Superligaen 2026/2027
Stone Cold
Experienced member
Tak for at uddybe. Vi er ret enige, når alt kommer til alt. Jeg tror jeg misforstod det indlæg, jeg citerede.En enkelt fejl afgør ikke, om man spiller en god kamp. Men som du måske har set længere nede, er billedet det samme ved FCM’s første mål, faktisk også ved det andet, hvor både Camara og Røssler dækker Castillo op. Det samme gør sig gældende ved Randers’ og OB’s andet mål. Hvis numerisk overtal ikke er nok til at dæmme op for en angriber, så er man ganske enkelt ikke dygtig nok i forsvarsspillet.
At man kan spille bolden fint rundt mellem felterne, er efter min mening ikke det samme som at spille en god kamp i alle spillets facetteter. Spiller man godt som hold, forsvarer man også godt, ligesom man skaber chancer. Fodbold er et komplekst spil, og man skal i min optik være god i alle dele af spillet, ikke blot enkelte, for at spille overordnet godt.
Jeg skrev et andet sted, at vi mellem felterne sikkert er et top-4-hold. Men i modstanderens felt er vi måske et top-8-hold, og i eget felt er vi helt i bunden. Og det er svært for mig at kalde det godt, når svaghederne er så tydelige i begge felter.
EDIT: Jeg synes heller ikke Jakob Karlsen dømmer en god kamp, selvom jeg umiddelbart kun finder én fejl.
Jeg er enig med dig i, at hvis numerisk overtal generelt ikke er nok til at forsvare sit mål, så har man problemer. Det har helt tydeligt været tilfældet for AGF i starten af denne sæson.
Min analyse af det handler nok mere om samspil, afstemthed og erfaring, end de individuelle fodboldfærdigheder.
Jeg har andetsteds skrevet, at med Paddy, Beijmo, Dalsgaard og JH ude af truppen, mangler vi i lejet 1700 kampe på højeste nationale niveau + Championship, som jeg mener er et højt nok niveau til at tælle med her, al den stund at de andre nationale niveauer er skandinaviske, pånær en afstikker til Frankrig. 3 ud af 4 hører til i forsvarskæden.
Jeg synes Gretarsson ligner et rigtigt godt køb i den forbindelse, jeg synes forsvaret stod mere som en enhed i går, end jeg har set det i hele sæsonen. En skam at Gretarsson var stålsat på at skifte til en anden liga fra starten af vinduet, for ellers havde vi nok kunnet hente ham tidligere.