New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 679K
Har vi nogen viden om at Bech overhovedet ønsker at komme afsted igen? Jeg tror i hvert fald ikke at han vil være en der står og kræver at blive solgt til sommer. Så måske lidt for tidligt at pille ham ud af ligningen.

Jeg forestiller mig, at det handler om, hvor tilbuddet eventuelt kommer fra. Han vil næppe til 3. Liga igen. Men jeg tænker, han vil være interesseret i en midter/bundklub fra en top fire liga og en topklub fra eksempelvis Belgien.

Har vi nogen viden om at Bech overhovedet ønsker at komme afsted igen? Jeg tror i hvert fald ikke at han vil være en der står og kræver at blive solgt til sommer. Så måske lidt for tidligt at pille ham ud af ligningen.

For Bech, og sikkert mange andre af vores spillere, så har de den fordel, at sommerens transferdeadline ligger så sent, at de kan trække beslutningen og vurdere hvor attrakivt det er at blive i klubben.
Deadline ligger fem dage efter at vi ved, hvilke klubber der er kvalificeret til et europæisk gruppespil, hvis vi skulle være i spil til det.
Såfremt man ønsker at trække sin beslutning så længe naturligvis. Der kan jo komme tilbud, som er et ubetinget jatak uanset.

Ikke sikkert han sådan craver det, men han er jo stadig en professionel fodboldspiller, og lad os sige han kan gå fra 150.000 om måneden til 500.000 i en klub i udlandet, så tror jeg da han tager chancen. Han kan jo nok altid vende tilbage til DK og bare give afkald på løn.

Ikke sikkert han sådan craver det, men han er jo stadig en professionel fodboldspiller, og lad os sige han kan gå fra 150.000 om måneden til 500.000 i en klub i udlandet, så tror jeg da han tager chancen. Han kan jo nok altid vende tilbage til DK og bare give afkald på løn.
Ja, og en del af det som holder på ham pt. er sammenholdet i truppen osv. Hvis halvdelen er væk til sommer er det nok noget nemmere at tænke, at så smutter jeg sgu også.

Ja, og en del af det som holder på ham pt. er sammenholdet i truppen osv. Hvis halvdelen er væk til sommer er det nok noget nemmere at tænke, at så smutter jeg sgu også.
Men jeg tænkte mere på den ADHD-historik, som i første omgang gjorde at han ikke trivedes i udlandet og ville hjem til Danmark, selvom han havde andre muligheder.

I forhold til 9'eren, kunne man forestille sig, at vi hentede Frederik Ihler hjem?
Sidste sæson for Elfsborg spillede han 28 kampe og scorede 7 mål i Alsvenskan og 4 mål i 9 conference league kampe.
Han er kun 22, så mere eller mindre på vej ind i sine bedste år, men stadig med mulighed for at udvikle sig. Og så har han for nylig udtalt, at han godt kunne tænke sig at spille for AGF på et tidspunkt:

I forhold til 9'eren, kunne man forestille sig, at vi hentede Frederik Ihler hjem?
Sidste sæson for Elfsborg spillede han 28 kampe og scorede 7 mål i Alsvenskan og 4 mål i 9 conference league kampe.
Han er kun 22, så mere eller mindre på vej ind i sine bedste år, men stadig med mulighed for at udvikle sig. Og så har han for nylig udtalt, at han godt kunne tænke sig at spille for AGF på et tidspunkt:
Det er da bestemt en god mulighed.
Jeg er ret indforstået med, at vi nok ikke på kort sigt finder en der fra dag et kan tage fuldstændig over fra PM.
I det lys synes jeg Ihler er spændende og har en god alder.

Han scorede så også imod os på træningslejren i vores 2-1 sejr over Elfsborg (godt nok i den ekstra halve time uden rigtig dommer).

Det var hurtigt at den her nye tråd blev afsporet.

Mit bud på sommervinduet:

Det sandsynligste er, at Kahl og Beijmo finder nye klubber, hvor de kan score et pænt sign-on beløb. Det bliver vi i hvert fald selv nødt til at tilbyde, hvis vi skal holde på dem. Men sikkert stadig billigere end at købe to erstatninger. Men den første opgave for CV er at få dem, eller deres erstatninger, klar til vi starter træningen op i næste sæson.

Jeg gætter på korte forlængelser til PM og Dalsgaard (andet giver ikke mening, når de er stamspillere pt.) Desuden skriver vi med Carstensen.

Der kommer bud på Arnstad og Bech, som vi ikke vil kunne sige nej til. Timingen kan vi måske påvirke, i forhold til at vi nok også skal spille europæisk kval.
Som erstatninger er det nærliggende at nævne Sebastian Jørgensen først, da vi allerede har ham i klubben. Men han er selvfølgelig til eksamen her i foråret. Bare svært at give ham chancen for alvor, når det er Bechs position han optimalt skal spille.

Links skal vi virkelig prøve at holde på. Jeg har svært ved at forestille mig at vi kan sælge ham til et beløb, hvor vi kommer ud med et overskud, hvis vi skal finde en kvalificeret afløser. Derudover er det mit indtryk, at Links er omtrent lige så vigtig som PM, i forhold til truppens harmoni. Vi ser frem til at skulle modtage en del afrikanske spillere i den kommende årrække og det er perfekt at have Links til at tage imod og pleje meget af det sociale.

Til sommer SKAL vi så have klaret den overdragelse af 9'eren fra PM til en ny, erfaren førsteangriber. Vi kan sagtens håbe på at Bogere er ved at være klar til superliga, men vi skal stadig have en anden ind, som er klar til at tage ansvar. Dette er den store opgave i det næste vindue og det kan sagtens blive den, som trækker ud til slutningen af vinduet. Også af den grund skal vi have lavet en forlængelse med PM. Badji og Serra må videre, med mindre Serra virkelig går amok i foråret.

Et alternativ er selvfølgelig at vi vælger en ny opstilling uden wingback og 10'ere. Det kan åbne for andre muligheder, hvis der er store bud på Links, Arnstad og Bech.

Da transfer tråden er lukket smider jeg den ind her i stedet:

Stiften skriver at Midtjylland ankom til Aarhus mandag formidag, dagen før vinduet lukkede, for at sætte kløerene i Tobias Bech. Første bud blev afvist blankt af CV, deres næste bud, som også blev afvist, var et ret markant million beløb i EURO + videresalg. Fedt vi holdte dem væk, det er sådan noget vi skal huske at rose CV for når vi evaluerer et vindue :)

Latest posts

Back