New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 713K
Transfervindue Sommer 2026
vi skal ikke have Mølgaard, Serra, Badji, Gyamfi og Haugstrup, hvis ikke de reelt indgår i rotationen, og kan aflaste truppen.

De fire første har vel mere eller mindre været skadet i lang tid. Serra noget mere on/off - lidt ligesom hans spil. Han så faktisk fornuftig ud i går men den anden dag var han slet ikke. NP spiller heller ikke meget længere men blev måske forlænget for god tro tjeneste - spørgsmålet er om han nogensinde bliver klar til at levere.

Er Haugstrup ikke lige rykket op i truppen - der skal lidt mere tålmodighed til.

Alternativet til at sige dét, som han siger her, er vel at sige, at det er lige meget, hvem der kommer ind i forsvaret, det kan umuligt være ringere end det nuværende.

Og det er for det første forkert - jeg har set mange AGF-spillere gennem tiden, der var ringere end de nuværende - for det andet ville det smide holdet under bussen på en meget ikke-JP måde.

Jeg tror ikke, at du kan tolke ret meget af de citater, udover altså at JP ikke føler behov for at få noget bras ind. På samme måde har jeg ikke noget behov for en ny 9er, der er en svækkelse i forhold til Serra, men den målestok fortæller ikke særligt meget om min tilfredshed med det nuværende udgangspunkt.

Reelt kan vi vel ikke rigtig bruge nogen af deres udmeldinger til noget - der kan være politik i det hele ;) Ellers skulle JP agere som Zorniger og der tror jeg ikke han ender.

Poulsen bør kende både Tingagers og Yakobs situation bedre end jeg, men her til middag sætter jeg gerne en fadøl på, at ingen af de to kommer til at spille 1000 minutter for AGF i resten af denne sæson.

Og så begynder det altså at være et problem bare at vente på, at de er tilbage i topform igen.

Den fadøl tager jeg gerne fra dig;) Tænker mest det bliver et væddemål på, om der bliver købt en afløser for Tingager.

Hvad med NP er han også under 1.000 minutter. Der tegner sig et billede af vi har disponeret en del pladser til spillere som ikke helt kan holde til det.

De fire første har vel mere eller mindre været skadet i lang tid. Serra noget mere on/off - lidt ligesom hans spil. Han så faktisk fornuftig ud i går men den anden dag var han slet ikke. NP spiller heller ikke meget længere men blev måske forlænget for god tro tjeneste - spørgsmålet er om han nogensinde bliver klar til at levere.

Er Haugstrup ikke lige rykket op i truppen - der skal lidt mere tålmodighed til.

Reelt kan vi vel ikke rigtig bruge nogen af deres udmeldinger til noget - der kan være politik i det hele ;) Ellers skulle JP agere som Zorniger og der tror jeg ikke han ender.

Den fadøl tager jeg gerne fra dig;) Tænker mest det bliver et væddemål på, om der bliver købt en afløser for Tingager.

Hvad med NP er han også under 1.000 minutter. Der tegner sig et billede af vi har disponeret en del pladser til spillere som ikke helt kan holde til det.
Jeg er ikke klar til at skille mig af med Haugstrup, han var spændende i de minutter han fik i sidste sæson, men det nytter ikke noget at spille 5 minutter i hver tredje kamp, hvis man skal udvikle sig som ungt talent. Så han skal afsted på leje i en halv til en hel sæson, så han kan få noget seniorerfaring.

Serra er altid skadet on/off og derfor uegnet som angriber i AGF desværre han virker ellers som en fin fyr.

Jeg ville også have puttet NP i kassen med teenagerod, men det lader til at der er en plan i den medicinske afdeling og alt går efter planen med ham, så han skal lige have et skud mere.

Mølgaard tror jeg på kunne blive værdifuld for AGF i vores nuværende situation, men han er åbenbart ikke trænerens kop te, og så har han fortjent at komme videre.

Badji og Gyamfi er der vist ved at blive ryddet op i, i hvert fald midlertidigt, selvom han burde have haft tid nok til at kunne skille sig permanent af med dem.

Last edited:
Ja, vi har ikke sidste sæsons held med få skader
Man kan næsten sige at vi har en backkæde med reduceret niveau der i guldsæsonen kun hang sammen pga fravær af skader. Nu har vi smidt europæisk bold oveni.

Beklager, jeg er langt bagud, så debatten kan have rykket sig.

CV har handlet tidligt, det vil jeg ikke bestride. Jeg mener bare ikke han har handlet nok.

Campo spekulerer i at Cvancara ikke længere er et emne i AGF:

Det må vel også bare være spørgsmålet, om vi lykkes med en dyr angriber, som ledelsen er tryg i maven ved. Jeg føler ikke den tryghed ved Cvancara, men kender selvsagt heller ikke så meget til ham.

Alternativet må jo være at gå Randers/Horsens-vejen og købe en billig/interessant lottokupon til at kunne supplere Bogere og Serra, så bredden i det mindste er lidt større. Bogere vil have ustabile perioder og Serra har sine skader.

Det må vel også bare være spørgsmålet, om vi lykkes med en dyr angriber, som ledelsen er tryg i maven ved. Jeg føler ikke den tryghed ved Cvancara, men kender selvsagt heller ikke så meget til ham.

Alternativet må jo være at gå Randers/Horsens-vejen og købe en billig/interessant lottokupon til at kunne supplere Bogere og Serra, så bredden i det mindste er lidt større. Bogere vil have ustabile perioder og Serra har sine skader.
Eller man kan gå den kedelige vej og købe en Matthew Hoppe for 10-15 mio. Solid superligaangriber, der vil passe godt til vores spillestil.

Man kan håbe at det er fordi CV har fået en langt mere spændende spiller ind, som har gjort at han har mistet interessen for Cvancara.🤞

Hvad kan han, som Serra ikke kan?
Det ville godt nok være et voldsomt undervældende indkøb i mine øjne.

View attachment 8025
Jeg er kkke Hoppe fan, eller argumenterer for ham.

Sidder i en taxi, så kan ikke slå Serra’s tal op. Men jeg antager han er væsentlig mere til rådighed end Serra. Derudover er han i hvertfald en helt anden presspiller end Serra.

Målskytte, det er han ikke

View attachment 8025
Mnjaeh ... Han er i hvert fald en bedre presspiller - og tilsyneladende også en del mere aggressiv og ærgerrig.
Men du har da ret i, at penis ikke rigtigt rører på sig ved dén tanke ...

View attachment 8025
Han er mere bevægelig, bedre teknisk og en bedre presspiller. Og har ofte været imponeret af ham spillemæssigt når vi har mødt dem.

Han bliver nok aldrig topscorer i superligaen, men tror godt han kunne være god for 8-10 mål for os i en superligasæson. Så et bedre supplement end en lottokupon.

Det vil godt nok være et antiklimaks, hvis vi har ventet hele sommeren på at CV hiver den helt store kanin op ad hatten og så ender med Mathew Hoppe. Det vil jeg være stærkt kritisk over for, også selv om det potentielt er fordi, man ikke er lykkedes med andre muligheder.

Kampen i går viste for mig, at Bogere endnu ikke er god nok til at være bærende 9er. For mig at se skal vi have en anden angriber, der som minimum kan rotere med Bogere og bidrage med mål.

Det forventer jeg fortsat kommer til at ske. Ellers vil jeg også begynde at kigge mere kritisk på CV.

Det vil godt nok være et antiklimaks, hvis vi har ventet hele sommeren på at CV hiver den helt store kanin op ad hatten og så ender med Mathew Hoppe. Det vil jeg være stærkt kritisk over for, også selv om det potentielt er fordi, man ikke er lykkedes med andre muligheder.

Kampen i går viste for mig, at Bogere endnu ikke er god nok til at være bærende 9er. For mig at se skal vi have en anden angriber, der som minimum kan rotere med Bogere og bidrage med mål.

Det forventer jeg fortsat kommer til at ske. Ellers vil jeg også begynde at kigge mere kritisk på CV.
Jeg vurderer nok Hoppe lidt højere end gennemsnittet, men jeg vil også være voldsomt skuffet, hvis det er der vi ender.

Vi har rigtig nok holdt på spillere som Kahl, Links og Arnstad.

MEN det man totalt overser i den forbindelse er at forsvaret har mistet de to vigtigste spillere fra seneste sæson UDEN at der er hevet noget kvalificeret ind. Det er ikke godt nok CV.

Det var den position i særlig grad manglede kvalitet og i stedet henter man MA hjem som noget af det første. Sikkert også fordi det var muligt på det tidspunkt.

Jeg siger ikke det er nemt at hente dygtige forsvarsspillere, men vi står et meget dårligt sted på grund af det.

Og det samme kan lidt siges om 9er positionen.

I den perfekte verden skulle følgende ind og ud.

Midtbanen ser også yderst porøs ud. Hvor meget kan Solbakken spille?, HVad med Yakob, og kan man overhovedet regne NP for en del af truppen her i efteråret?

Ud:
Mølgaard, Serra, Gyamfi

Udlejning:
Camara, Tchamche

Ind til start 11'er
- 9er
- central forsvarer
- Venstre stopper
- Central Midtbane (kan være lege indtil man finder ud af hvornår NP og Yakob kan spille igen)

Vi har rigtig nok holdt på spillere som Kahl, Links og Arnstad.

MEN det man totalt overser i den forbindelse er at forsvaret har mistet de to vigtigste spillere fra seneste sæson UDEN at der er hevet noget kvalificeret ind. Det er ikke godt nok CV.

Det var den position i særlig grad manglede kvalitet og i stedet henter man MA hjem som noget af det første. Sikkert også fordi det var muligt på det tidspunkt.

Jeg siger ikke det er nemt at hente dygtige forsvarsspillere, men vi står et meget dårligt sted på grund af det.

Og det samme kan lidt siges om 9er positionen.

I den perfekte verden skulle følgende ind og ud.

Midtbanen ser også yderst porøs ud. Hvor meget kan Solbakken spille?, HVad med Yakob, og kan man overhovedet regne NP for en del af truppen her i efteråret?

Ud:
Mølgaard, Serra, Gyamfi

Udlejning:
Camara, Tchamche

Ind til start 11'er
- 9er
- central forsvarer
- Venstre stopper
- Central Midtbane (kan være lege indtil man finder ud af hvornår NP og Yakob kan spille igen)
Det kommer ikke til at ske. CV har sagt han ikke gider sidste dags panik. Han har sagt vi skal hente til start minutter.

Vi har 36 timer til sidste dag. Der henter vi ikke 4 spillere samtidig med, at vi sender 4 mand videre.

Lad os se hvad der sker, men jeg tænker maksimalt to og er nok nede på en spiller ind. Ud måske en til.

Hvis det er Hoppe vi ender med på sidstedagen så vil jeg nok stille alvorlige spørgsmålstegn ved CVs såkaldte “kæmpe netværk” og at de bedste handler laves til sidst 🤣 shit et antiklimaks det vil være og vil slå fast med syvtommersøm at vi er en klub der strategisk blot har ambitioner om at være med omkring top-6 og ikke mere.

Hvis Serra fik den samme spilletid om Hoppe, ville han også score mindst det samme antal mål.
Deres stats ligger ikke ret langt fra hinanden. Der kan muligvis være noget i presspillet, der taler til Hoppes fordel - men det vil være en ganske marginal opgradering for Serra.

View attachment 8026
Men Serra spiller så også på et klart bedre hold ... Ikke at vi grundlægge er uenige i det undervældende vedr. Hoppe.

Hvis Serra fik den samme spilletid om Hoppe, ville han også score mindst det samme antal mål.
Deres stats ligger ikke ret langt fra hinanden. Der kan muligvis være noget i presspillet, der taler til Hoppes fordel - men det vil være en ganske marginal opgradering for Serra.

View attachment 8026
Jeg er enig i, at Hoppe ville være en skuffelse. Men der er jo også en grund, blandt andet skader og generel fysik til, at Serra ikke spiller ligeså mange minutter som Hoppe

Jeg synes virkelig, at sommerens transfervindue har udviklet sig meget mærkeligt. Er det kun mig, som synes det er underligt, at der har været så få store transfer i Danmark i år og så mange fans, der stadig skriger på forstærkninger? Vi har selvfølgelig diskuteret AGF transfervindue til døde, men vi ser vel reelt samme utilfredshed fra fans af de øvrige topklubber.

FCK fans er virkelig utilfredse med den manglende topkvalitet på angriber positionen og fløjene. Mener at have læst, at de mangler over halvdelene af målene fra sidste sæson nu. FCM har fået Rasmus NK, men han er jo lidt en speciel case med hans historik i mente. Ellers har de ikke rigtig fået noget ind fra øverste hylde. Så var vi Brøndby, der har støvsuget den danske liga for talent, men FCN har haft truppen på plads stort set fra start.

Er den danske liga blevet mindre attraktiv det sidste år? Har vi fans for høje forventninger til, hvad vi kan tiltrække? Eller har vi bare ikke lysten til at bruge økonomien til at tiltrække de spillere?

Latest posts

Back