New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 144K
Skadessituationen
Det ville være fint hvis han kan liste Provstgaard ud af bagdøren i Vejle imens ham tysk- tyrkeren står ved fordøren og råber op.
Haps! Meget snedigt :)

Jeg ved ikke om han på nogen måde har været reelt på tale i det her vindue, men jeg tror næsten den her saga har gjort det sværere fordi det har været forstyrrende. De vil sikkert også skulle hente noget hvis de sælger sådan en spiller. Det kan være den bedste mulighed vi har, er hvis Cegdas faktisk køber Zolotkos aktier og begynder at lave brandudsalg af spillerne selvom de ikke må skrive nye kontrakter og at det går sådan har jeg trods alt også lidt svært ved at håbe på.

Polle er ikke mere skadet end han har været hele tiden, men han har spillet med en øm lægmuskel i flere sæsoner, og nu var der mulighed for at give den noget ro og behandling. Det er grunden til at han ikke spiller og træner med, er meldingen fra Stiftens mand i felten.

Mølleren udgik af den første pokalkamp mod Brøndby med en forstrækning i det ene baglår, han spillede returopgøret i Brøndby, det skulle han nok ikke have gjort da han måtte lade sig udskifte. Det er efterveerne fra forstrækningen der holder ham ude, men det er tilsyneladende ikke voldsomt, men mere for at give den masser af ro så han kan komme tilbage på 100% til sæsonstart.

Benjamin Hvidt er til gengæld begyndt at træne med holdet i enkelte øvelser, så han begynde at nærme sig (langt om længe).

Kevin Yakobs kors- og ledbåndsskade følger planen, men han bliver nok ikke klar i foråret.

Michael Akoto Kunne ikke støtte på foden efter han vred om i dag, så det lyder ikke godt. - Han er skadet for ofte, og SIB er nød til at gøre noget her i den sidste uge af transfervinduet. Det ville være fint hvis han kan liste Provstgaard ud af bagdøren i Vejle imens ham tysk- tyrkeren står ved fordøren og råber op.

Hvad med Serra? Er han fuldt med i træningen og i optimal form.

Han skulle jo være ankommet i dårlig form i sommers og have brugt de første mange måneder på at komme lidt i form - vi håber nok (alle) at se en anden udgave af ham i foråret som vil give Uwe flere strenge at spille på og langt mere spilletid til Serra (så der kan komme aflastning af PM i større grad).

Han skulle jo være ankommet i dårlig form i sommers og have brugt de første mange måneder på at komme lidt i form - vi håber nok (alle) at se en anden udgave af ham i foråret som vil give Uwe flere strenge at spille på og langt mere spilletid til Serra (så der kan komme aflastning af PM i større grad).
Det fremgår ingen steder at han skulle være skadet, men der er dog heller ingen der taler om at han er kommet tilbage i fantomform. Han har virket lige så ugidelig i de to første træningskampe som i de kampe han fik i efteråret, så det er ikke videre opløftende. Men trænerstaben har meget store forventninger til at han bliver forløst, og bliver en markant profil på et tidspunkt, så måske er ugidelighed bare hans brand, lidt som Dolberg?

Haps! Meget snedigt :)

Jeg ved ikke om han på nogen måde har været reelt på tale i det her vindue, men jeg tror næsten den her saga har gjort det sværere fordi det har været forstyrrende. De vil sikkert også skulle hente noget hvis de sælger sådan en spiller. Det kan være den bedste mulighed vi har, er hvis Cegdas faktisk køber Zolotkos aktier og begynder at lave brandudsalg af spillerne selvom de ikke må skrive nye kontrakter og at det går sådan har jeg trods alt også lidt svært ved at håbe på.
Jeg tænker at Zolotko lige nu er interesseret i at kapitalisere på sin investering, og når den ene indtægt gik i vasken, så må han være interesseret i en anden? (Det var det min lidt ubehjælpelige analogi handlede om). Lige nu er Vejles markedsværdi nok højere end den vil være om et år, når klubben (som det ser ud lige nu) er tilbage i 1. Division igen igen. Strategien denne gang var ellers ikke at investere aggressivt i truppen, men at satse på at kontinuitet kunne være løsningen i stedet, nok ikke kun en fodboldtaktisk beslutning, men i lige så høj grad en økonmomisk.

Mit indtryk er at Zolotko har fået nok af VB, og nu vil han bare have reddet så meget af investeringen som muligt, så det kan godt være der man får mest spiller for pengene i dette vindue.

Fra denne artikel, som primært omhandler PM, der udtaler Uwe:

- Han ved, at han konkurrerer mod Janni Serra, og Janni er også kommet tilbage i meget bedre form end i sommer. De gør hinanden bedre, og det er som en drøm om natten for mig, siger Uwe Rösler.

Fra denne artikel, som primært omhandler PM, der udtaler Uwe:

- Han ved, at han konkurrerer mod Janni Serra, og Janni er også kommet tilbage i meget bedre form end i sommer. De gør hinanden bedre, og det er som en drøm om natten for mig, siger Uwe Rösler.

Den havde jeg set men syntes ikke rigtig jeg hørte mere til Serra og han har løbende haft problemer.

Ovenstående skal Uwe næsten sige - forhåbentlig får vi det at se på banen i de kommende måneder.

Jeg tænker at Zolotko lige nu er interesseret i at kapitalisere på sin investering, og når den ene indtægt gik i vasken, så må han være interesseret i en anden? (Det var det min lidt ubehjælpelige analogi handlede om). Lige nu er Vejles markedsværdi nok højere end den vil være om et år, når klubben (som det ser ud lige nu) er tilbage i 1. Division igen igen. Strategien denne gang var ellers ikke at investere aggressivt i truppen, men at satse på at kontinuitet kunne være løsningen i stedet, nok ikke kun en fodboldtaktisk beslutning, men i lige så høj grad en økonmomisk.

Mit indtryk er at Zolotko har fået nok af VB, og nu vil han bare have reddet så meget af investeringen som muligt, så det kan godt være der man får mest spiller for pengene i dette vindue.
Ja, det hele lugter lidt af at Zolotko var klar til at tage penge og løbe. Det er ikke sikkert han var totalt ligeglad, men om ikke andet tilstrækkeligt til at han ikke var særlig kritisk. Han kan godt se at Vejle måske skal en tur ned igen, så det er bedst at sælge nu, selvom man skulle mene at en seriøs investor nok også kaster et blik på stillingen. Det er en mulighed at han så tænker at det er bedre at kapitalisere en spiller nu fremfor til sommer også selvom det kan øge risikoen for nedrykning. Jeg tror egentlig det er fornuftigt at de har bevaret noget kontinuitet i stedet for at forsøge at købe sig til en overlevelses, men det vil et salg så selvfølgelig gå lidt imod. Det er dog heller ikke sådan at man nødvendigvis rykker ned fordi man sælger Provstgaard, man kan jo fx vælge at tilføje en mere rutineret spiller der på den korte bane kan bidrage på nogenlunde samme niveau. De har haft en del snævre nederlag, så der skal ikke nødvendigvis så meget til for at kravle over et andet hold der render ind i en dårlig stime.

De kunne jo få Akoto i en byttehandel. Evt Kahl. Han kan vel omskoles til høj centerforsvarer.
Ellers må de have begge to og så må de vælge hvem der skal stå nederst og øverst 🤷‍♂️

Jeg tror ikke man vil af med Akoto lige nu, men det er lidt interessant hvordan man ser den VWB hvis Bach viser sig som en der kan tage meget hurtigt, eller i hvert fald overhale en af de andre og blive førstereserve. Vi laver nok ikke en byttehandel med Vejle, men Kahl kunne måske indgå i en handel med en svensk klub.

Måske et godt tidspunkt med status i denne tråd, selvom det også er omtalt i Vejle-kamptråden.

På mirakuløs vis (eller ifølge planen) er alle de skadede spillere nu mere eller mindre spilleklar. Kun de to korsbåndsskadede, Hvidt og Yakob, er stadig ikke kampklare. Hvidt træner dog med.

Måske et godt tidspunkt med status i denne tråd, selvom det også er omtalt i Vejle-kamptråden.

På mirakuløs vis (eller ifølge planen) er alle de skadede spillere nu mere eller mindre spilleklar. Kun de to korsbåndsskadede, Hvidt og Yakob, er stadig ikke kampklare. Hvidt træner dog med.

Mølleren og Polle fakede sgu deres skader for at slippe for en røv syg vinteropstart ;)

Last edited:

Opdateringen på skader var fra møde med pressen i går, hvor Uwe meldte, at så vidt han var orienteret var bl.a. Mølgaard og Poulsen fuldt med i træning igen. Og i dag var listen med skadede spillere virkelig blevet hovedrengjort og “køerne” sendt på græs.

Alle borset fra Mølgaard og Yakob var på banen. Sidstnævnte er ifølge rygter allerede så småt på græs i udlandet. Men altså ingen Mølgaard i dag. Selv Hvidt fik rollen som 4. målmand i spil til små mål.

Ellers var der fuld knald på hele flokken bortset fra Links, der lavede spurttræning uden bold. Især var det opløftende at se NP, som spillede som om, at han aldrig havde været væk og gik direkte ind i opspilsøvelser med offensivspillerne. Akoto, Knoester, Bach, Knudsen, Anderson, MEM og Duelund spillede alle igen med på fuldt niveau.

Så nu venter der lysere dage 😎.

Alle borset fra Mølgaard og Yakob var på banen. Sidstnævnte er ifølge rygter allerede så småt på græs i udlandet.
Det er også interessant at det bliver nævnt at Kevin Yakob kæmper for at komme tilbage allerede i denne sæson. Jeg var ret overbevist om at vi ikke fik ham at se får i næste, men det kunne jo godt tyde på at det er blevet en mulighed, så genoptræningen må jo gå over forventning med ham.
Det vil være fantastisk, hvis Yakob kommer i gang allerede her i foråret. Ikke med henblik på denne sæson, med i forhold til måske at kunne være fuldt med i hele opstarten til næste sæson. Jo kortere tid han er helt væk, desto hurtigere kan man også håbe på at han er tilbage. Det kan jo bl.a. betyde, at vi ikke behøver at tænke i en erstatning (Knudsen) til næste sæson. Men ok, det er tidligt endnu og der kan komme mange tilbageslag. Så det er ikke nødvendigvis godt at forcere det alt for meget.

Det vil være fantastisk, hvis Yakob kommer i gang allerede her i foråret. Ikke med henblik på denne sæson, med i forhold til måske at kunne være fuldt med i hele opstarten til næste sæson. Jo kortere tid han er helt væk, desto hurtigere kan man også håbe på at han er tilbage. Det kan jo bl.a. betyde, at vi ikke behøver at tænke i en erstatning (Knudsen) til næste sæson. Men ok, det er tidligt endnu og der kan komme mange tilbageslag. Så det er ikke nødvendigvis godt at forcere det alt for meget.
Når GF melder meget forsigtigt ud, tror jeg også det handler om, at det ligesom med Hvidt er hans anden alvorlige skade, hvor han sidst var ude i næsten et år.

Så stadig ingen Mølgaard. Og når Kahl er i karantæne og Links træner for sig selv, kommer vi så allerede til at se Bach få startdebut på mandag?

"
- For eksempel Poulsen, Mølgaard og Knoester. Men de er tilbage i træning nu.
- Mølgaard og Poulsen er tilbage i fuld træning denne uge. Det er, hvad jeg har fået at vide."

hmmm... kryptisk

Eller også ser vi en af vores højre wingbacks springe derover. Andersen eller måske mere sandsynligt Beijmo.
Beijmo træner i den grad på højre side, så det tror jeg næsten, man kan udelukke. Bach træner med på venstre, men mon ikke Links er helt klar til kamp.
At Mølgaard ikke trænede med i dag betyder jo ikke, at han ikke er med igen i morgen. I dag var det primært Akoto som overtog pladsen. Stig skriver, at det er kryptisk. Jeg ser det mere som et udtryk for, at Mølgaard fases ind senere end NP, og det er en overraskelse for flere af os.

Latest posts

Back