Ja også en mulighed. Alle interviews lugter af at Uwe skulle stoppe hverken var plan A B eller C
Hvis jeg var CV, så ville jeg i hvert fald rette på nogle ting, som f.eks:
At den fysiske stab skal have mere indflydelse på hvornår spillere skal spares, så den fysiske træner har ret til at fortælle Uwe at eksempelvis Paddy skal starte ude i næste kamp, eller i 1 af de næste 3.
At transitionstræneren skal have mere indflydelse på startopstillingerne, og spilleminutterne til Gyamfi, Andersen, Badji, Callø, Bach og Emmery i den kommende sæson, og at et succesparameter for den næste halvsæson, er at min 2 af disse kommer ind omkring startopstillingen i den periode.
At der roteres mere i start 11, og et succeskriterie for den næste halvsæson er at f.eks. 18 spillere i truppen, har tæt på lige mange minutter, eller at spiller 12-18 har fået minimum 40% af minutterne.
At de ældre spillere minimum starter ude i 25% af kampene, så der er plads til talenterne, og i højere grad anvendes som “Gamechangers” fra bænken.
Jeg tror også man skal læse CV’s udtalelse om at Uwe slider på alle omkring sig, som et tema for de samtaler og evalueringer man har haft efter sæsonen, og måske har man bedt ham om at moderere sin opførsel overfor spillere og trænerstab.
Hvis der er blevet stillet nogle krav som minder om disse, så har det været fordi sportsdirektøren, den øvrige direktion og bestyrelsen har følt at det var nødvendigt efter den her sæson. Og fordi data fra de seneste 18-24 måneder har været nedadgående, særligt imod slutningen af halvsæsonerne. Men det har nok også gjort at Uwe ikke kunne se muligheder for at levere under de betingelser, og så blev man enige om at stoppe samarbejdet, uden de helt store sværdslag.
Det var måske lidt uventet for klubben at Uwe sagde fra, så man havde næppe kørt den helt store træner rekrutteringsproces i stilling før efter evalueringen.