New posts

Hvor langt når AGF i Europa?

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 27
  • Views Views: Views 2K

Hvor tror du AGF ender henne i europæisk fodbold i starten af sæsonen?

• Champions League ligaspillet

• Europa League ligaspillet

• Conference League ligaspillet

• Taber alle 3 kval-kampe, og dermed ingen ligaspil for os

Results are only viewable after voting.
Realistisk set Europa League.

Jeg tror, vi er oppe på mindst 95% for et ligaspil. Conference League ville være en gigantisk skuffelse - jeg er på grænsen til at kalde det en katastrofe.

Du kan ikke kalde Conference League en katastrofe før du kender lodtrækningen.
Lodtrækningen har meget at sige, i forhold til om vi ender i Europa League, Conference League eller slet ikke rammer et ligaspil.

(Champions League kommer vi ikke til uden at skulle overpræstere i minimum én runde)

Jeg tror, vi er oppe på mindst 95% for et ligaspil. Conference League ville være en gigantisk skuffelse - jeg er på grænsen til at kalde det en katastrofe.

Sådan taget helt fra hoften:

Intet ligaspil: 5%
Conference League: 25%
Europa League: 55%
Champions League: 15%
Jeg tror at du har sat procenterne for højt i forhold til Europa League.

Det kan godt være, at vi trækker et af de små fodboldlandes mester og betragter os som favorit, men det er hold som spiller europæisk hvert år og har en stor rutine i det. Vi skal først til at lære det. Vi har set Brøndby bakser med hold fra Færøerne og Island og det tog også nogle år, før FCM begyndte at levere i Europa. Så først og fremmest skal vi have respekt for opgaven. Med mindre vi møder en miniput-natipn fra Gibraltar eller lign. så bliver der ingen walk-over.

Vi skal bruge afskyeligt meget lodtrækningsheld, for at komme langt i CL kvalen.
Vi har ikke synderlig erfaring med at spille i Europa - det har vores træner faktisk heller ikke.
Vores spillestil er ikke den, danske hold typisk har held med i Europa (FCN tæller ikke, de tjener deres point på plastikunderlaget).

Jeg har i dagevis nu læst mangen en post, der synes at antage, at vi får rigtig mange flere kampe i denne sæson, fordi vi jo skal spille europæisk gruppespil.
Det tror jeg slet, slet ikke er givet.
Jeg ser det som ret sandsynligt at vi taber tre dobbeltopgør i træk og ryger ud af Europa med alvorlige ridser i lakken.

Beijmo er væk (adw!), han havde været en vigtig del af en erfaren rygrad, der faktisk HAR prøvet at spillet europæisk.
Jeg tror det bliver meget, meget svært.

Beijmo er væk (adw!), han havde været en vigtig del af en erfaren rygrad, der faktisk HAR prøvet at spillet europæisk.
Jeg tror det bliver meget, meget svært.
Nemlig, og Beijmo er sikkert ikke den eneste med erfaring, vi mister….afhænger vildt meget af hvad vi mister….og trods pæne erstatninger, skal nye alt andet lige spilles ind. Så min optimisme er ikke så høj. Men jeg troede dog heller ikke på, vi skulle vinde guldet😮‍💨

Nemlig, og Beijmo er sikkert ikke den eneste med erfaring, vi mister….afhænger vildt meget af hvad vi mister….og trods pæne erstatninger, skal nye alt andet lige spilles ind. Så min optimisme er ikke så høj. Men jeg troede dog heller ikke på, vi skulle vinde guldet😮‍💨
Hvis vi trækker et rimelig hold i første runde, så er Conference League sikret?

Hvis vi trækker et rimelig hold i første runde, så er Conference League sikret?
Forudsat at vi slår det rimelige hold.

Larne var et rimeligt hold.
Det slovenske hold, hvis navn jeg har glemt, var et rimeligt hold.

Potentielt og i worst case, står vi med op til 5 nye startere når kvalen starter.

Dalsgaard
Beijmo
Kahl
Paddy
og enten Arnstad, Bech eller Links (i værste fald dem alle tre) kan være væk.

Det er ikke gode forudsætninger for at kvalificere os til noget som helst. Det er et vilkår og JP er pissedygtig, men selv et hold, der kendte hinanden rigtig godt var altså lige en måneds tid om at finde melodien...

Forudsat at vi slår det rimelige hold.

Larne var et rimeligt hold.
Det slovenske hold, hvis navn jeg har glemt, var et rimeligt hold.

Potentielt og i worst case, står vi med op til 5 nye startere når kvalen starter.

Dalsgaard
Beijmo
Kahl
Paddy
og enten Arnstad, Bech eller Links (i værste fald dem alle tre) kan være væk.

Det er ikke gode forudsætninger for at kvalificere os til noget som helst. Det er et vilkår og JP er pissedygtig, men selv et hold, der kendte hinanden rigtig godt var altså lige en måneds tid om at finde melodien...
Jeg tror de spillere der sælges, at de ryger i slutningen af vinduet. Men ellers er jeg ret enig i dine betragtninger. Jeg tror dog godt Tingager kan komme tilage på tidligere niveau, og så er tabet af Dalsgaard, i to kampe, ikke så stort.

• Like
Reactions: fsc

Sådan taget helt fra hoften:

Intet ligaspil: 5%
Conference League: 25%
Europa League: 55%
Champions League: 15%
Du plejer at skrive mere fornuftigt.

Alt afhænger af lodtrækning. Der er to hold formentlig noget stærkere end vores, som skal passeres for at nå EL.

Så vent lige med katastrofe-betegnelser indtil du ved, hvem vi skal møde.

Jeg tror de spillere der sælges, at de ryger i slutningen af vinduet. Men ellers er jeg ret enig i dine betragtninger. Jeg tror dog godt Tingager kan komme tilage på tidligere niveau, og så er tabet af Dalsgaard, i to kampe, ikke så stort.
Sandt nok, men han kan stå med en ny mand på hver side. Tingair var stærk mod Viborg, så der er håb. Jeg har tillid til at han kommer tilbage på fuldt niveau, men han kan sagtens risikere at være eneste genganger i forsvaret fra guldholdet.

Sandt nok, men han kan stå med en ny mand på hver side. Tingair var stærk mod Viborg, så der er håb. Jeg har tillid til at han kommer tilbage på fuldt niveau, men han kan sagtens risikere at være eneste genganger i forsvaret fra guldholdet.
Enig, det er en præmis. Ligesom FCM muligvis står uden deres tre bedste offensive spillere.

Sportsligt, så tror jeg "sagtens" vi kan erstatte Beijmo

Jeg har stemt paa Europa League, mere et haab en realisme.
Jeg haaber virkelig paa et gruppespil, dels pga at de spaendende rejser, og ikke mindst pga af de potentielle koficient point. Hoeste disse point sammen med stoerre transfers ser jeg det som vores primaere strategiske opgave paa mellem-lang sigt.
Edit saa vidt jeg forstaar, giver sejre/uafgjorte lige mange koficient point ligegyldigt hvilken gruppespil vi havner i ? - hvis det er korrekt, saa har vi antageligvis bedre muligheder for at skrabe point sammen i conference league.

Det er faktisk også mest hans lederegenskaber, jeg kommer til at savne. Især hvis PM også smutter. Hvem er mon næste i rækken? Knudsen?
Jeg tror typer som Knudsen, Tingager og Bech ville kunne løfte en del. Poulsen og Solbakken også, synes specielt Solbakken ligner en leder på bolden inde på banen.
Vi ved jo heller ikke, hvad der kommer ind

Latest posts

Back