New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: Viborg - AGF, mandag d. 6.4. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 439
  • Views Views: Views 20K
Added to Calendar: 06-04-26

Hvordan går det?

• Total voters
    72
  • Poll closed .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: Viborg - AGF, mandag d. 6.4. kl. 18.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Last edited:
image00004.webp

Så går turen til Viborg og det er ikke bare endnu en “fysisk udekamp i Jylland”.

For Viborg er faktisk noget andet. Viborg er fart, teknik og direkte spil

Viborg er et teknisk stærkt hold og deres største våben ligger ikke i fysik men i fart og evnen til at udfordre.

De spiller med to hurtige, driblestærke kanter/angribere, en stor stærk angriber og en teknisk stærk midtbane

Formkurve:

AGF: 🟢 2 🟡 3 målscore 8 - 5
Viborg: 🟢 2 🟡 1 🔴 2 målscore 7 - 7

Indbyrdes kampe: 🟢 3 🟡 2 målscore 11- 5

mål pr interval.webp

Vi ligger stadig nr. 1 og har 5 point ned til FC Midtjylland, men forskellen nu er FCM kan fokusere 100% på ligaen, så vi skal holde niveauet uge efter uge
Det her er en klassisk “må ikke smides væk”-kamp.

Det altoverskyggende spørgsmålet tegn: 9’eren

Debatten stopper ikke for hverken Mortensen eller Serra har ramt niveauet og mod et hold som Viborg kan det blive afgørende:
Vi får ikke 10 chancer, men måske 3-4 gode - så hvem omsætter dem?

Paddy.webpserra.webp

1.webp

Karantæne info:
Viborg har Mads Søndergaard i karantæne

I næste runde skal vi møde FC Nordsjælland, der har Tobias Salquist i karantæne ved næste kort og Peter Ankersen ved gult kort til 4 points

point.webp

tabel.webp

Attachments

• Din afsnitstekst.webp
    Din afsnitstekst.webp
    509 KB · Views: 7
  • sammenligne.webp
    sammenligne.webp
    26.3 KB · Views: 7
GIF by Giphy QA

I behøver ikke sige den kommer tidligt!
Det hører jeg hele tiden herhjemme...

Det altoverskyggende spørgsmålet tegn: 9’eren

Debatten stopper ikke for hverken Mortensen eller Serra har ramt niveauet og mod et hold som Viborg kan det blive afgørende:
Vi får ikke 10 chancer, men måske 3-4 gode - så hvem omsætter dem?

Svær svær kamp - men hvilke kampe er ikke det i mesterskabsspillet.

Mon ikke Polle starter i stedet for Yakob - også banen taget i betragtning.

NP lignede klart en der var klar og han vil være en kærkommen forstærkning til de sidste kampe 🤞

Spørgsmålet er om ovenstående problemstillinger kan slåes sammen og løses i samme ombæring. Det virker ikke rigtig som om PM/Serra binder nok opmærksomhed hos modstanderne og derfor har de nemmere ved at sende en ekstra spiller ud som backup mod Emmery/Links mv.

Er det tid til Tobias Bech som 9'er og Yakob op på 10'eren. Dermed kan NP indtage midten sammen med Knudsen. Solbakken er forhåbenligt klar til at tage en plads på bænken og vil være en god indskifter.

En langt ude løsning kunne være, at Henrik Dalsgaard indtager sin gamle position som angriber;) Det tror jeg ikke han har spillet i umindelige tider og han har været super stærk i forsvaret sammen med Beijmo og Kahl. Til gengæld må Tingager snart banke på til en retur. Han kom ikke ind mod Bif men måske JP havde lært af kampen før, at man ikke bare skifter ud i forsvaret i slutminutterne. Dalsgaard vinder mange dueller (i forsvaret) både med kroppen og hovedet samt han er ikke dårlig til pasningsspillet - det ville være noget af en historie, hvis han vender tilbage til der hvor det hele startede. Dejligt at være sofatræner😜

Der er også muligheden for Tingager i midten, Dalsgaard til højre og Beijmo ud på højre wingback.
Det vil give noget dynamik der vil gavne hele holdet
Det er oplagt når Emmery desværre stadig mest er en 'gimmick'. Super i mand-mand med skarpe driblinger, men forsvandt da BIF doblede på ham, og er ikke just et aktiv defensivt (men jeg er gået væk fra at kalde ham ... liability / risiko defensivt!, det tæller også).

Beijmo som HCB skal skyde med frem og skabe noget offensivt. Det kan Dalle ikke i samme grad. Men det vil give en 'varm' spiller mere på banen.

Der er også muligheden for Tingager i midten, Dalsgaard til højre og Beijmo ud på højre wingback.
Det vil give noget dynamik der vil gavne hele holdet
Jeg synes Beijmo fungerer rigtig godt på højre side af 3-back-kæden, så jeg ville nok beholde ham der mod Viborgs lynhurtige kanter. Selvfølgelig ville en Tingager i topform være rigtig (ikke mindst på dødbolde som har set rigtig skidt ud).

Det er oplagt når Emmery desværre stadig mest er en 'gimmick'. Super i mand-mand med skarpe driblinger, men forsvandt da BIF doblede på ham, og er ikke just et aktiv defensivt (men jeg er gået væk fra at kalde ham ... liability / risiko defensivt!, det tæller også).

Beijmo som HCB skal skyde med frem og skabe noget offensivt. Det kan Dalle ikke i samme grad. Men det vil give en 'varm' spiller mere på banen.

Bech er efterhånden reduceret til hårdt arbejde - han har scoret de fleste af sine mål med Beijmo på kanten, så de har en indbyrdes forståelse der fungerer

Det er måske lidt hård at kalde Emmery en “Gimmick”, han havde vel den største chance i første halvleg som han selv skabte. Arnstad var også en “Gimmick” da han blev lukket ned med dobbeltopdækning. Hvis modstanderen benytter sig af dobbeltopdækning på vores spillere, så er der plads til nogle andre, og her var der desværre ingen der var i stand til at udnytte at der blev mere plads andre steder.

Jeg vil mene at Emmery skal spille som han gjorde i de første 15 minutter igen, og når så der bliver sendt flere forsvarer ud på ham, så skal han trække dem væk, så der bliver endnu mere plads til de øvrige. Det fik han desværre ikke at vide i søndags og han er for ung til selv at læse spillet så godt.

Det er måske lidt hård at kalde Emmery en “Gimmick”, han havde vel den største chance i første halvleg som han selv skabte. Arnstad var også en “Gimmick” da han blev lukket ned med dobbeltopdækning. Hvis modstanderen benytter sig af dobbeltopdækning på vores spillere, så er der plads til nogle andre, og her var der desværre ingen der var i stand til at udnytte at der blev mere plads andre steder.

Jeg vil mene at Emmery skal spille som han gjorde i de første 15 minutter igen, og når så der bliver sendt flere forsvarer ud på ham, så skal han trække dem væk, så der bliver endnu mere plads til de øvrige. Det fik han desværre ikke at vide i søndags og han er for ung til selv at læse spillet så godt.
Gimmick er måske forkert. Men så "situational". Som en håndboldspiller man indskifter når man kører 7 mod 6, eller lignende.

Han spadserer gennem forsvaret som han lyster i starten af kampen. Men der kommer stort set kun det skud på undersiden af overliggeren ud af det, hans indlæg er ikke meget bevendt. Men det store problem er han falder ud af kampen, og Brøndbys overtag skyldes nok også i nogen grad at AGF spiller med Emmery?

Jeg kan ikke styre hvis nogen ser mig som 'hater' eller lignende. Det mener jeg ikke jeg er. Mdn jeg vil gerne vurdere Emmery efter samme skala som alle andre.

Gimmick er måske forkert. Men så "situational". Som en håndboldspiller man indskifter når man kører 7 mod 6, eller lignende.

Han spadserer gennem forsvaret som han lyster i starten af kampen. Men der kommer stort set kun det skud på undersiden af overliggeren ud af det, hans indlæg er ikke meget bevendt. Men det store problem er han falder ud af kampen, og Brøndbys overtag skyldes nok også i nogen grad at AGF spiller med Emmery?

Jeg kan ikke styre hvis nogen ser mig som 'hater' eller lignende. Det mener jeg ikke jeg er. Mdn jeg vil gerne vurdere Emmery efter samme skala som alle andre.
Men alle andre var jo endnu ringere til at afslutte - Emmery skabte da trods alt noget på egen hånd, det er mere end man kan sige om Yakob, Arnstad, Bech, Links og Carstensen, så jeg synes ikke helt du vurderer ham på samme skala som resten af holdet.

Jeg er enig i, at Gimmick er en forkert betegnelse.

Emmery’s store problem er jo, at når han lukkes ned, af to spillere, så er hans pasningsevner ikke så gode som f.eks Arnstad, så han ender med at skabe et overtal, hvorefter han tager farten ud af spillet. Det betyder så, at den spiller f.eks Knudsen der egentlig var den frie spiller, bliver dækket af en af Brøndbys forreste der falder ned og dækker f.eks Knudsen og så er overtallet ligegyldigt, da det nu er enten Dalsgaard eller Kahl der er den frie spiller.

Emmery mangler at ‘forstå’ hvad hans dobbelt opdækning kan gøre for holdet. Der er naturligvis ikke mange der kan slå en bold som Bech, men det ville kunne skabe et brugbart overtal med et sideskift. Ligeledes ville en bold ind i banen mens f.eks Divkovic kommer styrtende ned og hjælper ville også hjælpe, altså at foretage den imens han selv og modstanderen er i løb.

Derudover tager Emmery ofte en 10’er position, og når f.eks Arnstad er i den position, så kommer Links på kanten i et overlap. Den mulighed har Emmery ikke, da han jo er det brede punkt, der så tager en placering i halvrummet.

Ser man isoleret på Emmery ville han passe fantastisk ind i f.eks Viborgs fortolkning af det ‘samme’ angrebsspil som vores, da han ville have en back der kan trække den ene af de to modstandere med sig, hvilket kunne give ham den halve meters plads han skal bruge til at drible.

Jeg er enig i, at Gimmick er en forkert betegnelse.

Emmery’s store problem er jo, at når han lukkes ned, af to spillere, så er hans pasningsevner ikke så gode som f.eks Arnstad, så han ender med at skabe et overtal, hvorefter han tager farten ud af spillet. Det betyder så, at den spiller f.eks Knudsen der egentlig var den frie spiller, bliver dækket af en af Brøndbys forreste der falder ned og dækker f.eks Knudsen og så er overtallet ligegyldigt, da det nu er enten Dalsgaard eller Kahl der er den frie spiller.

Emmery mangler at ‘forstå’ hvad hans dobbelt opdækning kan gøre for holdet. Der er naturligvis ikke mange der kan slå en bold som Bech, men det ville kunne skabe et brugbart overtal med et sideskift. Ligeledes ville en bold ind i banen mens f.eks Divkovic kommer styrtende ned og hjælper ville også hjælpe, altså at foretage den imens han selv og modstanderen er i løb.

Derudover tager Emmery ofte en 10’er position, og når f.eks Arnstad er i den position, så kommer Links på kanten i et overlap. Den mulighed har Emmery ikke, da han jo er det brede punkt, der så tager en placering i halvrummet.

Ser man isoleret på Emmery ville han passe fantastisk ind i f.eks Viborgs fortolkning af det ‘samme’ angrebsspil som vores, da han ville have en back der kan trække den ene af de to modstandere med sig, hvilket kunne give ham den halve meters plads han skal bruge til at drible.
Jeg mener bare ikke at automatreaktion altid skal være at det er den unge spillers skyld når holdet ikke præsterer, jeg mener slet ikke at Emmery var den svageste AGF’er på banen, tvært imod, så kom han med noget offensivt i starten af kampen, som ingen andre var i stand til.

Men alle andre var jo endnu ringere til at afslutte - Emmery skabte da trods alt noget på egen hånd, det er mere end man kan sige om Yakob, Arnstad, Bech, Links og Carstensen, så jeg synes ikke helt du vurderer ham på samme skala som resten af holdet.
Igen ikke uenig.

Jeg synes dog tit, at Links skaber plads til Arnstad at boltre sig i, når han kommer løbende i overlaps ned mod baglinje på ydersiden af Emmery.

Her synes jeg Emmery fortolker wingbacken en smule én dimensionelt

Jeg mener bare ikke at automatreaktion altid skal være at det er den unge spillers skyld når holdet ikke præsterer, jeg mener slet ikke at Emmery var den svageste AGF’er på banen, tvært imod, så kom han med noget offensivt i starten af kampen, som ingen andre var i stand til.
Hvem i alverden har sagt eller skrevet han var den dårligste på banen?

Det ver han da langt fra, men han har - helt naturligt - nogle ret væsentlige begrænsninger i sit spil der skyldes hans fantastiske evner på ungdomsholdene, der skal omsættes fornuftigt på seniorplan.

Det er sværere at sætte spillere fra stående på senior niveau, pga fysikken.

Man bruger kroppen meget mere til at drible med på senior niveau.

Forsvarene er meget mere disciplineret og taktisk stærke. Det betyder, at man skal spille bolden hurtigt rundt - hele tiden

Hvem i alverden har sagt eller skrevet han var den dårligste på banen?

Det ver han da langt fra, men han har - helt naturligt - nogle ret væsentlige begrænsninger i sit spil der skyldes hans fantastiske evner på ungdomsholdene, der skal omsættes fornuftigt på seniorplan.

Det er sværere at sætte spillere fra stående på senior niveau, pga fysikken.

Man bruger kroppen meget mere til at drible med på senior niveau.

Forsvarene er meget mere disciplineret og taktisk stærke. Det betyder, at man skal spille bolden hurtigt rundt - hele tide

Ikke dig TK, men n¨r Mengsen kalder ham en “Gimmick” så tenderer det til at kalde ham den dårligste spiller på banen

jeg er ikke enig i at det var Emmery skyld at vi smed 2 point i går, tvært imod, så var det helt rigtigt set, det var bare ærgerligt at de dobbeltdækkede ham, for det er der sgu ikke mange der kan løse.

Ikke dig TK, men n¨r Mengsen kalder ham en “Gimmick” så tenderer det til at kalde ham den dårligste spiller på banen

jeg er ikke enig i at det var Emmery skyld at vi smed 2 point i går, tvært imod, så var det helt rigtigt set, det var bare ærgerligt at de dobbeltdækkede ham, for det er der sgu ikke mange der kan løse.
Jeg vil gerne selv være herre over hvad jeg kalder ham. Så må du stå på mål hvad du tolker ud af det.

jeg håber PM er tilbage som i startopstillingen, jeg ved ikke præcist hvad det er han gør, men at least fra min plads på tribunen mod brøndby, var det som nat og dag, da mortensen blev skiftet ind, agf spillede meget bedre da han kom på banen
Jeg tror i det hele taget at det vil have stor betydning at få veteranerne tilbage i startopstillingen. Det var også tydeligt at der skete noget, da Nicolaj Poulsen kom ind, og tidligere har Tingager også skabt noget struktur i defensiven. Så det vil give et stort løft, hvis vi kan få Polle, Paddy og Ting tilbage i start 11.

jeg håber PM er tilbage som i startopstillingen, jeg ved ikke præcist hvad det er han gør, men at least fra min plads på tribunen mod brøndby, var det som nat og dag, da mortensen blev skiftet ind, agf spillede meget bedre da han kom på banen
Han kom da også ind med en helt anden energiudladning end han plejer 💪

Der viste anføreren klart hvordan det skal være, når man bliver skiftet ind fra bænken og kun har 15-20 minutter til at bruge kræfter i - det er der andre som kan lære noget af.

Latest posts

Back