New posts

Den store økonomitråd

• Thread starter Thread starter Dichio
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 260K
Den store økonomitråd
Vil ogs? sige at s?dan som vinduet har udviklet sig pt, er jeg oppe p? at AGF slutter i top6 med 75% - men kan ogs? bare v?re k?dhed, ingen af os kender reelt styrken af AaBs tilgange af de helt unge eksotiske spillere, og hvad OB finder p? her til sidst de har jo haft riven ude efter noget tilgang som ikke er lykkes. Og synes alts? Randers har nogle gode m?lscorere og arbejdsm?nd i kombi som g?r man ikke helt kan afskrive at de overrasker og lige pr?cis klemmer sig ind som nr 6. Gud forbyde det.

Jeg synes ogs? AGFs succes ledelsesm?ssigt hviler p? s? mange ben at det godt kan l?ses med udskiftning. Bestyrelsen har stor erfaring og l?rt af sine mange fejl (jf fx zig-zag tr?nerskift og stil fx - og at man i 100 ?r k?bte robuste ?ldre typer, inden man for 3 ?r siden inds? at unge ogs? kan have rette mentalitet og ikke mindst sult)

JN har v?ret direkt?r i fodbold i 17 ?r, og tror ogs? han blive l?nge hos os. Det er vel kun fck, udlandet eller anden branche som kan lokke ham. N?ste mange ?r burde AGF v?re for sp?ndende en udfordring til brancheskifte.

PC har ogs? v?ret chefscout og sportsdirekt?r i 13 ?r, Og kan heller ikke se han lige f?r bedre sted at v?re.

Tr?nere holder ikke s? l?nge normalt - lad os se med DN. Men ellers finder vi en ny. Det er helt anderldes opgave at komme ind som tr?ner i AGF i dag end f?rhen. Der er ro p? og en k?mpe stab. I gamle dage var tr?neren alene med en assistent og et par pensionister som hj?lpere.

Vil meget n?digt af med PC og is?r JN, men der findes ogs? andre dygtige folk derude. Bare man ikke igen hentet nogen ind uden erfaring som man gjode med Brian Steen og en hel r?kke direkt?rer som kom fra andre brancer eller bare var et stort fodboldnavn. S? skal de i hvert fald ind i organisationen p? en mindre post f?rst og i l?re. Og ikke bare komme ind fra gaden eller superligaholdet.

FX bliver Johan lange vel n?ppe mange ?r i Aston Villa, m?ske han bliver en succes og skal endnu mere udland, men ogs? gode muligheder for at han kommer hjem igen. Bare et eks.

P? trods af den spirende optimisme herinde, s? ser andre lidt anderledes p? holdets muligheder i den kommende s?son.

S?son-spilforslag til Superligaen: Fischer, Wilczek og AGF i problemer? |...

Antal point i Grundspillet
AGF under 37,5
1,80 @ Danske Spil

AGF har hentet henholdsvis 47, 31, 29 og 25 i de sidste fire s?soners grundspil, som har best?et af 26 kampe. Omregnet til det nuv?rende format med 22 kampe betyder det, at holdet kun i sidste s?son sneg sig over spillets gr?nse med 39,8 point, mens man ellers har ligget p? 21-26 point.

Det ligner en stor udfordring at leve op til for et AGF-hold, der ikke har for vane at indfri omgivelsernes h?je forventninger. L?g dertil at AGF ogs? skal mestre den sv?re balance det er at spille europ?isk fodbold sidel?bende, mens det alts? ogs? skal fremh?ves, at det generelle niveau i Superligaen er h?vet efter nedsk?ringen fra 14 til 12 hold.
Flere vil nu h?vde, at det m? v?re til vores fordel at niveauet er h?vet :-)

Martinstranger date=1599761705 said:
P? trods af den spirende optimisme herinde, s? ser andre lidt anderledes p? holdets muligheder i den kommende s?son.

AGF under 37,5
1,80 @ Danske Spil

AGF har hentet henholdsvis 47, 31, 29 og 25 i de sidste fire s?soners grundspil, som har best?et af 26 kampe. Omregnet til det nuv?rende format med 22 kampe betyder det, at holdet kun i sidste s?son sneg sig over spillets gr?nse med 39,8 point, mens man ellers har ligget p? 21-26 point.

Det ligner en stor udfordring at leve op til for et AGF-hold, der ikke har for vane at indfri omgivelsernes h?je forventninger. L?g dertil at AGF ogs? skal mestre den sv?re balance det er at spille europ?isk fodbold sidel?bende, mens det alts? ogs? skal fremh?ves, at det generelle niveau i Superligaen er h?vet efter nedsk?ringen fra 14 til 12 hold.
Det er eddermaneme den d?rligste analyse af et bet jeg l?nge har l?st. Kun overg?et af den som han selv f?r lavet lige inden, hvor han mener at n?sten fodboldinvalide Victor Fischer laver flest assists af alle.

[member=56]Martinstranger[/member]
Odds 1,80 p? at AGF ikke henter 38 point g?r da AGF til favorit til at hente mere end 38 point g?r det ikke? Umiddelbart ikke et specielt lukrativt bet Med mindre man er helt sikker p? at den g?r hjem, men nu er Tipsbladets analyser ogs? yderst sj?ldent indenfor skiven. ::)

I forhold til det der med risikoen for at skift p? n?gleposter bringer os ud af kurs: For mig at se er det DN, som er den st?rste udfordring. Hvis vi holder stilen i denne s?son, tvivler jeg p?, at jobbet som AGF-tr?ner kan ?vokse? hurtigt nok til at f?lge med DN?s tilbud udefra. Derimod kunne det modsatte m?ske godt v?re tilf?ldet for JN og PC. Der er jo virkelig lagt nogle sp?ndende spor ud for de kommende 5-7 ?r.

P? den ene side er der risikoen for, at PC og bestyrelsen alligevel falder i og hyrer en ny tr?ner, som ikke videref?rer DN?s meget karakteristiske spillestil og filosofi (som vel reelt er som skabt til den her klub). Og karrusellen dermed starter endnu en gang. P? den anden side er der risikoen for at DN?s s?rlige evne til til skabe et bomst?rkt kollektiv ikke kan erstattes i praksis - b?de fordi tr?nere med disse egenskaber er sv?re til komme i n?rheden af, og fordi den slags kan v?re sv?rt at bed?mme p? forh?nd (og udefra).

Holmertz said:

AGF under 37,5
1,80 @ Danske Spil

Det er eddermaneme den d?rligste analyse af et bet jeg l?nge har l?st. Kun overg?et af den som han selv f?r lavet lige inden, hvor han mener at n?sten fodboldinvalide Victor Fischer laver flest assists af alle.

Dus kal l?se pr?missen med. De skal lave et nogenlunde fornuftigt bud, ja. Men de skal ogs? sikre, at folk klikker p? artiklen, s? det skal ogs? v?re lidt kontroversielt og handle om de klubber med mest opm?rksomhed. I det lys, er det sku da et fint bud ;-)

T-Knogle said:
[member=56]Martinstranger[/member]
Odds 1,80 p? at AGF ikke henter 38 point g?r da AGF til favorit til at hente mere end 38 point g?r det ikke? Umiddelbart ikke et specielt lukrativt bet Med mindre man er helt sikker p? at den g?r hjem, men nu er Tipsbladets analyser ogs? yderst sj?ldent indenfor skiven. ::)
Hvis man ?nsker at spille p? det, s? tror man vel ikke p? AGF henter flere point end 38?  ;)

mph date=1599805449 said:
Holmertz date=1599763132 said:

AGF under 37,5
1,80 @ Danske Spil

Dus kal l?se pr?missen med. De skal lave et nogenlunde fornuftigt bud, ja. Men de skal ogs? sikre, at folk klikker p? artiklen, s? det skal ogs? v?re lidt kontroversielt og handle om de klubber med mest opm?rksomhed. I det lys, er det sku da et fint bud ;-)
 Ja, p? den m?de virker den da. Men at vores resultater for fire s?soner siden skulle v?re relevante for den kommende s?son har jeg sgu lidt sv?rt ved at se logikken i🤔

M?ske den burde i denne tr?d.

2015 plan meldt ud Offensiv AGF-melding ? Ekstra Bladet

Frem mod 2025 skal AGF v?re i Superligaens top-6 hver s?son, vinde medaljer mindst to gange, vinde pokalturneringen mindst en gang mere, og klubben skal minimum en enkelt gang v?re kvalificeret til et europ?isk gruppespil 

Fra hjemmesiden AGF s?tter ny ambiti?s sportslig m?ls?tning - AGF Fodbold

ndfrielsen af de sportslige m?ls?tninger skal ske p? f?lgende vis:

En fortsat gradvis og betragtelig for?gelse af det sportslige budget, hvilket prim?rt skal realiseres ved, at st?rstedelen af indt?gterne fra en given transfer altid vil blive geninvesteret i det sportslige setup fordelt over en tre?rig periode.
Fortsat investering i yngre, sultne og salgbare spillere og fokus p? differentierede kontraktudl?b i truppen.
En fortsat organisk v?kst p? de prim?re indt?gtskilder (tv-, sponsor- og matchday-indt?gter samt venue/koncerter).

mph date=1599809398 said:
Holmertz date=1599808042 said:
Ja, p? den m?de virker den da. Men at vores resultater for fire s?soner siden skulle v?re relevante for den kommende s?son har jeg sgu lidt sv?rt ved at se logikken i🤔
 Men det er da heller ikke voldsomt usandsynligt, at vi over grundspillets 22 kampe er tre points d?rligere samlet, end vi var i grundspillet i den foreg?ende s?son.
 Nej, men s? kunne man jo have bygget sit argument op over det :D

Der kan s?m?nd nok v?re gode argumenter bag bettet, men de kommer bare ikke rigtigt frem. I stedet handler det mest om tidligere s?soners resultater og sp?gelser, hvilket i mine ?jne er ret h?bl?st.

Bryder mig ikke om den udmelding om pokalfinale stats. Man kan sige, at man har ambitioner om at vinde pokalfinalen indenfor fem ?r. Men ikke implicit ?nske om hvordan andre hold pr?sterer. Den burde lige have v?ret vendt en gang til i PR gruppen.

Synes i det hele taget man skulle undlade at v?re s? detailjeret mht. ambitioner. Det kan n?rmest kun g? galt. Og lade anden success overskygge det man ikke n?ede. Hvis AGF skulle vinde guldmedaljer i ligaen, er der nok ingen der vil brokke over en misset pokaltitle. Eller hva? Og noget helt andet. Europ?risk gruppespil - det g?lder vel ogs? Conference League?

Ambition for de n?ste 5 ?r: To medaljer (liga/pokal) og et europ?risk gruppespil. Samt ?vrige ambitioner for forretning og talent. That's it.

Som jeg svarede p? twitter omkring planen da den kom frem der:

Fed nok 5-?rsplan med gode m?ls?tninger. EL-gruppespil dejligt ambiti?st. Pokaltitel: skyldes n?rmest allerede.
Top 6 i alle 5 ?r i tr?k = hhmm, r?v i klaskeh?jde?
Og skal man ogs? i top 6 det ?r man er dybt optaget af at det EL-gruppespil?

Min pointe er mest, at det er FEDT med ambiti?se m?ls?tninger som stadig er realistiske for det meste. Men hvis AGF klarer sig i EL gruppespil, og man s? stadig skal i top 6, s? er det jo lidt vildt. S? den m?ls?tning ser jeg kun g? op hvis EL gruppespillet sikres i 2025 :D

Hvis man har som m?ls?tning at skulle i top 6 hvert ?r, s? er det per definition en "skuffelse" hvis man glipper top 6. Det er faktisk det der er min pointe. Jeg synes m?ls?tningen skulle have heddet "top 6 flere gange end ikke" S?ledes ville 4 gange i top 6 og 1 gange ude = fint.
Og hvis AGF eksempelvis bliver 7'er et ?r, hvor man vinder pokalen, s? kan EL-gruppespil, og medalje sikres ?ret efter i teorien. S?sonerne smelter lidt sammen p? den m?de.

Alts? hvis man slutter uden for top 6 har man jo faktisk dobbelt-mulighed for at komme i EL (pokal/7.)

Ambiti?se m?ls?tninger, men det skal m?ls?tninger vel pr. definition v?re. Europ?isk gruppespil er en meget mere realistisk m?ls?tning nu, hvor conference league kommer. Vinder vi f. eks. pokalturneringen i ?r, s? er vi s? vidt jeg forst?r allerede sikret gruppespil i conference league (hvis vi bliver sl?et ud af EL-kval). Pokalturneringen er i det hele taget en genvej. l

Jeg h?ber at man i bestyrelsen og p? chefgangen er afklaret med, at n?r AGF (af alle!) melder s?dan ud, s? vil det aff?de mange n?rg?ende sp?rgsm?l ved f?rste 7-plads.

Der vil v?re spekulationer om tr?nerens jobsikkerhed.
Der vil v?re spekulationer om samtlige spilleres tilfredshed, kontraktsituation og generelle helbred.
Der vil blive talt og skrevet uforholdsm?ssigt meget negativt om AGF og der vil blive tegnet et billede af en klub i krise.

Altsammen hvis vi slutter nummer 7. Om det s? bare er p? m?lscoren.

Jeg h?ber man ved d?t, og er klar til at holde en rolig h?nd p? roret gennem d?t.
Hvis ja, s? er jeg OK med de stor ambitioner. Hvis man ikke har taget stilling til, eller lavet internet aftaler om acceptable resultater, som ligger uden for m?ls?tningen, s? synes jeg det har potentiale til at v?re "klassisk old-school AGF".

Enig vi kommer til at slutte 7-8 en - m?ske to gange n?ste 5 ?r. Og h?ber IKKE det betyder afgang for David eller PC.

Bed?mt p? i ?r (og is?r minus f?rste 7-8 runder) s? st?r vi godt. Bed?mt for forrige s?son og s?sonstarten slutter vi p? kanten af top6. L?ngere tid er det ikke siden.

Jeg synes stadig man skulle s?tte en ambition om at slutte som nr 1-8 - for at vise fodbold alts? ikke er s? sn?vert. Der er det acceptable, der man ofte slutter og det man har som sigte ... de store ambtioner og dr?mme man g?r efter.

Det er mit h?b der kommer ?konomi bag det som de ogs? antyder, men mener stadig vi skal ca. 30-50% op for at v?re p? niveau med bif og fcn - og s? er vi stadig kun nr f?lles nr 3-5 (selvom det er 3 noget forskellige hold og tilgange at sammenligne). Men igen n?ppe en tilf?ldighed at FCN er sluttet i top6 9 af 10 ?r og Bif var t?t p? guld for et par ?r siden.

AaB og OB er vi alts? kun marginalt foran. Men naturligvis kan vi f? en ?konomi p? 30-50-70-100% st?rre end dem smadrer vi dem ?r efter ?r.

Latest posts

Back