New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCM, søndag d. 26.4. kl. 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 456
  • Views Views: Views 16K
Added to Calendar: 26-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    67
  • This poll will close: .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCM, søndag d. 26.4. kl. 20.00
Og så er vi tilbage til, vintervinduet er notorisk svært at handle i og især 9ere. Der er ikke en af BIFs spillere jeg ville betale den pris for, de endte med bare et eksempel og nå ja, så har en af de mest nævnte angribere herinde, været et stort flop i FCM i sådan en grad, Steinlein mente, det skulle fortælles offentligt.

Alle kan se vi mangler en 9ere, det er ikke udfordringen men at finde den 9er på et tidspunkt hvor langt, langt de fleste hold rundt omkring har noget at spille for og derfor selvsagt ikke har lyst til at sælge, er udfordringen. En udfordring få sportschefer lykkes med.

Til sommer er der dog ingen undskyldninger, det tror jeg alle er enige i selv CV.
Vibtervinduet kan være svært.

Set over de sidste 5-6 sæsoner har AGF dog ofte lavet de bedste handler der. De konkurrerende klubber i Sverige og Norge har dog handlet, det har vi ikke. Ud af de sidste syv til otte 9er AGF har hentet, er 90% hentet om sommeren, og ud af dem er 100% ikke slået igennem, hvorimod 100% af dem der er hentet i vintervinduet er blevet en succes.

AGF her brugt formuer på Kurminowski, Haugen, Gyamfi og Serra. I sommervinduerne. Jeg tror ingen i Brøndby ville bruge de samme penge på dem, heller.

Ad 1.: ved slutspillets afslutning var vi det næstmest scorende hold. Jeg delte mavefornemmelse med alle andre i, at vi havde brug for en 9'er, men data sagde for det første at problemet ikke var særligt presserende, og for det andet skulle den rette jo være tilgængelig for de rette penge, ellers var det bare en Badji/Haugen/Kurmniowski version 666.06.
Ad 2: Jeg tænker umiddelbart, det er en fordel med tørt krudt (undskyld, jeg kunne ikke lade den ligge) ;)
Ad 3: Fejl sker - jeg kunne lige så godt hævde at Paddys tre brændte straffespark i starten af sæsonen er årsagen til, at vi ikke bliver mestre. Havde vi scoret på de tre, var vores pointhøst mindst 6 point større.
Ad 1. Ad 1.: Allerede i efteråret var Paddys form i frit fald, han var ikke i nærheden af at score i de sidste mange kampe i efteråret.
Ad 3. Ad 3.: Han kunne vel dårligt score på alle 3?!?

Set over de sidste 5-6 sæsoner har AGF dog ofte lavet de bedste handler der. De konkurrerende klubber i Sverige og Norge har dog handlet, det har vi ikke. Ud af de sidste syv til otte 9er AGF har hentet, er 90% hentet om sommeren, og ud af dem er 100% ikke slået igennem, hvorimod 100% af dem der er hentet i vintervinduet er blevet en succes.

Du understreger bare hvor svært det er at finde en 9er...

Du understreger bare hvor svært det er at finde en 9er...
Ja, men det udelukker ikke man skal prøve på det?

Og at vinterens vindue er sværere end andre er vel dybest set bare en god undskyldning for ikke at gøre noget.

Håber ikke vi mister Beijmo, Dalsgaard og Kahl til sommer, og finder ud af det er et dumt vindue til stoppere, og prioritere harmonien højest.

Nej, jeg skriver direkte der skal findes en 9er til sommer.

Og at vinterens vindue er sværere end andre er vel dybest set bare en god undskyldning for ikke at gøre noget.

Nej det er det ikke. Det er en erkendelse af, det er dyrere at hente spillere i januar end om sommeren pga. mindre udvalg og klubber helt naturligt ikke har lyst til at sælge en kvalitetsspiller midt i en sæson.
Vi har hvis vi ellers skal tro på CV, selv sagt nej til bejlere i januar vinduet men næppe nej hvis en klub havde lagt eks. 100 mio. for Arnstad.

Igen, det er ikke umuligt at finde kvalitet i januar vinduet men det er svært, ekstra svært når vi snakker den position alle klubber jagter kvalitet til.

Håber ikke vi mister Beijmo, Dalsgaard og Kahl til sommer, og finder ud af det er et dumt vindue til stoppere, og prioritere harmonien højest.

Ifølge rygterne har CV dog prøvet at finde en angriber i vinterens vindue. Det lader til, at man gik efter en angriber, der hagede bevist sig selv på SL niveau, men t det ikke var muligt at onde hverken Uhre eller Adamsen.

Nej, jeg skriver direkte der skal findes en 9er til sommer.

Nej det er det ikke. Det er en erkendelse af, det er dyrere at hente spillere i januar end om sommeren pga. mindre udvalg og klubber helt naturligt ikke har lyst til at sælge en kvalitetsspiller midt i en sæson.
Vi har hvis vi ellers skal tro på CV, selv sagt nej til bejlere i januar vinduet men næppe nej hvis en klub havde lagt eks. 100 mio. for Arnstad.

Igen, det er ikke umuligt at finde kvalitet i januar vinduet men det er svært, ekstra svært når vi snakker den position alle klubber jagter kvalitet til.
Som sådan ikke uenig, og ikke desto mindre utrolig glad for PC trods alt prøvede med Patrick Mortensen.

Jeg ved ikke hvad forskellen er på, at skulle købe en 9’er til vinter istedet for til sommer. Klubberne i Sverige og Norgen virker ikke til at agere som om, at den er så stor når man ser på deres ageren. Jeg ved heller kkke hvad forskellen er på at have Borgere som eneste alternativ de næste tre kampe.

EDIT : Du skriver dog, at det er notorisk svært “Og så er vi tilbage til, vintervinduet er notorisk svært at handle i og især 9ere”

Ifølge rygterne har CV dog prøvet at finde en angriber i vinterens vindue. Det lader til, at man gik efter en angriber, der hagede bevist sig selv på SL niveau, men t det ikke var muligt at onde hverken Uhre eller Adamsen.
Og det er helt fair. Umuligt er det ikke.

Det er igen bare et spørgsmål om hvor meget man ønsker at satse. Jeg har fuld respekt for, at man ikke ønskede ar bruge f.eks 4-5 millioner på en lejespiller.

Som sådan ikke uenig, og ikke desto mindre utrolig glad for PC trods alt prøvede med Patrick Mortensen.

Jeg ved ikke hvad forskellen er på, at skulle købe en 9’er til vinter istedet for til sommer. Klubberne i Sverige og Norgen virker ikke til at agere som om, at den er så stor når man ser på deres ageren. Jeg ved heller kkke hvad forskellen er på at have Borgere som eneste alternativ de næste tre kampe.

Klubberne i Norge og Sverige følger kalenderåret. Vintervinduet ligger før deres sæsonstart, mens sommervinduet ligger midt i deres sæson. Det påvirker ikke priserne, men det gør helt sikkert noget ved, hvordan de agerer i vinduet.

Så du tænker, der ikke er en grund til at aktiviteten i januar er mange gange mindre end om sommeren? Og du tænker heller ikke, at det påvirker prisen i negativ retning for en køberklub, at sælger står midt i en sæson?

Og så ved jeg ikke, hvorfor du lige pludselig hiver Borgere ind.

Ingen snakker om det er umuligt at hente i januar, så hvorfor du antyder det, må guderne vide.

Klubberne i Norge og Sverige følger kalenderåret. Vintervinduet ligger før deres sæsonstart, mens sommervinduet ligger midt i deres sæson. Det påvirker ikke priserne, men det gør helt sikkert noget ved, hvordan de agerer i vinduet.
Præcis. Så at købe en topangriber fra f.eks Sverige eller Norge er ikke dyrere i vinduet, end det er for f.eks Molde (ligaer med lavere budget end vores)

Og det er helt fair. Umuligt er det ikke.

Det er igen bare et spørgsmål om hvor meget man ønsker at satse. Jeg har fuld respekt for, at man ikke ønskede ar bruge f.eks 4-5 millioner på en lejespiller.

Men indikationerne er, at CV har forsøgt. Angiveligt kostede Adamsen er overgangssum på 10 millioner plus 400.000 i månedsløn. Det synes jeg er en fin prioritering at melde pas på. Angiveligt valgt Uhre FCM over os.

Personligt er jeg glad for, at CV ikke gik med Adamsen på de betingelser, at Uhre fravalgte os, og at vi ikke gik med en eller anden lottokupon. Men som bekendt forventer jeg også en ordentlig opgradering til sommer.

Så du tænker, der ikke er en grund til at aktiviteten i januar er mange gange mindre end om sommeren? Og du tænker heller ikke, at det påvirker prisen i negativ retning for en køberklub, at sælger står midt i en sæson?

Og så ved jeg ikke, hvorfor du lige pludselig hiver Borgere ind.

Ingen snakker om det er umuligt at hente i januar, så hvorfor du antyder det, må guderne vide.
Vi er enige om, at du skrev at det var notorisk svært at købe i vintervinduet? Så jeg antager du stadig mener at vinterens vindue er sværere end sommerens?

Jeg tænker grunden til det er, altså st man handler mindre om i vinteren er, at mange klubber allerede har strammet budgettet i løbet af sommeren.

Grunden til jeg hiver Borgere ind er, at vi kan risikere - eller vores strategi tilsiger - at vi kan have ham som første reserve de kommende tre kampe. De vigtigste de sidste 30-40 kampe. Det er et bevist tilvalg. Om det er dyrere at have ham som reserve, kontra hvad det havde kostet at købe en angriber og måske prøve at kvalificere sig til Champions League fremfor Europa League, det ved jeg ikke.

Men indikationerne er, at CV har forsøgt. Angiveligt kostede Adamsen er overgangssum på 10 millioner plus 400.000 i månedsløn. Det synes jeg er en fin prioritering at melde pas på. Angiveligt valgt Uhre FCM over os.

Personligt er jeg glad for, at CV ikke gik med Adamsen på de betingelser, at Uhre fravalgte os, og at vi ikke gik med en eller anden lottokupon. Men som bekendt forventer jeg også en ordentlig opgradering til sommer.
Jeg har fuld respekt for, at man hellere vil være mådeholdne end satse. Det er slet ikke det.

Jeg tror dog, helt generelt, at de hold der spiller europæisk og tjener mange penge på det, har store trupper og brede trupper. Mange gange sikkert også dyre trupper.

Badji er væk. Serra er skadet. Nu hedder vores to angribere Mortensen og måske Borgere.

Ender vi med at skulle spille Borgere forrest mod Viborg, så kan de koste.

Igen det er helt fint. Jeg tror bare man bliver nød til at bruge - mange - penge for at vinde.

Præcis. Så at købe en topangriber fra f.eks Sverige eller Norge er ikke dyrere i vinduet, end det er for f.eks Molde (ligaer med lavere budget end vores)

Nej, det er ikke dyrere. Men for klubberne er villigheden til at agere nok større. Vi efterlyser en angriber, der kan gøre en forskel med det samme. Den handel skal rammes lige i røven for, at angriberen gør en forskel for os. I Norge og Sverige vil en ny angriber have mere tid, inden han skal være afgørende, fordi de starter en ny sæson. Jeg tænker, det giver en øget risikovillighed hos klubberne i vintervinduet. Herudover ved de Svenske og Norske klubber også, om de skal spille europæisk efter sommerferien i vintervinduet. Det gør, at de har et bedre indblik i, hvordan deres økonomi ser ud.

Endelig har de Norske og Svenske klubber næppe 200 millioner ude og svømme på et stadionprojekt, uden at de har en lejeaftale på det kommende stadion.

Kort sagt. Det er en masse nuancer, der skal tages med, hvis du vil sammenligne med Norge og Sverige. Det er to helt forskellige udgangspunkter for at handle.

Last edited:
Nej, det er ikke dyrere. Men for klubberne er villigheden til at agere nok større. Vi efterlyser en angriber, der kan gøre en forskel med det samme. Den handel skal rammes lige i røven for, at angriberen gør en forskel for os. I Norge og Sverige vil en ny angriber have mere tid, inden han skal være afgørende, fordi de starter en ny sæson. Jeg tænker, det giver en øget risikovillighed hos klubberne i vintervinduet. Herudover ved de Svenske og Norske klubber også, om de skal spille europæisk efter sommerferien i vintervinduet. Det gør, at de har et bedre indblik i, hvordan deres økonomi ser ud.

Endelig har de Norske og Svenske klubber næppe 200 millioner ude og svømme på et stadionprojekt, uden at de har en lejeaftale på det kommende stadion.

Kort sagt. Det er en masse nuancer, der skal tages med, hvis du vil sammenligne med Norge og Sverige. Det er to helt forskellige udgangspunkter for at handle.
Selvfølgelig er der nuancer, også når man siger at vinterens vindue er notorisk svært.

Den sidste gode angriber vi hentede var i et vintervindue, bl.a. sammen med Tingager, Grabara og Polle (han kom senere). Jeg tvivler på PC sommervindue i 2019 var bedre end det.

Men det ændre ikke ved, at hente en angriber ikke er umuligt eller, at vi som oftest ser de bredeste trupper vinde guld - ikke de absolut mindste.

Igen, fuld respekt for man følger strategien og angriber den største chance for guld i 30 år med ligaens mindste trup, mens man stadig spiller i pokalen, men det betyder ikke at forbedringer er umulige.

EDIT: Vintervinduet før det hentede vi Bror Blume og Casper Højer

Ifølge beskrivelsen er det formuleret således. Fejl gælder vel begge veje ;)

Men må nok hellere få hørt den.

Jeg har lyttet til udsendelsen. Det bliver refereret nogenlunde som i beskrivelsen. Angiveligt har dommerne fået besked på ikke at begå flere fejl - og slet ikke i kampe med FCM. Så isoleret set lyder det jo som om, den går begge veje. Altså at FCM hverken må få fejl imod sig eller med sig.

Konteksten er dog væsentlig. Beskeden kommer på bagkant af det store Tullbergshow, hvor han har været ude og kritisere dommerne massivt. I podcasten fremgår det desuden, at det fra dommernes side er fejlene, der er problemet - men det er mediernes kritik af fejlene, der er problemet.

Når jeg læser mellem linjerne, så ser jeg for mig, at beskeden har gået på at minimere fejl, der vil føre til voldsom kritik i medierne. FCM er yderst kritiske og åbenmundede i medierne, og jeg kan sagtens forstille mig, at ordren har affødt et bias, hvor dommerne forsøger at undgå at begå fejl, der går ud over FCM.

Som absolut minimum fremstår det tydeligt for mig, at det potentielt kan betale sig at kritisere dommerne i medierne.

Jeg vil godt understrege, at det ikke er en kritik af dommerne. Det er en kritik at systemet.

Latest posts

Back