New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 748K
Transfervindue Sommer 2026
Personligt forstår jeg ikke helt Gretarsson handlen. Spilleren er sikkert både dygtig og stærk, men når handlen falder på plads et par timer før deadline, og han både er ældre og dyrere end Rösler, så undrer jeg mig. Ikke nødvendigvis over Gretarsson som spiller, men over rollen og profilen. Kunne man ikke have fundet en bedre løsning, eller i det mindste handlet hurtigere?

Jeg fik på et tidspunkt skåret ud i pap, at de spillere, der ville til AGF nu, også var spillere, der gerne ville være sikre på Conference League. Gretarsson synes jeg umiddelbart ikke passer ind i den kategori, men jeg kan naturligvis tage fejl.

Gretarson havde et klart mål om en tur til udlandet og drømte om Japan. Den drøm har han nok først droppet til sidst i vinduet. Det viser igen, at man ikke bare henter spillere ned fra hylden som i supermarkedet og derfor sker noget først til sidst.

Jeg er helt med på, at økonomien er presset på grund af stadionprojektet, og det er naturligt. Faktisk synes jeg, at økonomien, uden et eneste salg, ser ganske fornuftig ud. Jeg forstår bare ikke helt, at man vælger at bruge relativt mange penge på Anderson, McCowatt og Jørgensen. De spiller alle primært 10’er, som i forvejen var en position, hvor vi var godt besat. Ser man på talentudviklingen, har Kristiansson i hvert fald fået markant mere konkurrence. Jeg synes egentlig han er et større talent end Tchamche, men sammensætningen af truppen peger i en anden retning.

Jeg er pt. mest overrasket over Anderson men de må kunne se noget i ham som kan bruges. Indtil videre har han ikke været blændende men han er da begyndt at spille bedre og ikke smide sig så meget som i starten. Tænker han er typen som har rigtig godt at konkurrence, lige indtil han bliver træt af den som i Fcm men nu har han også lært,at familien skal have det godt. Mon ikke han bygger på.

McCowatt og Jørgensen kan jeg bedre forstå. Førstnævnte havde nok også drømt om et eventyr i udlandet og var derfor først tilgængelig senere i vinduet. Jeg ville da nok selv have foretrukket en tur til USA for oplevelsens skyld.

Men det er rigtigt, at lige pt. er der ufattelig god dækning. Det er jo lige før, at man kan gætte på vi har forberedt os til kommende salg.

Oppe foran er jeg nok mest forundret over, at man ikke har formået at gøre noget. Bogere er spændende, slet ikke det, men han er startet ude i de seneste to kampe. Det kan næppe kun skyldes kampprogrammet, det må også have noget med niveauet at gøre.

Uanset hvordan man vælger at angribe sæsonen, kommer Tchamche og Serra til at spille betydelige minutter. Og det er, for mig, det mest problematiske ved det her transfervindue.

Serra har scoret 6 superligamål. Borgere 1 og Tchamche også 1.

Jeg har enormt meget respekt for, at man ønsker at holde fast i en strategi. Men der er også tidspunkter, hvor man er nødt til at agere.

Jeg havde gerne set en ny klart nr. 1 angriber. Men har samtidig respekt for, at hvis man ikke kan få det, så er det bedre at give spilletid til de unge. Nu var JP ude med lidt udtalelser om dem den anden dag og det virker lidt som om han ser Tchamche bedre end de fleste herinde.

Btw. Serra lavede endda et fantastisk tilbageløb i går - måske han er kommet til konklusionen, at han har muligheden og er en af dem som man ønsker at bruge.

Tak for et spændende indlæg, vi læser truppen forskelligt, hvor du negligere nogen kvaliteter, fremhæver jeg dem. Det er helt fair.

Jeg har dog et spørgsmål omkring din karakter på angreb. Du giver scoren -3, den virker meget hård i betragtning af hvad hvilket angreb vi stillede med i store dele af mesterskab sæsonnen. Jeg forstår godt skuffelsen over en manglende nier, men reelt har vi kun mistet Paddy, og han scorede nærmest ikke i foråret og reelt set kan man godt melde en for arbejdsvægring på mål fra angribere fra Oktober sidste år. Min påstand er på målt på mål fra angribere, så er vi nærmest status quo.

Altså står vi med et angreb, som næsten er identisk med mesterskab sæsonnen i forhold til mål, er karakteren så ikke en smule for hård?

Hvis man skulle følge din logik, så ville jeg gå med et 4 tal, ikke prangende men ok for nuværende.
Tak for nuanceringen.

Jeg er enig i, at vi også i sidste sæson havde et angriberproblem. Sidste sommer og særligt i vinter skreg jeg (og mange andre) på, at vi simpelthen blev nødt til at forstærke truppen her. Det var for mig at se en bunden opgave, som nu er blevet fejlet minimum 2 vinduer i streg.

Læg dertil, at vi mistede vores trods alt bedste angriber fra sidste sæson. Derfor havde jeg som nævnt en forventning om, at vi skulle hente 2 spillere ind her. To profiler der skulle kæmpe og deles om startpladsen.

Det endte dog med, at vi skal klare os med reserven for sidste sæsons klart svageste punkt. Samt en 18-årig.

Det synes jeg absolut ikke stemmer overens med kriterierne om at komme styrket ud af vinduet, forstærke truppen fra toppen og sikre en bredde til at håndtere flere kampe. Jeg synes ingen af de punkter er opfyldt snarere tvært imod. Vi er svagere end før vinduet, vi har fjernet den bedste fra truppen, og vi er også smallere end før.

Læg dertil historikken, og at hullet har været tydeligt, allerede før vi mistede vores førsteangriber. "Tæt på status quo" på vores tydeligt svageste position er i mine øjne langt fra godkendt.

Derfor dumper transfervinduet på den position desværre med et brag.

James er selvfølgelig en spændende ung spiller. Men det er et meget stort pres at sætte på en så ung spiller, at han skal være førsteangriber. Derudover så virker han som type ikke til at være den, som JP i sin trænerkarriere hidtil har foretrukket. Det gør Serra og Tchamche til gengæld. De er bare slet ikke gode nok i mine øjne.

Jeg føler, at Anderson er fuldstændig fejlcastet til vores nuværende formation.
Da han var bedst for år tilbage var det som venstre kant, hvor han kunne sætte en mand. Men den plads på banen har Emmery, hvormed Anderson er i ingenmandsland, da hans kombinationsspil ikke er stærkt nok til at agere Arne-rollen.

Desuden er Emmerys talenter også fuldstændig spildt på at skal agere back.

Generelt er der ingen af vores spillere, der virker komfortable i deres roller for tiden.

Gretarson havde et klart mål om en tur til udlandet og drømte om Japan. Den drøm har han nok først droppet til sidst i vinduet. Det viser igen, at man ikke bare henter spillere ned fra hylden som i supermarkedet og derfor sker noget først til sidst.

Jeg er pt. mest overrasket over Anderson men de må kunne se noget i ham som kan bruges. Indtil videre har han ikke været blændende men han er da begyndt at spille bedre og ikke smide sig så meget som i starten. Tænker han er typen som har rigtig godt at konkurrence, lige indtil han bliver træt af den som i Fcm men nu har han også lært,at familien skal have det godt. Mon ikke han bygger på.

McCowatt og Jørgensen kan jeg bedre forstå. Førstnævnte havde nok også drømt om et eventyr i udlandet og var derfor først tilgængelig senere i vinduet. Jeg ville da nok selv have foretrukket en tur til USA for oplevelsens skyld.

Men det er rigtigt, at lige pt. er der ufattelig god dækning. Det er jo lige før, at man kan gætte på vi har forberedt os til kommende salg.

Jeg havde gerne set en ny klart nr. 1 angriber. Men har samtidig respekt for, at hvis man ikke kan få det, så er det bedre at give spilletid til de unge. Nu var JP ude med lidt udtalelser om dem den anden dag og det virker lidt som om han ser Tchamche bedre end de fleste herinde.

Btw. Serra lavede endda et fantastisk tilbageløb i går - måske han er kommet til konklusionen, at han har muligheden og er en af dem som man ønsker at bruge.

Mht hans udlandseventyr så er det præcis derfor jeg skriver profilen og rollen - ikke spilleren. Er eller var der ikke en spiller i Skandinavien, måske endda i Danmark med samme profil og til samme rolle man kunne få. Derfor sammenligner jeg også med Røsler der både har et mere spændende CV, er yngre og billigere.

Hold kæft jeg håber Bogere bomber løs i det kommende efterår/vinter
Hvis man skal tage ja-hatten på, så er det her drømmescenariet. At vi ikke har købt en ny angriber, kommer til at give James virkelig meget spilletid som startende 9'er og scorer han 10+ mål i Superligaen og leverer et par gode præstationer i Europa, så kommer vi til at sælge ham for 100+ millioner kroner næste sommer.

Jakob Poulsen om vinduet:

- Nej, vi har ikke været tøvende, synes jeg egentlig ikke. Jeg synes egentlig, at vi har været rigtig, rigtig opsøgende og forsøgt en del ting.

- Jeg synes, at vi gør, hvad vi kan. Det skal være det, der er. Det har ikke været nemt at operere rundt i. Jo jo, hvis du har uanede mængder økonomiske midler, så kan du gøre mange ting. Selvfølgelig kan du det. Det er jo desværre ikke tilfældet for os alle sammen, lyder det fra cheftræneren efter onsdagens 0-2-nederlag til FC Midtjylland.

Helt i tråd med den forestilling, de fleste vel har haft af det her vindue. Vi er, som altid, ikke lykkedes med alt det, vi forsøgte. Og det der lykkedes, kunne først ske sent i vinduet. Selv den bedste sportschef kunne nok ikke have gjort alverden ved den udfordring.

Skal det forstås sådan, at du ikke synes, Emmery fungerer godt for tiden?
Jeg tror, han kunne gøre endnu mere gavn uden de defensive pligter. Han falder ud af kampene i anden halvleg, fordi han skal spurte så meget og tilbage.

Derudover mangler jeg slutprodukt, som jeg også tror hænger sammen med formationen. Links i topform gjorde markant mere ondt på modstanderne, selv Emmery sætter sin man 2 ud af 3 gange.

Jeg tror, han kunne gøre endnu mere gavn uden de defensive pligter. Han falder ud af kampene i anden halvleg, fordi han skal spurte så meget og tilbage.

Derudover mangler jeg slutprodukt, som jeg også tror hænger sammen med formationen. Links i topform gjorde markant mere ondt på modstanderne, selv Emmery sætter sin man 2 ud af 3 gange.
Jeg har omvendt været overrasket over, hvor utroligt godt det fungerer med hans meget lave og brede punkt, han kommer fra. Jeg er mere skeptisk overfor Links i højre side indtil videre, hvilket er en høj pris for at få plads til Emmery. Men jeg kan ikke se et bedre alternativ end den løsning.

Selv efter at have sovet, fået morgens kaffe og vundet en sag over kommunen er jeg stadig pissed.

Det kan ikke være andet end elendig forberedelse, CV ikke kan finde en 9er han tror på, når vi har manglet en i mindst et år og økonomien kan ikke være problemet, når han kan lange 18 millioner ud for en 10er.

Gretarsson, McCowatt (isoleret set) og Røsler trækker op.

MA er meh.

JJ forstår jeg stadig ikke og trækker ned.

Jakob Poulsen om vinduet:

- Nej, vi har ikke været tøvende, synes jeg egentlig ikke. Jeg synes egentlig, at vi har været rigtig, rigtig opsøgende og forsøgt en del ting.

- Jeg synes, at vi gør, hvad vi kan. Det skal være det, der er. Det har ikke været nemt at operere rundt i. Jo jo, hvis du har uanede mængder økonomiske midler, så kan du gøre mange ting. Selvfølgelig kan du det. Det er jo desværre ikke tilfældet for os alle sammen, lyder det fra cheftræneren efter onsdagens 0-2-nederlag til FC Midtjylland.

Helt i tråd med den forestilling, de fleste vel har haft af det her vindue. Vi er, som altid, ikke lykkedes med alt det, vi forsøgte. Og det der lykkedes, kunne først ske sent i vinduet. Selv den bedste sportschef kunne nok ikke have gjort alverden ved den udfordring.

Personligt ved jeg ikke helt, hvad jeg skal tænke om processen. Det er bare helt umuligt at vide, hvad der er sket, men hvis man skal lege djævlens advokat, så kan JP jo ikke sige andet, end det han gør? Han kan jo ikke indrømme, at det er for dårligt, at man ikke har hentet en 9’er, når alle kan se, at behovet er der, eller at man ikke har hentet en forsvarsleder tidligere, når man stod i en situation, hvor vi kun havde en Tingager tilbage, som for øvrigt er 33 år og var skadet det meste af sidste sæson.

Selv efter at have sovet, fået morgens kaffe og vundet en sag over kommunen er jeg stadig pissed.

Det kan ikke være andet end elendig forberedelse, CV ikke kan finde en 9er han tror på, når vi har manglet en i mindst et år og økonomien kan ikke være problemet, når han kan lange 18 millioner ud for en 10er.

Gretarsson, McCowatt (isoleret set) og Røsler trækker op.

MA er meh.

JJ forstår jeg stadig ikke og trækker ned.
Jeg synes egentlig spiller for spiller at det er gode alternativer vi har fået ind, også Jens Jønsson.

Jeg undre mig over, at det er spillere til start-11 vi går efter, og så ender med at hente Anderson og Jønsson som de to første, som - i min optik - alene er alternativer til vores topspillere. Dog anerkender jeg at de har spillet en del begge to, også fra start.

Mht angriberen er jeg også meget uforstående. McCowatt til 15 millioner, Anderson til 10 millioner og Jørgensen til 5 millioner. Var det virkelig ikke muligt, sat nøjes med 2? Det er 30 millioner for tre spillere til en position hvor vi allerede har Arnstad og Bech, samt Tomas Kritjannson der nok nu kommer til at spille en del på U19, men ikke rigtig kan træne der.

Forberedelsen på ud siden synes jeg også er dårlig, vi blev mestre, men frustrerende at være på bagkant og 10'er allerede efter 6 runder eller mere end 25% af grundspillet, og skal håbe på en sjetteplads.

Mht angriberen er jeg også meget uforstående. McCowatt til 15 millioner, Anderson til 10 millioner og Jørgensen til 5 millioner. Var det virkelig ikke muligt, sat nøjes med 2? Det er 30 millioner for tre spillere til en position hvor vi allerede har Arnstad og Bech, samt Tomas Kritjannson der nok nu kommer til at spille en del på U19, men ikke rigtig kan træne der.
Arnstad er jo rykket ned på midten i den her kabale, så før Jørgensen, Anderson og McCowatt havde vi kun Bech og Kristjansson. Vi har virkelig mange kampe, og vi har brug for taktisk fleksibilitet. Så at hente tre spillere ind, så vi kommer op på 5, det virker for mig ikke skørt.

Dertil skal man jo nok lægge, at da vi til allersidst i vinduet vælger at lægge den store boks på McCowatt, så ved vi allerede, at 9'eren ikke kommer. Så at han er så stærk en målscorer, må tælle med i ligningen. Vi får mulighed for at spille med tre 'angribere' forrest, hvor vi med Arnstad havde en mindre målsøgende og mere kreativ 10'er.

Latest posts

Back