New posts

Conference League 2026/2027

• Thread starter Thread starter Akrobaten
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 259
  • Views Views: Views 9K
Conference League 2026/2027
I en perfekt verden var vi endt i Europa League med nogle ikke helt umulige modsandere, men det må blive næste gang.

Det kunne jo være vildt for både spillere og fans at møde Arsenal og Barcelona etc.
Men jeg tror vi var endt som en art prygleknappe med en phantastisk økonomi.
Imod de hold ville vi sikkert i perioder komme til at se ud som vi gjorde imod Benfica, nu skal man også huske at Benfica er en af favoritterne til at vinde Europa League, så vi røg direkte i finalen i vores allerføreste EL play-off kamp, det var en frygtelig lodtrækning.

Med et mere sammenspillet forsvar og den erfaring som vi allerede har fået, samt et par kompetente forstærkninger. Så mener jeg godt man vil kunne yde modstand til f.eks. Slavia Prag og Viking Stavanger, hvis man sammenligner modstanden med Sabahs lodtrækning til CL.

Men CoL er en fin Europæisk kravlegård, hvor man kan øve sig. Jeg havde dog, med det spil vi viste imod bl.a FCN/M/K i sidste sæson godt kunnet se os gøre en fin figur i EL eller CL også, (uden at forvente knock-out kampe dog).

Imod de hold ville vi sikkert i perioder komme til at se ud som vi gjorde imod Benfica, nu skal man også huske at Benfica er en af favoritterne til at vinde Europa League, så vi røg direkte i finalen i vores allerføreste EL play-off kamp, det var en frygtelig lodtrækning.

Med et mere sammenspillet forsvar og den erfaring som vi allerede har fået, samt et par kompetente forstærkninger. Så mener jeg godt man vil kunne yde modstand til f.eks. Slavia Prag og Viking Stavanger, hvis man sammenligner modstanden med Sabahs lodtrækning til CL.

Men CoL er en fin Europæisk kravlegård, hvor man kan øve sig. Jeg havde dog, med det spil vi viste imod bl.a FCN/M/K i sidste sæson godt kunnet se os gøre en fin figur i EL eller CL også, (uden at forvente knock-out kampe dog).

Jeg håbene på Europa League eller måske mere drømte om det.
Mod Viking og Prag ville point være en mulighed, men ikke givet.
Flere af de øvrige modstandere er jo Benfica+
Til vores fordel skal det dog siges at danske hold historisk står bedre til hold fra Nordeuropa.

Som skrevet tidligere kan vi med rette håbe på at skulle spille Europæisk efter jul-
Det kan altså også noget, og vi bør kunne hænge på i suppen samtidig

Last edited:
Jeg køber heller ikke ind på præmissen med den relativ lette lodtrækning.

Jeg tænker at vi måske skulle have hapset en solid defensiv spiller i begyndelsen af vinduet, som kunne have aflastet truppen den første månedstid

Man kunne ikke fra start købe ind til forventning om mere end Conf league. Det ville give risiko økonomisk hvis det fejlede.

Man kunne godt gå tæt på all-in på at hente de spillere man alligevel ville købe, fordi den potentielle meromkostninger i form af et par mio ekstra i transfer, ville være umagen værd i form af forbedrede chancer for (bedre) gruppespil og start i ligaen. Men kun indenfor rimelighedens grænser, ellers risikerer man at hænge på for stor en regning.

Jeg ved ikke med køb af en spiller som sikkerhedsventil. Man havde Jacob Andersen og Jensen-Abbew til den rolle.

Der er bøvlet hvis fx Rösler først ville have vished for gruppespil. Skulle man så vente eller gå efter fx Højer i stedet?

Edit: Efter Poznan var der alle grunde til at hente dem man ville have NU, fordi alle procenter man kunne hente mod Sabah var mange mio værd. Igen, kun satse på noget man alligevel ville hente, men evt betale lidt ekstra. Man hentede Rösler, et godt træk, der kun havde været bedre, hvis han kunne have spillet i Lyngby. Derudover var der mulighed for ét træk mere. Det ærgrer mig man ikke tog det, men den rigtige mulighed skal også være der.

Når jeg siger man burde have gjort mere, er det ud fra vi ikke ved hvad man har forsøgt, og at det er CVs job. Jeg tror CV foretrækker at afvente generelt, og at man har været økonomien højt. Andre - der bliver frustrerede over den kritik - vægter deres tro på at CV har gjort stort set alt og har foretrukket at vente fremfor at foretage sig noget dumt. Det triste er, at de to synspunkter ikke kan sameksistere i en fredelig debat.

For hvad har vi ellers fået ud af det mesterskab?
Jeg forstår fuldt ud din pointe og er et stykke henad vejen enig med dine pointer, men lige præcis den her formulering provokerer mig alligevel lidt. Hvad har vi fået ud af vores mesterskab? Minder for livet. Aarhus samlet i eufori om vores fodboldklub.

Ja, ja, det er heller ikke pointen med dit opslag, og alle er sikkert enige. Jeg bliver bare provokeret af den der “ej, så smider vi bare det hele væk”-retorik.

Jeg er overrasket over, hvor stor kritikken er af klubben og nok CV specifikt. Generelt har jeg ret stor respekt for klubbens ageren. Vi bragte os i en position, hvor vi kunne vinde mesterskabet uden at tage store økonomiske sats. Fra mit syn ligner det, at de fortsætter den linje - dog med tilsagn fra CV om, at vi skal øge det sportslige budget ret markant over de kommende år.

Overordnet set synes jeg, at vi har en stærk og faktisk relativt bred trup med nogle få vigtige mangler. En 9’er og forsvarsspiller til midten/venstre. Får vi det her til sidst, står vi godt, tror jeg.

Hvad vi har fået ud af det?

En kæmpe følelsesmæssig orgasme som jeg kan leve højt på i mange år at have oplevet. Det var det fedeste rent fodboldmæssigt for mig siden juni 1992. Det var det ultimative billede på hvad fodbold handler om som en nostalgiker som mig.

Om det hedder COnference League eller Europe League eller om vi bliver nr. 2 eller 7 i år rager mig i den sammenhæng en høstblomst

Hvornår kender vi kampprogrammet?
Nu!

AGF:
15/10, 18:45, ude mod KAA Gent
22/10, 21:00, hjemme mod KF Egnatia
5/11, 18:45, hjemme mod SC Braga
26/11, 18:45, ude mod SK Brann
10/12, 21:00, hjemme mod FC Twente
17/12, 21:00 ude mod Inter Club d'Escaldes

Jeg kan sagtens se det spørgsmål provokere en del herinde.

Hvis man tager selve mesterskabet ud, går det på, hvad vi bruger det til nu.

Set over en længere periode, har AGF været fanget i indkøbene i sommeren 24 der drænede kassen, og siden siddet i klemmen med det nye stadion.

Hvis man kunne vælge timingen på mesterskabet, havde denne sæson været bedre. Talenter på vej, stadion snart afklaret, oprydning i gamle indkøb og mulighed for at træde på speederen.

Ift til hvordan vi løfter mesterskabet her i sæsonen derpå er vi - målt ud fra her og nu - et godt stykke fra de løfter der blev givet af formand og direktør, og tilbage i den økonomiske snusfornuft. Det kan nå at ændre sig, men pt er den løftestang jeg havde forestillet mig, lidt svær at se.

Holdet er stadig godt, trods mangler i begge felter. Man er stadig i gruppespil og skal stadig løbe ind på nyt stadion i foråret. Det er lettere at sige noget, når vi kan hvor man står sidst på efteråret.

Du kan da stadigvæk tage til Albanien, under alle omstændigheder spiller vi mod dem på hjemmebane 😁
Albanien har været på min liste længe, men i oktober skal man længere sydpå.

Jeg var så forhippet på at finde et hold fra en varm lokation, at jeg missede basics, d'oh.

Jeg er i øvrigt afklaret med at en tur bliver på neutrale pladser. Der er rift om AGFs billetter og mange der har set langt flere kampe live end mig, og derfor fortjent prioriteres. Men derfor kan man alligevel godt håbe på en mulighed

Man kunne ikke fra start købe ind til forventning om mere end Conf league. Det ville give risiko økonomisk hvis det fejlede.

Man kunne godt gå tæt på all-in på at hente de spillere man alligevel ville købe, fordi den potentielle meromkostninger i form af et par mio ekstra i transfer, ville være umagen værd i form af forbedrede chancer for (bedre) gruppespil og start i ligaen. Men kun indenfor rimelighedens grænser, ellers risikerer man at hænge på for stor en regning.

Jeg ved ikke med køb af en spiller som sikkerhedsventil. Man havde Jacob Andersen og Jensen-Abbew til den rolle.

Der er bøvlet hvis fx Rösler først ville have vished for gruppespil. Skulle man så vente eller gå efter fx Højer i stedet?

Edit: Efter Poznan var der alle grunde til at hente dem man ville have NU, fordi alle procenter man kunne hente mod Sabah var mange mio værd. Igen, kun satse på noget man alligevel ville hente, men evt betale lidt ekstra. Man hentede Rösler, et godt træk, der kun havde været bedre, hvis han kunne have spillet i Lyngby. Derudover var der mulighed for ét træk mere. Det ærgrer mig man ikke tog det, men den rigtige mulighed skal også være der.

Når jeg siger man burde have gjort mere, er det ud fra vi ikke ved hvad man har forsøgt, og at det er CVs job. Jeg tror CV foretrækker at afvente generelt, og at man har været økonomien højt. Andre - der bliver frustrerede over den kritik - vægter deres tro på at CV har gjort stort set alt og har foretrukket at vente fremfor at foretage sig noget dumt. Det triste er, at de to synspunkter ikke kan sameksistere i en fredelig debat.
Jeg tolker strategien om ar vi ville købe ind til toppen af hirakiet, vi ved ikke om Røsler kunne være hentet før, men bortset fra ham tillader jeg ar tvivle på om vi kunne finde noget som reelt kunne forstærke toppen samt gav økonomisk mening.
Magnus Jensen som er eksempel på en (for) høj pris i forhold til kvaliteten.

Det er bagtanken med at vi evt kunne have hentet en sikkeredsventil

Jeg var også positiv overfor at hente Højer, men passer ham til den måde vi spiller på nu?
altså skal han rotere med Kahlen?

.

Jeg forstår fuldt ud din pointe og er et stykke henad vejen enig med dine pointer, men lige præcis den her formulering provokerer mig alligevel lidt. Hvad har vi fået ud af vores mesterskab? Minder for livet. Aarhus samlet i eufori om vores fodboldklub.

Ja, ja, det er heller ikke pointen med dit opslag, og alle er sikkert enige. Jeg bliver bare provokeret af den der “ej, så smider vi bare det hele væk”-retorik.

Jeg er overrasket over, hvor stor kritikken er af klubben og nok CV specifikt. Generelt har jeg ret stor respekt for klubbens ageren. Vi bragte os i en position, hvor vi kunne vinde mesterskabet uden at tage store økonomiske sats. Fra mit syn ligner det, at de fortsætter den linje - dog med tilsagn fra CV om, at vi skal øge det sportslige budget ret markant over de kommende år.

Overordnet set synes jeg, at vi har en stærk og faktisk relativt bred trup med nogle få vigtige mangler. En 9’er og forsvarsspiller til midten/venstre. Får vi det her til sidst, står vi godt, tror jeg.
Jeg er helt med 🤗. Glæden ved mesterskabet vil ingen kunne tage fra os uanset hvad. Men det var jo heller ikke det, jeg tænkte på 😉. Det var alt det vi ville kunne have bygget ovenpå. Her og nu og i fremtiden.

Latest posts

Back