New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 235K
Trænertråden
Jeg kan bare ikke helt forstå… hvis vi er ved at signe en ledig træner. Hvorfor bliver den så ikke lukket?

Hvis ikke der er en træner på plads inden den 18.. så tror jeg, at vi skal vi skal begynde at tale om folk, der er i job.
Det kan også være man går efter folk der hellere vil noget andet / vil holde mulighederne åbne.

Jeg kan bare ikke helt forstå… hvis vi er ved at signe en ledig træner. Hvorfor bliver den så ikke lukket?

Jeg havde en tanke om, at grunden til, at vi ikke har offentliggjort en kommende træner endnu er, at han er i gang med en slutrunde… kan det være Steffen Højer, der jo har meddelt, at han stopper?

Det er et godt bud. Et andet er at, vi kigger på en træner, som har udbedt sig betænkningstid, eksempelvis er det ikke usandsynligt, det er den besked, Hoff-Thorup har givet CV.

Ud fra alle rygterne tror jeg, CV sigter højt men også bredt.

Løn mæssigt mindst, men derudover kan man nok opnå mere med os end med Qpr.
Omvendt må QPR være et potentielt springbræt til større og bedre ting på en markant anden hylde end vi er.

Succes med QPR kunne udløse en kontrakt i Premier League.
Succes i AGF kan udløse en kontrakt i Skandinavien/Polen/Østrig/Belgien eller midten af Bundesligaen/Æresdivisionen.

Mit bedste bud, uden at kende til Hoff-Thorup er, at han vægter projekt, spillestil og en godt styret organisation højt. Der kan vi måske godt være med i forhold til QPR - jeg har ikke indtryk af, at det en specielt veldrevet klub.

Last edited:
Hoff Thorup er ung og har af gode grunde ikke så megen erfaring. Jeg synes det er interessant at Norwich overhovedet kiggede i den retning og at QPR tilsyneladende også har gjort det nu, det må fortælle noget om opfattelsen af ham i miljøet. CV har også et indgående kendskab til ham og det kan vel også hjælpe den anden vej hvis de skal samarbejde igen.

Sjællandske Nyheder skrev ifm hans forfremmelse i FCN at "Johannes Hoff Thorup er hovedet bag FC Nordsjællands forvandlede defensiv, der var hullet som en si i sidste sæson, men nu giver meget få chancer væk." Det er interessant når det nu er offensiven der fremhæves fra hans tid i FCN (edit: mente Norwich, men velsagtens det samme med FCN.)

Jeg tror talentsatsningen, herunder El Cambio, vil få stor fokus og det kan også være et argument for at hente en med en fortid i FCN fordi der sikkert er noget erfaring på flere planer man vil kunne udnytte, både hos sportsdirektør og cheftræner.

Så... Jeg har begrænset kendskab til JHT, men vil helt sikkert være positivt indstillet hvis det bliver ham.

Omvendt må QPR være et potentielt springbræt til større og bedre ting på en markant anden hylde end vi er.

Succes med QPR kunne udløse en kontrakt i Premier League.
Succes i AGF kan udløse en kontrakt i Skandinavien/Polen/Østrig/Belgien eller midten af Bundesligaen/Æresdivisionen.

Mit bedste bud, uden at kende til Hoff-Thorup er, at han vægter projekt, spillestil og en godt styret organisation højt. Der kan vi måske godt være med i forhold til QPR - jeg har ikke indtryk af, at det en specielt veldrevet klub.
JHT's ansættelse i Norwich viser at kort tid i Superligaen kan åbne døren til en ret stærk klub i Championship og så er det nok rigtigt at det er lidt nemmere at finde den næste klub derovre når man er i systemet, men der er formentlig også en vej tilbage hvis han satser på det efter et eventuelt ophold i Superligaen.

JHT er ung og har også tid og det ville nok ikke skade karrieren med succes i AGF. Jeg tror trods alt også det skulle gå virkelig godt i QPR før de kommer fra PL efterfølgende pga manglende historik, som han heller ikke har som spiller. Problemet i en fortælling om at han vender tilbage efter succes i AGF er selvfølgelig så at det måske kan blive lidt svært på den korte bane i AGF, men hvis han holder til ind på det nye stadion og bedre økonomi hjælper det på det og i mellemtiden kan han også lægge mere til fortællingen om at bringe nogle talenter frem, som helt sikkert også er noget der trækker hos klubber i udlandet.

JHT's ansættelse i Norwich viser at kort tid i Superligaen kan åbne døren til en ret stærk klub i Championship og så er det nok rigtigt at det er lidt nemmere at finde den næste klub derovre når man er i systemet, men der er formentlig også en vej tilbage hvis han satser på det efter et eventuelt ophold i Superligaen.

JHT er ung og har også tid og det ville nok ikke skade karrieren med succes i AGF. Jeg tror trods alt også det skulle gå virkelig godt i QPR før de kommer fra PL efterfølgende pga manglende historik, som han heller ikke har som spiller. Problemet i en fortælling om at han vender tilbage efter succes i AGF er selvfølgelig så at det måske kan blive lidt svært på den korte bane i AGF, men hvis han holder til ind på det nye stadion og bedre økonomi hjælper det på det og i mellemtiden kan han også lægge mere til fortællingen om at bringe nogle talenter frem, som helt sikkert også er noget der trækker hos klubber i udlandet.
Det er bare også AGF der er klubben hvor trænerkarrierer tager hen for at dø. Hvis man ser på de seneste 10 cheftrænere i AGF, så er det vel kun Søren Åkeby, der har haft bare moderat succes efter AGF, med en kort ansættelse i Malmø FF.

Hvordan gik trænerkarrieren f.eks. for Poul Hansen, Peter Sørensen og Erik Rasmussen. Glen Riddersholm, David Nielsen, Ove Pedersen og Morten Wieghorst skulle også et stort skridt ned efter AGF tiden.

Så AGF virker ikke umiddelbart som et klogt karrieretræk, og slet ikke når økonomien er skudt i smadder.

Det er bare også AGF der er klubben hvor trænerkarrierer tager hen for at dø. Hvis man ser på de seneste 10 cheftrænere i AGF, så er det vel kun Søren Åkeby, der har haft bare moderat succes efter AGF, med en kort ansættelse i Malmø FF.

Hvordan gik trænerkarrieren f.eks. for Poul Hansen, Peter Sørensen og Erik Rasmussen. Glen Riddersholm, David Nielsen, Ove Pedersen og Morten Wieghorst skulle også et stort skridt ned efter AGF tiden.

Så AGF virker ikke umiddelbart som et klogt karrieretræk, og slet ikke når økonomien er skudt i smadder.

Det er altså noget sludder. Peter Sørensen, Glen Riddersholm, Ove Pedersen og Morten Wieghorst fik relativt fine jobs efter tiden i AGF.

Det er altså noget sludder. Peter Sørensen, Glen Riddersholm, Ove Pedersen og Morten Wieghorst fik relativt fine jobs efter tiden i AGF.
Alle 4 var på ringere adresser efter AGF, Peter Sørensen i Vejle, Glen Riddersholm i Vendsyssel, Ove Pedersen i Esbjerg, Morten Wieghorst i AaB. Så det var ikke karrierefremmende at være i AGF, det var nødvendigt at genopfinde sig selv efterfølgende.

Søren Åkeby var den eneste der tog et skridt op karrieremæssigt med et skifte til Malmø

Alle 4 var på ringere adresser efter AGF, Peter Sørensen i Vejle, Glen Riddersholm i Vendsyssel, Ove Pedersen i Esbjerg, Morten Wieghorst i AaB. Så det var ikke karrierefremmende at være i AGF, det var nødvendigt at genopfinde sig selv efterfølgende.

Alle har trænet Superligahold efter AGF-tiden. Det har ikke sat en stopper for deres karriere at være i AGF som du påstår.

Angående at "genopfinde" så gælder det jo for alle trænere, når de bliver fyret. Det er helt logisk at man så må tage et job med samme attraktivt eller på lavere niveau.

Er vores økonomi skudt i smadder? Kan du lige forklare mig hvorfor den er det?

Latest posts

Back