New posts

Kamptråd Superliga runde 6: Randers - AGF, søndag d. 30. august kl 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 27
  • Views Views: Views 1K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    28
  • This poll will close: .
Kamptråd Superliga runde 6: Randers - AGF, søndag d. 30. august kl 16.00
Og 21 mand.. Bjørkengren skulle være tvivlsom.. Men dammers er en kæmpe svækkelse
Dammers gigantisk svækkelse. Det må vi simpelthen kunne udnytte. Høegh er så langsom og ikke god i opbygning.

Så nu kunne det give mening at skære banen over mod Høegh, og så presse asynkront op på deres højre back (hvis han stadig spiller der).

Lauenborg er fremragende, men dårligere fysik en Dronning Margrethe - så ikke en svækkelse. Bjørkengren også virkelig god.

Spændende når vores trup kommer om en 3-4 timer

Jeg er enig i at Camara ser vanvittigt spændende ud, han har nogle helt unikke spidskompetencer, og egentligt ikke mange svagheder, som der skal arbejdes med. Faktum er dog også at vi har lukket mange mål ind i de kampe hvor Camara har spillet centralt, og det er helt forståeligt når man ikke har spillet voksenfodbold i mere end et par uger.

Jeg tror at Camara bliver voldsom om et halvt til et helt år, med regelmæssig spilletid centralt. Jeg tror dog ikke at han bliver matchet hårdt nok på U19, og jeg tror ikke vi kan holde til at give ham den spilletid på førsteholdet. Så jeg ser nok den bedste løsning som et lejeophold i f.eks. Aarhus Fremad eller en anden stærk 1. Divisionsklub, hvor han vil kunne komme til AGF og bruge træningsfaciliteterne under lejeopholdet.

Det vil være fedt hvis Callø kan spille på samme tårnhøje niveau centralt, som han gjorde i venstresiden imod Benfica, hvis han kan det, er forsvaret på plads, og CV kan koncentrere sig fuldt ud om 9’eren. Jeg har dog til gode at se ham levere på centerstopperen.

Men han har startet de sidste 2 kampe i Superligaen og begge gange haft nye spillere på siden. Som jeg har skrevet tidligere, var Lyngby kampen 3 dage efter miraklet i Poznan og med en Tingager der pludselig gik ud.

I kampen mod Ob var det Kahl og Andersen - de fik spillet sig frem til følgende chancer (Ob er dem med blå):

1788082334575.webp

Derudover startede han mod Viborg med Andersen ( denne gang på venstre side) og Mølgaard på siderne. De fik spillet sig frem til (Viborg er grøn, hvis du skulle være i tvivl):

1788082442435.webp

Kan vi holde modstanderne nede på den slags chancer over tid, så ser det godt ud og vi bør få mange point. Hvis vi altså kan holde vores offensive muligheder intakte men det er klart, at vi skal til at sparke nogen ind og lade være med at lukke de "heldige" mål ind.

Det kan godt være du får ret på sigt og han endnu ikke er dygtig nok men der er ikke noget i tallene der siger det indtil videre. Defensiven står ikke umiddelbart pivåben eller er elendig i Superligaen og kampene mod Benfica ser jeg som lidt noget andet.

Det skal helt klart være din øjetest som siger han er for dårlig og det ikke mere er udtryk for stolpe-ud i de kampe.

Nu har jeg lige genset målene for de to kampe og der er vel ikke rigtig nogen af dem som han ensidigt skal have skylden for. Der ser jeg mere Links/Emmery være noget uheldige med nogle af deres aktioner.

Edit: Kom lige til at se målmandsstatistikken. Det er umiddelbart heller ikke Hedenstad der er faldet igennem.

1788083463538.webp

Men han har startet de sidste 2 kampe i Superligaen og begge gange haft nye spillere på siden. Som jeg har skrevet tidligere, var Lyngby kampen 3 dage efter miraklet i Poznan og med en Tingager der pludselig gik ud.

I kampen mod Ob var det Kahl og Andersen - de fik spillet sig frem til følgende chancer (Ob er dem med blå):

View attachment 8006

Derudover startede han mod Viborg med Andersen ( denne gang på venstre side) og Mølgaard på siderne. De fik spillet sig frem til (Viborg er grøn, hvis du skulle være i tvivl):

View attachment 8007

Kan vi holde modstanderne nede på den slags chancer over tid, så ser det godt ud og vi bør få mange point. Hvis vi altså kan holde vores offensive muligheder intakte men det er klart, at vi skal til at sparke nogen ind og lade være med at lukke de "heldige" mål ind.

Det kan godt være du får ret på sigt og han endnu ikke er dygtig nok men der er ikke noget i tallene der siger det indtil videre. Defensiven står ikke umiddelbart pivåben eller er elendig i Superligaen og kampene mod Benfica ser jeg som lidt noget andet.

Det skal helt klart være din øjetest som siger han er for dårlig og det ikke mere er udtryk for stolpe-ud i de kampe.

Nu har jeg lige genset målene for de to kampe og der er vel ikke rigtig nogen af dem som han ensidigt skal have skylden for. Der ser jeg mere Links/Emmery være noget uheldige med nogle af deres aktioner.

Edit: Kom lige til at se målmandsstatistikken. Det er umiddelbart heller ikke Hedenstad der er faldet igennem.

View attachment 8009
Lille smule forsimplet, det ved jeg godt, men mod OB havde hver vores afslutning cirka 6% chance for at gå ind. OB’s var 14%

Til trods for at Bogere brænder en ret stor chance.

Vi tager mange skud, også mange der sjældent går ind.

Jeg synes modsat sidste sæson, at vi ikke spiller chancerne helt store nok.

OBs første mål er lidt en freak chance der opstår, da Emmerys tackling ender meget langt fra ham og desværre lige til Arp i stedet for Kahl eller Camara.

En siddenote til OB-kampen, min far og jeg snakkede om det efterfølgende og AGF begik kun 2 frispark. Det er nok lige i underkanten. Blandt andet deres andet mål burde links nok have lavet frisparket når han ikke fik bolden.

Lille smule forsimplet, det ved jeg godt, men mod OB havde hver vores afslutning cirka 6% chance for at gå ind. OB’s var 14%

Til trods for at Bogere brænder en ret stor chance.

Vi tager mange skud, også mange der sjældent går ind.

Jeg synes modsat sidste sæson, at vi ikke spiller chancerne helt store nok.

Det tror jeg du har ret i og det skal vi helt klart gøre bedre. Da jeg så dem igen, var der også en chance til Emmery jeg havde glemt - han skulle sparke den mellem to forsvarere og ind i den trejdedel af målet som var tomt men ramte i sidenettet.

Mit er også forsimplet men syntes kritikken er i overkanten indtil videre (Camara virker til at få størstedelen af skylden). Det kan altid blive bedre men der er forskel på kampe hvor modstanderne spiller sig frem til rigtig mange chancer og til kampe hvor de bare plaffer den ind på de små chancer.

Viborg og Ob når ikke en xG tilsammen på 2 og scorer alligevel 4 mål. Det er dælme godt af dem og de må føle sig lidt heldige.

Latest posts

Back