New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 675K
Ny Ceres Park
Nej alle forventer det nærmest. Også byrådspolitikerne. De ved nu der kun er afsat 5% til en afvigelse i den nye tillægsbevillingen. Der er ingen, som i ingen, som tror på den ikke bliver indløst ret hurtigt, og der kommer til at mangle penge igen. Men når kontrakten er underskrevet er det selvfølgelig ikke kun bygherre som står for at betale det hele selv ved næste overskridelse. Havde jeg været styregruppen havde jeg allerede nu bedt om flere penge, så første tillægsbevilling ikke kun handler om at dække de mest nødvendige udgifter.
Jeg siger bare, forvent endnu en omgang støj senere anført af "kongelundens grønne venner", Hans Jørgen Petersen fra Højbjerg, og Svend Åge Petersen fra Viby. (er ved at brække mig over deres kronikker og læsebreve....)
Stiften har vel heller aldrig lavet en faktaboks eller lignende om hvem det egentlig er der fodrer dem med så mange læserbreve med samme agenda. Hvor mange medlemmer er der faktisk? De siger måske de repræsenterer et vist antal beboere i nærheden af stadion, men hvor mange af dem har aktivt tilsluttet sig? De må mene hvad de vil, men nogle få personer kan godt nok også få lov til at fylde meget spalteplads i Stiften. Er det mest naboer har de også en helt personlig interesse i at der ikke kom et stadion med deraf følgende trafik og støj, som også er fint nok, men ikke handler så meget om en større sag som deres navn måske antyder.

Der skal nok komme flere budgetoverskridelser, men økonomisk set er det måske smart nok ikke at afsætte penge til dem nu, uanset hvad vil det man afsætter blive brugt, men nu skal man have lavet en aftale til det beløb der er afsat.

Stiften har vel heller aldrig lavet en faktaboks eller lignende om hvem det egentlig er der fodrer dem med så mange læserbreve med samme agenda. Hvor mange medlemmer er der faktisk? De siger måske de repræsenterer et vist antal beboere i nærheden af stadion, men hvor mange af dem har aktivt tilsluttet sig? De må mene hvad de vil, men nogle få personer kan godt nok også få lov til at fylde meget spalteplads i Stiften. Er det mest naboer har de også en helt personlig interesse i at der ikke kom et stadion med deraf følgende trafik og støj, som også er fint nok, men ikke handler så meget om en større sag som deres navn måske antyder.

Der skal nok komme flere budgetoverskridelser, men økonomisk set er det måske smart nok ikke at afsætte penge til dem nu, uanset hvad vil det man afsætter blive brugt, men nu skal man have lavet en aftale til det beløb der er afsat.
Jeg kommer lige ud på en tangent men ellers må jeg fortsætte i pisser-mig-af-tråden, men Svend Åge fra Viby er KLART den der skriver flest læsebreve til Stiften. Manden hader udvikling. Jeg har google, og søgt på hans navn inde på stiften.dk og der danner sig et klart billede af hvordan han er som person. Ej jeg tror jeg vil fortsætte inde på pisse mig af tråden når jeg får tid, men han er pensionist og af den gamle Enhedslisten skole og hader der er en nettotilvækst af folk der VIL Aarhus og flytte hertil.

Winnerskjold var igennem på autotransistoren i morges, og selvom jeg var fuldt optaget af at pløje færrest mulige mere eller mindre synlige cyklister ned i regnmørket, og ikke fik starten helt med, så fremstod hans beretning klar; at han naturligvis ikke var spor begejstret for ekstraregningen, men at han med et flertal i byrådet forventede indstillingen stemt igennem i sin helhed.

Han redegjorde for, hvorfor de indkomne forslag til besparelser ikke havde reel gang på jord, fordi de blot vil gøre stadion dyrere i den anden ved enten a) at udskyde entreprisen med følgende omkostninger, samt b) ikke vil give ønskede besparelser at trække foreslåede elementer ud af entreprisen, da det blot vil trække huslejen tilsvarende ned, og derfor ikke understøtter argumenterne for.

Adspurgt om glæden ved at imødekomme brede samarbejder og forlig, lød han aldeles klar i spyttet om, at besparelserne ikke vil finde vej alene for det brede samarbejdes skyld, og at Nu ikke var tiden for politiske drillerier.
Han lød til, på en saglig og velformuleret facon, at have fat i den lange ende, og jeg tror heller ikke, vores nye stadion falder i aften. Men det skal blive spændende, hvad det reelt lander på en dag, for der er vel ingen heller, der tror på, at det stopper ved den ene milliard, er der?
Kan det eventuelt blive et element i en fremtidig quiz? Optimismebarometeret Forår 2028 måske?

Gerts “største byrådsskandale nogensinde” bliver alligevel stemt igennem af hans parti. Nok meget fint at sende Christian Budde i byen med den melding den her gang 😂

Hvad er ændringsforslag fra S? Hvad dækker det over? :)

Men mega fedt, så har vi da en god rum tid før der igen kan komme lidt ballade
Det er at den politiske styregruppe nedlægges og den nye styregruppe er Magistraten. Så skal der noget ekstern 3. parts halløj ind og følge op på den enterprise kontrakt der nu bliver underskrevet, så kommunen har et uvildig øje for at se om der kan komme besparelse hen ad vejen. Så lidt ekstra checks and balance !

Latest posts

Back