Sådan havde jeg det også, og jeg havde også Tullberg som en fed og spændende træner. Det interessante er jo så, at AGF faktisk opfyldte vores drøm delvist, ved at tage en yngre, talentfuld træner. Det var bare ikke dén yngre, talentfulde træner, du og jeg (og givetvis en enkelt eller to fodboldromantikere med århusianske rødder mere) gik og drømte om.
Det samme!
Jeg er faktisk dybt imponeret, må jeg tilstå. 6 sejre i streg er imponerende i superligaen, det sker ikke synderligt ofte for nogen hold.
Jeg var bestemt ikke begejstret for ansættelsen, men efter de første tre kampe var jeg faktisk indstillet på, at det godt kunne gå hen og blive fint, for jeg syntes at spillet var fornuftigt i større og større dele af kampene. Pilen pegede den rette vej. Jeg sagde inden vi tog i Parken, at dén kamp nok var et nederlag, men jeg forventede at vores første sejr ville komme i Odense ugen efter...
Siden har vi ikke tabt en fodboldkamp.
Jeg er - som flere andre også giver udtryk for - meget spændt på, hvordan JP håndterer det, når (ikke hvis - når!) der kommer krisestemning med skader, karantæner og svigtende resultater. Når der er en stiv kuling i andre klubber er der altså storm i AGF, jeg håber hans indre vestjyde kan stå fast i uvejr og holde kursen.
Den måde vi vinder fodboldkampe på lige nu er nemlig bæredygtig. Vi truer modstanderne på mange måder, med mange typer af angreb. Vi er hele tiden farlige. Vi lader ofte dem løbe sig trætte og tager så kontrollen over kampen. Det er ikke Peter Sørensen-mantraet: "nedkæmp først og så kan du nedspille". Jeg tror ikke, det koster helt så meget energi i truppen, som det gjorde under tidligere trænere, og derfor tror jeg også, at det nærmest uundgåelige formdyk, vil komme senere end det "plejer". ...