Men han har startet de sidste 2 kampe i Superligaen og begge gange haft nye spillere på siden. Som jeg har skrevet tidligere, var Lyngby kampen 3 dage efter miraklet i Poznan og med en Tingager der pludselig gik ud.
I kampen mod Ob var det Kahl og Andersen - de fik spillet sig frem til følgende chancer (Ob er dem med blå):
View attachment 8006
Derudover startede han mod Viborg med Andersen ( denne gang på venstre side) og Mølgaard på siderne. De fik spillet sig frem til (Viborg er grøn, hvis du skulle være i tvivl):
View attachment 8007
Kan vi holde modstanderne nede på den slags chancer over tid, så ser det godt ud og vi bør få mange point. Hvis vi altså kan holde vores offensive muligheder intakte men det er klart, at vi skal til at sparke nogen ind og lade være med at lukke de "heldige" mål ind.
Det kan godt være du får ret på sigt og han endnu ikke er dygtig nok men der er ikke noget i tallene der siger det indtil videre. Defensiven står ikke umiddelbart pivåben eller er elendig i Superligaen og kampene mod Benfica ser jeg som lidt noget andet.
Det skal helt klart være din øjetest som siger han er for dårlig og det ikke mere er udtryk for stolpe-ud i de kampe.
Nu har jeg lige genset målene for de to kampe og der er vel ikke rigtig nogen af dem som han ensidigt skal have skylden for. Der ser jeg mere Links/Emmery være noget uheldige med nogle af deres aktioner.
Edit: Kom lige til at se målmandsstatistikken. Det er umiddelbart heller ikke Hedenstad der er faldet igennem.
View attachment 8009