New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 237K
Trænertråden
Det vil da være noget af en tillidserklæring fra Hoff-Thorup at sige nej til QPR men ja til os men nu må vi se. Mange rygter omkring forskellige trænere, det er forventelig, når processen kører. Til gengæld bekymrer det mig stadig, at ledelsen tilsyneladende kigger på forskellige trænere med hver sin spillestil.
Der er squ noget forskel på Redbull skolen personificeret ved Svensson og FCN skolen personificeret ved Hoff-Thorup.

Siger det igen. Bestem jeg nu for pokker for en spillestil som skal praktiseres de næste mange år. Ellers vender vi tilbage til zig-zag kursen under BSN.

Men det er vel også lidt hidsigt at antage, at ledelsen gør det?

Fanrygter er ikke evidens for det.

Derudover vil Hoff-Thorup være nødt til at tilpasse sig. Jeg kan ikke forestille mig, at vi vil gå helt væk fra den nuværende spillestil. FCN levede i øvrigt også højt på en masse bolde i dybden fremfor klassisk boldmassage under Hoff-Thorup. Måske det kan lade sig gøre, selvom jeg også ville være skeptisk.

Generelt forstår jeg ikke helt hypen om Hoff-Thorup. En skuffelse i Norwich, én god men også uforløst sæson i Farum (med fremragende materiale) og ellers ungdomstræner.

Spændende, men risikabelt valg i min bog.

Men det er vel også lidt underligt at antage, at ledelsen gør det?

Nu ved vi ret beset ikke noget som helst men:

Svensson rygtet kom fra TV2s fodboldredaktør, det giver alt andet lige noget pondus.
Hoff-Thorup har været nævnt tidligere men har glemt, hvor rygtet oprindeligt kom fra.

Derudover indrømmer CV jo, at begge trænere er nogle de har kig på. Hvis det står til troende, er min bekymring velbegrundet, for en af de 2 trænere burde slet ikke være til overvejelse, hvis der var nedfældet en spillestil.

Last edited:

Svensson rygtet kom fra TV2s fodboldredaktør, det giver alt andet lige noget pondus.
Hoff-Thorup har været nævnt tidligere men har glemt, hvor rygtet oprindeligt kom fra.

Derudover indrømmer CV jo, at begge trænere er nogle de har kig på. Hvis det står til troende, er min bekymring velbegrundet, for en af de 2 trænere burde slet ikke være til overvejelse, hvis der var nedfældet en spillestil.

Mig bekendt har Hoff-Thorup ikke været nævnt af andet end fans og i spekulationer. Jeg synes heller ikke at have set andet end spekulation om Svensson.

Edit: https://sport.tv2.dk/fodbold/2025-05-13-ekspert-udpeger-atypisk-agf-statistik-dnaet-er-forsvundet

Werge spekulerer ikke, men ved det åbenbart.:rolleyes:

Jeg er enig i, at det er prekært, hvis det f.eks. kommer frem, at Svensson og Hoff-Thorup er de to sidste kandidater.

Personligt tillægger jeg ikke Werges rygter nogen værdi. Andre kan mene noget andet.

Hvornår har CV indrømmet at vi kigger på Svensson og Hoff-Thorup ?
Den har jeg sq misset ?

AGF skal kun orientere Fondsbørsen hvis det forventes, et rygte kan påvirke kursen. Så stort et navn er Hoff-Thorup altså ikke.

I øvrigt stod CV for åben skærm og bekræftede Hoff-Thorup er en træner, de kigger på, så mere urealistisk er det heller ikke.
Helt sikkert mht Thorup

Men et ekstra tab på driften på 40
Millioner i en virksomhed med en samlet værdi på 340 millioner skal oplyses

EDIT : Det vil svare til AP Møller ved de taber 20 milliarder næste år. Det tænker jeg også skal oplyses

Helt sikkert mht Thorup

Men et ekstra tab på driften på 40
Millioner i en virksomhed med en samlet værdi på 340 millioner skal oplyses

Jeg godt vædde på, kursen ikke bliver påvirket i en grad, Fondsbørsen vil kigge på det. Jeg kan ikke mindes Fondsbørsen nogensinde har givet en klub en påtale, for ikke at adressere et trænerrygte.

Jeg godt vædde på, kursen ikke bliver påvirket i en grad, Fondsbørsen vil kigge på det. Jeg kan ikke mindes Fondsbørsen nogensinde har givet en klub en påtale, for ikke at adressere et trænerrygte.
Det er heller ikke træner rygtet jeg er efter.

Men Twitter brugeren indikerer, at der er et yderligere tabt på cirka 12% af virksomhedens værdi.

Det er dét jeg mener bør oplyses

Ahh men er det ikke bare det beløb, klubben meldte ud for ikke lang tid siden? men ja, hvis de 40 mio. er et helt nyt beløb, så er jeg enig i, det skal de offentliggøre.
Jeg læste det som det var en “ny” omkostninger da stadion blev dyrere end “forventet”

I såfald mener jeg det burde oplyses.

Derfor tror jeg ikke det er er korrekt, at det er en omkostning der skal dækkes over driften

Da han blev interviewet af Viaplay. Han blev spurgt til de 2 og han indrømmede mere eller mindre direkte, de var nogle, han kiggede på + andre.
Tjek 👍 Jeg har lige genset det. CV siger at det er fine navne (journalisten nævner 5). "Men om de ender på nettolisten, det ved jeg ikke. Mon ikke de har været kigget på eller tænkt over."

Jeg læste det som det var en “ny” omkostninger da stadion blev dyrere end “forventet”

I såfald mener jeg det burde oplyses.

Derfor tror jeg ikke det er er korrekt, at det er en omkostning der skal dækkes over driften

han skriver:
- ikke mindst grundet at man har punget 40 mio kr. mere ud end forventeligt i Vejlby

Så det er vel ikke nye omkostninger

Hoff Thorup, bum bum. Han leverede i det beskyttede værksted i fcn, og dumpede i Norwich.

Kan han håndtere hvordan det er i Aarhus? Uden bare at skulle glide ind i en spillestil alle kender fra barnsben? Det kan jeg godt nok have mine tvivl omkring.
Man bliver ikke cheftræner i FCN uden at have været en succes på Akademiet.

Hoff Thorup, bum bum. Han leverede i det beskyttede værksted i fcn, og dumpede i Norwich.

Hvis jeg skal forsvare Hoff-Thorup lidt, så havde han og Riddersholm købt ind på en langsigtet plan, hvor år 1 skulle bruges på at udvikle unge spillere og få indført spillestilen og først i år 2, skulle Norwich i top 6. Den tålmodighed havde Norwich alligevel ikke.

Man kan kalde ham naiv men trænere er jo et eller andet sted nød til at stole på, det de får at vide til samtalerne men som Riddersholm sagde i Tirsdagstrænerne, læren af alle hans fyringer og brudte løfter, er at, han fremover vil have aftalt skilsmissen ved ægteskabet.

Last edited:
Kiggede lige på The Championship tabellen. Norwich var faktisk det 2. mest scorende hold i ligaen med 71 mål i 38 kampe, til gengæld gik der også et hav af mål ind.

Lidt flere stats:

2. højest boldbesiddelse (ikke overraskende)
4. flest afslutninger
3. flest store chancer
3. flest brændte chancer
4. højest xG men stadig en overpræstion på 6 mål.

Lyder til, han fik Norwich til at spille offensivt.

Latest posts

Back