New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCM - AGF, mandag d. 20.4. kl. 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 820
  • Views Views: Views 29K
Added to Calendar: 20-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    70
  • Poll closed .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCM - AGF, mandag d. 20.4. kl. 19.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Last edited:
image00004.webp

Så er vi der. Den kamp, vi alle har kigget frem mod.
Der er 5 point mellem os og det gør den her kamp kæmpestor.

FCM kommer med selvtillid efter sejren ude mod Brøndby, men de har også problemer.
De har 2-3 spillere ude med karantæne og angiveligt en række skader.
Det kan blive afgørende.

Ser vi på vores egen kamp mod FCN, så måtte vi nøjes med uafgjort hjemme mod FC Nordsjælland.
Det var ikke den perfekte optakt, men det vigtigste er stadig at vi er foran og stadigt har kontrollen
Vi går ikke ind til kampen som jagende, men som dem der skal hente.

AGF-sejr = kæmpe skridt mod guldet
uafgjort = stadig meget stærk position
FCM-sejr = mesterskabskampen helt åben

Form barometer.

FCM: 1 🟢 3 🟡 1🔴
AGF: 2 🟢 3 🟡 0🔴

Karantæne info:
Vi har ingen spillere i karantæne.
Vi har 4 spillere i karantæne ved næste gule kort: Arnstad, Poulsen, Dalsgaard og Mortensen
3 spillere kommer i karantæne ved en 6 points straf: Kahl, Bech og Carstensen

FC Midtjylland har følgende spillere i karantæne: Ousmane Diao, Mbabu og Pedro Bravo

I næste runde skal vi møde FCN, der i denne runde møder Viborg
Næste gule kort: Tobias Salquist og Levy Nene
Gult kort 4 points: Peter Ankersen
Gult kort 6 point: Justin Janssen og Alexander Lind

tabel.webp
Point.webp

Lets Go Start GIF

Jeg har simpelthen ikke forventninger til noget fra den her kamp. Jeg frygter alt det værste, og lige pludselig så har vi tabt 3 kampe i streg, selvom jeg ved hvor gode vi er, så sætter de sidste 30 år sine spor dybt i mig.

Jeg ville simpelthen ELSKE hvis vi gik ud og satte skabet på plads og bare kørte fcm ud på røv og albuer og vandt 3-0. Sådan en rigtig magtdemonstration. For at lukke munden på tudeberg.

Ender den med en heldig 0-0 så er jeg også glad, for puha jeg frygter den her kamp..Det her kunne godt være kampen jeg simpelthen ikke tør at se.

Fcm vil sikkert gøre det til en fysisk kamp igen. Men jeg er lidt i tvivl om hvad de efterhånden kan stille med pga. skader og karantæner.

Vi skal finde spillet fra kampen mod Fcn frem igen. Forhåbentlig bliver det lidt nemmere denne gang, da de måske ikke kan placere helt samme tryk. Dertil kommer at vi går ind i en uge med varmere vejr og det vil forhåbentlig gøre noget godt for banen og dermed vores spil.

1776024713370.webp

Det lugter af

Lee - Erlic - Bech

Osorio - Castillo - Byskov - Bak

Gorgoza - Cho - Simsir​

Spørgsmålet er, om deres centrale midtbane bliver så offensiv i perioder, at der bliver mellemrum til Arnstad og Bech.
Al respekt for at FCM har mange dygtige spillere. Men det der er ikke et hold der bør kunne tryne os fysisk. Der burde være mulighed for at vi kan få vores normale pasningsspil til at fungere.

Og så må vi håbe dommeren har husket at få de gule kort med når de begår frispark hver gang de bliver sat i deres mand-mand pres.

FCM uden Mbabu, Billing, Brumado, Bravo og Diao.

Deres start 11 er stadig virkelig god, men de ku godt få problemer til sidst i kampen. Bredden er i hvert fald ik så stærk som tidligere.

Hvis vi spiller som mod FCN, så tror jeg godt, vi kan få noget med hjem. Spiller vi som i de andre kampe i slutspillet, så bliver det svært. De er ikke lige så godt kørende som tidligere, men de spiller stadig fornuftigt og har også spillet til væsentligt flere point i slutspillet, end de egentlig har fået.

Det ku godt ligne, at det bliver et mindre fysisk hold, vi kommer til at møde. Det er jeg spændt på at se, hvordan vi håndterer. For jeg synes netop, at vi i de øvrige kampe har matchet dem fysisk.

Vi er fortsat i en drømmeposition, fem point foran FCM. De har skader og karantæner i spandevis, og de SKAL jagte en sejr. Det ligner ikke, de har et hold, der selv kan skabe kampene. For mig at se, har vi gode chancer for at få noget med fra kampen i Herning, og gør vi det, vil FCM for alvor være presset.

Iøvrigt er det forrygende, hvordan fans af alle andre klubber holder med AGF i den duel. På bold.dk kan man endda finde Randers fans, der ubetinget holder med AGF. Det virker til helt entydigt at skyldes vores spillemæssige udtryk og kommunikation under JP kontra Tullens overfaldsfodbold og konstante kontroverser. AGF er simpelthen blevet det sympatiske fodboldhold i Superligaen.

Da vi gik ind til Slutspillet var vi foran med 4.. Aktuelt er vi foran med 5 - vi har altså fortsat øget med 1 point over de sidste 4 kampe..

Ja, vi er i en fantastisk position! Men vi er fortsat mange AGF-fans, som nægter at tro på noget som helst før det er matematisk sikret.. (Okay, i ét scenarie tror jeg på det inden det er matematisk sikret; Viborg kommer IKKE til at gå helhjertet efter at hjælpe FCM med at vinde et mesterskab, medmindre de har medaljer på spil..)

Men vi må simpelthen ikke sælge skindet før ulven er skudt.. Og nu kom ulven tættere på end den var i går morges - så selvfølgelig ser vi spøgelser, uagtet at det fortsat ser godt ud

Tilføjelse: Kampen om en uge bliver selvsagt en gyser, men den er jo faktisk mere en gyser for FCM, for de kan IKKE tåle at tabe.. Det bliver en kamp hvor hele sæsonen er på spil for dem, og de må ikke satse, da det kan blive dyrt den modsatte vej..

Vi er fortsat i en drømmeposition, fem point foran FCM. De har skader og karantæner i spandevis, og de SKAL jagte en sejr. Det ligner ikke, de har et hold, der selv kan skabe kampene. For mig at se, har vi gode chancer for at få noget med fra kampen i Herning, og gør vi det, vil FCM for alvor være presset.

Iøvrigt er det forrygende, hvordan fans af alle andre klubber holder med AGF i den duel. På bold.dk kan man endda finde Randers fans, der ubetinget holder med AGF. Det virker til helt entydigt at skyldes vores spillemæssige udtryk og kommunikation under JP kontra Tullens overfaldsfodbold og konstante kontroverser. AGF er simpelthen blevet det sympatiske fodboldhold i Superligaen.
Ja jeg havde sgu også lidt svært ved at genkende Sahlqvists bemærkning om at AGF må acceptere at få igen med hårdt spil når de også selv uddeler (eller noget i den stil), det er ikke AGF i denne sæson. Til gengæld tror jeg meget nemt st FCMs unge spillere og konfrontatoriske træner, kan skabe et hold der er voldsomt overtændt i Herning på mandag, og hvis ikke vi får en kompetent dommer, i den kamp, så kan det gå helt galt med skader og aggressioner, som får FCMs kamp imod BIF i går til at blegne i sammenligning. Til gengæld vil det også kunne betyde, at med en kompetent opmand med fløjten, så kan det gå helt galt for FCM at være overtændt.

Jeg håber virkeligt at Polle bliver klar til den kamp, der er brug for en rutineret “Regista” i den kamp.

Ja, det er egentlig pudsigt som det er vendt, men klubber er tit defineret ud fra de lederskikkelser der tegner billedet. Og her er Tullberg på ingen måder vellidt, hvorimod JP fremstår som den rolige superligalegende, der har taget AGF et ekstra skridt. Nu har JP heller ikke rigtig haft noget modstand pånær den første måneds tid, og så er det selvfølgelig også lidt nemmere at fremstå rolig, men historisk er det jo også bare hans væsen.

Dertil er spillere som Tingager også bare mere sympatisk end Mads Bech som tegn er forsvaret og anførergruppen. For slet ikke at tale om de to klubbers historik. FCM vinder virkelig ikke mange roser for tiden, og Tullberg gør virkelig ikke noget godt for deres image. Jeg kan i øvrigt godt forestille mig, at Tullberg kan opføre sig som Diao gjorde i går, når de træner i Herning. Sådan lidt lektor Blomme agtig med spot og spe i retning af alle spillere, så de rigtig får det hamret ind i hovedet, at sportsmanship ikke er noget han vægter, og han faktisk helst ser at de viser det modsatte. I FCK har de positiv arrogance og i FCM har de negativ sportsmanship.

Kampen om en uge bliver selvsagt en gyser, men den er jo faktisk mere en gyser for FCM, for de kan IKKE tåle at tabe.. Det bliver en kamp hvor hele sæsonen er på spil for dem, og de må ikke satse, da det kan blive dyrt den modsatte vej..
Det er jo indlysende rigtigt, men tror du omvendt ikke, at de føler et betydeligt pres for at vinde kampen i Herning? Jeg tror helt bestemt, de forventer at hente tre point på mandag uanset hvad. De er generelt mere driftssikre på hjemme- end udebane, og at 'forskyde' en sejr mod AGF (som de vel er tvunget til at få) til næste chance, vil jo blot betyde, at de vil vil skulle blotte sig ekstra meget i dén kamp.

Latest posts

Back