New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 489K
Nyheder om andre klubber
Last edited:
Lige ved den her sag, er der vel ingen tvivl om, at det er MJ og hans bagland, der har brugt medierne til at lægge pres på. Det er da næppe SønderjyskE eller fcm, der har plantet en historie om, at han har smidt anførerbindet og efterfølgende smidt af holdet.

Og jeg tør vædde med, at når CV kontakter klubber, så har han også taget kontakt til spillerens bagland. Og hvis han ik gør, så har vi nok forklaringen på, hvorfor han alrid handler sent i vinduet t :)

Historien om anførerbindet kom jo længere tid efter at det var lækket at FCM havde budt på ham. Havde FCM lagt en føler hos agenten og ellers forhandlet færdig med SønderjyskE, så havde det ikke behøvet at blive en mediesag. Jeg er helt sikkert på at CV også gør dette, men han sætter sig ikke til at lave en detaljeret aftale med spilleren, før han ved om klubben vil sælge.

Det er muligt, at det er sådan man er nødt til at gøre fremadrettet, men det er ret ulækkert, fordi det selvfølgelig skaber utilfredse spillere i konkurrerende klubber.

Jeg tror desværre samfundssind kan ligge et meget lille sted - desværre også hos forbrugerne, der kan gøre en forskel.
Både-og. Pointen for mig er, at mange, mange flere danske kæder kunne være sprunget på toget - men gjorde det ikke. For mig siger det et eller andet om, hvordan der tænkes og tages beslutninger rundt omkring. Jeg er med på, at mange (bl.a. Jysk) forsøgte at finde ordninger i dialog med deres udlejere, men det ser jeg som noget ganske andet end unilateralt at melde ud "Bare ærgerligt, Sonny Boy".

Anders Holch Poulsen kan dog risikere at det ender med at smitte af på andre Bestseller virksomheder, så han kommer til at kunne se på omsætningen, at beviste forbrugere går i H&M i stedet for ind i hans butikker, fordi hans forretningsmetoder lader til at være temmeligt skumle.

Mit gæt er, at 25.000 mennesker har læst artiklen. Måske 50.000 på en god dag. Mindst en tredjedel er ikke et Bestseller segment alligevel.

Personligt har jeg boykottet alt hvad der har med Bestseller at gøre, siden han gik ind i FCM.

Nu er det jo ikke kun Bestseller, som Holch Poulsen står bag, men også Normal, Nemlig.com, Zalando, Whiteaway og Coolshop. Så han har da ikke brug for en forbruger-boykot.

Nu er det jo ikke kun Bestseller, som Holch Poulsen står bag, men også Normal, Nemlig.com, Zalando, Whiteaway og Coolshop. Så han har da ikke brug for en forbruger-boykot.
Det får han heller ikke fordi Steinlein og Co kontakter Magnus Jensen for tidligt.

Jeg tror også boycotten af ameriokanske produkter er nedadgående. Jeg tror selvom Trump forleden igen sagde han ville tage Grønland, at vi ser en stort boycot af amerikanske produkter. Den danske stat købte i hvertfald to overvågningsfly fra en marikansk producent frem for en europæisk

Det er ualmindeligt naivt at tro, at det kommer til at betyde noget som helst for deres salg, at de er frække i superligaen og kører ting lige til grænsen. At der sidder nogle dybt inkarnerede fodvboldfans fra rivaliserende klubber, der nægter at købe et par jeans i Jack&Jones kommer slet ikke til at kunne mærkes. Bare se hvor hurtigt sagen med den massive forurening i Asien er forsvundet. Det er der næppe nogen der tænker på, når de går forbi en Bestseller butik. At de byder lavt på spillere i andre Superligaklubber får da lige akkurat 0 betydning. Nu er der så 100 inkarnerede SE fans der ser sig sure. Når de så køber en ny spiller og vinduet er lukket så er det hele glemt igen, og Jack&Jones butikken i Haderslev lukker ikke.

De fleste er sig selv nærmest, og ser de et godt tilbud på noget de kunne tænke sig, eller deres børn ønsker sig en kjole, så er det de færreste der stopper op og tænker "hmmm, er det ikke noget med at deres ejer også ejer FCM, som er lige lovligt frække over for de andre klubber, som nok i bund og grund gør meget af det samme".

Jeg har en god låneaftale i Sydbank, som ikke kan matches af andre banker, så det betyder 0 og skid for mig, at Sydbank sponsorerer Midtjylland. Jeg kunne da ikke være mere ligeglad. Og når det kommer til tøjkøb og gode tilbud, så er folk nok endnu mere ligeglad. FCM's transferakrivitet er så meget first world problem at det intet betyder.

Det kan sagtens betyde at FCM får sværere ved at forhandle med andre klubber i Superligaen, men money talks og hvis de byder nok, så vil andre klubber også acceptere. Magnus Jensen case in point. Det er hurtigt glemt. Det er transferhistorier man hører hele tiden, når der er forskel i evalueringen og spilleren meget gerne vil tage skridtet op.

Forbruger boycut er med meget få undtagelser en "hygge aktion". I sidste ende er folk alligevel mest loyale overfor sig selv og pengepungen.

Eneste eksempel jeg umiddelbart kan komme på er Jensens Bøfhus, hvor det endte i en decideret boycut, men her tror jeg måske et fravær fra mange samtidig var en øjenåbner over HVOR dårligt kvaliteten virkelig var.

Forbruger boycut er med meget få undtagelser en "hygge aktion". I sidste ende er folk alligevel mest loyale overfor sig selv og pengepungen.

Eneste eksempel jeg umiddelbart kan komme på er Jensens Bøfhus, hvor det endte i en decideret boycut, men her tror jeg måske et fravær fra mange samtidig var en øjenåbner over HVOR dårligt kvaliteten virkelig var.
Nej, der skal nok meget til for at det virkelig rykker på bundlinjen, men de fleste virksomheder ønsker alligevel dårlig omtale.

Jeg tænker stadig over, hvilke varer der er amerikanske og går udenom dem, når jeg handler, i det omfang det er muligt, og det er da alligevel halvanden år siden det var en stor ting i medierne.

Jeg tror heller ikke, at Holch Poulsen mister noget på sin bundlinje, hverken i dag eller i morgen. Men han er næppe heller gået ind I FCM-eventyret for at skade sit eget brand.
come on. At han ejer FCM kommer så absolut ikke til at have nogen som indflydelse på hans brand. 95% af Danmark aner sikkert ikke engang at han/Bestseller ejer FCM. 99.9% ligger formentlig ikke engang mærke til hvordan FCM "opfører" sig, og stort set ingen laver den forbindelse og endnu færre tager så det aktive valg at boycutte koncernens produkter. Hvis du spurgte 100 personer på strøget "hvem ejer Jack&Jones", så er det sikkert også de færreste der overhovedet kan svare på det.

Børnearbejde, slavevilkår og miljøsvineri kan have indflydelse. Ageren på transfermarkedet har næppe nogen målbar effekt overhovedet. At der sidder nogen på et rivaliserende fodboldforum og harcelerer, får ham formentlig bare til at grine, hvis du fortæller ham det.

Nej, der skal nok meget til for at det virkelig rykker på bundlinjen, men de fleste virksomheder ønsker alligevel dårlig omtale.

Jeg tænker stadig over, hvilke varer der er amerikanske og går udenom dem, når jeg handler, i det omfang det er muligt, og det er da alligevel halvanden år siden det var en stor ting i medierne.
Det er altså også noget helt andet end at en fodboldklub sender nogle lave bud afsted på en fodboldspiller i en anden klub. Men fair nok hvis du aktivt fravælger og forbyder din familie at købe Bestseller produkter fordi de starter med at byde lavt på Magnus Jensen ;)

Det er altså også noget helt andet end at en fodboldklub sender nogle lave bud afsted på en fodboldspiller i en anden klub. Men fair nok hvis du aktivt fravælger og forbyder din familie at købe Bestseller produkter fordi de starter med at byde lavt på Magnus Jensen ;)
Det handler ikke om forbud, men om at man får nogle preferencer. Ligesom om man bedst kan lide at handle i Brugsen eller Rema. Jeg kan ikke mindes, at jeg nogensinde har købt noget hos Bestseller, men det har ikke haft noget at gøre med Holch Poulsen

Man, eller jeg selv, prøver at gøre det bedste jeg kan for at undgå at handle med banditter. Jeg er da ikke perfekt, og min computer har stadigvæk Microsoft.

Men hatten af, ihvertfald fra mig, for folk som prøve at handle mere etisk.

Det er kun os forbrugere som kan skabe den forandring som er nødvendig på lang sigt i samfundet. Virksomhederne er det ihvertfald ikke.

Historien om anførerbindet kom jo længere tid efter at det var lækket at FCM havde budt på ham. Havde FCM lagt en føler hos agenten og ellers forhandlet færdig med SønderjyskE, så havde det ikke behøvet at blive en mediesag. Jeg er helt sikkert på at CV også gør dette, men han sætter sig ikke til at lave en detaljeret aftale med spilleren, før han ved om klubben vil sælge.

Det er muligt, at det er sådan man er nødt til at gøre fremadrettet, men det er ret ulækkert, fordi det selvfølgelig skaber utilfredse spillere i konkurrerende klubber.
Altså, det ville da være jordens første gang, at det ikke kommer frem i medierne, at en danske topklub har budt på en profil i en anden Superligaklub.

Og de har jo ikke bare lagt en føler ud. De er jo kommet med et konkret bud..

Jeg forstår simpelthen ik, hvad folk synes er så problematisk. Deres ageren med Bech var over stregen, men det her er jo helt almindelig ageren?

Man, eller jeg selv, prøver at gøre det bedste jeg kan for at undgå at handle med banditter. Jeg er da ikke perfekt, og min computer har stadigvæk Microsoft.

Men hatten af, ihvertfald fra mig, for folk som prøve at handle mere etisk.

Det er kun os forbrugere som kan skabe den forandring som er nødvendig på lang sigt i samfundet. Virksomhederne er det ihvertfald ikke.
Jo jo, det er fuldt forståeligt. Men vi snakker om transferbud på en spiller mellem to professionelle klubber. Jeg forstår til fulde afstanden fra miljøsvineri, børnearbejde og slavelignende vilkår, men det er nok at strække den lidt og smide etik-kortet på baggrund af fodboldtransfers. Det tror jeg simpelthen ikke har nogen som helst indflydelse. Så er det nok bare mest som en gal fodboldfan af en rivaliserende klub, og dem findes der altså ikke så mange af i det store billede. FCM's ageren på transfermarkedet er ikke just et samfundsproblem.

Det er jo en ren spejling af de finske Markkanen-brødre! Her spiller den gode basket med en fin professionel karriere (i NBA), mens den mindre succesfulde spillede fodbold blandt andet i Randers.

Blandt Nielsen-sønnerne spiller den succesfulde så fodbold, mens den mindre succesfulde spiller basket blandt andet i Randers.

Det får han heller ikke fordi Steinlein og Co kontakter Magnus Jensen for tidligt.

Jeg tror også boycotten af ameriokanske produkter er nedadgående. Jeg tror selvom Trump forleden igen sagde han ville tage Grønland, at vi ser en stort boycot af amerikanske produkter. Den danske stat købte i hvertfald to overvågningsfly fra en marikansk producent frem for en europæisk
Det er nok også udtryk for dels at regeringen gerne vil bruge en masse penge på militærudstyr og dels at de tror Trump glemmer alt om Grønland hvis vi køber noget i USA. Det er en anden dynamik fordi vi er underordnet USA. Der skal virkelig meget til før forbrugerboycott har en indflydelse på et helt land og boycottkampagner må også nogle gange gå efter bestemte produkter for at have en effekt. Det betyder noget at fx turismen er så hårdt ramt i USA eller måske specifikke produkter der bliver eksporteret meget til Canada, men påvirkningen bliver stadig lidt indirekte fordi regimet grundlæggende er ligaglad og USA er så stort et land med så mange virksomheder det er umuligt at boycotte. Jeg tror da nok det havde en indflydelse i fx Sydafrika i sin tid, men det var selvfølgelig også afgørende at det så heller ikke kunne ignoreres på politisk niveau. Det er lidt det ene med det andet med den slags.

Det er også forskellen på Jensens Bøfhus og Bestseller, en mindre virksomhed er langt mere udsat end et stort konglomerat. Det FCM’s ageren har indflydelse på er, som vi er inde på, mere direkte deres muligheder for at samarbejde ordentligt med de andre klubber. Især når det er sager som dem her hvor JN fx føler de lavede en svinestreg. Bestseller er lidt underordnede her, men FCM kan få sværere ved at agere eller ende med at skulle kompensere økonomisk for manglende goodwill.

Anders Holck er også for velhavende og indflydelsesrig til at blive ignoreret, men alle mulige sager påvirker da hans personlige omdømme fordi han er en markant skikkelse og forbindes ret direkte med FCM. Det er isoleret set ligegyldigt med sådan en sag med Jensen her, eller endda den med Bech, der i første omgang forværrer nogle fodboldfans indtryk af FCM, men det fylder relativt meget ift sagens størrelse fordi der trods alt er en del der interesserer sig for det med stor passion. Er der konstant dårlige sager kan det begynde at påvirke Anders Holcks omdømme, men der skal selvfølgelig nok meget til før det for alvor betyder noget.

Latest posts

Back