New posts

Den store økonomitråd

• Thread starter Thread starter Dichio
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 265K
Den store økonomitråd
Jeg kan bare ikke se hvad der er kommet ud af vinduet, der kan vurderes som en succes, medmindre man har meget lave forventninger.

Jeg har skam ikke noget had. Jeg ser bare ikke rigtig det gode arbejde han har lavet som enhver anden sportschef ikke har kunne udføre. Hvis han skal have nogen form for kredit for mesterskabet så skal han også tage ansvaret for de sidste tre måneder. Det har intet med had at gøre.

I får lige begge et svar, da I mangler det samme svar. AGF har IKKE behov for at købe et talent, vi har rigeligt i truppen som skal gøres salgsklare. Derfor mener jeg I overser formålet med sommerens vindue. Det var ikke at købe en spiller som skulle sælges for 100 millioner, formålet var at skabe en trup som kan præstere her-og-nu og samtidig være fundamentet for de næste salg.

Det er præcis det CV har gjort, alle indkøb emmer af "performance" typen, en spiller som kan gå ind på sin plads og gøre en forskel.

AGF har lige nu i pipeline følgende spillere: Emmery, TK, Bogere, Camara, Callø, det de spillere som skal gøre at vi løfter os til et salg på 100+ mill. - Lige efter kommer så Haugstrup, Tchamce, Hamza og om lidt kommer der yderligere spillere fra El Cambio og fra eget akademi. Vi mangler altså ikke talenter at udvikle på.

I er velkomne til at efterlyse det ene og det andet, men CV følger strategien benhårdt, hvilket jeg bifalder. Nogen er til hurtige løsninger og quickwin, andre er til det langsigtede træk, organisk vækst og bæredygtig udvikling. Efter 3 nedrykninger og uanede kuldsejlede projekter i AGF regi, er jeg klar fortaler for det sidste.

CV har meget lang snor, fordi han følger den udstukne strategi, det er egentlig meget simpelt. At vi så fik et mesterskab oveni, glæder vi jo os alle, lad os bare tage et mere "næst år" :)

I får lige begge et svar, da I mangler det samme svar. AGF har IKKE behov for at købe et talent, vi har rigeligt i truppen som skal gøres salgsklare. Derfor mener jeg I overser formålet med sommerens vindue. Det var ikke at købe en spiller som skulle sælges for 100 millioner, formålet var at skabe en trup som kan præstere her-og-nu og samtidig være fundamentet for de næste salg.

Det er præcis det CV har gjort, alle indkøb emmer af "performance" typen, en spiller som kan gå ind på sin plads og gøre en forskel.

AGF har lige nu i pipeline følgende spillere: Emmery, TK, Bogere, Camara, Callø, det de spillere som skal gøre at vi løfter os til et salg på 100+ mill. - Lige efter kommer så Haugstrup, Tchamce, Hamza og om lidt kommer der yderligere spillere fra El Cambio og fra eget akademi. Vi mangler altså ikke talenter at udvikle på.

I er velkomne til at efterlyse det ene og det andet, men CV følger strategien benhårdt, hvilket jeg bifalder. Nogen er til hurtige løsninger og quickwin, andre er til det langsigtede træk, organisk vækst og bæredygtig udvikling. Efter 3 nedrykninger og uanede kuldsejlede projekter i AGF regi, er jeg klar fortaler for det sidste.

CV har meget lang snor, fordi han følger den udstukne strategi, det er egentlig meget simpelt. At vi så fik et mesterskab oveni, glæder vi jo os alle, lad os bare tage et mere "næst år" :)
Det kan da godt være han følger den lagte strategi. Jeg synes bare ikke han gør det særlig godt. Fair nok du synes han gør det godt. Jeg synes det vigtigste transfervindue i nyere tid har været lige til skraldespanden og det ses ret tydeligt.

Med al respekt så er vi to ikke enige. Du gav CV topkarakterer for vinduet, så vi kommer ikke til at mødes.

Jeg mener man gik ind i vinduet med en plan og kom ud med konstatering af planen ikke holder.

Jeg er kritisk ift CV og JP, men vil ikke fyre nogen af dem.

Jeg er mere interesseret i at høre om fx @Engdal93 og @mph mener sommerens vindue er eksekvering fra CV i en grad der styrker hans position, om det var middel eller under middel.

Jeg håber vinduet begynder at ligne noget vi tidligere har set med gedigne spillere der kan være fundament de kommende år. Men pt er jeg ikke der.

@Aske v2

Det er ikke for på nogen måde at underkende dine indlæg og din holdning. Jeg læser dine indlæg med interesse hver gang.

Det var bare at her var jeg nysgerrig på nogle andres vurdering. Og jeg tror en længere debat om vinduet os to imellem vil trætte de fleste :)
Jeg er 100 pct. enig med Aske i forhold til talenter/salgspotentiale. Min vurdering af vinduet samlet er noget lavere dog.

Jeg er 100 pct. enig med Aske i forhold til talenter/salgspotentiale. Min vurdering af vinduet samlet er noget lavere dog.
Ja, CV kan godt have været dygtig til at lancere og følge strategien ift. talenter, akademi m.m. OG leveret et skuffende vindue. Det er i hvert fald der jeg står.

Den overordnede plan er god og bliver fulgt. Men vinduet efterlader indtrykket at man havde nogle ambitioner, som ikke blev opfyldt og så måtte man "nøjes" med et par superligaprofiler, som heller ikke fik deres ambitioner opfyldt.

Det irriterer mig lidt du skriver på den måde. Kritikken er, at de hentede spillere ikke har det forventede niveau. At vi dertil føjer at ingen af dem har videresalgspotentiale giver ikke ret til at påstå vi ikke har fattet en meter af formålet med vinduet.

Der er uenighed, men kritikken er at 'performancespillerne' ikke performer - og i øvrigt heller ikke har videresalgspotentiale.

CV har hentet 0 af dem, hvorfor skal han så belønnes i en evaluering over de er der? Det er fint, men ikke en aktiv handling fra CV.

Vi er ikke enige om, hvad det kræver at kunne levere kontinuerlige salg til 100 mio. Emmery bør kunne, Bogere, hvis han begynder at få spilletid igen. TK er måske, Camara er 19 og ikke på nogens radar som Bisseck var. Hvem ved hvad han kan blive til af salg? Callø kan sikkert blive god, men fælles for alle andre end Emmery er spørgsmålet pt, om de kan blive brugbare superligaspillere

Og når performanscespillerne performer som de gør pt, er der færre munutter og dårligere forudsætninger for de unge

Er vi ikke enige om CV meldte voldsomt ud på vej ind i vinduet? (Hvis ikke, debatterer du ikke i god tro). Jeg mener transfervinduet var et stykke fra planen.

CV følger den udstukne strategi, enig. Men ikke specielt dygtigt på transfermarkedet, og det skyldes måske mest planen, men han har ansvar for begge dele.

Din kommentar om de tre nedrykninger læser jeg som en svinestreg. Det er jo helt sikkert det, jeg gerne vil tilbage til. Tilfældige transfers og fyringer en bloc. Når jeg tolker det mere venligt, forstår jeg ikke hvorfor CV skal blandes ind i det?

Kan jeg være enig i strategien med utilfreds med eksekveringen, eller skal jeg ville ændre alt, hvis jeg er kritisk ift CV?

Med al respekt så er vi to ikke enige. Du gav CV topkarakterer for vinduet, så vi kommer ikke til at mødes.

Jeg mener man gik ind i vinduet med en plan og kom ud med konstatering af planen ikke holder.

Jeg er kritisk ift CV og JP, men vil ikke fyre nogen af dem.

Jeg er mere interesseret i at høre om fx @Engdal93 og @mph mener sommerens vindue er eksekvering fra CV i en grad der styrker hans position, om det var middel eller under middel.

Jeg håber vinduet begynder at ligne noget vi tidligere har set med gedigne spillere der kan være fundament de kommende år. Men pt er jeg ikke der.

Jeg tror ikke, at jeg har andet at tilføje end det Aske v2 har skrevet. Det er meget tæt på min holdning og pointen med mit oprindelige opslag, hvor jeg dog ikke fik specificeret min egen holdning ordentlig.

Jeg forsøger ikke at vurdere om han har fået kortere eller længere snor efter sommerens vindue. På nuværende tidspunkt er den klart dumpet (og dermed kortere snor), men jeg vil hellere vurdere vinduet om et år, når vi rent faktisk kender spillernes niveau. Det giver et mere nuanceret og retvisende billede i mine øjne. Lad os sige, at vi ender på en 10ende plads i år, men vinder næste år med de nye spillere som bærende profiler og et salg på plus 100 mio af Emmery blandt andet fordi CV formåede at forlænge hans kontrakt, så er sommerens vindue mere end godkendt i mine øjne.

For at gentage Aske v2 og det som var intentionen med mit opslag, så har CV fået til opgave af ledelsen at gøre truppen yngre og mere salgsbar. Den proces tager tid og det er resultatet af proces, som han bliver vurderet på, ergo har han stadig lang snor på trods af et indtil videre dårlig vindue.

Og ja han har ikke købt yngre spillere med salgspotentiale, men det er nok vurderingen, at dem har vi i truppen i forvejen, og derfor manglede vi i højere grad performancespillere (som jo så endnu ikke har performet…)

Jeg håber, at det gav den nødvendige kontekst. Igen jeg er helt enig med jer i, at snoren nok er blevet lidt kortere efter i dette vindue, men den er stadig så lang fra ledelsens side, at vi ikke får en fyring af CV lige om hjørnet (hvilket jeg heller ikke synes, at vi skal have - heller ikke af JP.)

Last edited:
At foryngre truppen kan enhver jo gøre. Men det handler om at gøre det med den rette balance så det ikke bare er et succeskriterie at talenter får minutter.

Det her har jeg også sagt/tænkt i årevis. Og det er jo sådan set rigtig nok. (synes jeg jo)
Men det er nemmere sagt end gjort - og det der med "de skal være gode nok for at spille" - skal nogle gange gøres lidt op med - da flere spillere først viser sig frem når de får chancen over lidt tid. Men klart - jeg synes største problem pt er, at vi spiller kampe med "for mange" uprøvede unge.

Sidste sæson var perfekt for mig - dog ønskede jeg flere minutter til Kristjansson -hvilket jeg sådan set stadig gør (selvom jeg godt ved han er skadet).
Men det er skørt at have købt hele tre 10'ere (McHowatt, Jørgensen, Anderson) når vi har Bech/Arnstad/Kristjansson i forvejen, og så efterlade angrebet så tyndt. Det kan jeg bare ikke acceptere.

Og Camara, Callø, Storch mfl skal nok blive fine spillere. Men de skal jo ikke spille som 50% af et fast midterforsvar i europæisk kval, eller en vigtig opstart af en ligafase.
Det er simpelthen halvejs skandaløst man går så meget over i den grøft med det unge - at man smider halve og måske hele sæsoner væk på den her måde.

Ja, CV kan godt have været dygtig til at lancere og følge strategien ift. talenter, akademi m.m. OG leveret et skuffende vindue. Det er i hvert fald der jeg står.

Den overordnede plan er god og bliver fulgt. Men vinduet efterlader indtrykket at man havde nogle ambitioner, som ikke blev opfyldt og så måtte man "nøjes" med et par superligaprofiler, som heller ikke fik deres ambitioner opfyldt.
Og så virker det fjollet at snakke om fravær af indkøb af spillere med salgspotentiale, når de allerede er i truppen (særligt Emmery og Bogere)

Og så virker det fjollet at snakke om fravær af indkøb af spillere med salgspotentiale, når de allerede er i truppen (særligt Emmery og Bogere)
Og det er igen spillere som CV ikke rigtig kan få den store kredit for. Jeg tæller faktisk kun sådan rigtig Magnus Knudsen og til del Solbakken som rigtige succesfulde spillere han har hentet. Han har ihvertfald ikke overgået Stig endnu og det det troede jeg faktisk han ville da vi skiftede de to. Og hvis de der talenter skal blive til noget så skal de doseres rigtigt og omgives med de rigtige spillere. Det var Emmery et perfekt eksempel på sidste sæson. Lige nu er det bare lidt et miskmask hvor de unge spillere bliver smidt ind i en rodet trup der ikke hænger sammen, og det gør altså ikke særlig meget godt. Og er der overhovedet spilletid til Kristjanson når der lige er hentet to dyre spillere til den position bag angriberen. Jeg synes ikke CV har gjort talenterne nogen stor tjeneste den her sommer med trupsammensætningen.

Og nej, jeg hader ikke CV. Jeg hverken buher af ham eller råber efter ham på stadion eller gaden. Men jeg bruger et online forum til at udtrykke min utilfredshed med hans arbejde. Som sagt før så skulle han måske bare han ansvaret for strategi og så overlade rekrutteringen til en der er bedre til at planlægge et vindue og er lidt mere med på beatet på transfermarkedet😃

Jeg håber, at det gav den nødvendige kontekst. Igen jeg er helt enig med jer i, at snoren nok er blevet lidt kortere efter i dette vindue, men den er stadig så lang fra ledelsens side, at vi ikke får en fyring af CV lige om hjørnet (hvilket jeg heller ikke synes, at vi skal have - heller ikke af JP.)
Det hjalp mig, fordi din oprindelige formulering kun e læses som at vinduet havde styrket hans position - hvilket fx Aske mener.

Med din kvalifikation er jeg enig. Der ligger en opgave med at forynge truppen og få flere salgbare spillere igennem. Derfor har CV ganske store beføjelser og bredt ansvar.

Jeg er med på ikke at fyre nogen nu, selvom jeg håber selverkendelse er, at begge herrer isoleret set har leveret til afsked siden juni. Men det skal bruges til at rette op og blive bedre, ikke køre hævntogt.

I forhold til økonomien synes jeg det er svært. Man kan tage et bredere perspektiv og se på at Emmery er blevet etableret og man har introduceret Bogere, Camara og Callø her i efteråret. TK skal ses efter hans skade er overstået. Men Bogere er gået i stå, og Callø er ikke på sporet til et stort salg.

Kvaliteten af talenter er større end den har været tidligere - vurderet fra siden. Og måske er de 100 mio ikke pejlemærket for denne gruppe, ud over Emmery og Bogere.

Som nævnt nogle gange ser jeg for lidt niveau i performance-gruppen, for få i salgbare etablerede, og forkert hældning på trenden for de unge. Derfor kan jeg ikke pege på de gode historier lige nu. Men jeg længes efter dem.

Latest posts

Back