New posts

Kamptråd Pokalturneringen: semifinale: AGF - FCM, torsdag d. 12.2. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 397
  • Views Views: Views 18K
Added to Calendar: 12-02-26

Kamptråd Pokalturneringen: semifinale: AGF - FCM, torsdag d. 12.2. kl 19.00
Efter min bedste overbevisning er der straffe, da Erlic klipper Arnstad. Jeg synes ikke, Erlic rammer bolden.
Han rammer bolden klokkerent.

Hvis en af vores midtstoppere havde lavet sådan en tackling, så havde jeg købt en trøje med deres navn med det samme. Vanvittigt godt forsvarspil, desværre.

Det er ikke en dommerfejl at fløjte for frispark med det samme. Det skal han gøre, hvis han vurderer et frispark. Det er kun offside, hvor de skal afvente…
Det er samme protokol som med offsides, så det er i teorien en fejl. Når det er en farlig situation, så skal han lade spillet fortsætte. Ligesom linjedommerne gør med offsides.

Og hvis/når han vurderer, at der er frispark, så skal han dømme det, efter spilsituationen er færdig.

Opspillet og angrebet lykkedes ikke så godt - det var meget FCMs fortjeneste (+ dommeren tillod bare FCM at lave frispark hvis AGF lykkedes med at spille over det første pres).

Der var tilløb til chancer - men de blev aldrig rigtig omsat til store chancer (Yakobs chance er ikke så stor som den umiddelbart så ud til)

Last edited:
Var dommeren dum - ja
Er Tullberg dum at se på i joggingbukser - ja
Er FCM en bøvet klub - ja
Er Steinleins briller grimme - ja

Overstående er svært at være uenige i.

Men den følelse jeg sidder med efter i går er stolthed.

Jeg er stolt over, at vi er et sted, hvor FCM, kommer til Aarhus og er bange for at møde os.
De går bevidst efter at ødelægge kampen og spiller grimt.

Vi holder dem for store chancer og jeg synes vi vil kampen mere end dem.

Der er så meget kvalitet i vores hold, at et hold der har over et dobbelt så stort budget som os kommer og spiller kyllingefodbold.
Det er jeg stolt over.

Fuck at vi tabte kampen - men i går beviste vi, at vi er på rette vej og vi ikke har tænkt os at stoppe de næste mange år..

Let’s fucking go…

det er en nueanceret snak syntes jeg. vi kan jo ikke rigtig kritisere dommeren for at lægge en linje, og være konsistent med den, bare ærgeligt for os at linjen lå til at tillade meget, hvilket var til fordel for den spillestil fcm havde i kampen, men jeg syntes stadig en konsistent linje er bedre end f.eks. hvad putros leverede mod ob, hvor der ikke var til at finde hoved og røv i hvad han dømte.

mht fcm, så var der stor skuffelse over fcm's tilgang, at de gik ind til kampen med mål om at stoppe spillet og undgå ting, i stedet for at gå ind til kampen med formål at vise de er bedre

Var dommeren dum - ja

Jeg er stolt over, at vi er et sted, hvor FCM, kommer til Aarhus og er bange for at møde os.

Der er så meget kvalitet i vores hold, at et hold der har over et dobbelt så stort budget som os kommer og spiller kyllingefodbold.
Det er jeg stolt over.

Fuck at vi tabte kampen - men i går beviste vi, at vi er på rette vej og vi ikke har tænkt os at stoppe de næste mange år..

Let’s fucking go…

🎯

• Like
Reactions: Kaj
Jeg ved ikke om NP nødvendigvis havde gjort en forskel. Ja, lidt mere rutine ville måske have hjulpet, men det var jo mange steder på banen de rendte og lavede de her ting. Specielt Mbabu lavede vel 4-5 på Links alene?

Jeg synes også banen spillede rolle. Vi var lidt langsommere/forsigtige i vendingerne. Arnstad og senere Jørgensen havde et par situationer hvor jeg tænker en bedre bane havde gjort en forskel.

Banen i Herning var mindst ligeså ringe og her matchede vi FCM på fysikken. I den kamp pakkede NP, Billing fuldstændig ind hvorimod i går, havde vi ingen som kunne gå til ham og derfor tror jeg, fik han lov til at dominere så meget.
Jeg kan naturligvis ikke vide om NP kunne gøre det samme i går men jeg konstaterer bare, vi tabte den fysiske kamp i modsætning til Herning kampen under tilsvarende forhold.

Det er 2. kamp i træk, FCM ikke vil spille fodbold med os men hellere vil gøre kampen til duelspil og fysik, det tager jeg som et blåstempel men samtidig også som en opgave, vi skal kunne løse for vi kommer nok til at møde flere hold fremadrettet, som vil prøve det samme og her har vi imo ingen bedre spiller end netop NP.

Banen i Herning var mindst ligeså ringe og her matchede vi FCM på fysikken. I den kamp pakkede NP, Billing fuldstændig ind hvorimod i går, havde vi ingen som kunne gå til ham og derfor tror jeg, fik han lov til at dominere så meget.
Jeg kan naturligvis ikke vide om NP kunne gøre det samme i går men jeg konstaterer bare, vi tabte den fysiske kamp i modsætning til Herning kampen under tilsvarende forhold.

Det er 2. kamp i træk, FCM ikke vil spille fodbold med os men hellere vil gøre kampen til duelspil og fysik, det tager jeg som et blåstempel men samtidig også som en opgave, vi skal kunne løse for vi kommer nok til at møde flere hold fremadrettet, som vil prøve det samme og her har vi imo ingen bedre spiller end netop NP.
vi har jo sådanset muligheden for at still med et hold der er noget bedre påklædt til en sådan fysisk kamp, som vi nu ved det bliver hver gang mod fcm.

tingair ind centralt, mølle ud i højre side, dalsgaard ud i venstre. np ind i midten igen, beijmo i stedet for carstensen på højre wingback.

vi får stadig en offensiv der kan noget med arnstad pm bech, med yakob bag og links på venstre side og beijmo på højre, men vores bagkæde og midtbane vil være fuld sat op til at gøre det til en slåskamp, hvis det er det fcm vil

Var dommeren dum - ja

Det er jeg stolt over.

ENIG. Ift det sidste - især for nuværende, og hvor vi er lige nu.

Let’s fucking go…
Men jeg er bekymret for, at Kahl og Beijmo har udløb til sommer (sportsligt), PM har udløb til sommer (kulturen i klubben der er bygget op siden han kom til) - og salg af Arnstad/Bech/Yakob til sommer? Puha der venter CV et gigantisk puslespil for at sikre, at vi står ligeså godt næste sæson - og sæsonerne fremover - hvis alle de spillere er videre til sommer.

tingair ind centralt, mølle ud i højre side, dalsgaard ud i venstre. np ind i midten igen, beijmo i stedet for carstensen på højre wingback.

vi får stadig en offensiv der kan noget med arnstad pm bech, med yakob bag og links på venstre side og beijmo på højre, men vores bagkæde og midtbane vil være fuld sat op til at gøre det til en slåskamp, hvis det er det fcm vil

Ja med alle mand klar så har vi holdet til det men i går tabte vi midtbanen og derfor fik ikke de bolderobninger som vi ellers har været dygtige til og så bliver der færre muligheder for at iscenesætte Arnstad og Bech og når så Links blev taget helt ud af kampen kom meget af vores offensiv til at foregå på midten. Det gik fint de første små 20 minutter men derefter overtog FCM med Billing i spidsen kontrollen og der manglede vi i den grad NP.

Ja med alle mand klar så har vi holdet til det men i går tabte vi midtbanen og derfor fik ikke de bolderobninger som vi ellers har været dygtige til og så bliver der færre muligheder for at iscenesætte Arnstad og Bech og når så Links blev taget helt ud af kampen kom meget af vores offensiv til at foregå på midten. Det gik fint de første små 20 minutter men derefter overtog FCM med Billing i spidsen kontrollen og der manglede vi i den grad NP.
ja det er absolut afhængig af at folk bliver klar, men der er også langt til næste kamp mod herning, relatively speaking

Jeg syntes ikke Carstensen spillede sig af på nogen måde - var han ikke en af dem som vandt en del.

Udover det kan vi naturligvis godt komme med mere fysik når spillerne er klar men lige pt. halter en del af dem. Spørgsmålet er også om det er den vej vi vil - Kahl gør vel stadig noget ved vores opspil som JP gerne ser og det vil blive handicappet med en anden spiller.

for saaatan da, fcm og dommerlinjen bliver godt nok roastet af mediano i deres analyse

Jeg er kun ca halvvejs i udsendelsen. Tullberg skal sætte det hold og den taktik han tror mest på. Det var pres over hele banen og sikkerhedsfrispark. De har formentlig lagt en plan baseret på det, og så en plan for hvad de går over til, når dommeren sætter en stopper for plan A.

Når dommeren så ikke stopper de mange frispark, er det jo bare at fortsætte. Og så er det dommeren der skal bebrejdes.

Jeg så det som at Billing gik ud, der ændrede momentum. Måske var det også at der begyndte at falde advarsler, så det kostede noget at spille så risikofyldt og de var nødt til at sadle om?

Jeg syntes ikke Carstensen spillede sig af på nogen måde - var han ikke en af dem som vandt en del.

Udover det kan vi naturligvis godt komme med mere fysik når spillerne er klar men lige pt. halter en del af dem. Spørgsmålet er også om det er den vej vi vil - Kahl gør vel stadig noget ved vores opspil som JP gerne ser og det vil blive handicappet med en anden spiller.
det var absolut ikke for at sige at carstensen eller kahl spillede sig af, det var udelukkende med tanke på at stille holdet op til at gå ind og vinde en slåskamp, og på lige det punkt, der vurdere jeg at en højre side med beijmo + mølgaard giver lidt mere fysik end beijmo + carstensen. samme på vcb med dalsgaard i stedet for kahl.

hvis målet er at stille med vores normale strategi in mind, så ville jeg holde kahl på vcb og carstensen på hwb.

det fede er jo, at når spillerne der er på vej tilbage, vil vi blive mere flexible i typen af kamp vi kan spille.

det er absolut at foretrække et hold der spiller som vi har gjort i efteråret, rigtig stærke i spillet med bolden, lige fra opspillet til dominans på midtbanen og gennembrudsspillet i offensiven, men i nogle kampe, som i går, så er det bare ikke altid muligt, og der vil det jo være kæmpe gave, hvis vi med et par strategiske udskiftninger eller hvis helt fra kampstart, ændringer i start 11, kan sætte et hold der bare kan gå ind og vinde slåskampen.

det kan selvfølgelig være jeg læser spillere forkert, men jeg ser mølgaard og beijmo især, men til dels også dalsgaard og tingager, som spillere der godt kan lide en god slåskamp hvis det er det kampen kræver

det var absolut ikke for at sige at carstensen eller kahl spillede sig af, det var udelukkende med tanke på at stille holdet op til at gå ind og vinde en slåskamp, og på lige det punkt, der vurdere jeg at en højre side med beijmo + mølgaard giver lidt mere fysik end beijmo + carstensen. samme på vcb med dalsgaard i stedet for kahl.

hvis målet er at stille med vores normale strategi in mind, så ville jeg holde kahl på vcb og carstensen på hwb.

det fede er jo, at når spillerne der er på vej tilbage, vil vi blive mere flexible i typen af kamp vi kan spille.

det er absolut at foretrække et hold der spiller som vi har gjort i efteråret, rigtig stærke i spillet med bolden, lige fra opspillet til dominans på midtbanen og gennembrudsspillet i offensiven, men i nogle kampe, som i går, så er det bare ikke altid muligt, og der vil det jo være kæmpe gave, hvis vi med et par strategiske udskiftninger eller hvis helt fra kampstart, ændringer i start 11, kan sætte et hold der bare kan gå ind og vinde slåskampen.

det kan selvfølgelig være jeg læser spillere forkert, men jeg ser mølgaard og beijmo især, men til dels også dalsgaard og tingager, som spillere der godt kan lide en god slåskamp hvis det er det kampen kræver

Det er ikke fordi jeg er helt uenig ;) Hvis vi skal fysik vejen. Er dog ikke sikker på, der bliver hentet det store ved at Carstensen går ud - syntes godt han kan bruge hans fysik.

Jeg har heller ikke set Mølgaard spille på et niveau, hvor jeg tror han kan være med, i flere år. Tænker vi skal tilbage til 2023 for at se hans topniveau. I de kampe hvor han var midlertidigt retur, der så han noget rusten ud.

Men det bliver fantastisk når JP får valgmulighederne og bestemmer hvordan udtrykket skal være. Lad os håbe spillerne snart er klar og kan bidrage 110%🤞

Det er ikke fordi jeg er helt uenig ;) Hvis vi skal fysik vejen. Er dog ikke sikker på, der bliver hentet det store ved at Carstensen går ud - syntes godt han kan bruge hans fysik.

Jeg har heller ikke set Mølgaard spille på et niveau, hvor jeg tror han kan være med, i flere år. Tænker vi skal tilbage til 2023 for at se hans topniveau. I de kampe hvor han var midlertidigt retur, der så han noget rusten ud.

Men det bliver fantastisk når JP får valgmulighederne og bestemmer hvordan udtrykket skal være. Lad os håbe spillerne snart er klar og kan bidrage 110%🤞
ændringer på højresiden er absolut afhængig af at mølgaard er tilbage nær tidligere niveau, jeg syntes det vi så i opstarten tegnede godt

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back