New posts

Kamptråd Superliga runde 3: AGF - FC Midtjylland, onsdag d. 02.09. kl 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 374
  • Views Views: Views 14K
Added to Calendar: 02-09-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    58
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 3: AGF - FC Midtjylland, onsdag d. 02.09. kl 20.00
Nu må vi altså komme lidt videre.. Det kan sku ikke være meningen at man ikke må fremhæve de kæmpe problemer vi står overfor.. Vi har fået 3 point ud af 18 mulige. i suppen vel at mærke mod 3 formodede bundhold .. Derudover har vi formøblet en kæmpe friløber i Europa.

Hvis vi ikke snart vågner op af tornerose søvnen så er top 6 forbi. Vi er 11 point efter nr 2. Det kan være enten 12 eller 13 point efter nr 1...

Dertil at vi har en nedadgående spillemæssig kurve. Kommer vi først bagud så er det game over.
Jeg er
Nu må vi altså komme lidt videre.. Det kan sku ikke være meningen at man ikke må fremhæve de kæmpe problemer vi står overfor.. Vi har fået 3 point ud af 18 mulige. i suppen vel at mærke mod 3 formodede bundhold .. Derudover har vi formøblet en kæmpe friløber i Europa.

Hvis vi ikke snart vågner op af tornerose søvnen så er top 6 forbi. Vi er 11 point efter nr 2. Det kan være enten 12 eller 13 point efter nr 1...

Dertil at vi har en nedadgående spillemæssig kurve. Kommer vi først bagud så er det game over.
Jeg tror ikke, at du læser mit indlæg som hensigtet :)

Shit en spiller som Magnus Jensen ville have pyntet på vores hold. Lige præcis den leder, vi mangler i forsvaret. Fra C tribunen var det tydeligt hvor vokal og dirigerende han er. Med tanke på at vi får Gretasson for næsten det samme kan godt gøre mig lidt ærgerlig… jeg håber næsten at vi prøvede men fik et nej fra ham.
Betaler vi ikke ca halvdelen?
Jeg har læst 14 for Magnus Jensen og vi betaler antageligvis 7,5
Prisen for Magnus Jensen skulle være inkl bonus money

Shit en spiller som Magnus Jensen ville have pyntet på vores hold. Lige præcis den leder, vi mangler i forsvaret. Fra C tribunen var det tydeligt hvor vokal og dirigerende han er. Med tanke på at vi får Gretasson for næsten det samme kan godt gøre mig lidt ærgerlig… jeg håber næsten at vi prøvede men fik et nej fra ham.
I Sønderjyske var Gretasson vurderet klart over Magnus Jensen. En af ligaens mest undervurderede spillere ifølge dem. Så er godt tilfreds med at det er ham vi lander. Men tror dog ikke det får den store betydning på den korte bane. Vi mangler først og fremmest kontinuitet i forsvaret og det tager tid at skabe igen.

Betaler vi ikke ca halvdelen?
Jeg har læst 14 for Magnus Jensen og vi betaler antageligvis 7,5
Prisen for Magnus Jensen skulle være inkl bonus money

Jeg havde læst det som 10 og så bonus oveni, men du har nok ret. Jeg synes nu alligevel, at det virker som en bedre løsning… han kan jo også spille 9’er 😅

Det ved enhver med bare en lille smule indsigt i fodbold. Men vi vælger så at sælge vores bedste spillere og glemme at hente erstatninger...
Hvem har vi solgt... ;-)

Kontrakten med to af ligaens bedste forsvarsspillere løb ud, vi har tre af vores bedste spillere skadet, og vi har endelig gennemført generationsskiftet.

Vi har hentet de erstatninger vores budget tilsiger. Nu skal et nyt hold spilles sammen. Det tager tid.

Jeg er lige kommet hjem fra stadion og har ikke læst de sidste 10+ sider. Men jeg fornemmer at stemningen er ret negativ.
Den deler jeg ikke.
Resultatet er selvfølgelig noget skrammel, men isoleret set kan vi altid tabe til problemulven.

Men jeg synes faktisk, at vi spillede fornuftigt og i perioder havde vi dem trykket helt tilbage. At de er skarpere end os er ikke overraskende. Vi er dog ret godt med i kampen et langt stykke hen ad vejen.

På positiv siden:
Andersson er begyndt at aflevere bolden i stedet for at løbe ind i blindgyder
Emmery legede kispus med Nissen-Kristensen i store dele af anden halveg
Tchamche gjorde en OK figur.
Arnstad er satme god - og gik virkelig til den i dag.
Bogere har en vild energi - når den bliver tøjlet, kan det blive rigtig godt.

Negativt:
Emmery trækker sig stadig fra taklinger - det skal han holde op med omgående.
Vi slipper igen-igen to mål ind, de ser begge lidt billige ud
Ballonbolde ind i feltet, til ligaens bedste målmand i præcis dén disciplin er simpelthen for dumt.
Serras indhop var i bedste fald blegt.
Tak for observationerne - jeg så det lidt anderledes på TV. I forhold til dine positive observationer, så synes jeg faktisk, at Emmery var skarpest i 1. halvleg, men i hele kampen manglede jeg en plan for, hvad der skulle ske, når han helt fantastisk rullede landsholdspilleren Rasmus NK. Det var som om holdet ikke var klar på den del. I forhold til Tschamche, så har TV ikke været retfærdigt. Jeg så enkelte offensive og defensive aktioner, hvor det var ok, men virkelig meget sporadisk. I forhold til det negative - enig i det du fremfører. Men det værste - set fra min tv-stol - er, at usikkerheden i forsvaret ser ud til at forplante sig op igennem holdet. Vi så et langsomt og idéfattigt spil imod Randers og i dag synes jeg, at spillerne med publikum i ryggen spillede med stor energi, men for meget for sig selv. Det hang bare ikke sammen. Guderne må vide, hvad man skal gøre ved det, men der er sikkert tale om en god cocktail af lederskab, relationer, selvtillid og meget andet...

I forhold til dine positive observationer, så synes jeg faktisk, at Emmery var skarpest i 1. halvleg, men i hele kampen manglede jeg en plan for, hvad der skulle ske, når han helt fantastisk rullede landsholdspilleren Rasmus NK. Det var som om holdet ikke var klar på den del.
Jeg synes ikke vi kom så meget over venstre i første halveg - men jeg sad også modsat, så måske fik jeg ikke det hele med.
Enig i, at der er gået Messi-light i Emmery, forstået på den måde, at der i en periode i Barcelona syntes at være en simpel taktik: giv bolden til Messi og nyd showet. Det er lidt det, der sker nogle gange med Emmery, det er som om hans holdkammerater glemmer at komme i position til de indlæg, de burde vide kommer.

Jeg er lige kommet hjem fra stadion og har ikke læst de sidste 10+ sider. Men jeg fornemmer at stemningen er ret negativ.
Den deler jeg ikke.
Resultatet er selvfølgelig noget skrammel, men isoleret set kan vi altid tabe til problemulven.

Men jeg synes faktisk, at vi spillede fornuftigt og i perioder havde vi dem trykket helt tilbage. At de er skarpere end os er ikke overraskende. Vi er dog ret godt med i kampen et langt stykke hen ad vejen.

På positiv siden:
Andersson er begyndt at aflevere bolden i stedet for at løbe ind i blindgyder
Emmery legede kispus med Nissen-Kristensen i store dele af anden halveg
Tchamche gjorde en OK figur.
Arnstad er satme god - og gik virkelig til den i dag.
Bogere har en vild energi - når den bliver tøjlet, kan det blive rigtig godt.

Negativt:
Emmery trækker sig stadig fra taklinger - det skal han holde op med omgående.
Vi slipper igen-igen to mål ind, de ser begge lidt billige ud
Ballonbolde ind i feltet, til ligaens bedste målmand i præcis dén disciplin er simpelthen for dumt.
Serras indhop var i bedste fald blegt.
Jeg tror man er nødt til at acceptere at Emmery er en luksusspiller i en vis forstand.

Vi spiller ham som WB fordi det er der han passer mindst ringe ind i systemet, men helt fundamentalt regner jeg med at han hele sin karriere vil være en spiller i stil med Christian Eriksen, der bogstaveligt talt aldrig har vundet en 50:50.

Serra spillede sig ind i mit hjerte ved at tage det returløb, som Emmery ikke orkede (det er altså et stort problem!) for at ende med at skulderskubbe NK i banden, hvorefter han brokkede sig til gult kort.

Tja. Vi kører rovdrift på Emmery pt. og han var vores klart bedste våben offensivt. At han fem minutter før tid i en kamp, hvor vi er bagud 0-2 ikke laver sit returløb er snarere noget vi må leve med end et stort problem.

Generelt synes jeg, at Serra får lidt for hård kritik ofte. Dermed ikke sagt, at han er en permanent løsning på vores 9'er.

Serra spillede sig ind i mit hjerte ved at tage det returløb, som Emmery ikke orkede (det er altså et stort problem!) for at ende med at skulderskubbe NK i banden, hvorefter han brokkede sig til gult kort.

Emmery var løbet tør for luft, jeg så ham tage mange løb retur fra C-tribunen. Det er ligeledes stærkt retur løb af Serra, sådan skal et hold hjælpe hinanden, jeg forstår godt du blev lidt varm om hjertet. :)

Emmery spillede en flot kamp igår, især offensivt, men også defensivt var han påpasselig, at han efter 90 min. løb og udfordringer ikke når med hjem i samme fart er hvad der kan ske. Så er det godt vi har indskifterer med energi og fart i stængerne.

Tja. Vi kører rovdrift på Emmery pt. og han var vores klart bedste våben offensivt. At han fem minutter før tid i en kamp, hvor vi er bagud 0-2 ikke laver sit returløb er snarere noget vi må leve med end et stort problem.

Generelt synes jeg, at Serra får lidt for hård kritik ofte. Dermed ikke sagt, at han er en permanent løsning på vores 9'er.

Der var ikke mange returløb i første halvleg heller (set fra bagerste række på stemning)

Latest posts

Back