New posts

Kamptråd Pokalturneringen: semifinale: AGF - FCM, torsdag d. 12.2. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 397
  • Views Views: Views 18K
Added to Calendar: 12-02-26

Kamptråd Pokalturneringen: semifinale: AGF - FCM, torsdag d. 12.2. kl 19.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Last edited:
AGF-legender.webp

Så er de nemme kampe i Europa og mod FCK ovre for FCM.....

Første skridt mod finalen
Så er vi dér.
Pokal-semifinale.
To kampe om en finaleplads.

AGF tager imod ulvene i første af to opgør og hjemmebanen i Vejlby giver os en kæmpe mulighed for at lægge fundamentet til noget stort. Det her er ikke en kamp, hvor det hele skal afgøres – men det er en kamp, hvor vi kan tage kontrollen over semifinalen.

De kommer næppe for at åbne op i første kamp.
Tværtimod vil vi formodentligt se kompakt organisation, fokus på dødbolde, omstillinger og fysik. Et klassisk Midtjylland-udtryk i knockout-fodbold.

For os er det her kampen, hvor Ceres Park skal være et fort.
Vi skal ikke nødvendigvis afgøre det hele, men vi skal vise autoritet, sætte tempoet, presse Midtjylland tilbage og meget gerne tage et resultat med til Herning, der tvinger dem frem i returkampen

AGF har i denne sæson vist, at vi kan matche FCM både fysisk og taktisk og vi har før haft godt fat i dem på hjemmebane.
Det store spørgsmål er hvor længe kræfterne holder efter en kamp i mandags

Det varsel der er her er kun

"Vær opmærksom på, hvordan vejret udvikler sig i dit område. En risikomelding er ikke et varsel, men en melding om vanskeligt vejr, som kan udvikle sig til et varsel."

Så tænker vi skal lidt tættere på for at se hvordan snevejret udvikler sig - i forhold til en aflysning

Som varslet fra DMI er lige nu, så tror jeg ikke vi aflyser. Men det er klart at vejret ikke skal rykke ret meget nordpå, før vi har en alvorlig udfordring.

I forhold til kampen, har jeg ikke kunnet tænke en klar tanke om fodbold siden mandag aften. Som vi spillede mod OB er jeg tilbøjelig til at forvente The Double, simpelthen fordi det hold er ukueligt og hyperfokuseret. Jeg elsker ALT ved det hold.

Hvis jeg skal forsøge at forholde mig til kampen i morgen (eller hvornår vejret nu tillader), så tror jeg det bliver uafgjort (igen-igen). Det jeg så af FCM-FCK var ærligt talt ikke imponerende, men FCM har bare dén der evne, til at hive noget ud af den blå luft og få et anstændigt resultat, uagtet de har spillet som en pose rådne nødder i 85 minutter.
1-1 eller 2-2 er sikkert gode bud.

Optimisten i mig siger dog, at vi vinder en snæver sejr på 2-1 eller 1-0.
Det ville være helt optimalt.

Jeg er spændt på, om vi stiller med samme starter som mod OB, eller om Solbakken er blevet klar, og i givet fald, hvad det betyder for Knudsen.

I forhold til kampen, har jeg ikke kunnet tænke en klar tanke om fodbold siden mandag aften. Som vi spillede mod OB er jeg tilbøjelig til at forvente The Double, simpelthen fordi det hold er ukueligt og hyperfokuseret. Jeg elsker ALT ved det hold.

Hvis jeg skal forsøge at forholde mig til kampen i morgen (eller hvornår vejret nu tillader), så tror jeg det bliver uafgjort (igen-igen). Det jeg så af FCM-FCK var ærligt talt ikke imponerende, men FCM har bare dén der evne, til at hive noget ud af den blå luft og få et anstændigt resultat, uagtet de har spillet som en pose rådne nødder i 85 minutter.
1-1 eller 2-2 er sikkert gode bud.

Optimisten i mig siger dog, at vi vinder en snæver sejr på 2-1 eller 1-0.
Det ville være helt optimalt.

Jeg er spændt på, om vi stiller med samme starter som mod OB, eller om Solbakken er blevet klar, og i givet fald, hvad det betyder for Knudsen.
Jeg kan sagtens følge dig. Min mave siger mig dog, at hvis man lever på de tætte afgørelser (og ikke er FCM), ender man med for stor andel nitter også - forstået som at kampen mod OB burde ikke have været tæt.

Det der gik galt i starten var manglende afstemthed defensivt. Det tror jeg kommer med kampe i benene. Og så håber jeg Jesper Hansen kommer konstant op i gear.

Jeg havde to positioner hovr AGF burde kunne forstærke start-11, angriber og målmand. Jesper lukkede munden på mig i efteråret, mens angriberen stadig er svageste led i paradeopstillingen (jeg mente til gengæld at Serra er relativt tættere på PM, end mange andre backups på 1. Valget på flere andre positioner).

Hvis AGF kommer i gang defensivt - OB havde FOR mange situationer der kunne være blevet farligere - begynder jeg at tro på mere. Så skal man lige have skarpheden med også.

Jeg kunne godt forestille mig man giver Tingager og Poulsen startpladser mod FCM, så de har mulighed for at få kamptræning også. Det var før jeg så de var ude af truppen i mandags, hvilket nok indikerer noget andet

Knudsen havde krampe (håber jeg) mod OB, måske klogt at lade Solbakken svare på Knudsens performance torsdag.

Hvem kan ellers testes, uden at smide kampen? Serra kunne få lov at starte. Tør man bringe Mølgaard i spil? Så var han nok kommet ind i stedet for JJA. Sebastian Jørgensen kunne være en mulighed, men man kan ikke bænke Bech af latterlige, men virkelige, årsager ift pressen.

Jeg erkender JJA har spillet sig op i hierarkiet, det er overraskende, men positivt. Serra har hele tiden været 2. valg og blev brugt når PM gik kold. Han ser ud til at være rykket tættere på. Emmery ser ud til igen at være relevant. Spændende.

Jeg kan sagtens følge dig. Min mave siger mig dog, at hvis man lever på de tætte afgørelser (og ikke er FCM), ender man med for stor andel nitter også - forstået som at kampen mod OB burde ikke have været tæt.

Det der gik galt i starten var manglende afstemthed defensivt. Det tror jeg kommer med kampe i benene. Og så håber jeg Jesper Hansen kommer konstant op i gear.

Jeg havde to positioner hovr AGF burde kunne forstærke start-11, angriber og målmand. Jesper lukkede munden på mig i efteråret, mens angriberen stadig er svageste led i paradeopstillingen (jeg mente til gengæld at Serra er relativt tættere på PM, end mange andre backups på 1. Valget på flere andre positioner).

Hvis AGF kommer i gang defensivt - OB havde FOR mange situationer der kunne være blevet farligere - begynder jeg at tro på mere. Så skal man lige have skarpheden med også.

Jeg kunne godt forestille mig man giver Tingager og Poulsen startpladser mod FCM, så de har mulighed for at få kamptræning også. Det var før jeg så de var ude af truppen i mandags, hvilket nok indikerer noget andet

Knudsen havde krampe (håber jeg) mod OB, måske klogt at lade Solbakken svare på Knudsens performance torsdag.

Hvem kan ellers testes, uden at smide kampen? Serra kunne få lov at starte. Tør man bringe Mølgaard i spil? Så var han nok kommet ind i stedet for JJA. Sebastian Jørgensen kunne være en mulighed, men man kan ikke bænke Bech af latterlige, men virkelige, årsager ift pressen.

Jeg erkender JJA har spillet sig op i hierarkiet, det er overraskende, men positivt. Serra har hele tiden været 2. valg og blev brugt når PM gik kold. Han ser ud til at være rykket tættere på. Emmery ser ud til igen at være relevant. Spændende.
altså nu var kampen jo også kun tæt pga et af de bedst placerede hovedstød ejg har set længe, samt en række redninger der ikke kan beskrives som andet end nærmest mirakuløse

Jeg forventer en kamp hvor midtjylland virkelig vil forsøge at gøre det max. fysisk også til trods for de mangler Mads Bech. Vil ikke blive overrasket over at se en Mbabu tilbage i opstillingen, og en midtbane med både Billing og Bravo. Banen og vejret er ikke til vores fordel som jeg ser det, og netop det kan godt gøre vi ser Knudsen igen fra start. Men ellers er den eneste ændrig jeg ser os lave at Solbakken kommer ind.

Jeg gode muligheder for os, netop fordi Mads Bech er ude. Det fjerner en dimension i deres offensive dødbolde. Kaster han ikke også deres lange indkast? Dertil virker han til at organisere deres forsvar og tænker deres venstre side kan blive guf for en tændt Tobias Bech og Carstensen/Beijmo der plejer at ramme niveau i de store kampe.

Last edited:
jeg tror på en aflysning. Alt andet vil være at gamble med folks liv

Lad os nu se - YR.no melder nærmest ingen sne.

1770807084455.webp

TV2 vejret har noget lignende og har åbent kritiseret DMI for deres varsel - vi må se hvem af dem som får ret.

1770807128445.webp

Attachments

• 1770803824628.webp
    1770803824628.webp
    5 KB · Views: 65
  • 1770803913167.webp
    1770803913167.webp
    2.9 KB · Views: 65
TV2 vejret har noget lignende og har åbent kritiseret DMI for deres varsel - vi må se hvem af dem som får ret.
TV2 er altså til tider lidt tabloide. DMI's rolle er - udover at levere så præcise vejrudsigter som muligt - at gå med livrem og seler, når der skal udstedes varsler. Det er altså bedre, at de råber snestorm og kaos overalt, end at de siger, det skal nok gå.
Hvad vil folk helst: forberede sig på en hård omgang, og så sker der ikke noget, eller blive ramt af en hård omgang helt uforberedt?

TV2 er altså til tider lidt tabloide. DMI's rolle er - udover at levere så præcise vejrudsigter som muligt - at gå med livrem og seler, når der skal udstedes varsler. Det er altså bedre, at de råber snestorm og kaos overalt, end at de siger, det skal nok gå.
Hvad vil folk helst: forberede sig på en hård omgang, og så sker der ikke noget, eller blive ramt af en hård omgang helt uforberedt?
Ofte er det jo også medierne - især TV2 sjovt nok - der blæser vejrvarslerne helt vildt op og kører breaking med live reportager fra Storebæltsbroen, bare det blæser mere end 15 m/s. DMI er jo noget mere nøgterne i deres udmeldinger.

Latest posts

Back