New posts

Kamptråd Superliga 24/25: Runde 3: AGF - SJF, fredag d. 02.08. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 166
  • Views Views: Views 13K
Added to Calendar: 02-08-24

hvordan ender kampen?

• Total voters
    45
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga 24/25: Runde 3: AGF - SJF, fredag d. 02.08. kl 19.00
Hvad synes folk om den potentielle straffe situation i første halvleg med Links? Jeg synes den er meget svær. Forsvareren har overhovedet ikke styr på hvor links er men til gengæld har links heller ikke styr på bolden.
Hvis der skal dømmes noget i den situation, burde det i min optik være frispark til SønderjyskE.

I dette tilfælde formentlig meget korrekt men nu ville Alsgaard dømme frispark til Sønderjyske spilleren og det kan jeg ikke se, når det ikke er ham der spiller bolden (som jeg husker det - Alsgaard mente det modsatte).
Det var Søndejydske spilleren der spillede bolden. Det umuliggør naturligvis ikke et straffe, men det er nok mest korrekt bare at kategorisere det som et hændeligt sammenstød. Men altså - der blev også dømt straffe til FCM da MEM var først på bolden i en af de første kampe sidste sæson, så det er da ikke fordi det ikke er set før...

Det var Søndejydske spilleren der spillede bolden. Det umuliggør naturligvis ikke et straffe, men det er nok mest korrekt bare at kategorisere det som et hændeligt sammenstød. Men altså - der blev også dømt straffe til FCM da MEM var først på bolden i en af de første kampe sidste sæson, så det er da ikke fordi det ikke er set før...
Den har dommerne også sagt ikke skal dømmes igen, så den burde ikke være sammenligningsgrundlag

Der er en del situationer, som de har sagt ikke skal dømmes igen, som er blevet dømt igen...

Anyway, synes jeg situationen var tættere på et frispark til dem end et straffe til os.
Enig

For mig ligner det et hændeligt sammenstød i en kontaktsport. Et sammenstød der midten på banen ikke havde givet anledning til den mindste snak om frispark den ene eller anden vej. Derfor mener jeg også dommerens vurdering var den rigtige

Jeg var nødt til at se den igen, for at finde ud af om jeg huskede alt for dårligt;)

Det er links der spiller bolden og derefter bliver ramt af Sønderjyske spilleren. Her har Links rørt den og den er på vej ind i feltet.
Havde Sønderjyske spilleren ramt den, ville den ikke have den retning. Kommentatoren siger også Links kommer først på bolden.

Ikke fordi jeg mener der skal være straffe - principielt er det sikkert meget godt hvis de får frasorteret de hændelige uheld. Men så skal det være konsekvent og ikke svinge den anden vej i næste runde🙏 De ændrede heldigvis efter det straffe til Cho men der var kontakten også minimal i forhold til denne.

1722972577869.png
1722973104892.png

Jeg synes faktisk, at folk skal gøre sig selv den tjeneste at lytte til Medianos gennemgang af runde 3, som blev udsendt i mandags.
Her mener jeg ikke det betalte afsnit om vores kamp og ej heller preview til runde 4.

Podcasten har et gangske langt stykke om AGF incl noget taktisk og data analyse, bl.a. nogle ret fine betragninger om PM.

Det hele ligger i starten af podcasten, så man behøver ikke lytte på gennemgangen af alle de andre klubber.

Jeg synes faktisk, at folk skal gøre sig selv den tjeneste at lytte til Medianos gennemgang af runde 3, som blev udsendt i mandags.
Her mener jeg ikke det betalte afsnit om vores kamp og ej heller preview til runde 4.

Podcasten har et gangske langt stykke om AGF incl noget taktisk og data analyse, bl.a. nogle ret fine betragninger om PM.

Det hele ligger i starten af podcasten, så man behøver ikke lytte på gennemgangen af alle de andre klubber.
Det var nemlig et godt afsnit som gav nogle flere nuancer på vores taktik og spillerne (herunder PM). Forsøgte at starte lidt debat i taktiktråden men den døde vist.

Har du hørt det betalte afsnit og er det værd at høre? Overvejer om det snart er på sin plads at betale men jeg er kun interesseret i afsnittene om AGF. Dvs. langt størstedelen af det de producerer har jeg ingen interesse i.

Det var nemlig et godt afsnit som gav nogle flere nuancer på vores taktik og spillerne (herunder PM). Forsøgte at starte lidt debat i taktiktråden men den døde vist.

Har du hørt det betalte afsnit og er det værd at høre? Overvejer om det snart er på sin plads at betale men jeg er kun interesseret i afsnittene om AGF. Dvs. langt størstedelen af det de producerer har jeg ingen interesse i.

Nej jeg gider ikke betale for det :)
Mediano er en køre-bil ting for mig.
Og efterhånden som jeg arbejder mere og mere hjemmefra, er der også mindre tid til at lytte.

Desuden synes jeg, at især deres previews med Monnerup er lidt for meget gætte/føle til min smag. Jeg er en sucker for data, og kunne egentligt meget bedre lide det, den gang Leander var med.

Latest posts

Back