Det er klart at n?ste ?r bliver afsindigt sp?ndende.
- Det bliver formodentlig ?r 0 efter Bundu.
- Det er en s?son, hvor der skal f?lges op p? en (m? vi formode) god s?son med top 6 (mindst) og en pokalsemifinale (mindst).
- Andre hold har f?r os haft en bl?ndende enketst?ende s?son, kun for at glide tilbage i midterdyndet eller bundstriden s?sonen efter.
Sp?rgsm?let er, om vi kan holde niveauet bare nogenlunde hvis Amini og Bundu begge smutter og Backman ?ldes?
Jeg tror faktisk at vi kan. For det f?rste har PC vist sig som en virkelig dygtig sportsdirekt?r, som henter de rigtige profiler til holdet kontinuerligt (med et antal smuttere forst?s, men perfektion er der vel ingen, som forlanger?). S? jeg er tryg ved, at selvom Bundu og Amini er sv?re at undv?re, s? tror jeg p?, at PC, DN og den ?vrige sportslige stab tr?ffer de rette foranstatlninger i den anledning, det v?re sig k?b af profiler eller en lille ?ndring i spillestil eller en kombination af dem og andre ting.
Men den vigtigste ?rsag til, at jeg tror p?, at vi i n?ste s?son kan etablere en lille tradition for AGF i top 6 er, at det her faktisk overhovedet ikke lugter af enlig svale. Det oser snarere af endnu et skridt i en naturlig udvikling, som blev sat i gang med JN's ans?ttelse som direkt?r. Siden da, har klubben truffet gode beslutninger p? alle fronter. Ikke altid popul?re beslutninger, og ikke altid beslutninger, som jeg har hyldet som gode i ?jeblikket - men historien har bare vist, at JN, PC og bestyrelsen har haft ret.
AGF har v?ret p? vej i nogle ?r nu, og derfor tror jeg ogs?, at vi kommer til at v?re i top 6 i n?ste s?son. Der er ingen garantier, det giver sig selv, men jeg tror faktisk p?, at det nuv?rende niveau er vores n?ste plateu. Her skal vi v?re i nogle s?soner, med stigende ut?lmodighed og murren i fankrogene til f?lge, men ikke desto mindre, jeg tror at vi skal belave os p?, at v?re i top 6, men uden at skovle medaljer ind, i de n?ste 3-4 s?soner.
Derefter har vi (forh?bentlig) et nyt stadion, en status som solidt sub-tophold med ressourcerne i orden og plads til at udvikle, og S? kan vi rykke op i tabellen igen.
Der kan selvf?lgelig sagtens komme en s?son hvor begge FC Plastik hold har en off-season, og der vil vi lige s? vel som AaB, OB og FCN kunne dr?mme stort. Men bortset fra d?t, s? tror jeg p? ovenst?ende, hvis AGF holder kursen