Det er ok at der lige er en FCM spiller der har været nede at ligge i 3 min, de har lavet 17 frispark i halvegen og der har været 80 indskiftninger og det giver lige nøjagtigt 5 minutter ekstra.
Ikke overraskende at den bliver afgjort på en dødbold. Det var håbløst forsvarsspil og så er vi igen uskarpe på chancerne. PM er igen helt væk som angriber og det kommer til at bide os i røven. Vi kæmper med og matcher fcm fuldt ud. Den kamp skulle have sluttet 0:0. Jeg tror desværre det er slut med pokalen nu. Jeg ville bare undgå et nederlag. Tror ikke vi kan score flere end dem i Herning.
Må også bare tage hatten af for Dalsgaard, Kahl og Beijmo. De tager virkelig fra og får lukket af. Dalsgaard især er storspillende. Det bliver ikke nemt at sætte ham af...
Mener du den situation i feltet hvor Erlic laver en perfekt tackling på en bold som i øvrigt får en tand for meget fra Mortensen? Hvis ja har jeg svært ved at se hvad han skulle have gjort anderledes. Alibi fald er en hård dom synes jeg
Det var en svær situation, men jeg synes ikke han går efter bolden - der følger en anden linje. Han havde tabt duellen uanset, men hvis han var gået efter bolden, var der en chance for straffe.
Ikke overraskende at den bliver afgjort på en dødbold. Det var håbløst forsvarsspil og så er vi igen uskarpe på chancerne. PM er igen helt væk som angriber og det kommer til at bide os i røven. Vi kæmper med og matcher fcm fuldt ud. Den kamp skulle have sluttet 0:0. Jeg tror desværre det er slut med pokalen nu. Jeg ville bare undgå et nederlag. Tror ikke vi kan score flere end dem i Herning.
Hvorfor ikke det? Hvis vi scorer på vores chancer idag så burde vi have lukket den kamp? Jeg er enig i at Janni truer FCM meget mere end PM gør. PM taber nærmest alle dueller idag. Men vi ser også hvor ulækre gode FCM er i deres spillestil og de skal bare bruge en lille dødbold til at score det ene mål
Ekstremt lærerig kamp, tror jeg. FCM trak på deres internationale erfaring og gjorde kampen ujævn og grim i tiltro til deres individuelle kvaliteter og deres dødbolde.
Vi var måske lidt for passive og benovede?
Jeg tror, vi kommer til returen med et fint arsenal af skaktræk mod deres firsertyske mand-mand taktik. Bl.a. at lade Links gå i højre side langt oftere og at lade vores backs gå med frem i de rum, vores 8ere og 10ere skiftevis tømmer.
Og så tror jeg, vi tager noget med til Herning, som hedder Nicolai Poulsen. De kender ham og frygter ham med rette.
Det blev desværre på Fcm's præmisser og jeg tænker der blev ligeså lidt effektiv spilletid som i kampen mod Fck.
De udnytter hele spektret og dommeren havde glemt hans kort, før vi nåede langt ind i anden halvleg. Der brugte han dem så på deres angriber og ikke forsvarerne som havde stoppet ethvert fremadrettet tiltag ved at nedlægge os. Nuvel - det er godt spillet af dem og ærgerligt for os.
Vi mangler lige de sidste få procenter i at kunne spille bolden rundt - måske en bedre bane havde hjulpet men der er lidt lang udsigt til de bliver det.
Ellers siger statistikken vel det meste - en meget lige kamp, hvor det ene hold molestrerede fodboldspillet og havde de fornødne individuelle kvaliteter, til at score det nødvendige mål. Der manglede vi til gengæld koldblodighed i de afgørende situationer.
Men de så også trætte ud og vores indskiftere formåede at presse dem til sidst. Måske kampene falder lidt bedre til næste opgør og vi har fået lidt mere hvile imellem.
Nu kan de passende være gjort møre til de skal møde Ob - forhåbentlig sætter de point til der og vi kan hive vores hjem samtidig.
Er det ikke lidt problemet at idag har alle FCMerne styr på dem de skal dække? Eneste som formår at trække fri er Carstensen IMO. Desværre fandt hans afleveringer eller indlæg ikke en medspiller.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.