New posts

Kamptråd Pokalturneringen: semifinale: AGF - FCM, torsdag d. 12.2. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 397
  • Views Views: Views 18K
Added to Calendar: 12-02-26

Kamptråd Pokalturneringen: semifinale: AGF - FCM, torsdag d. 12.2. kl 19.00
Meget lige kamp indtil nu. Synes vi prøver mest men når FCM endelig kommer ind i vores felt så ser det lidt farligt ud delvist fordi det også er pænt kaotisk det de laver. Vi har haft 3 angreb hvor vi får spillet os fri af presset og der burde vi have været skarpere. Men stor respekt til gutterne. Der bliver forsøgt, kæmpet og kriget

Alligevel har vi begået flere frispark, man bliver også nødt til at anerkende at de er en ordentlig mundfuld midtjyderne
Vi må håbe der bliver lidt mere plads i anden halvleg og vi kan få den spillet lidt mere rundt.

FCM er super skarpe fysisk og presser meget konsekvent. Der bliver ikke rigtig nogen perioder, hvor vi kan få den spiller rundt. Syntes også man kan se de har fokus på fysik når de rekruttere - det er ikke mange små spillere de her.

Vi må håbe der bliver lidt mere plads i anden halvleg og vi kan få den spillet lidt mere rundt.

FCM er super skarpe fysisk og presser meget konsekvent. Der bliver ikke rigtig nogen perioder, hvor vi kan få den spiller rundt. Syntes også man kan se de har fokus på fysik når de rekruttere - det er ikke mange små spillere de her.
Ja vi er presset på den del. Synes FCM har styr på vores centrale midt. Har næsten ikke set Knudsen og Yakob har ikke kunne få sin overfrakke af (læs Billing dominerer ham). Derudover har Mbabubu desværre styr på links som sædvanligt. Carstensen vel den som er kommet bedst igennem. Bech også anonym fordi Diao holder ham konstant. Til gengæld spiller FCM helt over deres midt og op til Cho/Uhre som jeg synes vi har ok styr på. Simsir eneste som har formået at holde lidt i bolden på vores halvdel

Det er ekstremt lidt plads ja, og alligevel har der været nogle sekvenser hvor vi lige har manglet den sidste touch/aflevering før det kunne blive rigtig farligt. Selvom FCM er meget fysiske så har de også haft sekvenser hvor jeg kan se der også er god bold i den, hvis de vil.

Mbabu er heldigvis faldet meget i niveau og baseret på de første 45 min er jeg blot blevet bekræftet i min holdning at det ikke er en katastrofe for os at Uhre endte i Herning.

Jeg er spændt på hvordan de næste 45 minutter kommer til at tage sig ud. Med en returkamp, så kan man forestille sig det ikke bliver satset meget i aften. Jeg håber dog vi fortsætter med at turde og ville satse på at spille fremad

Fysik, højt pres, lange violiner frem mod Uhre samt ingen ambitioner i spillet, og så håber de på at deres individualister straffer deres modstandere.
Det har været deres opskrift i 10 år har jeg fået af vide, og jeg er fuldstændig enig!
Vi er også hoppet i fælden og gået med på det fysiske spil og glemt at spille klogt og hurtigt.
Håber pausen gør os godt og Jakob Poulsen kan få os tilbage til basics, når det er sagt skal vi selvfølge også prøve at mache dem.

Fysik, højt pres, lange violiner frem mod Uhre samt ingen ambitioner i spillet, og så håber de på at deres individualister straffer deres modstandere.
Det har været deres opskrift i 10 år har jeg fået af vide, og jeg er fuldstændig enig!
Vi er også hoppet i fælden og gået med på det fysiske spil og glemt at spille klogt og hurtigt.
Håber pausen gør os godt og Jakob Poulsen kan få os tilbage til basics, når det er sagt skal vi selvfølge også prøve at mache dem.
Synes vi prøver konstant at spille den op men de sidder ekstremt tæt på os. Flere gange har Jesper spillet den ind centralt til en dybt presset Yakob. Det er udelukkende FCMs fortjeneste at vi ikke kan spille hurtigere.

Derudover har Mbabubu desværre styr på links som sædvanligt. Carstensen vel den som er kommet bedst igennem. Bech også anonym fordi Diao holder ham konstant. Til gengæld spiller FCM helt over deres midt og op til Cho/Uhre som jeg synes vi har ok styr på. Simsir eneste som har formået at holde lidt i bolden på vores halvdel

Helt enig men det har kostet på FCMs egen mulighed for at blive farlige, at de bruger så meget energi på, at neutralisere vores offensive muligheder, det er måske den største respekt et bedre hold kan vise et andet hold.

Håber dog, JP finder nogle løsninger ellers frygter jeg, kampen får samme forløb som FCMs sejr over FCK.

Du glemte lige “diving i modstanderens felt” mht deres opskrift …

NP er savnet, og Tingager ville nok også pynte. Med FCM dominans mangler man en angriber der kan trie dybt og i det mindste vi de en duel eller to. Serra er den man har så brug ham. Jeg havde gerne set en anden type også, men Tchamche bliver spist.

Kommer der et tidspunkt hvor Emmery passer ind? Gad godt se ham udfordre, men tror mere AGF bliver ekstra udfordret, desværre.

Helt enig men det har kostet på FCMs egen mulighed for at blive farlige, at de bruger så meget energi på, at neutralisere vores offensive muligheder, det er måske den største respekt et bedre hold kan vise et andet hold.

Håber dog, JP finder nogle løsninger ellers frygter jeg, kampen får samme forløb som FCMs sejr over FCK.
Ja de kan måske slide os ned på den måde.

Pisse irriterende Arnstad slet ikke spiller bolden. Han er så god og akal søge at komme først op bolden, i stedet for et alibifald.
Mener du den situation i feltet hvor Erlic laver en perfekt tackling på en bold som i øvrigt får en tand for meget fra Mortensen? Hvis ja har jeg svært ved at se hvad han skulle have gjort anderledes. Alibi fald er en hård dom synes jeg

Vi trænger til de får en advarsel eller to for at lave frispark konsekvent.

Edit: samtidig siger Peter Sørensen det samme.

Latest posts

Back