New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 869
  • Views Views: Views 48K
Mit take: Målet med sæsonen er, at AGF kvalificerer sig til Europa igen, samtidigt med at man henter så mange koefficientspoint, at man næste år er seedet mindst én runde.

Der er tre veje til Europa. 1. Slutplaceringen i mesterskabsspillet. 2. Pokalturneringen. 3. Mickey Mouse-cuppen om Europa.

Allerhelst vil jeg naturligvis gerne vinde pokalturneringen (hvis det ikke skal blive et mesterskab igen), men alle tre veje vil være acceptable fra det nuværende udgangspunkt. Hvis ingen af dem realiseres, vil sæsonen til gengæld være en kæmpe skuffelse. Især udgangspunktet i betragtning.
Personligt vil jeg allerhelst vinde Conference League. At vinde en europæisk pokal vil lukke munden på alle (forudsat at vi ikke samtidig rykker ned🤣)

Last edited:
Monnerup sagde tilbage i optakten før Lyngby(mener jeg), at det var fedt at se Storch og Camara i Poznan, men at AGF skulle passe meget på de ikke kom til at definere niveauet (eller sådan ca.). Altså at man går fra at hæve talentets niveau, til at sænke alle andres. Det virker desværre profetisk nu. Der er stadig stor kvalitet, men man har mistet forsvaret og det kan tage lang tid at genoprette.

5 af 22 kampe spillet. Stadig en del at spille om, men når man er i frit fald er det friskt at indregne en sejrsstime.

Hvis AGF ender med at gå i nedrykningsspil og i øvrigt har godt styr på strukturen, kan det blive en mulighed. Chancen for at køre Camara og Bogere seriøst i stilling. Det er absolut at betragte som en trøstepræmie og ikke noget man skal ønske. Men sker det, må man få det bedste ud af det. Det kræver man kan fastholde 7. Pladsen, men det er ikke den sværeste opgave.

Monnerup sagde tilbage i optakten før Lyngby(mener jeg), at det var fedt at se Storch og Camara i Poznan, men at AGF skulle passe meget på de ikke kom til at definere niveauet (eller sådan ca.). Altså at man går fra at hæve talentets niveau, til at sænke alle andres. Det virker desværre profetisk nu. Der er stadig stor kvalitet, men man har mistet forsvaret og det kan tage lang tid at genoprette.

5 af 22 kampe spillet. Stadig en del at spille om, men når man er i frit fald er det friskt at indregne en sejrsstime.

Hvis AGF ender med at gå i nedrykningsspil og i øvrigt har godt styr på strukturen, kan det blive en mulighed. Chancen for at køre Camara og Bogere seriøst i stilling. Det er absolut at betragte som en trøstepræmie og ikke noget man skal ønske. Men sker det, må man få det bedste ud af det. Det kræver man kan fastholde 7. Pladsen, men det er ikke den sværeste opgave.

Gode betragtninger.
Lad os få styr på holdet med alle de nye og yngre spillere. I tilfælde af mangler få tilføjet lidt erfaring i vintervinduet.
Gøre en god figur i Conf.. det MÅ kunne lade sig gøre at blive nr 24 og gå videre til en knockout runde efter næste vindue.
Gør det godt i pokalen.

Og så fuld fokus på at snuppe næste års europadeltagelse fra BIF i Mickey Mouse kampen :)

Latest posts

Back