New posts

Conference League 2026/2027

• Thread starter Thread starter Akrobaten
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 259
  • Views Views: Views 9K
Conference League 2026/2027
Tænker ikke Gent er i nærheden af Club Brugge og Anderlecht niveaumæssigt, men kan godt være mig der ikke kender belgisk fodbold godt nok. Burde vel højst være en 60/40 kamp i deres favør.

De har et noget andet budget end vi har men er ikke i nærheden af de andre to:oops:

1787919560076.webp

De har et noget andet budget end vi har men er ikke i nærheden af de andre to:oops:

View attachment 7989

Hvis de bruger deres penge lige så dårligt som BIF, så har vi jo en fin chance :ROFLMAO:

Voldsomt budget Club Brugge har!

Last edited:
Fin lodtrækning, især lag 5 og 6 og at vi har hjemmebane mod albanerne. Det skal være 4 point. Resten kan blive mere problematisk, men der bør vel falde nogle point af. Trods alt ikke umuligt med de 7-8 point, der betyder at vi klarer cuttet.

Edit: Jeg forvekslede, at man opnår 2 point pr. sejr i koefficient med at man jo faktisk bruger 3 point for en sejr i selve ligaspillet. Så hvis 7-8 point er nok, så bør vi jo kunne klare det.

Last edited:
Generelt er Home/Away også faldet ret heldigt ud:

Jeg tror det er en stor fordel at spille Braga kampen hjemme, (selvom de har et fedt stadion tegnet af Alvaro Siza en Portugisisk stjernearkitekt). Men sportsligt er de uden tvivl et helt andet hold på hjemmebane, end de vil være i Randers.

Brann ude er heldigvis på almindeligt græs i Bergen, og burde være sportsligt ca. det samme som et møde en Superligamodstander.

Genk i Belgien bliver en håndfuld, men nu har vi jo lige mødt Saint Gilloise i en træningskamp, så vi kender niveauet i Belgien.

Twente hjemme skal også give en stor fordel og gøre det til en mere lige kamp, som vel kan sammenlignes med FCM eller K.

Inter Escaldes ude skal vi også kunne håndtere, selvom vi ikke er gode som favoritter.

og Egnatia hjemme må ikke give problemer.

Det ligner det som JP nok vil kalde en overkommelig lodtrækning, og andre vil sige tenderer en drømmelodtrækning.

Generelt er Home/Away også faldet ret heldigt ud:

Jeg tror det er en stor fordel at spille Braga kampen hjemme, (selvom de har et fedt stadion tegnet af Alvaro Siza en Portugisisk stjernearkitekt). Men sportsligt er de uden tvivl et helt andet hold på hjemmebane, end de vil være i Randers.

Brann ude er heldigvis på almindeligt græs i Bergen, og burde være sportsligt ca. det samme som et møde en Superligamodstander.

Genk i Belgien bliver en håndfuld, men nu har vi jo lige mødt Saint Gallen i en træningskamp, så vi kender niveauet i Belgien.

Twente hjemme skal også give en stor fordel og gøre det til en mere lige kamp, som vel kan sammenlignes med FCM eller K.

Inter Escaldes ude skal vi også kunne håndtere, selvom vi ikke er gode som favoritter.

og Egnatia hjemme må ikke give problemer.

Det ligner det som JP nok vil kalde en overkommelig lodtrækning, og andre vil sige tenderer en drømmelodtrækning.
Brann har dog over det sidste år mistet en håndfuld store profiler. For nyligt ham Felix Myhre Brøndby var efter. Derudover Emil Kornvig og Eivind Helland i vinterens vindue, og sidste sommer ham Heggebø vi - sporadisk - var linket til.

De burde være til at tale med.

Brann har dog over det sidste år mistet en håndfuld store profiler. For nyligt ham Felix Myhre Brøndby var efter. Derudover Emil Kornvig og Eivind Helland i vinterens vindue, og sidste sommer ham Heggebø vi - sporadisk - var linket til.

De burde være til at tale med.
Altså jeg kan lidt norsk, så det går nok...🥁

Det er da en fornuftig pulje.

Vi bør være klare favoritter mod Inter Escaldes og Egnatia.
Brann er vel nogenlunde 50/50.
Gent ude er vel 25/75
Og Twente og Braga hjemme har vi vel 15% cahnce i.

Der er fornuftigt muligheder for at nå de 10-11 point, der er nok er påkrævet for at gå videre.
Sidste år var 7 points og en hæderlig målscore nok til komme i top 24.

8 points bør være nok.

Slå Egnatia hjemme og vind i Andorra.
Så er vi meget tæt på.

Sidste år var 7 points og en hæderlig målscore nok til komme i top 24.

8 points bør være nok.

Slå Egnatia hjemme og vind i Andorra.
Så er vi meget tæt på
Braga kan også være en kamp, hvor begge hold efter 60 minutter kan leve med en uafgjort. Lidt ærgerligt, at vi spiller mod dem i minus 3-4 grader i December.

Jeg tror vi nappe de to lette hold, og så får vi 1 point mod Twente, Brugge og Braga og så enten 1 eller 3 i Bergen. Så enten 8 eller 10

Der bliver kamp om billetterne til Bergen og Gent, da vi ikke ligefrem har en away med plads til virkelig mange som i Poznan eller Benfica.
Hvad jeg kan regne mig frem til, får vi følgende antal billetter til udekampene:
Gent: Cirka 1.000
Bergen: Cirka 750
Inter Escaldes: Cirka 250, men tænker sagtens vi kan få et sted mellem 500-1.000 billetter hvis vi kan sælge det. Til gårsdagens kamp hvor de kvalifcerede sig som det første hold nogensinde fra Andorra var der 1.296 tilskurere.

Braga kan også være en kamp, hvor begge hold efter 60 minutter kan leve med en uafgjort. Lidt ærgerligt, at vi spiller mod dem i minus 3-4 grader i December.

Jeg tror vi nappe de to lette hold, og så får vi 1 point mod Twente, Brugge og Braga og så enten 1 eller 3 i Bergen. Så enten 8 eller 10
Kampprogrammet kommer senest søndag, så i princippet kan vi møde dem 15. Oktober allerede.

Latest posts

Back