New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 204K
Det er svært ikke at tænke at de tre udskiftninger kostede Randers sejren. Uafgjort er helt fint i den kamp og især at FCN ike vinder, alt andet lige må de være en større udfordring til medaljer end Randers - selvom de står til at sende Tverskov og Ingvartsen til USA og hvis vi skal have medaljer er der vist ingen tvivl om at vi skal holde begge hold under os. Ift at sikre top-6 så tidligt som muligt er det også fint at trække lidt point ud, ja. Nu bevarer vi trods pointtab afstanden ned til de to på fem point.

Det er svært ikke at tænke at de tre udskiftninger kostede Randers sejren. Uafgjort er helt fint i den kamp og især at FCN ike vinder, alt andet lige må de være en større udfordring til medaljer end Randers - selvom de står til at sende Tverskov og Ingvartsen til USA og hvis vi skal have medaljer er der vist ingen tvivl om at vi skal holde begge hold under os. Ift at sikre top-6 så tidligt som muligt er det også fint at trække lidt point ud, ja. Nu bevarer vi trods pointtab afstanden ned til de to på fem point.

Ja altså skal vi lave medaljer må kun 2 hold slutte over os.
Og hvis FCM er det ene, så var det eneste ærgerlige udover vores eget pointtab jo, at BIF vandt over SøE hjemme, hvilket vi dog måtte forvente. Nu går BIF ind i en periode med 7 kampe mod tophold (AGF, FCK, SIF, 2x FCM og 2x FCN).
FCK og SIF er ustabile ligeså.

Nu må vi se om vi selv ryger ind i en ustabil periode, eller om vi kan holde lidt af det momentum der blev bygget op før SIF-kampen.
Vi har jo altså kampe mod Lyngby, Randers og Viborg nu her - inden vi selv skal møde netop BIF og FCM.

Det går ikke længe før Parken er det mest utidsvarende stadion i hele Europa. Man kan finde alle de atletikbaner man vil og stadion der er opbygget i etaper. Som et usammenhængende misk-mask. Der skal meget til at slå de kontorbygninger i Parken. Negativt set. Fint nok at have kvadratmeter i et stadion til almen anvendelse. Men hvorfor skal de have vinduespartier ind til arenaen?? Helt horribelt hvordan D-tribunen blev udformet. De vil nok mene det gav mening økonomisk set. Men den er godt nok grim.
Jeg er der godt sjældent, senest til pokalfinalen, men hvad er det helt præcist, der er så grelt og forældet i Parken, der kvalificerer det til den kritik?
Nej, det er ikke flot, faktisk grimt, men det er da fortsat markant federe end Århus Stadion, hvad tilkuerfaciliteter angår.
Man kan købe mad og gå på toilettet indenfor, og udvalget er bedre end på Århus Sadion.
Tribunerne er markant mere stejle, så intimiteten bliver bedre.
Husker egentlig også sæderne som bedre end vores, men jeg var dog jævnt beruset, skal det siges.

Jeg er der godt sjældent, senest til pokalfinalen, men hvad er det helt præcist, der er så grelt og forældet i Parken, der kvalificerer det til den kritik?
Nej, det er ikke flot, faktisk grimt, men det er da fortsat markant federe end Århus Stadion, hvad tilkuerfaciliteter angår.
Man kan købe mad og gå på toilettet indenfor, og udvalget er bedre end på Århus Sadion.
Tribunerne er markant mere stejle, så intimiteten bliver bedre.
Husker egentlig også sæderne som bedre end vores, men jeg var dog jævnt beruset, skal det siges.
Tja, altså selve fodboldoplevelsen fejler ikke noget i Parken. Man sidder godt i forhold til banen og stemningen er indkapslet. Men der stopper det også. Det er Danmarks nationalarena og hjemmebane for nordens største klub. Nogle vil mene kongeklubben:sick: Det er en skrabet betonklods uden nogen form for charme eller moderne faciliteter. Toiletforholdene er utilsvarende og det er bare gråt gråt gråt og kedeligt. Bevares det kan man sagtens leve med, men det er stadig et design og udsmykning der er 32 år gammelt. Læg dertil problemerne med deres stemningstribune og så har du et total outdated stadion. Nyere stadions i Sverige og det vi får gør det lidt til skamme at det danske landshold og FCK skal spille i så skrabet, slidt og ucharmerende en arena. Det er der sgu ikke meget positiv arrogance over. Kan man virkelig tillade sig det som selvudnævnt kongeklub?!?

Tja, altså selve fodboldoplevelsen fejler ikke noget i Parken. Man sidder godt i forhold til banen og stemningen er indkapslet. Men der stopper det også. Det er Danmarks nationalarena og hjemmebane for nordens største klub. Nogle vil mene kongeklubben:sick: Det er en skrabet betonklods uden nogen form for charme eller moderne faciliteter. Toiletforholdene er utilsvarende og det er bare gråt gråt gråt og kedeligt. Bevares det kan man sagtens leve med, men det er stadig et design og udsmykning der er 32 år gammelt. Læg dertil problemerne med deres stemningstribune og så har du et total outdated stadion. Nyere stadions i Sverige og det vi får gør det lidt til skamme at det danske landshold og FCK skal spille i så skrabet, slidt og ucharmerende en arena. Det er der sgu ikke meget positiv arrogance over. Kan man virkelig tillade sig det som selvudnævnt kongeklub?!?
Sprøjt noget graffiti på væggene og ring til Pressalit. (Så det ikke kun er selve klubben, der er lige til at lukke op at skide i).
Giv deres hjemmebanefans en hoppeborg, så de kan lufte skinkerne inden kampen. Lad dem låne nogle overskudsklappepøller af Herning, det giver også lidt stemning. Meget lidt stemning.
Lidt kebab og en god burger - bingo, mere kræver jeg ikke at Parken.

Lidt vild statistik fra Fcn.

Ud af 58 ligaer er de på 2 pladsen over hold som har givet spilletid til talenterne. Over de seneste 3 år har spillere under 21 år fået 40,7 % af spilletiden. Fck er forresten på 8 pladsen. Øverst er Ukrainske Rukh Lviv hvor de har fået 41,1 % af spilletiden.

Nyheden fra Ritzau er lagt på kl. 08.34

@Mengsen der kan godt både leveres (en del) resultater og spilles med talenter.

@Mengsen der kan godt både leveres (en del) resultater og spilles med talenter.

Hehe. Det hvor vandene deler er, (i mine øjne) om man kan tage et styk talent (defineret som en under 21, skribenten synes skal spille), og forvente samme sportslige output, som hvis en (i mine øjne) dygtigere spiller dermed fravælges.

Man får let indtryk af, at alle der stiller op for FCNs u11-hold er garanteret superligabold senest 7 år efter.

Sidder sgu og bliver lidt imponeret af Viborg - efter at have været spillet ned og bagud scorer de 3 og fører nu 3-1 over FCN ved halvleg.
Viborg har nogle gode typer:- Daniel Anyembe, Stipe Radic, Nicolas Bürgy, Thomas Jørgensen, Isak Jensen, Renato Junior, Serginho
især er jeg imponeret over Isak Jensen (sikke et drive og en true fighter) og Thomas Jørgensen (stærk spiller hentet i FCKs overskudslager).
Jeg håber altid på en uafgjort, men skal kampen ha en vinder håber jeg på Viborg - selvom FCN ser ud til at falde helt sammen nu!

Latest posts

Back