New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 204K
Gad vide hvad det siger noget om?
Siger det noget om niveauet i Superligaen i øvrigt, eller siger det noget om, at vi har gigantiske talenter rendende rundt?
Jeg hæfter mig ved, at med to undtagelser, er alle de øvrige teenagere fra ligaer uden for top 5 ligaer. Faktisk uden for top 6 ligaer, hvis vi køber den snak om, at The Championship er den sjettestærkeste liga...

Siger det noget om niveauet i Superligaen i øvrigt, eller siger det noget om, at vi har gigantiske talenter rendende rundt?

Begge vil jeg mene. Der er ingen tvivl om, store talenter rundt omkring, kan se niveauet er højt nok til at komme videre til større adresser men ikke så højt de ender på bænken eller knækker nakken og så hjælper det stort set alle klubber i Superligaen har erkendt, ligaen er en udviklingsliga, så derfor tør i hvert fald en del klubber bruge talenter.

David og Lyngby forlænger ikke kontrakten.

Lorteartikel:

"Fuldstændig som aftalt fra start, har vi sat os ned med David her efter sæsonen, og vi er enige om, at selvom vi stadig elsker David, og David elsker Lyngby Boldklub, så er det ikke det rette tidspunkt for os at fortsætte samarbejdet."

Come on, hvem takkede nej? Der er 0% chance for at begge parter var uinteresserede i en forlængelse.

Jeg gætter på David sagde nej.
At tage tilbage til Lyngby permanent, må føles lidt om at rykke tilbage til start på sin karrierestige.
Med mindre der sker noget drastisk, så kommer Lyngby til at kæmpe for at undgå nedrykning de næste mange sæsoner.
Så hellere stoppe som helt nu, end at skulle forlade klubben næste sæson efter en nedrykning.

Gad vide om han er inde i billedet i projekt OB.
Det må da være blevet noget mere interessant efter Wessström blev erstattet med Troels Bech.

Hvis det ikke er gensidigt, hælder jeg også mest til David men mest pga. jeg er overbevist om, han går benhårdt efter et udenlandstrænersæde. Han har altid godt kunne lide at træde ud på dybt vand og blive i Lyngby eller tage til OB - som egentlig vil minde om det arbejde vi ansatte ham til - tror jeg er for kedeligt til ham. Been there, done that typen.

Eller måske satser han på, Hjulmand går efter EM :cool:

Jeg tror det var Morten Bruun der tilbage i marts (?) sagde at David aldrig ville forlænge.
Dels er jobbet ikke attraktivt nok sportsligt, og dels ville David tjene det dobbelte af at være ekspert på TV2 og at det måske trak mere nu da SL starter op der.

Altså DN er jo en gambler i vildeste potens. Han har tabt så meget på den sidste sæson i AGF, hvor han gik fra at være potentiel FCK træner til at være et totalt no go i klubber der er større end AGF. Det kollaps AGF lavede var også en decideret katastofe for hans CV.

Jeg kan ikke tænke andet end både hans underlige græske eventyr og senest Lyngby har tjent det formål, at det skulle vaske 21-22 pletten af hans hvide skjorte, så han kan bringe sig selv i spil til det rigtige projekt igen. Men tænk hvis han var rykket ned med Lyngby, det havde været decideret game over for hans vedkommende, jvf min indledende pointe med at han tør gamble, med sig selv, på den helt store klinge.

Er heller ikke sikker på at der er et større job til ham i DK end det han havde i AGF. Rosenborg eller en stor svensk klub er nok mere sandsynligt

• Like
Reactions: fsc
Altså DN er jo en gambler i vildeste potens. Han har tabt så meget på den sidste sæson i AGF, hvor han gik fra at være potentiel FCK træner til at være et totalt no go i klubber der er større end AGF. Det kollaps AGF lavede var også en decideret katastofe for hans CV.

Jeg kan ikke tænke andet end både hans underlige græske eventyr og senest Lyngby har tjent det formål, at det skulle vaske 21-22 pletten af hans hvide skjorte, så han kan bringe sig selv i spil til det rigtige projekt igen. Men tænk hvis han var rykket ned med Lyngby, det havde været decideret game over for hans vedkommende, jvf min indledende pointe med at han tør gamble, med sig selv, på den helt store klinge.

Er heller ikke sikker på at der er et større job til ham i DK end det han havde i AGF. Rosenborg eller en stor svensk klub er nok mere sandsynligt
Det kan bygges op igen, der skal nok være klubber der synes det er interessant at han har vundet bronze to gange, først med en lille klub og så en større der dog havde været væk fra toppen i mange år. Han fremstår lidt som en træner der kan finde nogle ressourcer i et hold og Lyngbys overlevelse gør ham interessant til den slags situationer. Det lykkedes ikke i Grækenland, men der ved man også det kan være lidt ekstremt. Jeg kunne forestille mig at David gerne tager sådan en udfordring igen, men måske helst et sted hvor perspektiverne ift at følge op på det i sæsonen efter er bedre. Lidt mere AGF end Lyngby kan man måske sige. OB kunne have været en mulighed lidt under og måske var han fortsat der hvis han reddet dem i stedet for Lyngby. Nu ved jeg ikke helt om førstedivision kan friste, men det bliver vist med et budget det bør være rigeligt til oprykning og derfor med mulighed for at bygge noget op der er konkurrencedygtigt året efter. Umiddelbart går han vel efter noget i udlandet igen. Eller tv-rollen, men så skal han vel også overveje hvor længe det skal vare eller om trænerkarrieren skal slutte som man fx ser det med en Peter Sørensen.

Husker ikke Grækenland forløbet i deltajer. Men har ingen problem i at antage, at de har lover DN guld og grønne skove. Og løbet fra alle aftaler. Det finder han sig ikke i.

Jeg håber mest af alt for David, at han ikke skal ind og redde en klub for evigt - selvom han sikkert elsker den dynamik.
Men dem der skal reddes er jo ofte dem, der ikke har de fleste midler. Og dem der har, ja de går efter prominente trænernavne først og fremmest - og de rigtige spillere derefter. Og så ender træneren ofte med at stå med et materiale, der ikke er godt nok til det der bliver bedt af ham.

jeg tror bare ikke helt hans stil/spillemåde er så attraktiv i udlandet. Han er heller ikke længere i træner-talent kategorien som Hoff-Thorup og han har ikke været i en af de største klubber som Thorup, Priske og Henriksen. Det giver bare lidt mere opmærksomhed i udlandet.

Jeg sagde også dengang i agf at hans aldrig ville få et større job end agf, og det holder jeg ved. Det tror jeg desværre bare ikke han vil få. I Skandinavien tror jeg ikke han kommer længere op end Rosenborg, for han har nok stadig et pænt navn i norsk fodbold, men de er heller ikke længere større end agf. Klubber som Malmø og Bodø tror jeg ikke kigger på en træner som David.

Men nu har han lige bragt sig i spotlyset igen og så kan han tillade sig at sidde og vente lidt et godt stykke ind i næste sæson og se om der kommer et interessant bud ind fra venstre. Det kan jo ske at en større klub end Lyngby har brug for en indpisker til at redde sæsonen og det kan jo også være en klub der har top 6 ambitioner eller en mindre klub i en lidt større liga der er i fare for nedrykning. Han skal nok håbe på at redde en klub fra nedrykning i en liga ala Holland/belgien eller følge i Henriksens fodspor og skabe lidt røre om sit navn i en mindre europæisk liga.

Husker ikke Grækenland forløbet i deltajer. Men har ingen problem i at antage, at de har lover DN guld og grønne skove. Og løbet fra alle aftaler. Det finder han sig ikke i.
Der var dømt mission: redning fra start. Hans kontrakt løb syv måneder, men han blev fyret efter halvanden. David har selv påhæftet udtrykket "supergod stemning" om det forløb.

De rykkede i øvrigt stadig ned.

Lyngby har i øvrigt bekræftet, at det ikke var dem der vragede David Nielsen.

INTERVIEWER: Hvorfor tror du, at David Nielsen ikke ville fortsætte?
ADM. DIR. ANDREAS BYDER: "Jeg tror, der var for mange ting, der skulle ofres. At bo væk fra sin familie og sådan nogle ting. Og det kan man jo godt tage, hvis det var et top-top job. Og Lyngby Boldklub er stadig en lille klub, vi er i Superligaen, men det er ikke et top-top job, fortæller Lyngby-chefen."

Du har ret, Andreas. Det er ikke et top-top-job. Men det er heller ikke et top-job. Jeg ville ikke engang kalde det et job, så meget som et bund-prop-job, som lægger op til en gentagelse af netop afsluttede sæson. :LOL:

Latest posts

Back