Ind imellem alt dette er der så interne møder og evalueringer. - Så syntes jeg ikke 3 uger er lang tid.
Klart man måske kunne/burde have set risikoen for at Uwe ikke ville mere, eller ville fyrer ham, hvorfor de første step kunne være sparet.
Jeg syntes det er vildt, at man i løbet af 3 uger kan ansætte en absolut nøglemedarbejder til en af de vigtigste poster i klubben. Ja - der har sikkert været en liste i skuffen, hvis man skulle skifte træner men derfra er der altså en proces som forhåbentlig har været grundig.
Vi hørte omkring Uwe, at han skulle gøre sig sine tanker omkring truppen og hvordan der skulle spilles. Der tænker jeg lige en træner skal have 3-4-5-6-7 dage til at gennemgå materiale (video mv.) og komme med et oplæg - og her var han samtidig ansat et andet sted og mon ikke han passede det arbejde i mens. Det forløb har man sikkert taget med nogle stykker og derfra vurderet hvem man skulle videre med. Lidt forhandling omkring løn, kontraktlængde, bonusser mv. tager hurtigt en uge og så skulle han købes fri i Viborg. 3 uger er super arbejde i min verden og vi er klar til den nye sæson
Jeg tror, CV har skelet meget til hvordan Serginho og Isak Jensen har udviklet sig under JP. Den ene en relativ rutineret spiller med et højt men uforløst potentiale og den anden et talent med høj potentiale. Vores Serginho kan være Badji og Isak Jensen en Gyamfi eller Emmery.
Derudover er det kendt, CV gerne ser sine hold være afleveringsstærke noget som Viborg også er og vi under David og (lidt mindre) Uwe ikke var så gode til.
JP ticker mange bokse på den led giver ansættelsen god mening. Om han har niveauet må tiden vise for han er trods alt stadig meget grøn som cheftræner.
Jeg glæder mig til at se JP som træner i AGF. Har altid godt kunnet lide ham som spiller og han virker meget velbegavet. Vi har heller ikke behov for en spradebasse længere eller en der bliver pigesur, når tingene går ham i mod - der tænker jeg vi er kommet til et nyt sted men de har naturligvis bidraget godt på rejsen.
Den udvikling der har været i Viborg og især for de enkelte spillere ser spændende ud. Man ved selvfølgelig aldrig om det kan overføres til Aarhus men det må vi tro på. Når vi henter en tidligere spiller, så kender han også en del til klubben i forvejen. CV (JN & LF) har haft alle muligheder for referencer, da han var træner i en naboklub - de bør vide hvordan det går hos konkurrenterne.
Jeg ser frem til at høre mere om spillestilen men jeg håber den bliver med fokus det offensive og glædesskabende fodbold - som han siger, så er vi en del af underholdningsindustrien

Alt støtte herfra til JP - lige indtil den ikke er der mere