Anderson har jo drømt om at prøve noget andet vindue efter vindue, så jeg tror egentlig meget han bare tog denne chance for ikke at gro fast. Han havde sikkert drømt om en større klub for et par sæsoner siden. Jeg ville se mere kød på en konspirationsteori om at Uwe blev stillet andre forventninger i sigte end tidligere: "Brug de talenter, som du ikke mener er gode nok" - og så sagde han op. Men personligt tror jeg nu, det er så simpelt, som at bestyrelsen ikke kunne se Uwe lave en ny turn around med de samme gamle spillere. Sådan tænkte jeg nemlig selv.
En hel anden ting er så, at de fleste træneremner sagtens har kunnet se, at AGF sandsynligvis ikke er et sted pt, som er karrierefremmende. Så vi endte med en, der ikke har alverden at tabe. Jeg kan ikke rigtigt fornemme Jakob Poulsen endnu. Det virker så halvbagt, at han snakker om på et tidspunkt at skifte formation væk fra trebackkæden, men alligevel har han kun justeret lidt på de tre forreste. Der kunne jeg bedre lide, at Riemer går ind og gør, hvad han mener er rigtigt helt fra starten. Poulsen virker til at have forsikret CV om, at han er pragmatiker og ikke vil ændre totalt stil fra dag 1. Og så har han åbenbart nogle traumer med sig fra for voldsomme ændringer hos Viborg. Jeg modsiger lidt mig selv, for jeg har hele tiden talt for, at vi skulle fortsætte i samme stilart. Men den måde Poulsens projekt er blevet præsenteret her til at starte med, er bare så vag. Jeg var aldrig i tvivl om, hvad jeg skulle forvente af et Rösler- eller et David-hold.