Ny Ceres Park
Stiften har vel heller aldrig lavet en faktaboks eller lignende om hvem det egentlig er der fodrer dem med så mange læserbreve med samme agenda. Hvor mange medlemmer er der faktisk? De siger måske de repræsenterer et vist antal beboere i nærheden af stadion, men hvor mange af dem har aktivt tilsluttet sig? De må mene hvad de vil, men nogle få personer kan godt nok også få lov til at fylde meget spalteplads i Stiften. Er det mest naboer har de også en helt personlig interesse i at der ikke kom et stadion med deraf følgende trafik og støj, som også er fint nok, men ikke handler så meget om en større sag som deres navn måske antyder.Nej alle forventer det nærmest. Også byrådspolitikerne. De ved nu der kun er afsat 5% til en afvigelse i den nye tillægsbevillingen. Der er ingen, som i ingen, som tror på den ikke bliver indløst ret hurtigt, og der kommer til at mangle penge igen. Men når kontrakten er underskrevet er det selvfølgelig ikke kun bygherre som står for at betale det hele selv ved næste overskridelse. Havde jeg været styregruppen havde jeg allerede nu bedt om flere penge, så første tillægsbevilling ikke kun handler om at dække de mest nødvendige udgifter.
Jeg siger bare, forvent endnu en omgang støj senere anført af "kongelundens grønne venner", Hans Jørgen Petersen fra Højbjerg, og Svend Åge Petersen fra Viby. (er ved at brække mig over deres kronikker og læsebreve....)
Der skal nok komme flere budgetoverskridelser, men økonomisk set er det måske smart nok ikke at afsætte penge til dem nu, uanset hvad vil det man afsætter blive brugt, men nu skal man have lavet en aftale til det beløb der er afsat.