New posts

Kamptråd Superliga runde 3: AGF - FC Midtjylland, onsdag d. 02.09. kl 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 374
  • Views Views: Views 14K
Added to Calendar: 02-09-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    58
  • Poll closed .
Seriøst? Hvorfor skulle han ikke gøre det?
Ja. Det tror jeg helt bestemt. Jeg synes vi spiller for at undgå og ikke opnå.

Jeg tror Bech selv havde færre højintense løb end de fleste andre kampe mod FCM sidste år.

Jeg tror Røsler også har dårligere stats på løb end Beijmo.

Jeg tror Camara har færre vundne dueller end Dalsgaard i de fleste kampe sidste år.

Jeg tror Tchamche har færre vundne dueller end Patrick Mortensen sidste år.

Jeg tror det, bevist eller ubevist, efterlader en følelse af at der ikke er samme engagement som sidste år

Vi mangler i dag 6 mand i forhold til den sidste betydende kamp sidste sæson med Brøndby. 6 mand.

Det er ikke overraskende, for mig, at vi er et helt andet sted i dag desværre.

Nej, men vi er vel ingen der havde troet det var endt så galt. 12 kampe spillet, 2 sejre, 3 uafgjorte og 7 nederlag.

Vi mangler i dag 6 mand i forhold til den sidste betydende kamp sidste sæson med Brøndby. 6 mand.

Det er ikke overraskende, for mig, at vi er et helt andet sted i dag desværre.
Samme problematik for Midtjylland som spiller uden kanter..

Vi stiller trods alt med et hold som har trænet sammen længe. Det er jo kun Røsler som er ny. Ja måske Andersson kan betegnes som ny også.

Last edited:
Skuffelsen over nederlaget handler ikke om et 0-2 resultat mod FCM, men om måden det sker på. Fornemmelsen (og al statistik) siger at vi kan indkassere mål mod alle hold. Det gælder alle typer af mål. Den usikkerhed har spredt sig op i holdet og den manglende selvtillid er tydelig. FCM behøvede ikke engang at score på de sædvanlige dødbolde, selvom de var tæt på. Rygraden på holdet er flået ud med Hansen, Beijmo, Dalsgaard, Tingager, Yakob, NP, Links og Mortensen fraværende.
CV henter en spiller som Rösler, der skuffer så gevaldigt og tydeligvis er topfrustreret over sit eget spil og holdets resultater. Anderson ligner et fremmedlegeme på holdet og hans attitude gør intet godt for vores udfordringer. Hvis CV kunne rejse tilbage i tid og annullere handlen havde han nok overvejet det. Specielt fordi McCowatt åbenbart blev en mulighed.
Gretarsson kan såmænd være en fin signing og det må tiden jo vise. Jeg tænker i hvert fald at Kahl har brug for en tur på bænken og alene det faktum at få en rutinereret venstrebenet stopper ind i vores situation kan vise sig fornuftigt. Måske kan han også vikarere for Tingager i midten?
Men CV har en bunden opgave i at præsentere en ny 1. angriber inden vinduet lukker. Ellers kan vi komme i alvorlige problemer, ikke bare i forhold til at nå top-6. Igen, vi kender ikke mandens arbejdsbetingelser, men det er fandeme kritisk ovenpå vores sæsonstart at vi ingen pålidelig frontangriber har. Og en lejeaftale i sidste øjeblik er det bedste vi kan håbe på? Man undrer sig over forløbet og vores prioriteringer.

Jeg kunne ikke kende vores hold her til aften og det skuffer mest. Lad os nu rejse os sammen på lørdag mod Silkeborg.

Du godt nok negativ. Et spillerbudget i top 4-5 stykker, skal gå så meget i stykker at Horsens, Lyngby, SJE, Silkeborg, alle ender over AGF??? 😂 ja okaaay - agree to disagree
Problemet er at spillet er gearet til et tophold, med høj risiko. Når man ikke kan forsvare, bliver alle kampe en stor udfordring.

Nedrykning bliver ikke et tema, men det er fordi man i forhåbentlig god tid inden begynder at spille mere defensivt og på en måde man kan håndtere.

Camara er meget spændende. Hvis man fortsætter med så ringe defensiv, håber jeg i det mindste man får udviklet på ham.

Jeg har holdt mig ude af debatten herinde i en periode, men har læst med siden transfervinduet åbnede. Den seneste tid har været megen palaver. Jeg har overvejet at give mit login til Aula til Alsgaard, så han kunne skrive hjem til et par forældre, for klasseværelset har ikke helt fungeret.

Var det demonstrativt at JP at starte med Tchamche i aften? Han har endnu ikke vist niveauet til Suppen, men det er jo hvad, JP har at gøre med.

JP virker ikke som en mand, der har fået, hvad en dansk mestertræner skulle have.

Puha
Godt svært at finde noget posotivt(så ikke de første 10 min)
Jeg synes Kahlen viste noget vildskab, efter hans flækkede øjenbryn, den vildskab klæder ham.
Jeg kan godt lide Calløs ro og Camaras modsatte no-nonense stil, spændende spillere som begge har meget at lære.

Fra sofaen, forstår jeg ikke JP idag, Tchamche har selvfølgelig noget fysik med de store Midtjylland stoppere, men med respekt så synes jeg ikke han er klar til at starte inde i suppen, så hellere end anonym Bogere.
Der er sikkert en forklaring med noget belastning, men ellers forstår jeg ikke hvorfor Carstensen starter ude, JA spiller med hjertet, men jeg tvivler på han har offensivt niveau til wingbakken?
Jørgensen kan jeg bedre forstå pga fysikken som FCM forherlig ville komme med.
Jeg synes den startopstilling var mystisk og ikke helt på den gode måde.
Jeg er ikke nervøs fpr nedrykning, og jeg tror stadigvæk det vender og vi kommer i top6, men vi har vel pt ligaens dårligste forsvar, uden de egentlig er håbløse individuelt samt vores offensiv eksemploceret ved Tobias Bech er lidt energi forladt.
Men det skal nok vende!

Lidt mere på afstand bliver det interesant at se hvordan JP håndterer den næste tid, jeg er fortrøstningsfuld, men vi kender ham reelt kun i medgang.
KSDH

Jeg har holdt mig ude af debatten herinde i en periode, men har læst med siden transfervinduet åbnede. Den seneste tid har været megen palaver. Jeg har overvejet at give mit login til Aula til Alsgaard, så han kunne skrive hjem til et par forældre, for klasseværelset har ikke helt fungeret.

Var det demonstrativt at JP at starte med Tchamche i aften? Han har endnu ikke vist niveauet til Suppen, men det er jo hvad, JP har at gøre med.

JP virker ikke som en mand, der har fået, hvad en dansk mestertræner skulle have.
Nu må vi altså komme lidt videre.. Det kan sku ikke være meningen at man ikke må fremhæve de kæmpe problemer vi står overfor.. Vi har fået 3 point ud af 18 mulige. i suppen vel at mærke mod 3 formodede bundhold .. Derudover har vi formøblet en kæmpe friløber i Europa.

Hvis vi ikke snart vågner op af tornerose søvnen så er top 6 forbi. Vi er 11 point efter nr 2. Det kan være enten 12 eller 13 point efter nr 1...

Dertil at vi har en nedadgående spillemæssig kurve. Kommer vi først bagud så er det game over.

Puha
Godt svært at finde noget posotivt(så ikke de første 10 min)
Jeg synes Kahlen viste noget vildskab, efter hans flækkede øjenbryn, den vildskab klæder ham.
Jeg kan godt lide Calløs ro og Camaras modsatte no-nonense stil, spændende spillere som begge har meget at lære.

Fra sofaen, forstår jeg ikke JP idag, Tchamche har selvfølgelig noget fysik med de store Midtjylland stoppere, men med respekt så synes jeg ikke han er klar til at starte inde i suppen, så hellere end anonym Bogere.
Der er sikkert en forklaring med noget belastning, men ellers forstår jeg ikke hvorfor Carstensen starter ude, JA spiller med hjertet, men jeg tvivler på han har offensivt niveau til wingbakken?
Jørgensen kan jeg bedre forstå pga fysikken som FCM forherlig ville komme med.
Jeg synes den startopstilling var mystisk og ikke helt på den gode måde.
Jeg er ikke nervøs fpr nedrykning, og jeg tror stadigvæk det vender og vi kommer i top6, men vi har vel pt ligaens dårligste forsvar, uden de egentlig er håbløse individuelt samt vores offensiv eksemploceret ved Tobias Bech er lidt energi forladt.
Men det skal nok vende!

Lidt mere på afstand bliver det interesant at se hvordan JP håndterer den næste tid, jeg er fortrøstningsfuld, men vi kender ham reelt kun i medgang.
KSDH
Jeg har skrevet manglende vilje og engagement, og en af de ting jeg virkelig savner en dag som i dag er det er ekstreme mand-mand pres der gav os så meget sidste år. Måske det er Patrick Mortensen der er problemer, men vi virker ikke afstemt når vi starter det.

Igen i dag laver Bogere et kæmpe arbejde o et pres, og så er der 10 meter ned til næste mand. Så er det ligegyldigt.

Nå. Vi må rejse os. Se om vi kan holde Silkeborg på 1 scoring og så se om vi ikke kan få et point.

Vel også bekymrende at Bech post-match interviewet siger at de skal rykke sammen i bussen. Forhåbentlig er det bare en floskel der skal fyrres af. Men jeg kunne ikke lade være med at tænke, at han ikke lige pt. føler at holdet står sammen. Og det er virkeligt en bekymrende tanke.

Andre der bed mærke i den kommentar?
Jeg tror altså heller ikke, at man skal undervurdere, hvor dårlig stemning sådan en åbenlys mangel på aktivitet fra ledelsen kan skabe. Spillerne ved sgu da godt, når vi spiller med et halvt ungdomshold eller småskadede reserver osv. Det er da ikke kun os fans, som kan se, at ledelsen inaktivitet har kostet helt vildt.

Tænk engang at være spiller her nu.. Hvornår får de en mulighed for at spille i CL igen? Især nogle af de ældre selvfølgelig, men generelt dem allesammen. Spillerne kan sgu da godt se, at klubben smed den chance væk ved ikke at hente erstatninger på visse positioner. De må da om noget være endnu mere skuffede end os. Hvem af dem drømmer/drømmede ikke om en dag at spille CL?

Der må også være nogle, som potentielt fortryder, at de forlængede/blev her, tror jeg. Der har været udvist en total mangel på ambition fra hele AGFs ledelse lige siden mesterskabet, og det må fandme være bittert for spillerne også...

Jeg har skrevet manglende vilje og engagement, og en af de ting jeg virkelig savner en dag som i dag er det er ekstreme mand-mand pres der gav os så meget sidste år. Måske det er Patrick Mortensen der er problemer, men vi virker ikke afstemt når vi starter det.

Igen i dag laver Bogere et kæmpe arbejde o et pres, og så er der 10 meter ned til næste mand. Så er det ligegyldigt.

Nå. Vi må rejse os. Se om vi kan holde Silkeborg på 1 scoring og så se om vi ikke kan få et point.
Jeg tror vi vinder over SIF, men jeg tror ikke vi begynder at blive solide defensivt før Tingager kommer tilbage, efter landskamp pausen?
Ham islænding lyder også som en fornuftig signing, den defensive situation taget i betragtning

Jeg er lige kommet hjem fra stadion og har ikke læst de sidste 10+ sider. Men jeg fornemmer at stemningen er ret negativ.
Den deler jeg ikke.
Resultatet er selvfølgelig noget skrammel, men isoleret set kan vi altid tabe til problemulven.

Men jeg synes faktisk, at vi spillede fornuftigt og i perioder havde vi dem trykket helt tilbage. At de er skarpere end os er ikke overraskende. Vi er dog ret godt med i kampen et langt stykke hen ad vejen.

På positiv siden:
Andersson er begyndt at aflevere bolden i stedet for at løbe ind i blindgyder
Emmery legede kispus med Nissen-Kristensen i store dele af anden halveg
Tchamche gjorde en OK figur.
Arnstad er satme god - og gik virkelig til den i dag.
Bogere har en vild energi - når den bliver tøjlet, kan det blive rigtig godt.

Negativt:
Emmery trækker sig stadig fra taklinger - det skal han holde op med omgående.
Vi slipper igen-igen to mål ind, de ser begge lidt billige ud
Ballonbolde ind i feltet, til ligaens bedste målmand i præcis dén disciplin er simpelthen for dumt.
Serras indhop var i bedste fald blegt.

Latest posts

Back