New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 229K
Trænertråden
Mød mening nr. 2. 😃

Det virker som Lektor Blomme vs Etta Cameron. Jeg er mest til dumpekarakter af de to, men måske på 'marginalt bestået'. Det mest problematiske er at svag timing bringer holdet i vanskeligheder.
Ja. Fodbold er subjektivt.

For mig er den manglende 9’er et kæmpe problem. For mig gør timingen blandt andet, at Tingager er skadet, ligesom timingen og persongalleriet (ledere vs spillere der skal ledes) betyder også, at man er kommet skift fra start og har problemer med selvtilliden nu. De sidste spillere der er kommet nu, har et gigantisk ansvar på skuldrene nu, og det kan måske også hæmme os.

Derfor skriver jeg også timingen er et stort problem, men spillerne en for en sikkert er gode nok.

Jeg synes du giver JP alt for meget kredit for den defensive base. Holdet var brudt sammen af forskellige årsager. Men JP lavede ikke mange greb i værktøjskassen for at få det til at fungere. Han ændrede praktisk taget ikke på forsvaret. Hans genialitet var at 10erne begyndte at fungere (Andersson ud).

Røsler gav trods alt JP fundamentet Beijmo - Tingager - Kahl. Senere satte JP Dalsgaard ind centralt da Tingager blev skadet. Den konstellation tror jeg ikke Uwe spillede med.

Og skræk perioden i 24/25 var præget af mange variationer og er det altså noget som går udover sammenhængen uanset om de er erfarne eller ej. Han spiller med Abbew (som JP også finder for let), Dalsgaard og Mølgaard (på vej tilbage fra skade) i forskellige konstellationer.

Jeg synes, at Jakob Poulsen kom ind med et greb, der hed at man nu prioriterede at starte det defensive pres længere oppe på modstanderes halvdel.
Som jeg erindrer det, så prioriterede Uwe Rösler modsat, at man hurtigt gik tilbage i en kompakt blok, når bolden blev mistet. Der synes jeg, det var godt set af Jakob Poulsen, at vi reelt havde spillermaterialet til at press højt og hårdt, og derudover også at få sat den rigtige taktik i forhold til at det lykkedes. Så du har ret i, at han ikke ændrede på selve spillerne i defensiven, men jeg synes det taktiske udtryk blev ændret markant, og min vurdering er, at det gjorde en kæmpe forskel for vores defensive præstationer.

Din pointe var krystalklar og det var klart for alle at det var det, der blev reageret på.

Vi ser åbenbart helt forskelligt på det. Jeg kan ikke afvise du har ret, men for mig hører den konklusion mere til i underholdningstråden.

Edit: beklager. Det er en legitim opfattelse, jeg var bare paf, og ganske uenig.

Det er fair nok at være uenig. Jeg sætter det også hårdt op, det medgiver jeg.
Hvis vi alle var enige, så var det nok lidt kedeligt at være herinde. (y)

Vi snakker om fremtiden, vi sidder ikke på et forum og langer fyresedler ud nu og her. Hvis JP ikke kan få denne trup på ret køl i forhold til nedrykning inden vinterpausen, så kan jeg ikke se nogen vej udenom.

Ja, til vinterpausen!

På Xp ligger vi 2 inden denne runde.. med det der burde være 13 point på 6 kampe. Vi havde 3.
Det er tydeligt det er i felterne vi mangler noget skarphed, og selvfølgelig er Xp ikke hele sandheden.. Men vi gør rigtig meget rigtigt, og jeg ser slet ikke et hold i forfald. (Kun I Aserbajdsjan )

Rigtigt at vi gør mange ting rigtigt i spillet. Udfordringerne er en kombination af flere ting:

- Vi forsvarer ikke med samme professionalisme som i sidste sæson. Det handler nok mest af alt om at vi mangler de tre bedste forsvarsspillere fra seneste sæson, og at dem der spiller nu ikke har samme niveau, ikke har samme koncentration og rutine. Det kan vel den største forklaring.
- Vi spiller mange kampe og det gør at spillerne mangler den sidste skarphed fysisk og mentalt, og du skal ikke stemple ud i mere end et sekund før du halser efter modstanderen.
- Marginalerne er mere imod end de er med rent defensivt pt.

Rigtigt at vi gør mange ting rigtigt i spillet. Udfordringerne er en kombination af flere ting:

- Vi forsvarer ikke med samme professionalisme som i sidste sæson. Det handler nok mest af alt om at vi mangler de tre bedste forsvarsspillere fra seneste sæson, og at dem der spiller nu ikke har samme niveau, ikke har samme koncentration og rutine. Det kan vel den største forklaring.
- Vi spiller mange kampe og det gør at spillerne mangler den sidste skarphed fysisk og mentalt, og du skal ikke stemple ud i mere end et sekund før du halser efter modstanderen.
- Marginalerne er mere imod end de er med rent defensivt pt.
Jeg er enig i de to nederste men ikke så meget i den første. For mig handler det mere om relationer og være afstemt i den defensiv organisation. Og så erfaring på hos dem der spiller. De individuelle kvaliteter tror jeg ikke der er særligt stor forskel på.

Jeg er enig i de to nederste men ikke så meget i den første. For mig handler det mere om relationer og være afstemt i den defensiv organisation. Og så erfaring på hos dem der spiller. De individuelle kvaliteter tror jeg ikke der er særligt stor forskel på.

Så er vi godt nok uenige, men det er jo fair nok :-)

Vi har i min optik ikke nogen i den nuværende kamptrup der kvalitetsmæssigt kommer i nærheden af Tingager, Beijmo og Dalsgaard.

Vi har i min optik ikke nogen i den nuværende kamptrup der kvalitetsmæssigt kommer i nærheden af Tingager, Beijmo og Dalsgaard.
Jeg synes Kahl for alt for megen kritik disse dage. Jeg tror han bander og svovler over, at han har skiftende spillere ved han side hele tiden. Jeg synes han var fremragende sidste år, og også i glimt i denne sæson.

Tingager kommer vel i nærheden... Desuden spillede vi jo aldrig med de tre i bagkæden samtidig. Vi har stadig Tingager og Kahl, som udgjorde 2/3 af bagkæden sidste år, indtil Tingager blev skadet. Derudover har vi så nu Rösler, Callø og Gretarsson, som formentlig bliver dem der tager spilletiden fremadrettet.

Jeg synes folk afskriver Rösler lidt for hurtigt. Han er blevet kastet ud i det i blandede forsvarskonstallationer og har også skullet spille centralt i nogle kampe. Derudover var han også syg i nærmest en uge, virkede det til. Denne uge er den første siden han kom til, hvor holdet ikke spiller midtugekamp og dermed reelt kan prøve noget af i træningen, med hovedparten af spillerne til rådighed. Jeg håber meget, at både Rösler og Callø kan koncentrere sig om at skulle spille HCB fra nu af. På sigt (om et år eller to) gætter jeg på at Callø vil kunne få et niveau, så alle har glemt alt om Beijmo. Indtil da, får vi i høj grad brug for Röslers rutine.

Tingager kommer vel i nærheden... Desuden spillede vi jo aldrig med de tre i bagkæden samtidig. Vi har stadig Tingager og Kahl, som udgjorde 2/3 af bagkæden sidste år, indtil Tingager blev skadet. Derudover har vi så nu Rösler, Callø og Gretarsson, som formentlig bliver dem der tager spilletiden fremadrettet.

Jeg synes folk afskriver Rösler lidt for hurtigt. Han er blevet kastet ud i det i blandede forsvarskonstallationer og har også skullet spille centralt i nogle kampe. Derudover var han også syg i nærmest en uge, virkede det til. Denne uge er den første siden han kom til, hvor holdet ikke spiller midtugekamp og dermed reelt kan prøve noget af i træningen, med hovedparten af spillerne til rådighed. Jeg håber meget, at både Rösler og Callø kan koncentrere sig om at skulle spille HCB fra nu af. På sigt (om et år eller to) gætter jeg på at Callø vil kunne få et niveau, så alle har glemt alt om Beijmo. Indtil da, får vi i høj grad brug for Röslers rutine.
Præcis. En solid defensiv kommer først og fremmest af relationer og træning, medmindre man er Real Madrid e.lign.

Når Tingager er tilbage har vi ham og Kahl sammen igen. Det kommer til at hjælpe enormt meget. Jeg tror ikke vores muligheder på HCB individuelt er meget dårligere end Bejimo (hvis overhovedet), men de skal have tid til at blive spillet ind.

Jeg synes Kahl for alt for megen kritik disse dage. Jeg tror han bander og svovler over, at han har skiftende spillere ved han side hele tiden. Jeg synes han var fremragende sidste år, og også i glimt i denne sæson.

Bestemt svære betingelser for Kahl. Men han var også 4 bedste mand i defensiven sidste år. Han nød godt af at spille ved siden af enten Tingager eller Dalsgaard.

Tjabum. Målene har vel ret beset pisset ind i vores venstre forsvarsside med bl.a. Etim og Riisgaard, der har udnyttet manglende pres på deres boldholder med et kæmpe hul mellem Kahl og vores wingback derude

Tjabum. Målene har vel ret beset pisset ind i vores venstre forsvarsside med bl.a. Etim og Riisgaard, der har udnyttet manglende pres på deres boldholder med et kæmpe hul mellem Kahl og vores wingback derude
Og vel trods alt også et udslag af, at Emmery har været tæt på fast mand i år. Sidste år var det nøje afstemt, hvilke kampe JP følte at han defensivt kunne tillade sig at starte med Emmery. I år starter han bare på Estadio da Luz mod Benfica. Men det stiller altså større krav til Kahl og til opbakning fra vores centrale forsvarer, som man aldrig helt ved, hvem er. Måske en U-19 spiller.

Ja, spørgsmålet er om det er Kahl eller den der skal presse boldholder
Ved Riisgaards mål er der tydeligvis noget der kikser mellem Kahl, Callø og Anderson. Hvordan den burde være løst ved jeg ikke, men vi er ikke i nærheden af de tre Silkeborg-spillere, der med simple midler totalt udspiller os.

Du har en rigtig god pointe! Og jeg tror, at de fleste fodbold lægmænd og fans (mig selv inklusiv!) er hurtige til at give Kahl skylden.

Et godt eksempel er kampen i lørdags og Silkeborgs andet mål. Jeg var overbevist om, at det mål var primært Kahls skyld, men efter at have hørt Medianos nedtakt fik de den overbevisning nuanceret. Monnerup var fuld af lovprisning for det mål og hvordan Silkeborgs spillere dynamik og skift fik vores hold ude af position, så Anderson kom på mellemhånd. Ifølge Monnerup (som selvfølgelig ikke er den ultimative fodboldekspert) så var det primært derfor (og ikke nødvendigvis Kahls skyld), at de fik scoret.

Ja, spørgsmålet er om det er Kahl eller den der skal presse boldholder

Så længe wingbacken spilles af en med begrænsede defensive kompetencer (Emmery eller Anderson), så er der plads dernede.

Men gense lige FCMs første mål. Det er altså ikke en overbevisende forsvarspræstation med Kahls rejehop på stedet, da bolden spilles bagom ham i dybden

Så længe wingbacken spilles af en med begrænsede defensive kompetencer (Emmery eller Anderson), så er der plads dernede.

Men gense lige FCMs første mål. Det er altså ikke en overbevisende forsvarspræstation med Kahls rejehop på stedet, da bolden spilles bagom ham i dybden
Synes Røsler har mere skyld end Kahl i begge mål - og hvert tilfælde i det første.

Latest posts

Back