New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 234K
Trænertråden
Jeg nægter simpelthen at tro, at han var førstevalget. Så var man da bare hurtigt blevet enig med Viborg for to uger siden. De har da heller ingen interesse i at det først sker nu. Det er foruroligende at stort set alle Viborgs fans er glade for at han smutter. Normalt kan man godt se at nogle er sure, og dermed fyrer noget lort af, når en træner skifter til en rival i samme række, men det virker oprigtigt til at de over en bred kam er glade for at de får en ny træner.

JP får selvfølgelig min opbakning nu hvor han skal stå i spidsen for AGF, men jeg synes det er hamrende uambitiøst og jeg får urolig mave af at tænke på hvordan det ender.

Det er da en lidt hurtig konklusion, du erkender du ikke kender detaljerne, men konkludere frejdigt at der ikke er styr på processen.

Det er faktuelt korrekt argumentet med tredje træningsdag uden en cheftræner, resten er fyldord som ikke har noget med træneren at gøre. Det er følelser du har i dig, som du sætter ord på. Hvilket er helt fint, det har bare intet at gøre med at vi ikke har nogen cheftræner.

Enig, i den perfekte verden havde den nye cheftræner 4 ugers forberedelsestid, men sådan arbejder CV så ikke. Vi må respektere hans arbejdsmetoder, de er velafprøvede, han har stået i den her situation før, og vægter tydeligvis højt, at man skal afslutte en forløb med en cheftræner, før man starter et nyt forløb. Det er hans stil, det må man respektere.

Her er du vist styret af dine følelser igen, du konkludere en hel masse uden at vide noget som helst om hvad der er foregået.

Jeg forstår godt utålmodigheden, men vi må have tillid til at CV ved hvad han gør. Han har et cv (høhø) som er alenlangt, og pt. ikke matches af nogen danske sportschefer.

Jeg tænker vi har en cheftræner inden længe, indtil da har AGF rigeligt med trænere til at sikre en solid opstart. :)

For det første synes jeg, at dit svar er ret nedladende. Jeg har en smule tømmermænd, så jeg kan være ekstra sensitiv, men jeg synes din tone - i det her i indlæg - er arrogant. Så ved du det.

For det andet har CV af flere omgange været ude med, at cheftræneren helst/meget gerne skulle stå klar inden opstarten. Det lykkedes ikke. Det kan der være mange gode grunde til, men der er ikke noget ‘frejdigt’ i at mene, at det ligner en proces, der ikke har været perfekt styret - især ikke, fordi jeg bruger formuleringen ‘jeg synes’ og netop derfor ikke konkluderer noget.

For det tredje er det noget sludder, når du bruger formuleringen fyldord om dele af mit indlæg. Træneren sætter spillestilen, definerer formationen og kommer med sine ideer, som han implementer. Vi er nok efterhånden nået dertil, hvor de overordnede linjer er defineret af klubben, men det er selvfølgelig træneren, det skal lede det sportslige udtryk. Og det kan han selvfølgelig ikke, når han endnu ikke er startet. Du kan mene, at det er mindre væsentligt over de par dage, det drejer sig om, men at kalde det ‘fyldord’ er decideret forkert og nedladende i min optik.

Og for det fjerde, synes jeg, du skal holde dig fra at fortælle mig, ‘at jeg er styret af mine følelser, fordi jeg konkluderer en hel masse’. Jeg skriver eksplicit, at ‘jeg synes, det er stærkt kritisabelt’. Det er en holdning, ikke en konklusion, og den er rent faktisk defineret ud fra, at det åbentlyse fakta, at der ikke var en træner til sæsonstart.

En opfordring herfra. Forhold dig til argumenter i stedet for at affej dem som ’fyldord’, ‘frejdige påstande’ og ‘styret af følelser’ for det bidrager med absolut intet til debatten.

Det bliver spændende med JP. Han har langt fra den samme trænererfaring som de andre der blev talt om og som man nok har forsøgt sig på (Rasmus Bertelsen, Hoff Thorup, Lars Friis) og VFFs resultater har været noget op og ned.

På positivsiden er han nok super dedikeret, ønsker virkelig at udvikle sig og vil gerne slå endnu mere igennem.

Selvfølgelig er der noget at bygge videre på. Mon ikke også man havde valgt en træner der kunne hentes tre dage før hvis man mente det var så altafgørende?

Ja, klart er der noget at bygge videre på. Men der er også syv nederlag i streg, en defensiv, der sejler, en frontangriber position, hvor der skal træffes store beslutninger, spørgsmålet om formation og det åbne spørgsmål på målmandspositionen. Der er er rigeligt at arbejde med, og det var nok det, jeg skulle have skrevet i stedet.

Last edited:
Så er der dug frist interview med vores nye gaffer: https://play.agf.dk/videos/22686 - Altså for os med + ;) Ellers live pressemøde klokken 14 på Play.

Hans egne ord: " jeg er en positiv træner, og ser mulighederne. Er ærlig, åben og direkte! Spillerne skal vide hvor man har en, man ved hvad man får, det stræber jeg efter. Vi er i en underholdningsindustri, det handler først og fremmest om at vinde fodbold kampe, kan man gøre begge det så er det endnu bedre. Kan man spille seværdig fodbold, få nogle spillere til at shine, se godt ud og samtidig vinde kampe, er det nemmere at fylde stadions, og nemmere ved at udvikle spillere ved at spille en god form for fodbold"

Og han siger meget mere hvordan han vil spille i interviewet. Skal vi ikke bare sige han kan rigtig godt lide den måde vi spillede på i starten af sæsonen.

Så du tror AGF satte sig ned, fyrede Uwe Rosler og aftalte at få en træner der kom efter træningen gik i gang?

Hvis ikke, så har der ikke været fuldstændig styr på processen

Nej. Jeg tror ikke noget. Jeg synes bare ikke, at der er styr på processen, når cheftræneren først er klart to dage efter sæsonstart - på trods af CVs udmeldinger.

Og så prøvede jeg at sige, at alle mellemregningerne er ligegyldige for mig. Jeg synes, CV skal have kritik for det her forløb, fordi det skriger til himlen, at en cheftræner har bedre forudsætninger for at lykkes, jo mere tid han får til at forberede sig.

Den første spage forklaring må hentes fra dette i pressemeddelelsen:
Han har i Viborg FF vist sig dygtig til at udvikle spillere til et højt niveau, og hans værdier og ambitiøse tilgang til arbejdet flugter med de ambitioner og visioner, vi har for de kommende år.
Altså med andre ord:
- Talentudvikling
- Værdier (mere menneskelighed?)

Men mon ikke nogle journalister kan få ham til at sige noget om, hvordan han gerne vil spille fodbold i AGF til pressemødet? Med så kort erfaring fra Viborg synes jeg det er lidt uklart. Han har ikke engang afsluttet træneruddannelsen.

Nej. Jeg tror ikke noget. Jeg synes bare ikke, at der er styr på processen, når cheftræneren først er klart to dage efter sæsonstart - på trods af CVs udmeldinger.

Og så prøvede jeg at sige, at alle mellemregningerne er ligegyldige for mig. Jeg synes, CV skal have kritik for det her forløb, fordi det skriger til himlen, at en cheftræner har bedre forudsætninger for at lykkes, jo mere tid han får til at forberede sig.
Giver ingen mening at kritisere CV nu - forløbet mv. kan først vurderes om 1-2 år. Hvis de har hentet en cheftræner i panik fordi fans bliver utålmodige, så fortjener det bestemt kritik, men hvis de har haft is i maven og fundet en der passer godt på deres ønsker, så er det jo glimrende. Det må tiden vise.

Giver ingen mening at kritisere CV nu - forløbet mv. kan først vurderes om 1-2 år. Hvis de har hentet en cheftræner i panik fordi fans bliver utålmodige, så fortjener det bestemt kritik, men hvis de har haft is i maven og fundet en der passer godt på deres ønsker, så er det jo glimrende. Det må tiden vise.
Hvorfor kan forløbet først evalueres om 1-2 år? Jeg er med på, at vi skal bruge tid før end vi ved om han er den rigtige træner, men selve forløbet kan man da sagtens have en holdning til allerede nu.

Uenig. Det giver fint mening at være kritisk over for forløbet. Til gengæld har jeg ingen holdning til valget. Det må eftertiden vise, om er godt. Men der kommer næppe noget godt ud af, at vi diskutterer det til døde, så lad os lade være med det.

Og han er jo allerede en af vore egne :)
Det betyder også noget. Så må jeg arbejde på at tilgive ham for det brændte straffe i Vejle. Det sidder stadig dybt i mig. Men det er i grunden nok lidt uretfærdigt over for ham.

Jeg er langt mere sur over hans nej til Lazio end det brændte straffe i Vejle.

Nå, men det gode ved det her er, at vores forventninger i det mindste ikke er skruet urealistisk højt op til næste sæson.
De er ret små faktisk.

Og han er jo allerede en af vore egne :)
Det betyder også noget. Så må jeg arbejde på at tilgive ham for det brændte straffe i Vejle. Det sidder stadig dybt i mig. Men det er i grunden nok lidt uretfærdigt over for ham.
Ja. Sidst Jakob Poulsen forlod AGF var det med en nedrykning, så de ældre fans har ikke de bedste minder med ham 😉.

Latest posts

Back