New posts

1. Division 2025/2026

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 491
  • Views Views: Views 33K
Tænker Sønderjyske, Randers og måske Viborg kan få en hård sæson
Randers var ikke langt fra i år. Måske får de afsluttet forhandlingerne med japanerne og tilført nogle penge, men det er heller ikke sikkert de for alvor kan nå at blive aktiveret. Sønderjyske måske især hvis de skal skifte træner, men det kan vel også være de sælger et par spillere og spillerbudgettet er trods alt blandt de mindste. Viborg kan sælge Thomas Jørgensen, men jeg synes de har været for stabile til for alvor at kunne komme i problemer pludselig. Silkeborg var også i fare i år og mister Tonni Adamsen, så selvom de har en rolig og rutineret hånd på styret i Kent Nielsen er det måske ikke nok. En dark horse kunne være OB, de forstærker sig jo nok, men spillerne kan blive slidt op af Zorninger så en dårlig periode kan blive selvforstærkende.

Randers tror jeg har lært meget af i år, og hvor galt det kan gå, hvis ikke man tager nedrykningsfaren alvorligt. De er trods alt en veldrevet, mangeårig Superligklub der har lavet nogle gode salg. Jeg tror de kommer til at forstærke truppen mere i år end sidste år. Viborg ser jeg som værende alt for stabile til nedrykning. Et salg af Jørgensen ændrer ikke på det. De har fået et godt navn blandt unge spillere vil jeg tro, så de skal nok finde en fin afløser, omend det ikke bliver nemt.

Sønderjyske kan nemt komme i fare, især hvis de mister Nørgaard. Dertil har de ikke den vilde økonomi og selvom de skulle sælge Cheriff og Olti så tror jeg de har svært ved at finde kapable afløsere. Har de pengene til det, selvom det bliver pæne salg? Jeg tror det ikke. Men det har Silkeborg heller ikke og Lyngby kommer næppe heller til at bruge store summer. Jeg tror mange af de potentielle bundklubber håber Esbjerg rykker op frem for Horsens. Det bliver sgu interessant at se, hvor meget Horsens ejere kommer til at trykke på speederen, hvis de rykker op.

Sønderjyske kan nemt komme i fare, især hvis de mister Nørgaard. Dertil har de ikke den vilde økonomi og selvom de skulle sælge Cheriff og Olti så tror jeg de har svært ved at finde kapable afløsere. Har de pengene til det, selvom det bliver pæne salg? Jeg tror det ikke. Men det har Silkeborg heller ikke og Lyngby kommer næppe heller til at bruge store summer. Jeg tror mange af de potentielle bundklubber håber Esbjerg rykker op frem for Horsens. Det bliver sgu interessant at se, hvor meget Horsens ejere kommer til at trykke på speederen, hvis de rykker op.
Ligger de ikke allerede og bejler til top 6, hvis man kigger alene på økonomi

Ligger de ikke allerede og bejler til top 6, hvis man kigger alene på økonomi
Det har jeg også læst. Så derfor forventer jeg også at de giver den endnu et hak opad, hvis de rykker op. Dermed ikke sagt at de truer top-5, men jeg tænker da at den del klubber i den tungere ende og midterfeltet hellere vil have Esbjerg op, da de formentlig vil være lidt mere mådeholdene.

Det har jeg også læst. Så derfor forventer jeg også at de giver den endnu et hak opad, hvis de rykker op. Dermed ikke sagt at de truer top-5, men jeg tænker da at den del klubber i den tungere ende og midterfeltet hellere vil have Esbjerg op, da de formentlig vil være lidt mere mådeholdene.
Men det kommer jo også an på, hvordan de spenderer.
Lige præcis for oprykkere, kan penge både være godt og skidt. Hvis de ikke køber klogt ind, men falder i fælden med at forstærke sig "over hele linjen", så de pludselig står med 6-8 nye spillere, der på papiret er bedre, end dem man har i truppen, så kan det gøre grimme ting ved dynamikken, ødelægge det sammenspillede hold man rykkede op med, og generelt koste en del point i starten, som traditionelt er dér, oprykkere henter de fleste af deres point.

Hvis de derimod bruger deres midler klogt og med omtanke og måske også forstærker infrastrukturen i klubben, i stedet for bare at købe spillere, så kan de godt blive en bøvlet størrelse.

Last edited:
Lige præcis for oprykkere, kan penge både være godt og skidt. Hvis de ikke køber klogt ind, men falder i fælden med at forstærke sig "over hele linjen", så de pludselig står med 6-8 nye spillere, der på papiret er bedre, end dem man har i truppen, så kan det gøre grimme ting ved dynamikken, ødelægge det sammenspillede hold man rykkede op med, og generelt koste en del point i starten, som traditionelt er dér, oprykkere henter de fleste af deres point.
Ja, det var vel det Vejle gjorde sidste sommer (selvom de ikke var oprykkere) og som OB gjorde forud for deres nedrykningssæson - og til dels det Brøndby gjorde denne vinter. Det koster med mange udskiftninger og det er også noget vi selv skal være opmærksomme på.

Hvis de derimod bruger deres midler klogt og med omtanke og måske også forstærker infrastrukturen i klubben, i stedet for bare at købe spillere, så kan de godt blive en bøvlet størrelse.
Jeg har indtryk af at de har brugt en del penge på infrastruktur, faciliteter og talentafdeling, så på den måde står de sikkert udmærket til en oprykning. Det er lidt svært for alvor at følge med i Horsens, men der har jo været meget snak om hvordan Esben Hansen agerer og det kan så blive den afgørende faktor - herunder også spillerhandler for hvis der kommer for mange nye og de går efter hvad der lyder godt mere end hvad de mest mangler kan det hurtigt gå galt.

Ja, der er jo ikke rigtig noget nyt i, at pengene skal bruges klogt på transfermarkedet. Det gælder både oprykkere og etablerede klubber. En oprykker har for det meste flere huller hvor der mangler kvalitet, så selvfølgelig skal midlerne bruges klogt. Men hvis de nu får 50 mio. at købe for mens Lyndby får 15, så er det alt andet lige Horsens de øvrige klubber frygter mest i forhold til at sammensætte en trup der kan kæmpe om at undgå nedrykning.

SjE skal bygge et nyt hold, man må gå ud fra de mister 2-3 profiler +træneren. Det kan godt gøre nas næste år. BIF kan vel også ryge i problemer - det sejler fra A til Z
Det bliver virkelig spændende at se, hvad Brøndby gør. Deres flophold her i foråret fik Cooper stor indflydelse på at sammensætte. En ny træner har ganske givet nogle andre ønsker, så vi kan håbe på et nyt reset. Så kan Brøndby have det 3. højeste budget lige så meget de vil. De pisser penge væk.

SjE skal bygge et nyt hold, man må gå ud fra de mister 2-3 profiler +træneren. Det kan godt gøre nas næste år. BIF kan vel også ryge i problemer - det sejler fra A til Z
Hvis Thomas Nørgaard ryger til BIF tror jeg også han tager en del af staben med. Han hentede i hvert fald en ret dygtig analytiker i BIF, da han tog til SjE, og assistenttræneren er nok også en der kunne tænkes af følge med. Så det kan blive er ret hårdt reset næste sæson.

Latest posts

Back