New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 66K
Superligaen 2026/2027
Jeg har lige leget lidt med Simulatoren og vi ryger i top 6 med 26 point. Historisk lavt, men fordi FCM og FCK tildels og FCN tager nogen flere point end normalt.

I min forudsætning taber vi til FCK,FCM,FCN, BIF og uafgjort imod OB, Randers, Viborg, men vinder over Horsens, Sønderjyske, Lyngby og Silkeborg. Lyngby er nummer 11 med 18 point.
Er det ek top-6, der er værd at være med i, eller er man så langt fra 5. Og/eller 4. Pladsen, at det reelt kan være ligemeget?

Jeg hæfter mig mest ved sidste afsnit. Callø er valgt som manden man vil satse på. Andersen bliver skiftet ind før Callø, da Kahl bliver skadet. Hvis man ikke stoler på Callø som centerforsvarer skulle han jo ikke være førstereserve til begge yderbacks?

Løsningen er næppe at have fuld dybde på alle positioner. Men i en uge med fuld restitution gør det lidt nas. Men det gør langt mere nas at man har placeret sig i så svær en position, der kunne være undgået.
Spilleren skulle spille over for Ibrahim Adel, det spiller nok ind. Var det en lidt anden type, så havde Callø nok kommet før.

Tror bare vi skal håbe på, at de tre FC hold smadrer alle andre.
Så vil resultaterne komme lidt i stimer for de forskellige hold.
Lever vi op til favoritværdigheden i de næste to runder, har vi pludselig fat i de andre igen.

Ja men vi kan også være i total krise, hvis ikke vi kommer i gang.

Det er lidt for spændende i de kommende Superligarunder for AGF.

Ja men vi kan også være i total krise, hvis ikke vi kommer i gang.

Det er lidt for spændende i de kommende Superligarunder for AGF.
100%. Kampen mod Horsens er i første omgang en kæmpe kamp for os. En sejr vil gøre så meget for stemningen forud for tre ugers landskampspause. Et nederlag og så ser vi ind i mindst tre uger mere under stregen, og hvis Lyngby og Silkeborg spiller uafgjort (ikke usandsynligt), er det mindst fire uger og sandsynligvis fem, fordi vi skal til Parken i runde 11.

Helt bestemt.

Jeg tror faktisk hvis man tillade andetholdene i 3. Division, at man ville se mange af de samme tendenser i andre klubber.

Det ville give ekstremt meget mening.
Du vil 100 % se de andre topklubber gå ind i det ja.
Har lige set Viaplays afsnit 2 af topklubbernes direktør. Jacob Nielsen siger direkte, AGF skal være med på de høje transferbeløb. Fordi FCN/FCM/FCK har stukket af på transfers. Og der vil et ejerskab af en Mafra/Rosengård være oplagt, som JN ikke afviser at det er den model man vil gå hvis man havde nogle ligeså rige ejere som de andre, og roser FCK/FCM for at gå den vej. (Han siger også han vil være meget ked af en GFH model i AGF).

Og i øvrigt, JN erkender også at det er ikke længere de kommercielle indtægter som vil kunne løfte AGF på næste niveau, selvom man rykker på det nye stadion med de nye indtægts muligheder det giver. Transfers er bare nået op på et niveau hvor få klubber kan være med hvis ikke man sælger for de samme beløb.
Var det kun det kommercielle man talte, ville vi naturligvis slå BIF, FCM, FCN på dette.

Og i øvrigt, JN erkender også at det er ikke længere de kommercielle indtægter som vil kunne løfte AGF på næste niveau, selvom man rykker på det nye stadion med de nye indtægts muligheder det giver. Transfers er bare nået op på et niveau hvor få klubber kan være med hvis ikke man sælger for de samme beløb.
Var det kun det kommercielle man talte, ville vi naturligvis slå BIF, FCM, FCN på dette.

Det er vi nogen som har hævdet i længere tid - dejligt hvis JN endelig erkender det (y) Han har virket lidt langsom til at erkende transferprisernes himmelflugt (som også gælder på købssiden). Kommercielle indtægter er naturligvis stadig vigtige og skal ikke underkendes men skal man virkelig rykke, er det transfers som kan gøre det (eller CL).

Var det ellers et godt program? Fik zappet henover det men syntes det varede 2 timer og det passede ikke lige ind i kalenderen i går.

Det er jo blevet sagt i årevis. Jeg stillede ham faktisk det spørgsmål den gang i biografen, hvor Stig Inge også var med. Der var han også oppe at køre over at et nyt stadion ville spille AGF ind i himlen og gøre vores økonomi så meget bedre. Jeg spurgte ham om ikke han tænkte at de andre klubber også ville udvikle sig øge deres økonomi, så det bare ville være status quo. Det blev han nærmest lidt pigesur over og svarede ikke rigtig på det. Er de nu begyndt at trække i land i forhold til den økonomi som et nyt stadion forventes at give. Bliver vi nu alligevel ikke bare katapulteret op i stratosfæren? Der har jo nærmest ikke været grænser for, hvor vildt det kommer til at gå for sig med de sportslige muligheder som følge af en helt ny økonomi med det nye stadion. Jeg regner da stadig med at det kommer til at betyde noget for AGF, men nok nærmere at vi kan fortsætte med at følge med og ikke bliver helt og aldeles efterladt. Så kan de godt være vi kan hive flere sponsorkroner og entreindtægter ind end FCM, men så sælger de lige for 600 mio. i ét vindue og så kan de hele næsten være ligemeget igen.

Det er jo blevet sagt i årevis. Jeg stillede ham faktisk det spørgsmål den gang i biografen, hvor Stig Inge også var med. Der var han også oppe at køre over at et nyt stadion ville spille AGF ind i himlen og gøre vores økonomi så meget bedre. Jeg spurgte ham om ikke han tænkte at de andre klubber også ville udvikle sig øge deres økonomi, så det bare ville være status quo. Det blev han nærmest lidt pigesur over og svarede ikke rigtig på det. Er de nu begyndt at trække i land i forhold til den økonomi som et nyt stadion forventes at give. Bliver vi nu alligevel ikke bare katapulteret op i stratosfæren? Der har jo nærmest ikke været grænser for, hvor vildt det kommer til at gå for sig med de sportslige muligheder som følge af en helt ny økonomi med det nye stadion. Jeg regner da stadig med at det kommer til at betyde noget for AGF, men nok nærmere at vi kan fortsætte med at følge med og ikke bliver helt og aldeles efterladt. Så kan de godt være vi kan hive flere sponsorkroner og entreindtægter ind end FCM, men så sælger de lige for 600 mio. i ét vindue og så kan de hele næsten være ligemeget igen.
Og derfor kan det på sin vis være bekymrende at Bech, Links eller Arnstad ikke blev solgt (dyrt) i dette vindue. Vi er måske allerede så langt bag af dansen at vi ikke kan bede om tilnærmelsesvis de samme beløb som hvis nøjagtig den samme spiller med samme profil blev solgt fra FCM, FCK, FCN eller tildels Brøndby. Og det på trods af gode salg bare få vinduer siden. Man skal sælge dyrt og kontinuerligt - ellers falder man hurtigt...

At vi udbygger stadion må ikke forhindre os i at udvikle os i forhold til salg også.. Helt enig..

Dermed behøver det ikke være forkert at det nye stadion kan rykke AGF et godt stykke, men vi er nød til at følge med på salgs side - apropos vores snak igår i "sommer 2026" tråden :)

At vi udbygger stadion må ikke forhindre os i at udvikle os i forhold til salg også.. Helt enig..

Dermed behøver det ikke være forkert at det nye stadion kan rykke AGF et godt stykke, men vi er nød til at følge med på salgs side - apropos vores snak igår i "sommer 2026" tråden :)
Det kan rykke AGF, men kan det rykke AGF i forhold til rivalerne? Det var det jeg stillede spørgsmål ved, for min opfattelse var nærmest, at JN forventede at rivalerne vil stå stille i de her år, mens AGF får et nyt stadion og rykker sig.

Stadion gør at vi i stedet for at skulle kører med et strukturelt (altså før salg) underskud på 100 millioner, kan nøjes med 50-60 millioner.

Og derfor kan det på sin vis være bekymrende at Bech, Links eller Arnstad ikke blev solgt (dyrt) i dette vindue. Vi er måske allerede så langt bag af dansen at vi ikke kan bede om tilnærmelsesvis de samme beløb som hvis nøjagtig den samme spiller med samme profil blev solgt fra FCM, FCK, FCN eller tildels Brøndby. Og det på trods af gode salg bare få vinduer siden. Man skal sælge dyrt og kontinuerligt - ellers falder man hurtigt...
Det var en af udfordringerne efter Davids bronzehold, at spillerne forsvandt for billigt. Efter Röslers bronzehold var der til sammenligning 100-150 millioner fra Bisseck, TK og Grønbæk, der hjalp til at kunne genrejse holdet til nye højder. Man burde jo have fået endnu mere ud af guldholdet, især når man alligevel er endt med en genopbygning. Indtil videre er det dog langt fra tilfældet.

Til gengæld er AGF også så langt bag om dansen, at det sikkert kan argumenteres, at det ikke gør nogen større forskel, om Arnstad sælges til 40 eller 60 millioner kroner. I stedet giver han nok faktisk større værdi ved at bidrage til værdistigningen på Emmerys og Bogere, for det er jo dem, der for alvor skal gøre en forskel.

Det kan rykke AGF, men kan det rykke AGF i forhold til rivalerne? Det var det jeg stillede spørgsmål ved, for min opfattelse var nærmest, at JN forventede at rivalerne vil stå stille i de her år, mens AGF får et nyt stadion og rykker sig.

Jeg var reelt enig med dig i at Stadion ikke gør det alene..

Vi skal også med på salg.

Men stadion flytter os i forhold til andres stadion indtægter osv.... Det vil være Naivt (og håber godt nok ikke JN er så Naiv) at tro at øgede stadion indtægter er nok til at følge konkurrenternes salgspriser :)

Jeg var reelt enig med dig i at Stadion ikke gør det alene..

Vi skal også med på salg.

Men stadion flytter os i forhold til andres stadion indtægter osv.... Det vil være Naivt (og håber godt nok ikke JN er så Naiv) at tro at øgede stadion indtægter er nok til at følge konkurrenternes salgspriser :)
Det var ihvertfald noget han blev irriteret over blev italesat for det gik lidt imod hans fortælling på daværende tidspunkt. Men det tror jeg da heller ikke han er. Måske han ikke havde forudset at det ville stige i så stor en grad, men så har man også været lidt naiv.

Latest posts

Back