New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 205K
Superligaen 2024/2025
Og det kan vi måske godt frygte lidt mandag kl 23.00!!!!

De har så mange penge, at de - hvis de ville - kunne hente Patrick Mortensen, tilbyde ham 5-6 millioner om året, og have ham som en sikker angriber på dét her niveau. Enten hvis de ikke finder en ny angriber, eller hvis de henter en meget ung angriber udefra
De kan sgu få Sigurd Haugen hvis de har problemer med angrebet!

Deres nye sportschef henter kun eksotisk, nu har han hentet i sydamerika og Afrika, så det bliver nok en spiller fra asien elller Mellemøsten.

Jeg er helt enig i, at Scholz/Sviachenko i 2019/2020 er et af de bedste forsvar der har været i dansk fodbold. Der er et par versioner af FCK der også er deroppe, men Scholz/Sviachenko er top 3.

Jeg er med på det er et fortolkningsspørgsmål af ordet individualist, men jeg synes faktisk at deres hold i 2019/2020 havde flere individualister, specielt Evander var enestående, men også Dreyer, Isaksen og Wikheim og i lidt mindre udstrækning Onyeka, Marcondes, Anderson og Kaba.

Jeg har altid synes FCM var gode herhjemme, fordi de havde spillere der individuelt var gode, og mindre gode som en enhed. Hvilket så kostede dem i Europa.

Jeg synes i år, at deres hold er mere en enhed. Der er individualister i Simsir, Franculino og Osorio. Jeg er lidt i tvivl om jeg bil betegne Oliver Sørensen som en individualist, eller en spiller der er en relationsspiller. Martinez, Askildsen, Castillo osv har færre individuelle færdigheder inde på midten end Onyeka og Evander. Oppe foran synes jeg også Buksa og Cho er typer der er afhængige af indlæg, og bolde i feltet generelt, mere end det er spillere der afgøre kampen på egen hold.
FCM holdet i 19/20 er blandt de bedste i Suppen. Dem og FCK i 17 eller hvornår Robert Skov sæsonen var. Sjovt nok var begge hold bygget op omkring virkelig stærke defensive fundamenter. AGF har en lille fordel på alle holdene i Suppen lige nu på den konto.

Så hapsede FCM tjekken. Angiveligt foran FCK som han afviste da projektet i FCM er mere spændende. Ser vi lidt en skred i hvem der er 1. Favorit til guldet når en ny sæson starter?

Kan FCM få holdet spillet sammen er del rimelig stor favorit til guldet?
Lad os se hvem FCK køber men ja, det er de. De vinder også kampe hvor de er dårlige FCM, det gør FCK ikke

FCK har en helt ny defensiv der skal spilles sammen, det kommer til at tage tid, men der er meget kvalitet i det de henter, så det kommer nok i løbet af sæsonen.

Deres største problem lige nu er den ubalance der er i forhold til midtbanen, med en hel startopstilling udelukkende bestående af 8’ere, imens der ikke har været en rendyrket 6’er i truppen siden Zeca. (Og nu ser det sgu ud til at de er ved at hente en 8’er mere i Ajax, forklædt som 6’er):
Man kan godt se, at det ikke er hans naturlige position. Måske er han mere 8'er end 6'er, siger Bart Veenstra om Tahirovic
Og så har de naturligvis også en kæmpe udfordring offensivt, men der må de da for fanden da have en plan, når Orri har været rygtet væk i hele vinduet.
Men måske har man i FCK accepteret endnu en mellemsæson, fordi der var brug for så stor en oprydning og en ny sportschef der lige skal ind i rytmen med at skille sig af med alle dansktalende spillere, og alle lovende talenter, for at få så eksotisk en trup som muligt. Den nye sportschef kan godt være hentet med et ønske om at få kapitaliseret på de værdier der er i truppen, så aktionærerne kan få udbytte?

Søren Petersen fra Randers er rigtigt glad for at de fik Greve for under det halve af hvad de gav for ham i sin tid, og så understreger han også at Brøndby og Randers ikke er den samme klub!?!, Det er vanskeligt at sige om det er noget han er nødt til at gøre Brøndby opmærksomme på, eller om det er en reminder til sig selv?:

- Vi har haft et godt forløb, og der er en gensidig respekt imellem os og om det faktum, og at vi er to forskellige klubber. Det har været rigtig fint.

Jeg kan godt se et scenarie for mig, hvor FCK ikke kommer i top tre i år. Der er en helt ny stamme af udlændinge, der skal spilles sammen. De mangler en 6er og en angriber af seriøs kvalitet. Delaney er gammel og skrøbelig. Og halvejs inde i sæsonen bliver Neeeeees sgu nok fyret, fordi de endelig opdager, at han ikke er andet end varm luft og kontante udmeldinger.

Jeg kan godt se et scenarie for mig, hvor FCK ikke kommer i top tre i år. Der er en helt ny stamme af udlændinge, der skal spilles sammen. De mangler en 6er og en angriber af seriøs kvalitet. Delaney er gammel og skrøbelig. Og halvejs inde i sæsonen bliver Neeeeees sgu nok fyret, fordi de endelig opdager, at han ikke er andet end varm luft og kontante udmeldinger.
Selvom de har udfordringer så er det svært at se dem få under de 59 point de har fået 2 sæsoner i streg. Lad os nu lige se hvad de gør de næste par dage.

FC Nordsjælland siger i samme vindue farvel til Osman for knap €20m og Harder for over €20m. 300+ mio. kr. for to 19-årige angribere. Det er altså ret voldsomt.

Dertil kommer Naghalo (også dyr) og til vinter også Tverskov og Ingvartsen. De har stadigt et godt hold (se bare kampen i går), men det vil nok overraske, hvis det hele klikker, og de spiller med om medaljer.

Og hele flerklubsforholdet, hvor de nu får en engelsk San Diego-spiller på 3 måneders lejekontrakt, virker altså stærkt i modstrid med fundamentet for europæisk fodbold. Grænsende til ulækkert, faktisk.

Og hele flerklubsforholdet, hvor de nu får en engelsk San Diego-spiller på 3 måneders lejekontrakt, virker altså stærkt i modstrid med fundamentet for europæisk fodbold. Grænsende til ulækkert, faktisk.

Det virker lidt vildt at det er sådan men agerer. Det er selvfølgelig også en anden situation, når man skal opbygge en ny klub som vel slet ikke har noget i dag. De skal lige pludselig have tilført 25-30 spillere i et vintervindue. De skal passe så nogenlunde sammen spillemæssigt, så det giver nok mening at placere en del af dem sammen i en feederklub først. Det virker bare forkert på så mange parametre og der burde gøres noget mod det moderne fodbold vi ser.........

Mon ikke SIF nu får tilført erfarne kræfter til deres midterforsvar.

Aab har ophævet med Thelander som tilsyneladende ikke kunne bruges selvom målene er haglet ind.

Det bliver spændende at se, hvad Kent har i tankerne. Thelander har set meget laaaangsom ud i AaB i et års tid. Jeg har virkelig svært ved at se ham på et superligahold igen, men måske er det bare fordi SIF mangler en ekstra backup. Men så må der omvendt være sket noget med hans løn ved dette skifte. Der er ingen tvivl om, at de jubler i AaB lige nu.

Latest posts

Back