New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 233K
Trænertråden
- Der er ikke en strategi omkring formation. JP nævnte, han har frit valg, når det gælder formationen. Han ville ikke præcisere om, han fortsætter med wingbacks eller går over til hans vante 4-3-3 eller noget helt andet.
Det var bestemt, hvad han SAGDE, men jeg tror, vi starter i 4-3-3, når sæson går i gang. Jeg synes, det skinnede igennem mellem de diplomatiske linjer. Som stort set det eneste af reel interesse i det pressemøde... 😁

Og det ville også give god mening - det er vel alt andet lige det bedste system, hvis planen er at give chancer til unge offensivspillere som Emmery og Gyamfi?

• Like
Reactions: cph
Det var bestemt, hvad han SAGDE, men jeg tror, vi starter i 4-3-3, når sæson går i gang. Jeg synes, det skinnede igennem mellem de diplomatiske linjer. Som stort set det eneste af reel interesse i det pressemøde... 😁

Og det ville også give god mening - det er vel alt andet lige det bedste system, hvis planen er at give chancer til unge offensivspillere som Emmery og Gyamfi?
Med så kort tid til sæsonstart får vi nok allerede en indikation af formationen - om ikke til showkampen - så til første rigtige træningskamp på torsdag.

Med så kort tid til sæsonstart får vi nok allerede en indikation af formationen - om ikke til showkampen - så til første rigtige træningskamp på torsdag.
Ja, og vi får nok hurtigt et fingerpeg om hvem der er de store vindere (og tabere) ved trænerskiftet. Hvis man antager at vi formations- og stilmæssigt kommer til at spille lidt som Viborg har gjort, vil jeg komme med et par hurtige bud med AJ og Gyamfi som de store vindere og NP som den store taber. Derudover tror jeg også godt at Links kan blive klemt - mens Bejimo kommer i hård kamp med Mølgaard og på sigt Jacob Andersen om højre back.

Er målsætninger ikke ligegyldige? Hvad skal de bruges til?

Fordi målsætninger fortæller noget om ambitionerne. Er det bare top 6? eller medaljer? Er det europæisk gruppespil?
Ud fra ambitionerne kan vi få en bedre indikation på, hvad vi kan forvente af indkøb nu og i den nærmeste fremtid.

Derudover er det her sport. Alle indenfor sport laver nogle målsætninger for at kunne forbedre sig. Det kan være helt små ting som lidt bedre boldomgang til store forkromede strategier og resultater.

CV var en lille smule inde på det ved at nævne for de fleste klubber er det en kamp om top 6, som er første delmål for alle klubber, lykkes det vil man naturligvis gerne sigte højere men mere præcis var han ikke.

Jeg synes, det er interessant at vide. Du gør ikke, fair nok.

Jeg synes CVs kommentar om at det med unge spillere ikke er en ændring af strategien men en gennemførsel. Altså, de har jo brugt penge på et akademi, men det var vel en halv besked om at den ikke blev gennemført af den tidligere træner
Lige præcis den kommentar er den jeg lagde mest mærke til i dag.. Dejligt driekte

Jeg synes CVs kommentar om at det med unge spillere ikke er en ændring af strategien men en gennemførsel. Altså, de har jo brugt penge på et akademi, men det var vel en halv besked om at den ikke blev gennemført af den tidligere træner

Det var vel næsten så direkte som det kunne blive men vi ved det af gode grunde ikke - det kunne jo være, at de ikke var gode nok (og så skal JP heller ikke bruge dem).

Her i huset syntes vi, overordnet, at CV var god til at holde Uwe ude af kommentarerne og holde fokus på det fremadrettede. Dejligt der ikke er grund til, at sparke bagud selvom journalisterne fiskede efter godbidder til artiklerne👌

Det var vel næsten så direkte som det kunne blive men vi ved det af gode grunde ikke - det kunne jo være, at de ikke var gode nok (og så skal JP heller ikke bruge dem).

Her i huset syntes vi, overordnet, at CV var god til at holde Uwe ude af kommentarerne og holde fokus på det fremadrettede. Dejligt der ikke er grund til, at sparke bagud selvom journalisterne fiskede efter godbidder til artiklerne👌
Jeg synes også det var godt eksekveret. Det er også den bedste forudsætning for ham der sidder i stolen nu.

Helt enig.
Han fik kort sagt de anerkendende ting om Uwe der skulle siges, og ønskede så at rette fokus fremad.

Dennis Bjerre stillede hele to spørgsmål hvor han fiskede efter forskellen på Uwe og Poulsen. Pænt doven journalistik i mine øjne, når nu var masser af spændende ting at spørge de to herrer om.

Jeg nægter simpelthen at tro, at han var førstevalget. Så var man da bare hurtigt blevet enig med Viborg for to uger siden. De har da heller ingen interesse i at det først sker nu. Det er foruroligende at stort set alle Viborgs fans er glade for at han smutter. Normalt kan man godt se at nogle er sure, og dermed fyrer noget lort af, når en træner skifter til en rival i samme række, men det virker oprigtigt til at de over en bred kam er glade for at de får en ny træner.

JP får selvfølgelig min opbakning nu hvor han skal stå i spidsen for AGF, men jeg synes det er hamrende uambitiøst og jeg får urolig mave af at tænke på hvordan det ender.
Jeg forstår ikke hvorfor du tænker at det er uambiøst? Havde det været mere ambitiøst at ansætte Hoff Thorup? Eller hvem tænker du ville være mere ambiøst?

Thomas, jeg tror, den modstand du møder, bunder i, at du repeterer en/din version af forløbet så skråsikkert, som du gør, mens ingen af os herinde reelt ved et klap om den eksakte tidslinje og den eksakte udvikling af begivenheder.

Du repeterer Uwes afsked som en fyring - at den burde være faldet tidligere eller i direkte forlængelse af sidste kamp, hvis han alligevel ikke skulle være her fremad, og som noget, vi allerede burde have igangsat rekrutteringen i god tid inden.
Men du, jeg, vi herinde kender sgu da omstændighederne til fulde, og jeg tænker, det er rimeligt nok, at du ikke både kan gøre dig som debattør på et fanforum og samtidig fremstå at kende det hele, som havde du det indefra, uden at blive imod sagt 🙂

Jeg tænker, i forhold til at bedømme processen, at det er fair nok at slå fast, at vi stadig ikke endegyldigt ved, om Uwe blev fyret på gråt papir efter CV har skulle slumre en lille uges tid på det, om det var besluttet allerede inden sidste slutfløjt og bare blev holdt hen for ikke at virke følelsesstyret eller vredt, eller om det var under forventningsafstemningerne til næst' år, enderne ikke kunne mødes.
Vi ved ikke, om både CV og Uwe faktisk helt reelt havde hinandens ryg på, at de begge skulle have være checket ind til første træning i går, og om Uwe måske selv blev vægelsindet omkring det hele efter at have sovet på det.

Jeg beklager, hvis jeg skyder ved siden af dine tiltænkte budskaber, men i forhold til din udlægning, så kan det måske også have været Uwe, der tog CV og AGF lidt på sengen, hvorfra det så tog klubben 3 uger at rekruttere den mest centrale nøglemedarbejder under direktionen.
Vi ved det ikke rigtigt, så måske vi også skal forsøge at beherske vores utålmodighed eller uforløste forventninger og skelne, om det er rekrutteringsprocessen eller om det er den nye medarbejder, vi eventuelt er lidt skuffede over velvidende, at vi ikke kender alle processens detaljer?
Jeg er blevet lidt nysgerrig på, at du fremhæver det at jeg omtaler Uwe’s afgang som en fyring? Du skrive det endda med kursiv, nærmest som om jeg slev fandt på det. Velvidende, at en direktør i AGF har været ude at bekræfte at de tog initiativet til Uwe’s afgang.

Af ren nysgerrighed, og for at fremme dialogen, hvordan skulle jeg ellers omtale Uwe’s afgang, når nu den er sket på AGFs initiativ?

Har hørt den første halve time af Medianos udsendelse om det - Egelund er ikke imponeret....
Det er ham der kalder sig Julemanden, så må han komme med noget bedre ;)

Jeg tænker at den slags har han ikke mere forstand på end den gennemsnitlige skribent herinde og her er nogle da også lidt mellemfornøjede, men som journalist har han så også incitament til at vælge den mere kontroversielle udlægning.

Jeg skrev mig op til gratis Støt herover sommeren, blandt andet fordi jeg vidste, at der ville komme en podcast om AGF's nye træner. Sgu lidt skuffet over, at det er makkerparret. Egelund har måske sin berettigelse i nogle udsendelser, da han har en fornemmelse for sladder og hele og halve sandheder, men lige her ville jeg mægtig gerne have haft en af fagfolkene til at fortælle mig, hvad jeg kan forvente af et AGF, som bliver styret af Jakob P. Fx Corlu, og jeg har det også bedre med Monnerup, end jeg fornemmer andre har det herinde.

Jeg skrev mig op til gratis Støt herover sommeren, blandt andet fordi jeg vidste, at der ville komme en podcast om AGF's nye træner. Sgu lidt skuffet over, at det er makkerparret. Egelund har måske sin berettigelse i nogle udsendelser, da han har en fornemmelse for sladder og hele og halve sandheder, men lige her ville jeg mægtig gerne have haft en af fagfolkene til at fortælle mig, hvad jeg kan forvente af et AGF, som bliver styret af Jakob P. Fx Corlu, og jeg har det også bedre med Monnerup, end jeg fornemmer andre har det herinde.
Helt enig. Havde også glædet mig til en analyse af Viborgs spillestil og vurdering af, hvordan vores trup passer til det. Det var der nærmest intet af.

Latest posts

Back