New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 227K
Trænertråden
Men uanset hvordan man vender og drejer tingene, så tror jeg AGF kommer til at nyde godt af der nu er træningsuger imellem kampene - for det virker meget til div detaljer trænger til enten at blive finpudset eller gentænkes - rigtig mange ting den sidste tid har set rutinepræget ud, feks. hjørnespark, restforsvar, bare for at nævne 2.

Tænk over det de næste 24 timer, tak.

Ovenstående er en nedladende kommentar og er af den slags, som jeg ikke gider se på mere herinde.

Okay, det var et sjovt udvalg, du valgte at kommentere på. Ja, jeg var sarkastisk, men det var kun fordi en eller anden klovn to gange i tråden indenfor ti minutter kommer med den der arrogante og nedladende, "jeg skal have en pause fra denne tråd" og "jeg er ude", som ikke har andet formål end at demonstrere, at de der har skrevet noget, er på et så lavt niveau, at man altså ikke gider deltage. Og han er, som du kan se, slet ikke den eneste der bruger det trick, men det får lov at passere og smider man en enkelt linie som reaktion, så bliver det påtalt. Det er der iøvrigt flere meta-lords der allerede har gjort.

Tydeligvis er der ting man ikke må diskutere herinde (fx. træneren) og hvis det er den linie der skal lægges, så kan jeg ikke garantere, at jeg ikke vil være lidt små-sarkastisk fremover, så derfor behøver jeg ikke 24 timer.

Hej med jer! :)

5. september kl. 9:00

Screenshot_20260906_083739.webp

5. september kl. 9:09

Fortsat god JP debat, jeg er ude.

Okay, det var et sjovt udvalg, du valgte at kommentere på. Ja, jeg var sarkastisk, men det var kun fordi en eller anden klovn to gange i tråden indenfor ti minutter kommer med den der arrogante og nedladende, "jeg skal have en pause fra denne tråd" og "jeg er ude", som ikke har andet formål end at demonstrere, at de der har skrevet noget, er på et så lavt niveau, at man altså ikke gider deltage. Og han er, som du kan se, slet ikke den eneste der bruger det trick, men det får lov at passere og smider man en enkelt linie som reaktion, så bliver det påtalt. Det er der iøvrigt flere meta-lords der allerede har gjort.

Tydeligvis er der ting man ikke må diskutere herinde (fx. træneren) og hvis det er den linie der skal lægges, så kan jeg ikke garantere, at jeg ikke vil være lidt små-sarkastisk fremover, så derfor behøver jeg ikke 24 timer.

View attachment 8128

Administrator bestemmer, sådan er det. Men jeg vil gerne imødekomme dig her.

Hvis man som bruger på et forum bliver fortørnet over, at en anden bruger ønsker at skifte en højre back eller en træner, at de behøver at illustrere at niveauet er for lavt til dem, så er jeg faktisk enig med dig i, at de bare kunne tage deres gode tøj og smutte. De behøver ikke gøre opmærksom på hvor lavt niveau de brugere der har en anden holdning har.

Lur mig om de samme brugere ikke også har haft en negativ holdning til tidligere trænere?

View attachment 8128

Man må (og skal) diskutere træneren herinde, men jeg gider ikke følgende:

Personangreb
Nedladende og arrogante kommentarer
Idioti

Den smiley du anvendte indikerede at være nedladende.

At brugeren skriver “jeg er ude” er ikke noget man behøver at kommentere på, det er en af dem hvor man bare scroller videre uden at kommentere. Det har mange gjort og det er fint.

Ingen tvinges til at være her, men hvis man vælger at være her så anerkender man reglerne, som er opstillet af mig, og dem kan man være enig eller uenig i, det vigtigste man skal huske på, at det her er et tilbud, ikke en ret.

Jeg kan til hver en tid lukke ned for lortet, og hver eneste gang der kommer håbløse, idiotiske, arrogante, nedladende kommentarer, så bliver jeg stille og roligt skubbet hen mod netop den kant.

Du har haft nogle rigtig gode indlæg, og jeg ville da være ked at se dig forlade forum, men jeg gider ikke bøje mig ret meget længere, det har jeg i forvejen gjort gennem efterhånden mange år med først GF-Forum og nu AGF-Forum.

Jeg så kampen i går på en sportsbar inde i byen, og jeg var ikke lige i humør efter kampen til at logge ind og se hvordan kampen er blevet taget imod herinde fra.

Nu er det en ny dag, en ny fodbolduge venter med træningspas, indkøring og forhåbentlig klargøring af truppen til en utrolig vigtig kamp mod Nordsjælland, faktisk er vi ved at være der hvor resten af kampene er små finaler hvis vi stadigvæk drømmer om top 6.

Kan man kritisere JP? Ja selvfølgelig kan man det, han er ansvarlig for holdet, og det har været dårlige resultater, og enkelte helt horrible præstationer indimellem. Jeg køber den dog 100 procent når han efter kampen fortæller, at han ser tegningerne til det ting han ønsker. Jeg ser dem også, men jeg ser også at vi er utrolig sårbare i defensiven, og for mange profiler viser et forfærdeligt bundniveau. Det skal der selvfølgelig gøres noget ved. Min kammerat sagde også i går, ved stillingen 0-2, at JP ikke har uendelig snor. Og det har han fuldstændig ret i, snoren er blevet forkortet lidt ovenpå den her start.

Men det er netop NU at Jakob Poulsen skal vise hvad han er gjort af. Hånden på hjertet, så synes jeg det er helt galehus-agtigt på nuværende tidspunkt at snakke fyring. Han skal som minimum have til vinter som jeg ser det. Så længe vi spiller godt er jeg fortrøstningsfuld, jeg tror det er meget mentalt vi har udfordringer i øjeblikket.
Det virker dog som om hovedparten støtter op om JP, holdet og de enkelte spillere. Det er fedt at se. Jeg tror og håber på at JP finder en stamme til holdet, og udskiftningen af start 11 fra kamp til kamp bliver markant mindre. Det vil hjælpe os markant fremimod de næste kampe

Last edited:
Hvorfor skal det køres så højt op.

Naturligvis er der blandt flere 1000 AGF-fans alle synspunkter repræsenteret. Det er der i alle større forsamlinger. Siger det noget om AGF-fans hvis der er 2 der støtter Trump, 3 der sprøjter deres mark helt ned til vandløbet, 10 der har begået indbrud eller 50 der gladeligt så CV bortvist fra dags dato? Svaret er nej, det siger noget om variation i grupper.

At ClausR debatterer på sin facon og har svært ved at være i at nogen vil overveje trænerens position, i timerne efter endnu en skuffende kamp, siger mest noget om at ClausR har svært ved at være i det.

Sydhavnen og Martin Hansen debatterer sobert i forsvar for JP, men bliver frustrerede (den tror jeg vi alle kender, jeg gør i hvert fald). Det giver indlæg der - formentlig uintenderet - kan læses som ringeagt for en kritisk holdning til træneren.

Jeg synes ikke Uglen var ordentlig i sit svar til ClausR. Jeg synes 901, en debattør jeg har værdsat gennem mange år, ramte forbi bolden i sin kommentar til Martin Hansen, men so what.

Moderation er desværre nødvendig fordi man hidser sig op over pis. Det mener jeg at kunne påpege, fordi jeg hidser mig op over argumenterer. Det er også dumt, men en dramatisk anden boldgade 'tonen'.

Sæsonstarten har ikke været blandt JPs bedste præstationer, men inden man kaster sig vildt over ham, må man også se på hans arbejdsbetingelser.

Inden vinduet var vores største huller i bagkæden og på 9’eren. Og ingen af delene er blevet løst. Til gengæld er der hentet dyre spillere til de positioner, hvor vi var bedst besat. Så JP er startet med en trup i total ubalance, og han prøver med lys og lygte og finde ud af, hvordan han kan løse bagkæden og angrebet. Og det er ikke lykkedes, fordi han simpelthen ikke har spillerne til det.

CV snakker om mål i holdet, og det giver jo ingen mening. Vi får intet ud af vores indlæg og dødbolde. Og i bagkæden har vi kun fået en Røsler ind, som har præsteret rigtigt dårligt. Og en Gretarsson kommer ikke på banen, før man har konsolideret sig under stregen.

Et transfervindue, hvor ingen af de kendte problemer er løst, og hvor vi efter 1/3 af grundspillet ligger under nedrykningsstregen, er dumpet med et brag.

Jeg kan godt frygte, at vi når et tocifret antal kampe, før vi får den første sejr, og så er det ikke et lille håb om top 6, der er diskussionen, men reelt en sæson, hvor vi kan komme til at slås for at undgå nedrykning. For CVs forklaringer på, hvorfor vi ikke har hentet en 9’er nu og i fremtiden, vil han kunne genbruge i en uendelighed. Ligeledes hvorfor han handler sent på de velkendte problempladser. Han har bare ikke løst sin opgave godt nok.

Hvad skal JP sige. At vi jo - trods vi er mestre - reelt skal kæmpe med om 4-5 pladsen. Javel, ja. Men lige nu kæmper vi uden held om at komme væk fra 11 pladsen. Ubalancen i truppen viser os blot, hvor vi står i dag. Men det kan hverken CV eller JP sige. Men det er det, der så åbenlyst er forklaringen.

Last edited:
Jeg skrev for længe siden (mener det var efteråret '25) at en bekymring ift JP er, at han lukrerer på forgængerens arbejde med at sikre den defensive struktur og det langsomt vil erodere. Det var ikke en beskyldning, en forudsigelse eller noget i den stil. Det var et forsøg på at udpege en risiko der kunne være.

Jeg er ikke skarp nok taktisk til at sige hvad JP justerede efter Haderslev i '25, ud over i opstillingen. Men der var noget med at rette ind efter hvad Tingager havde påpeget og måske (ret mig gerne) noget med at gå tilbage til Uwes setup.

Digression: Uwes forår
Det er ok at påpege Uwes afslutning. Men det var også med skader til Links og Kahl, med Akoto frosset ud og - som jeg husker det - med Dalsgaard ude, af grunde jeg ikke forstod: selvom han ikke var ret god, var han klart bedre end alternativerne.

Min egen tese er en CV-effekt: Wahlstedt skal spille, Jensen-Abbew skal benyttes, Akoto skal ud, Dalsgaard skal gerne bænkes, Bach skal prøves. Det var mit indtryk dengang. Jeg kan ikke undgå at spekulere i, om Dalsgaard leverede en 'tak for sidst', da han ikke gad forlænge.
[/Uwes forår]

Dengang kunne JP gå tilbage til et koncept, der var gennemarbejdet. Når man ser på spillet pt., er AGF, i nogle kampe, glimrende ift at dominere kampene og skabe chancer. Men forsvaret har tabt niveau. Derfor kan jeg godt se hvorfor man spørger sig selv og JP kan sikre det defensive koncept.

Mit eget temperament er til at konstatere der er store udfordringer defensivt. Jeg synes cheftræneren er blevet svigtet af sin sportsdirektør, på niveau og især timing. Men de taler jo sammen og træneren må indrette sig efter hvad der er at arbejde med, og der kunne JP have været mere pragmatisk.

Det er rimeligt at afklare om/hvem der havde hvilken vurdering af truppen og i givet fald har fejlet hvornår. Men pt handler det om at få holdet ud af krisen og tilbage på sporet. Jeg har tillid til træneren og tror på han kan føre holdet videre.

To forhold er relevante. Man skal se fortsat bedring og i det daglige arbejde tro på trænerens evne til at rette op (det kan vi ikke vurdere), og i vinterpausen er det relevant at foretage en mere grundig evaluering.

Sæsonstarten har ikke været blandt JPs bedste præstationer, men inden man kaster sig vildt over ham, må man også se på hans arbejdsbetingelser.

Inden vinduet var vores største huller i bagkæden og på 9’eren. Og ingen af delene er blevet løst. Til gengæld er der hentet dyre spillere til de positioner, hvor vi var bedst besat. Så JP er startet med en trup i total ubalance, og han prøver med lys og lygte og finde ud af, hvordan han kan løse bagkæden og angrebet. Og det er ikke lykkedes, fordi han simpelthen ikke har spillerne til det.

CV snakker om mål i holdet, og det giver jo ingen mening. Vi får intet ud af vores indlæg og dødbolde. Og i bagkæden har vi kun fået en Røsler ind, som har præsteret rigtigt dårligt. Og en Gretarsson kommer ikke på banen, før man har konsolideret sig under stregen.

Et transfervindue, hvor ingen af de kendte problemer er løst, og hvor vi efter 1/3 af grundspillet ligger under nedrykningsstregen, er dumpet med et brag.

Jeg kan godt frygte, at vi når et tocifret antal kampe, før vi får den første sejr, og så er det ikke et lille håb om top 6, der er diskussionen, men reelt en sæson, hvor vi kan komme til at slås for at undgå nedrykning. For CVs forklaringer på, hvorfor vi ikke har hentet en 9’er nu og i fremtiden, vil han kunne genbruge i en uendelighed. Ligeledes hvorfor han handler sent på de velkendte problempladser. Han har bare ikke løst sin opgave godt nok.

Hvad skal JP sige. At vi jo - trods vi er mestre - reelt skal kæmpe med om 4-5 pladsen. Javel, ja. Men lige nu kæmper vi uden held om at komme væk fra 11 pladsen. Ubalancen i truppen viser os blot, hvor vi står i dag. Men det kan hverken CV eller JP sige. Men det er det, der så åbenlyst er forklaringen.
Selvfølgelig er vinduet dumpet, det kan der ikke være to meninger om. Spillerne der er kommet ind er sikkert fine, men timingen samt den manglende 9’er er bare underlig.

Det er irriterer mig mest, og på en eller anden måde er CV og JP’s kommunikation. Fans og sponsorer er ikke dumme, og de har altså også forstand på fodbold.

Efter Randers kampen står JP og taler om gode præstationer og bund i holdet. Alle kan jo se der ikke er nogle af delene. Det bevist kampene efterfølgende mod FCM og Silkeborg også.

CV står og siger at uanset hvilke penge man vifter med, jeg mener det var før Poznan, og efter FCM at det er lønninger der flytter spillere. Det giver meget lidt mening, når penge ikke kunne flytte spillere tidligere i vinduet.

Samtidig er spillerne ikke dummet. De får sikkert en rigtig hård kritik i klubben, specielt defensivt, og samtidig hører de noget totalt modsættende i pressen. Det må også være frustrerende.

Jeg siger ikke, at de skal smide en enkelt spiller under bussen. Så langt fra. Men man kan godt kalde en spade for en spade. Tage ansvar og ikke lyde som Komiske Ali.

Det er jo naturligt nok, når man står 7 kampe inde i en sæson og stadig ikke har en sejr, at træneren er til en form for debat. Når jeg alligevel synes, det er mindst en postgang for tidligt, så bunder det i JP's arbejdsbetingelser og holdets præstationer.

Jeg synes faktisk ikke holdet spiller ringe. Forsvaret har givet for mange mål væk, det må stå uden for debat.
Jeg tror vi savner Paddy mere, end vi er klar over, al den stund at presset ikke fungerer så godt som sidste sæson; her tror jeg Paddy var en nøglefigur med sin evne til at presse i den helt rigtige vinkel. Bogere presser med stor entusiasme, men ikke med den store plan. Serra presser ikke ret godt, synes jeg.

Derudover, så har vi i - i forhold til sidste sæsons idealopstilling - mistet virkelig, virkelig mange superligakampe i erfaring. Jeg spurgte lige Google AI om de samlede antal førsteholdskampe for Paddy, Beijmo, JEW og Dalsgaard: 1767!! Det er inklusive Dalsgaards kampe i Championship - hvis det kun er fra højeste nationale niveau, så er det i lejet 1600 kampe vi har mistet på én gang. Det er altså en voldsom erfaring at sige farvel til, og noget naturligt lederskab, der forsvinder.

Vi er med andre ord ved at genopbygge truppen og skabe en ny ledelsesstruktur. Den slags tager tid og jeg synes faktisk, at de seneste to kampe giver anledning til håb: Vi pressede Vestjylland i bund i perioder og mod SIF gav vi faktisk ikke ret meget væk - de var bare virkelig skarpe (igen-igen) OG fik et straffespark. Straffesparket er i sig selv udtryk for, at vi ikke er helt afstemte, men vi er nede i nogle mindre ting nu, i forhold til, hvor relativt nemt der blev løbet igennem vores hold i starten af sæsonen.

Faktisk havde vi samme udfordring i starten af sidste sæson. Da blev den bare løst hurtigere (noget med erfaring, stabilitet og naturligt lederskab måske?) end det er blevet i denne. Jeg tror JP i sidste sæson var begavet af, at han ikke havde så mange skader og heller ikke det tætte kampprogram. Så han kunne hurtigere skabe den kontinuitet, der skal til for at skabe resultater.

Genopbygningen tager tid, også mere tid end vi havde håbet. Nu får vi, for første gang siden sæsonen gik i gang, en fuld træningsuge. Det håber jeg kan ses på søndag, når vi møder FCN.

Men altså, at vi henter en 0-2 på 5 minutter til sidst i en kamp på bagkant af dén sæsonstart, vidner ikke om et hold, der er slukket/har tabt al selvtillid/ikke tror på trænerens projekt eller hvad jeg ellers har læst herinde. Det vidner om præcis det modsatte: et hold, der stadig er ærekært og tror på både egne evner og trænerens projekt. Top 6 ser svært ud, men det må vi acceptere. Vores træner er jo også igang med SIN første sæson med europæisk fodbold, så han skal nok også lige lære, hvordan man strikker et træningsforløb sammen under de forhold.

Jeg har troen på ham. Jeg forestiller mig, at vi kommer til at se en kraftig forbedring, senest efter landskampspausen.

Det er jo naturligt nok, når man står 7 kampe inde i en sæson og stadig ikke har en sejr, at træneren er til en form for debat. Når jeg alligevel synes, det er mindst en postgang for tidligt, så bunder det i JP's arbejdsbetingelser og holdets præstationer.

Jeg synes faktisk ikke holdet spiller ringe. Forsvaret har givet for mange mål væk, det må stå uden for debat.
Jeg tror vi savner Paddy mere, end vi er klar over, al den stund at presset ikke fungerer så godt som sidste sæson; her tror jeg Paddy var en nøglefigur med sin evne til at presse i den helt rigtige vinkel. Bogere presser med stor entusiasme, men ikke med den store plan. Serra presser ikke ret godt, synes jeg.

Derudover, så har vi i - i forhold til sidste sæsons idealopstilling - mistet virkelig, virkelig mange superligakampe i erfaring. Jeg spurgte lige Google AI om de samlede antal førsteholdskampe for Paddy, Beijmo, JEW og Dalsgaard: 1767!! Det er inklusive Dalsgaards kampe i Championship - hvis det kun er fra højeste nationale niveau, så er det i lejet 1600 kampe vi har mistet på én gang. Det er altså en voldsom erfaring at sige farvel til, og noget naturligt lederskab, der forsvinder.

Vi er med andre ord ved at genopbygge truppen og skabe en ny ledelsesstruktur. Den slags tager tid og jeg synes faktisk, at de seneste to kampe giver anledning til håb: Vi pressede Vestjylland i bund i perioder og mod SIF gav vi faktisk ikke ret meget væk - de var bare virkelig skarpe (igen-igen) OG fik et straffespark. Straffesparket er i sig selv udtryk for, at vi ikke er helt afstemte, men vi er nede i nogle mindre ting nu, i forhold til, hvor relativt nemt der blev løbet igennem vores hold i starten af sæsonen.

Faktisk havde vi samme udfordring i starten af sidste sæson. Da blev den bare løst hurtigere (noget med erfaring, stabilitet og naturligt lederskab måske?) end det er blevet i denne. Jeg tror JP i sidste sæson var begavet af, at han ikke havde så mange skader og heller ikke det tætte kampprogram. Så han kunne hurtigere skabe den kontinuitet, der skal til for at skabe resultater.

Genopbygningen tager tid, også mere tid end vi havde håbet. Nu får vi, for første gang siden sæsonen gik i gang, en fuld træningsuge. Det håber jeg kan ses på søndag, når vi møder FCN.

Men altså, at vi henter en 0-2 på 5 minutter til sidst i en kamp på bagkant af dén sæsonstart, vidner ikke om et hold, der er slukket/har tabt al selvtillid/ikke tror på trænerens projekt eller hvad jeg ellers har læst herinde. Det vidner om præcis det modsatte: et hold, der stadig er ærekært og tror på både egne evner og trænerens projekt. Top 6 ser svært ud, men det må vi acceptere. Vores træner er jo også igang med SIN første sæson med europæisk fodbold, så han skal nok også lige lære, hvordan man strikker et træningsforløb sammen under de forhold.

Jeg har troen på ham. Jeg forestiller mig, at vi kommer til at se en kraftig forbedring, senest efter landskampspausen.
Jeg har ikke mistet troen på ham heller, og synes også der er for tidligt at tale fyring.

Jeg synes dog ikke, at man bare kan sige forsvaret er uden for debat. For det er i min optik det vigtigste problem at få løst lige nu.

Det er jo kkke svært at få en sprudlende defensivt, eller noget der minder om, hvis det er på bekostning af noget andet. Det synes jeg lidt det bliver her.

Arnstad som 6’er. Bogere som 9’er. Sebastian Jørgensen som 10’er. Emmery og Anderson som wingbacks. Det vil skabe flotte ting frem i banen. Men det koster også.

Det er vel ikke helt skævt? Hvad end man har udåndet eller ej.
Jo da ! Træner kritik er ok, men den sort / hvide tilgang er unuanceret og savner ilt til hjernen. I min bog har CV fejlet i nu adskillige transfervinduer. Ingen 9'er, ingen stopper og flere signings som er tvivlsomme om hvorvidt de har styrket start 11'veren (her tænker jeg seneste vindue). Dog er MA, Gretarsson, JJ og Rösler er ok tilgange, men jeg mener kun McCowatt er en klar styrkelse af start 11'veren lige nu, de andre nævnte modbeviser forhåbentlig min frygt for at de potentielt er rugbrøds tilgange. Btw, jeg knus elsker JJ og Gretarsson ved jeg nok for lidt om. MA bør være bedre, det så klart bedre ud i går mod SIF. Rösler har decideret skuffet mig og ligner virkeligt en rugbrøds signing - jeg har taget fejl før.

Men jeg skriver jo netop også at "Forsvaret har givet for mange mål væk, det må stå uden for debat". For mig betyder det, at forsvaret ER til debat, at den defensive præstation er for ringe, kan ikke debatteres: Det ER den.
Ja. Men forsvaret er vel så ringe, fordi vi - lige nu i hvertfald - har en for offensiv tilgang andre steder på banen. Jeg synes ikke man kan fremhæve offensiven for noget, når defensiven sejler. Man forsvarer som et hold. Meget af vores virkelig gode første pres virker til at være forsvundet med Patrick Mortensen.

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back