Den store økonomitråd
Jeg kan bare ikke se hvad der er kommet ud af vinduet, der kan vurderes som en succes, medmindre man har meget lave forventninger.
Jeg har skam ikke noget had. Jeg ser bare ikke rigtig det gode arbejde han har lavet som enhver anden sportschef ikke har kunne udføre. Hvis han skal have nogen form for kredit for mesterskabet så skal han også tage ansvaret for de sidste tre måneder. Det har intet med had at gøre.
I får lige begge et svar, da I mangler det samme svar. AGF har IKKE behov for at købe et talent, vi har rigeligt i truppen som skal gøres salgsklare. Derfor mener jeg I overser formålet med sommerens vindue. Det var ikke at købe en spiller som skulle sælges for 100 millioner, formålet var at skabe en trup som kan præstere her-og-nu og samtidig være fundamentet for de næste salg.
Det er præcis det CV har gjort, alle indkøb emmer af "performance" typen, en spiller som kan gå ind på sin plads og gøre en forskel.
AGF har lige nu i pipeline følgende spillere: Emmery, TK, Bogere, Camara, Callø, det de spillere som skal gøre at vi løfter os til et salg på 100+ mill. - Lige efter kommer så Haugstrup, Tchamce, Hamza og om lidt kommer der yderligere spillere fra El Cambio og fra eget akademi. Vi mangler altså ikke talenter at udvikle på.
I er velkomne til at efterlyse det ene og det andet, men CV følger strategien benhårdt, hvilket jeg bifalder. Nogen er til hurtige løsninger og quickwin, andre er til det langsigtede træk, organisk vækst og bæredygtig udvikling. Efter 3 nedrykninger og uanede kuldsejlede projekter i AGF regi, er jeg klar fortaler for det sidste.
CV har meget lang snor, fordi han følger den udstukne strategi, det er egentlig meget simpelt. At vi så fik et mesterskab oveni, glæder vi jo os alle, lad os bare tage et mere "næst år"