New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 238K
Trænertråden
Jeg tror ikke på afstanden er så stor på teknologi og know how længere. Data og analyse er jo nærmest blevet et fælleseje for alle der ser fodbold nu. Hullet er egen avl og de penge der kastes af herfra.
Jeg tror forskellen på data er meget større end vi tror.

Jeg tror kun vi lukket huller mht egen avl, hvis vi bruger ligeså meget data, fra U15 og fremefter, som dem vi sammenligner os med. I FCK har U15 deres egen analytiker (August Rosenmeier) ansat, og det har man mig bekendt ikke i AGF.

Jeg tror stadig der er masser af hente på data, men jeg tror der er endnu mere at tabe. Hvis en U17/U19 spiller er vant til, at blive evalueret på forskellige data flere gange om ugen, og restituere efter det, bruger det i sin træning osv, så tror jeg det vil være svært for dem at rykke op i en Superligatrup hvor der ikke er fokus på det.

Jeg tror aktiv brug af data vil blive et "krav" fra kommende (top) talenter, når vi skal overtale dem til at skrive kontrakt med AGF

Jeg tror forskellen på data er meget større end vi tror.

Jeg tror kun vi lukket huller mht egen avl, hvis vi bruger ligeså meget data, fra U15 og fremefter, som dem vi sammenligner os med. I FCK har U15 deres egen analytiker (August Rosenmeier) ansat, og det har man mig bekendt ikke i AGF.

Jeg tror stadig der er masser af hente på data, men jeg tror der er endnu mere at tabe. Hvis en U17/U19 spiller er vant til, at blive evalueret på forskellige data flere gange om ugen, og restituere efter det, bruger det i sin træning osv, så tror jeg det vil være svært for dem at rykke op i en Superligatrup hvor der ikke er fokus på det.

Jeg tror aktiv brug af data vil blive et "krav" fra kommende (top) talenter, når vi skal overtale dem til at skrive kontrakt med AGF
Der kan godt være en forskel i antal mennesker der bruger tiden på data, men du og jeg kan få den samme alarm, i en scouting kontekst, som chefscouten i FC Barcelona kan, med de platforme der findes efterhånden.

Modsat det menneskelige arbejde med talenter så er data jo eksakt videnskab.

Der kan godt være en forskel i antal mennesker der bruger tiden på data, men du og jeg kan få den samme alarm, i en scouting kontekst, som chefscouten i FC Barcelona kan, med de platforme der findes efterhånden.

Modsat det menneskelige arbejde med talenter så er data jo eksakt videnskab.
Jeg tror rigtig meget af data arbejdet, specielt på træningen, ligger uden for de platforme som man kan købe sig til.

Hvis den nye træner skal have lidt indflydelse på hvem vi skal møde i opstarten, så er det vel også denne uge han skal findes.
Jeg ved ikke om træningskampe i opstarten er mere en sportschef opgave end en træner opgave, men for sportschefen er det vel heller ikke irrlevant at være klar over hvem træneren er, når modstanderne skal findes.

Latest posts

Back