New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 790K
Transfervindue Sommer 2026
God pointe.

Men jeg tror også, at man gerne vil holde truppen lidt smallere for at kunne give spilletid til talenterne. Det var CVs strategi sidste sommer, og det virkede, så det tror jeg, man holder fast i.

Vores spillestil slider jo heller ikke helt så meget på spillerne som Tullbergs ultimative pres.
Selvfølgelig skal der være plads til talenterne. Men tror også det er sjovere for f.eks Callø at spille med Tingager og Kahl end f.eks Camara og/eller AJ

I den officielle spillertruppen optræder Haugstrup, Jønsson og Anderson. Men det gør Badji og Gyamfi ikke længere. Den trup er på 24 mand.
Er der i øvrigt ikke noget i vejen med betegnelserne, hvorfor er James Bogere kategoriseret som midtbanespiller, imens Frederik Emmery er angriber?
(I øvrigt også interessant at Rasmus Carstensen er med i truppen, efter de har tilføjet MA og JJ, det lugter af at der er en aftale på plads).

Last edited:
Jeg tror vi er et fint sted, man skal huske at der skal være spilletid til talenterne og at de måske allerede banker på til startopstillingen. Emmery og Callø gir sig selv, men jeg tror også Kristjanson kan få rigtig mange minutter. Forhåbentlig kommer vi til at se samme udvikling med Haugstrup og Grantzau i år.

Jo vi mangler en 9er men på den korte bane tror jeg Tobias Bech kan bidrage.. og Borgere og Serra kan også noget

Jeg tror vi er et fint sted, man skal huske at der skal være spilletid til talenterne og at de måske allerede banker på til startopstillingen. Emmery og Callø gir sig selv, men jeg tror også Kristjanson kan få rigtig mange minutter. Forhåbentlig kommer vi til at se samme udvikling med Haugstrup og Grantzau i år.

Jo vi mangler en 9er men på den korte bane tror jeg Tobias Bech kan bidrage.. og Borgere og Serra kan også noget

Stiften forventer, at både Borgere og TK for deciderede gennembrud i denne sæson.

Helt sikkert.

Det kan også være man har kigget på f.eks FCM og FCK når de spiller i Europa, og hvordan de dosere deres spillere. Cirka 35-38 kampe +/- og ikke 50-52 kampe
Nu var jeg lige inde og tjekke, hvordan FCM fordelte deres spilleminutter i sidste sæson.

Mads Bech spillede mest af alle med næsten 4600 minutter, men han er også en ret hæftig outlier. Generelt var billedet for deres spillere:

CB: 2800-3800 minutter

Wingbacks: 3500 minutter

CM: 2800-3300 minutter

RW: 3100 minutter

LW: 3300 minutter

CF: 2200-2400 minutter

Til sammenligning så lå vores spillere på følgende i SL og Pokalen:
Dalsgaard: 2950
Beijmo: 3300
Kahl: 3150
Links: 3200
Carstensen: 1800
Arnstad: 3150
Bech: 3100
PM: 2600

Hvis vi antager, at der kommer ca. 1200 ekstra spilminutter i Europa, så er det ret begrænset, hvor meget vi kan lægge over på de eksisterende spillere.

Det er også ret tydeligt, at det er på midtbanen og i angrebet, at der er størst behov for bredde.

Uanset hvad så er truppen i dag alt alt for smal.

Nu var jeg lige inde og tjekke, hvordan FCM fordelte deres spilleminutter i sidste sæson.

Mads Bech spillede mest af alle med næsten 4600 minutter, men han er også en ret hæftig outlier. Generelt var billedet for deres spillere:

Hvis vi antager, at der kommer ca. 1200 ekstra spilminutter i Europa, så er det ret begrænset, hvor meget vi kan lægge over på de eksisterende spillere.

Det er også ret tydeligt, at det er på midtbanen og i angrebet, at der er størst behov for bredde.

Præcis. Det er helt tydeligt. Så selv med 3 spillere mere, er der masser af tid til vores talenter

Det får også deres tuderi om at de havde spillet mange flere kampe til at klinge temmeligt hult -

Ynkelige klub!

FCK og FCM har altid store trupper og deres talenter får også spilletid. De store trupper har ikke sat en stopper for eksempelvis Gogorza og Froholt eksempelvis. De skal nok få spilletid - hvis de er gode nok.

Det godt nok en stærk trup vi har - Tror Hamza bliver rigtig rigtig god. Hans pasningsfod og pres er eminent ☀️ nogen der ved hvorfor Mølgaard ikke spillede? - Ville ikke have noget imod at sælge ham og Serra
Fra Stiftens live dækning: "Og så kan jeg se, at der kommer spørgsmål på Tobias Mølgaard. Jeg lover at spørge ind her efter kampen. Men jeg har set Tobias Mølgaard i styrkerummet, som har store panorama–vinduer ud til bane 1 på Fredensvang. Det ligner en skade, og jeg spørger efter kampen. "

Det godt nok en stærk trup vi har - Tror Hamza bliver rigtig rigtig god. Hans pasningsfod og pres er eminent ☀️ nogen der ved hvorfor Mølgaard ikke spillede? - Ville ikke have noget imod at sælge ham og Serra
Hamza ser super spændende ud, men han smed godt nok også et par bolde ud over bag/sidelinjen. Tror ikke helt han havde taget højde for vinden. 🤣 Hans boldkontrol er også imponerende, mange flotte vendinger på førsteberøringen.

Latest posts

Back