Manglende linje har alle dage været største problem for mig at se. Det er der urimeligheden føles så udtalt.
Jeg er også ligeglad med, at 1cm offsider skal dømmes, hvis de bliver tjekket massivt hver gang, hvilket de ikke gør (se bare FCKs mål i går, hvor Larsson måske er offside, via sin skulder, men spillet bliver ikke engang bremset rigtig for VAR.
Jeg bliver mere og mere fortaler for, at kampdommernes domme skal stå mere og mere. Og at der skal indføres marginer netop hvor det giver mening. Offside har potentialet der - da jeg jo ønsker en margin på 50cm for omstødning. Altså hvis fejlen måles til mindre end 50cm, så skal kampdommers domme stå. Hvis kampdommer dømmer offside, og fejlen er over 50cm (måles ligeså nøjagtigt som nu), så køres alt det vi ser pt. Det vil bare ske langt mere sjældent at fejl på 50+ centimeter ikke fanges af dommerne i kampens hede.
Dem som i dag til Randers vs Ementa vil være et dommerskøn alle dage.
Og der vil jeg gerne have, at der skal meget til at ændre kampdommers skøn. Derfor er jeg tilhænger af begge de kendelser - sort of.
Ementa får ikke straffe i kampen. Det skulle have have haft.
Randers skulle ikke have haft straffe imod FCN - det fik de.
Men de blev ikke omstødt = straffesituationen er afgjort af dommeren på banen = kan accepteres nemmere end af VAR.
Det straffe AaB får i Aalborg mod Lyngby, hvor begge spillere river i hinanden (Lyngbyspilleren mere end Aab'eren ganske vist), der dømmes der ikke straffe - men så blander VAR sig - og så ender det med straffe.