New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 937
  • Views Views: Views 88K
Fodbold på tv
Morten Bruun er nemlig arrogant, men på sådan en utrolig velforberedt "jysk" måde. Jeg

Man kunne til gengæld fornemme skammen da han blev korrigeret - endda med argumenter om hvordan det var håbløst af ham at tro det 😁
Ja, og så gav det lige pludselig super god mening for ham at skifte Poulsen og Paddy ud tidligt i anden halvleg.

Når vi nu er ude i de aktuelle mediebøffer, så var Peter Bruchmann i Mediano meget uheldig med et referat af den søde historie om Bachs tænder og Links svigermor. Problemet var blot, at Bruchmann havde hørt forkert, så det var voldsmanden Diks svigermoder, der havde fikset Bachs tænder 😂. Den ærgrer han sig sgi nok ret meget over. Selv om den historie var endnu bedre 😉. Men hvad hulen skulle Diks svigermoder lave i Aarhus? Mon ikke hun blev hjemme i Indonesien 😂.

Alle kampe spilles som bekendt samtidig i runde 22 og derfor er det altid interessant, hvilken inferiør kanal AGFs kamp vises på. Det er dog en af de "normale", TV3 Sport der sender Vejle-AGF.

Lidt om fordelingen af kampe og den særaftale vi har i AGF https://bold.dk/fodbold/stillinger/superligaen/nyheder/agf-har-saerlig-aftale-om-hverdagskampe

Rent teknisk har jeg et spørgsmål til jer med Norlys.

Vi oplevede her i weekenden, at vi pludselig ikke kunne se samme kamp på to forskellige tv (i samme hus). Har i andre prøvet det?

Norlys sagde det havde været sådan længe (så må vores ikke have virket) og gjaldt for fodbold og formel 1 på henholdsvis Tv2 sport og Tv3.

Vi oplevede her i weekenden, at vi pludselig ikke kunne se samme kamp på to forskellige tv (i samme hus). Har i andre prøvet det?

Norlys sagde det havde været sådan længe (så må vores ikke have virket) og gjaldt for fodbold og formel 1 på henholdsvis Tv2 sport og Tv3.
Det er en ting som Viaplay og TV2 gør for at undgå kontodeling, siger det. De meldte det ud til udbyderne siden 2023 men de har måske ikke kunne administrere det før nu kan jeg så regne ud.
Jeg savner coax/kabel tv/DVB-C tiden !!

Det er en ting som Viaplay og TV2 gør for at undgå kontodeling, siger det. De meldte det ud til udbyderne siden 2023 men de har måske ikke kunne administrere det før nu kan jeg så regne ud.
Jeg savner coax/kabel tv/DVB-C tiden !!

Det irriterer mig bare lidt, da jeg købte ind på det andet ;)

Jeg kunne endda læse sætningerne op fra hjemmesiden, hvor der står man kunne se flere kanaler af gangen. Det er naturligvis ikke medarbejderen fra kundeservice's skyld og det står sikkert i nogle små noter betingelserne.

Vi klarer det nok men det er irriterende. Især fordi jeg indimellem rejser og har set en klar fordel i, at kunne streame de kanaler jeg ønskede (samtidig med de kunne derhjemme).

Men hvis Viaplay/Tv2 gør det for deres abonnenter også, så giver det ikke rigtig mening at genbesøge muligheder i et direkte abonnement hos dem.

Det irriterer mig bare lidt, da jeg købte ind på det andet ;)

Jeg kunne endda læse sætningerne op fra hjemmesiden, hvor der står man kunne se flere kanaler af gangen. Det er naturligvis ikke medarbejderen fra kundeservice's skyld og det står sikkert i nogle små noter betingelserne.

Vi klarer det nok men det er irriterende. Især fordi jeg indimellem rejser og har set en klar fordel i, at kunne streame de kanaler jeg ønskede (samtidig med de kunne derhjemme).

Men hvis Viaplay/Tv2 gør det for deres abonnenter også, så giver det ikke rigtig mening at genbesøge muligheder i et direkte abonnement hos dem.

På TV 2 Play kan man se flere enheder på den samme kamp. Om de skal være på samme IP adresse ved jeg dig ikke.

På Viaplay kan man ikke være se på flere enheder, hvis man ikke er på samme ip adresse. Jeg tror godt, man kan, hvis man er på samme ip adresse.

På Viaplay kan man ikke være se på flere enheder, hvis man ikke er på samme ip adresse. Jeg tror godt, man kan, hvis man er på samme ip adresse.

Du kan se på to enheder på samme tid med Viaplay.
De skal ikke være på samme IP-adresse, men begge enheder skal være tilknyttet hjemme-IP adressen, hvilket i praksisk betyder at man skal have brugt enheden på hjemmenetværket indenfor de sidste 30 dage.

Du kan se på to enheder på samme tid med Viaplay.
De skal ikke være på samme IP-adresse, men begge enheder skal være tilknyttet hjemme-IP adressen, hvilket i praksisk betyder at man have brugt enheden på hjemmenetværket indenfor de sidste 30 dage.
Man kan også se to enheder på samme tid med Norlys, men bare ikke den samme live kanal samtidig, hvilket helt sikkert er en rettighedsting og ikke en teknisk..

Jeg har dog opdaget, at der kan være en fordel ved at "optage" en kamp man ser, eller kommer lidt for sent ind i, fordi man så kan starte forfra, selvom udsendelsen ikke er afsluttet - og dermed også kan springe i indholdet. Og i modsætning til de glade VHS-dage kan man sætte en "optagelse" (fra starten) igang et hvilket som helst tidspunkt man kommer ind.

Om optage-tricket så også kan bruges til at "snyde" i forhold til at se samme udsendelse på to enheder samtidig, må komme an på en prøve.

For det første er Norlys ikke Norlys-regler om samtidig brug osv. på tværs af alle leverandører. Ikke nødvendigvis. For de enkelte leverandører har egent fastsatte regler, som de pålægger Norlys at efterleve. Men de kan jo selvfølgelig havde valgt at implementerer de mest strikse for alle.

For det andet har jeg oplevet en forskel, som jeg mistænker at nogle udsendelser er mere strikst kontrolleret. CL eksempelvis.

Og endelig vil jeg sige, at Norlys til tider kører temmelig buggy.

Engang var det en folkefest og jeg så som regel pokalfinalen selvom AGF ikke altid var med.

Nu er konceptet desværre solgt for ussel mammon og bliver sendt på en kanal som størstedelen ikke har.

Nå men så kan jeg da blive fri og bruge tiden på noget andet. Det var tider dengang den slags blev sendt på de store kanaler og man kunne følge med.

Hold op hvor bliver jeg irriteret over den spredning der er på fodbold i dag - man skal jo have et hav af kanaler/streamingtjenester, for at kunne følge med. Tør snart ikke opliste det hele - for de smider dem ud på snart alle streaming tjenester i en stor forvirring. I sidste ende er jeg spændt på om det er til klubbernes fordel, de risikerer folk mister interessen.

Engang var det en folkefest og jeg så som regel pokalfinalen selvom AGF ikke altid var med.

Nu er konceptet desværre solgt for ussel mammon og bliver sendt på en kanal som størstedelen ikke har.

Det er meget underligt at DBU er gået med til det. Efter erfaringerne med landsholdet og den dalende interesse der var i et årti med landsholdfodbold på smalle kanaler.

Det samme gælder 1 divisions kampende, som også lå i lang tid på Viasport News. Den kanal kan slet ikke bærer et selvstændigt abonnement.
DBU bør få det lagt ud til så mange som muligt, det er selve kernen i turneringen. At så mange som muligt kan følge med.

Nu laver jeg kun et lille overlæg til AGF+, noget for de få, og direkte modstrid med de kommercielle interesser.

Nå men så kan jeg da blive fri og bruge tiden på noget andet. Det var tider dengang den slags blev sendt på de store kanaler og man kunne følge med.

Hold op hvor bliver jeg irriteret over den spredning der er på fodbold i dag - man skal jo have et hav af kanaler/streamingtjenester, for at kunne følge med. Tør snart ikke opliste det hele - for de smider dem ud på snart alle streaming tjenester i en stor forvirring. I sidste ende er jeg spændt på om det er til klubbernes fordel, de risikerer folk mister interessen.

Ikke mindst fordi Viaplay , inden de lavede det nummer, lige gav halvdelen af pokalkampene til DR1, for at få så meget interesse om muligt for turneringen, inden man lagde dem på en kanal som ingen værdi har, men som koster ekstra penge. Det er narkopusher metoder, de anvender, en ekstremt usympatisk virksomhed, håber snart de går konkurs.

Det er meget underligt at DBU er gået med til det. Efter erfaringerne med landsholdet og den dalende interesse der var i et årti med landsholdfodbold på smalle kanaler.

Det samme gælder 1 divisions kampende, som også lå i lang tid på Viasport News. Den kanal kan slet ikke bærer et selvstændigt abonnement.
DBU bør få det lagt ud til så mange som muligt, det er selve kernen i turneringen. At så mange som muligt kan følge med.

Nu laver jeg kun et lille overlæg til AGF+, noget for de få, og direkte modstrid med de kommercielle interesser.

Det er som om man sælger rettighederne med hovedet under armen eller bare får et tilbud som er alt for godt - derefter dropper man alt hensyn til fastholdelse af interesse, for at optimere her og nu.

Og ja - det samme gælder for AGF+. De har et produkt som de burde skabe opmærksomhed om og det gider jeg ikke betale et månedsabonnement for. Der er masser af andre muligheder for at følge med og det meste bliver mikrofonholderi alligevel,når de selv skal producere.

Det må være smådyrt at afbryde pokalfinalen i 4 minutter. Men det er selvfølgelig en fuldstændig ligegyldig post i FCK's regnskab.

Det har til gengæld noget af en effekt, når et halvt stadion fra det ene sekund til det andet går fra stilhed til fuld skrald. Jeg kunne dog godt have undværet endnu en 'politisk' kampagne fra fodboldfans. Det er en sløj tendens, at de føler sig berettiget til at bruge sendetiden til alle mulige mærkelige holdninger til alle mulige ting.

Det betyder nok ikke at det bliver billigere at få tv-abonnement, nok mere at de nu kan hæve priserne pga. øgede udgifter. Forstår godt princippet, er bare bange for at det skaber en stor advokatregning og koster licens for Rettighedsalliancen. De omkostninger ender jo så nok hos forbrugerne.

Tilgengæld kan det være de får et par få nye brugere af abonnement.

Det betyder nok ikke at det bliver billigere at få tv-abonnement, nok mere at de nu kan hæve priserne pga. øgede udgifter. Forstår godt princippet, er bare bange for at det skaber en stor advokatregning og koster licens for Rettighedsalliancen. De omkostninger ender jo så nok hos forbrugerne.

Tilgengæld kan det være de får et par få nye brugere af abonnement.

Sænker de så priserne når alle piraterne begynder at betale for det?

Jeg kender godt svaret...

Latest posts

Back