciteten på de enkelte afsnit er, og pulje 1 kommer til at bestå udelukkende af sæsonkortholdere og abonnenter.

Kan man være sikker på det?
Idéen med billetabonnement på det gamle stadion, var som jeg forstod det at man ikke var garanteret en billet.
Og de har ikke lukket for salg af billetabonnementer til stemning. Det kan man stadig købe.

Vi er en stor flok der sidder sammen på C6 øvre og har gjort det i rigtig mange år "ca 25" nu skal vi booke sammen hver gang.....jeg kæmper lidt for at minde mig selv om at det er kult i Vejlby....jvf JN!
Altså helt ærligt!? Hvad har I sammen inde på tribunen!? Kan da ikke være meget…2-4 kan jeg forstå er sammen og kan en dialog under kampen…men 25!? Må indrømme jeg overhovedet ikke er med ift bekymringen….

Altså helt ærligt!? Hvad har I sammen inde på tribunen!? Kan da ikke være meget…2-4 kan jeg forstå er sammen og kan en dialog under kampen…men 25!? Må indrømme jeg overhovedet ikke er med ift bekymringen….
Jeg læser det, som at det er ca. 25 år.

I alle tilfælde er den slags vel personlige behov, præferencer og vurderinger.

Jeg er godt nok heller ikke imponeret over Vejlby, må jeg indrømme. Jeg tror, det kommer til at sutte gevaldig røv. 🤷🏼‍♂️

Jeg læser det, som at det er ca. 25 år.

I alle tilfælde er den slags vel personlige behov, præferencer og vurderinger.

Jeg er godt nok heller ikke imponeret over Vejlby, må jeg indrømme. Jeg tror, det kommer til at sutte gevaldig røv. 🤷🏼‍♂️

Det gør det sgu nok også, men det er vel som forventet. Det kan jeg sagtens leve med når vi får top top klasse i de næste mange år efter Vejlby.

Sådan en februar kamp med 1 grad og pis regn, det bliver top nedern 😂

Hvis man nu er en stor gruppe, der mødes før eller efter kampen til fælles aktiviteter og gerne vil sidde sammen på stadion for det sociales skyld, kan jeg ikke forstå, at det kommer andre ved.
Jeg tror dog også, det er 25 år, som @Rastapopoulos mener.

Hvis man nu er en stor gruppe, der mødes før eller efter kampen til fælles aktiviteter og gerne vil sidde sammen på stadion for det sociales skyld, kan jeg ikke forstå, at det kommer andre ved.
Jeg tror dog også, det er 25 år, som @Rastapopoulos mener.
Ok, fint med mig…men hvordan kan 25 prsha noget socialt på en lang række eller i bedste fald flere rækker…undrer mig bare! Nå, pyt!!

Alle der vil skal nu nok få billet sammen. Det tror jeg ikke bliver et problem. Klart hvis man vitterligt er 25, så kan det blive et problem og så ikke helt alligevel. Det er jo flere tusinde pladser som ikke er sæsonkort, så hvis man bare gider ulejlige sig med at hente billetterne i den første tid, så går det nok.

Jeg tænker mere det er problematikken omkring at det er én person, der hver gang skal fixe det for alle. Er det så også ham der sidder med alle billetterne, eller får man sin egen billet i sin app? Jeg tænker umiddelbart alle bare trækker den billet når de kan og så finder de ud af efterfølgende om de kan deltage. Man gider ikke være 50/50 og risikere ikke at kunne sidde med sine bekendte.

Vi er en stor flok der sidder sammen på C6 øvre og har gjort det i rigtig mange år "ca 25" nu skal vi booke sammen hver gang.....jeg kæmper lidt for at minde mig selv om at det er kult i Vejlby....jvf JN!
Vi har det samme setup og kan virkelig ikke forstå hvorfor man ikke kan få en fast plads. Glæder mig helt vildt til det nye stadion er færdig men synes godt ikke de gør meget for at please os gamle tosser.

Ja tingene bliver ikke helt som normalt de næste to år.
Er I virkeligt så overraskede over det?

Som jeg forstår det, skal sæsonkortholdere nok komme forrest i køen, men kan ikke altid forvente at få lige præcis de helt perfekte billetter.

Mon ikke det går?
Jeg har det på samme måde. Jacob Nielsen har gjort en dyd ud af at nævne igen og igen, at det bliver nogle lidt bøvlede år i Vejlby, men at der så venter os noget fantastisk på den anden side.

Det eneste folk så har bidt mærke i, er at han også har snakket om, at han tror, det samtidig bliver 'kult' at komme så tæt på banen, og at det kan blive en fed oplevelse.

Jeg ville personligt vente og se, om ikke det hele nok skal blive meget godt. Så slipper man for at ærgre sig to gange, hvis det rent faktisk viser sig at blive noget lort.

Ok, fint med mig…men hvordan kan 25 prsha noget socialt på en lang række eller i bedste fald flere rækker…undrer mig bare! Nå, pyt!!
Lad os rent hypotetisk antage, at man ikke ses så ofte. Måske bytter man pladser internt i gruppen. Sidder mellem forskellige til hver kamp. Måske går man sammen ned til pausesmøg. Måske har man nogle ritualer. Måske er der to faste ølkuske, som bærer seks i hver hånd, og så får taberen i stolelegen ingen. Måske sidder man 5*5 eller 7+6+6+6 og kan alligevel tale med flere end blot sidemanden ved at vende hovedet tilbage eller råbe ned i de gammelmandsdøve ører på rækken foran.
Måske synes man, det er fedt af helt andre årsager. Hvad ved jeg? Nå jo, jeg ved én ting. Nej faktisk to. For det første rager det ikke mig, hvorfor folk gerne vil sidde sammen. For det andet er det en gigantisk forringelse, at vi skal betale samme pris for en plads på et ringere stadion, når også pladsfordelingen ødelægges.

Synes det er pinligt ringe, at det er lavet på den måde. Alle, der har faste pladser på Århus Stadion, skal også tilbydes faste pladser på Vejlby Stadion uden at skulle lege stoleleg fra kamp til kamp.

Så man vælge efter anciennitet og sæsonkortkategori. Og ja, ud fra en algoritme, hvor der ikke bliver enkeltstående tomme sæder, men dog med muligheden for at få sin faste plads.

Lad os rent hypotetisk antage, at man ikke ses så ofte. Måske bytter man pladser internt i gruppen. Sidder mellem forskellige til hver kamp. Måske går man sammen ned til pausesmøg. Måske har man nogle ritualer. Måske er der to faste ølkuske, som bærer seks i hver hånd, og så får taberen i stolelegen ingen. Måske sidder man 5*5 eller 7+6+6+6 og kan alligevel tale med flere end blot sidemanden ved at vende hovedet tilbage eller råbe ned i de gammelmandsdøve ører på rækken foran.
Måske synes man, det er fedt af helt andre årsager. Hvad ved jeg? Nå jo, jeg ved én ting. Nej faktisk to. For det første rager det ikke mig, hvorfor folk gerne vil sidde sammen. For det andet er det en gigantisk forringelse, at vi skal betale samme pris for en plads på et ringere stadion, når også pladsfordelingen ødelægges.

Synes det er pinligt ringe, at det er lavet på den måde. Alle, der har faste pladser på Århus Stadion, skal også tilbydes faste pladser på Vejlby Stadion uden at skulle lege stoleleg fra kamp til kamp.

Så man vælge efter anciennitet og sæsonkortkategori. Og ja, ud fra en algoritme, hvor der ikke bliver enkeltstående tomme sæder, men dog med muligheden for at få sin faste plads.
At man både mister faste pladser og overdækning til samme pris som nu med Guld+ 🤣 er da en nedskalering, der vil noget. Silende regn i februar på det nye C ude i Vejlby tror jeg de færreste vil kalde kult men nærmere en misforstået BS Christiansen event, og det synes jeg vi skal lade FCM om 😂.

Jeg glæder mig personligt meget til tiden (nok særligt det første års tid) i Vejlby - særligt fordi vi kommer helt tæt på banen. Og jeg køber JN's kult-betegnelse. Det manglende overdække bliver selvfølgelig noget lård, hvis det regner. Det kan vi nok alle blive enige om, men jeg synes også, at vi skal huske, at alternativet til tiden i Vejlby er enten en tur til Horsens/Randers/Silkeborg hver anden weekend i to år eller et nyt stadion, der ikke ligger for enden af Stadion Allé.

Latest posts

Back