New posts

Debat om VAR

• Thread starter Thread starter Ato Vari
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 134K

Skal VAR BeVARes?

• Nej, skrot det

Votes: 36 48.0%
  • Ja, bevar det som det er

Votes: 2 2.7%
  • Ja, bevar det med ændringer

Votes: 37 49.3%

• Total voters
    75
  • Poll closed .
Last edited by a moderator:
Der er sgu nød til at ske noget med det VAR, det virker jo ikke når klare straffespark ikke bliver set igennem, imens åndsvage hands stadigvæk skal give straffe! Det er i stykker det system eller også er det Michael Johansens rædselsregime der gør at de ikke tør træffe de rigtige beslutninger, men kun de beslutninger som han ville have truffet da han var en middelmådig dommer i Superligaen.

De har lige vendt den i nedtakten, og jeg er helt enig i deres vurdering. Det er ubegribeligt, at der findes mennesker, der kan se den der i slowmotion og tænke "nope, der er overhovedet ikke straffe". Det her er imø en af de største VAR-skandaler i dansk fodbold nogensinde.

Selv Mr. Sammenbidte Tænder kalder den. Klart straffe. VAR har spillet fallit, når den ikke dømmer sådan en der. Så er vi bedre tjent uden med de fejl det så giver. Det her er bare helt uforståeligt og meningsløst.

Det bliver spændende hvad nogle af de "gamle" dommere siger, når de kommer på banen. Der plejer jo at være en enkelt eller to som giver deres mening til kende.

Det var forresten Mikkel Redder & Lars Rix i VAR-vognen.

For FCM-fans er den sjovt nok ikke så klar 😂
Screenshot_2023-07-21-21-32-36-38_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Kæft det er BIAS i vildeste potens, det der. Jeg vil se et sværd trukket op af skeden og boret op i røvhullet på en angriber, før jeg vil acceptere noget som værende et mere klart og tydeligt straffespark end det der.

"Han falder let" hahahaha 😂

Da VAR blev indført sagde de, at det ville koste 8-10 millioner om året. Hvis det tal står til troende kunne man opgradere 13 deltidsprofessionelle dommere til fuldtidsprofessionelle for samme pris. Ved ikke helt om det ville øge kvaliteten, og om dommerne overhovedet er interesseret i det. Men det er tankevækkende.

For mit eget vedkommende kan jeg sige, at de 8-10 mio VAR-kroner har gjort Superligaen til et mindre attraktivt produkt.

Da VAR blev indført sagde de, at det ville koste 8-10 millioner om året. Hvis det tal står til troende kunne man opgradere 13 deltidsprofessionelle dommere til fuldtidsprofessionelle for samme pris. Ved ikke helt om det ville øge kvaliteten, og om dommerne overhovedet er interesseret i det. Men det er tankevækkende.

For mit eget vedkommende kan jeg sige, at de 8-10 mio VAR-kroner har gjort Superligaen til et mindre attraktivt produkt.

Helt enig. VAR dræber den umiddelbare spontane glæde ved fodbold.

Helt sindsygt så dårligt det system er. Det ødelægger meget mere end det gavner.

Jeg frygter virkelig for fodboldens fremtid.

Altså det er vel VAR der er noget i vejen med. Teknologien virker som den skal, det er dommeren der først og fremmest ikke ser den, eller skønner at der skal mere til.

At VAR dommeren så ikke kalder ham ud er meget svært at forklare. Når de nu tidligere kalder ham ud til en klassisk navlepilleris "VAR straffe". Jeg ser egentlig ret stort potentiale i VAR, men der er et eller andet der er helt off. Jeg ved ærlig talt ikke, om det omhandler inkompetente VAR dommere, eller at de her protokoller for hvornår og hvordan de skal gribe ind. Jeg kan bestemt ikke afvise et godt mix af de to.

Jeg synes dog VAR niveauet generelt er bedre, uden at være perfekt, i de større ligaer.

Man kunne godt kigge på, om vi måske skulle til at kigge på, om vi kan investere mere ift at højne dommerniveauet herhjemme.

Jeg synes personligt at det i hvert fald fylder alt for meget som det er nu. Ofte overshiner det selve kampen, som i bund og grund er et kæmpe problem. Superligaen udvikler sig, på mange parametre, rigtig positivt for tiden. Men de her håbløse kendelser stjæler alt opmærksomheden.

Det eneste VAR egentlig har gjort, er vel at udstille inkompetencen. Det er vel kernen af problemet.

Men VAR virker også lidt som et skjold for dommerne i debatten. Før sagde man at dommeren havde lort i fløjten, nu det oftest "VAR" der har fejlet.

Det er så også et kæmpe problem at de ikke erkender når de har fucket op, og lader alle involverede latterliggøre endnu en åndsvag VAR kendelse:
https://bold.dk/fodbold/stillinger/...r-dommeren-bliver-snydt-for-et-kaempe-straffe
…og total radiotavshed fra dommerne og dommerformanden, det kan Superligaen ikke holde til, hvis de har en forklaring på dommen så kom ud med den, og hvis ikke de har en forklaring, så erkend at VAR (igen) skabte flere problemer end løsninger i en Superligakamp.

Latest posts

Back