New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 233K
Trænertråden
Nej, det er den ikke lige nu, fordi vi har et forsvar, der er skadesplaget og uden relationer.
Lige nu har vi Superligaens næstdårligste forsvar, og vi mangler en angriber.
Du kan ikke klandre JP, når eksempelvis Callø får en hjerneblødning eller er uopmærksom.
Ifølge Xg burde vi ligge på en 5. plads, hvilket imponerende godt trænerarbejde - jævnfør de udfordringer jeg har nævnt ovenfor.

Er I blevet fuldstændig vanvittige? 😂 Jeg havde af en eller anden grund ikke været inde i den her tråd i månedsvis, og havde ikke nogen ide om, hvad den blev brugt til i månederne efter det første mesterskab i 40 år.

Hvad fanden sker der?! 8 kampe inde i den følgende sæson snakker I i ramme alvor om at fyre den sensationelt gode træner, det er lykkedes os at rekruttere?

Der skal selvfølgelig være højt til loftet og kilometerlangt til døren. Men den her debat havde jeg sgu ikke lige forestillet mig herinde. Hvem fanden i helvede ville I have, der ville kunne bygge et bedre hold op end Jakob Poulsen? Seriøst?

Det er skingrende full blown galehus på speed det her.

Er I blevet fuldstændig vanvittige? 😂 Jeg havde af en eller anden grund ikke været inde i den her tråd i månedsvis, og havde ikke nogen ide om, hvad den blev brugt til i månederne efter det første mesterskab i 40 år.

Hvad fanden sker der?! 8 kampe inde i den følgende sæson snakker I i ramme alvor om at fyre den sensationelt gode træner, det er lykkedes os at rekruttere?

Der skal selvfølgelig være højt til loftet og kilometerlangt til døren. Men den her debat havde jeg sgu ikke lige forestillet mig herinde. Hvem fanden i helvede ville I have, der ville kunne bygge et bedre hold op end Jakob Poulsen? Seriøst?

Hold op, du er nedladende. Hvis, hvis, hvis, hvis vi ikke kommer på ret køl skal vi altså ikke spille 1. division med en sensationelt god træner. Jeg tror, de fleste, der ikke mener, man kan frede folk pga fortidens bedrifter, ønsker og håber og tror, at vi nok skal spille drømmebold med JP inden for et småt par år. Der er jeg i hvert fald.

Nej, det er den ikke lige nu, fordi vi har et forsvar, der er skadesplaget og uden relationer.
Det med relationerne er jo også noget træneren har et ansvar for. Det er JP, der har valgt at rotere helt overdrevet. På grund af truppens beskaffenhed ja, men han har ikke valgt den rette tilgang. Det havde været hensigtsmæssigt med så meget stabilitet som overhovedet muligt lige nu. Bemærk venligst, at jeg ikke dermed argumenterer for, at han skal fyres.

BO HENRIKSEN!!!!!!!!!!!!!!
Selvfølgelig skal Jakob ikke fyres - det kan overhovedet ikke komme på tale endnu.

Jeg høret den også. Jeg er ikke enig med Troels, men kan godt lide den kant der er.

I princippet vil jeg sige JP skulle have været fyret 31. Maj, hvis man ikke troede han var den rette. Og derfor giver jeg 0 point for 'jamen han er dansk mester'. Det fejrer vi behørigt ved alle lejligheder. Men nu taler de voksne og det handler om hvad der er bedst for AGF i denne sæson.
Undskyld, det var ikke godt skrevet.

Det et et helt legitimt argument at man skal give Jacob Poulsen lang snor, fordi han har mange point på bogen med sit mesterskab. Jeg undervurderer helt sikkert David Nielsen-situationen, hvor man har en træner med den historik, der kæmper med det.

David Nielsen var kørt sur i spillestil og gjorde det kun værre. Derfor prøvede man at lappe på det, og var nok enige om at lade Nielsen køre sæsonen færdig og så stoppe der. Det var den respektfuld måde at gøre det på.

Men så snart man ikke kører i den rigtige retning er man på vildspor, og det var ved at blive meget værre end spildt forår / sæson.

Med Jacob Poulsen er bekymringen han ikke giver defensiven nok opmærksomhed. Jeg tror han ser spillernes styrker ret godt, og i opbygningen kan han sammensætte og variere spillerene så de står godt ift underlag og modstander. Men når han forsøger det samme defensivt, får man ... 4 points efter 8 kampe.

Han skal have lang snor og mulighed for at rette op på tingene, og den reelle beslutning om stop/go, skal gerne baseres på om man tror han kan løse opgaven eller ej.

Tror man han kan løse den, er en svag pointhøst frem mod vinterpausen stadog ok til at fortsætte.

Tror man ikke, skal han ikke være der efter landskampspausen, uagtet mesterskabet.

Jeg tror han kan løse det og tror han har lang snor.

Kan man ikke vende den lidt om:

De forsvarende mestre har haft deres dyreste vindue og forventede at spille med i toppen samt klare sig godt i Europa.

Hvorfor skulle man ikke være utilfreds som tingene står lige pt? Troels Henriksen skriver om fyring, hvis man taber dertil Horsens. Ellers er folk herinde mest enige om der er længere snor end det

Det er egentligt ufint. Men jeg studsede i sommers over meget optimistiske indlæg om AGFs muligheder, både baseret på styrken i den eksisterende trup, og de muligheder CV ville folde ud sidst i vinduet.

Det blev også krydret med noget om os der sad som grædekoner fordi CV ikke handlede NU, men AGF naturligvis alligevel ville klare sig godt igen-igen.

Nu er jeg mest overrasket over der bare bliver slået ud med armene og undret sig over nogen mener der kunne være en konsekvens af misforhold mellem forventninger rog realitet (ikke nu, men hvis det fortsætter)

Jeg er ret sikker på, at vi komfortabelt kommer i top 3. Og jeg har os også som en ret seriøs kandidat til at forsvare guldet.

Vi var klart det bedste hold i sidste sæson, vi bliver forhåbentlig forstærket, og nu har Jakob Poulsen for første gang muligheden for rigtig at præge holdet med nye spillere, OG han har lært meget af den seneste sæson.

Det eneste der trækker ned er, at vi skal spille flere kampe, og at det kan koste lidt at skulle spille 2-3 nye spillere ind på holdet. Men det er ikke anderledes end for de to andre guldkandidater.

Hvis det det er din indgangsvinkel, skulle du måske holde dig væk fra tråden.

Hvis du skal deltage, kunne du jo starte med at læse, hvad der rent faktisk bliver skrevet før du åbner op for gylletanken.

Der er INGEN, der taler for, at JP skal fyres lige nu. Det et derimod nærmere en diskussion om hvorvidt og hvornår en eventuel fyring kan komme i spil.

Jeg vil opfordre dig til at udvise mere respekt for en hekt legitim debat - også selvom du er uenig.

Skader på vigtige nøglespillere som Tingair, Links og Yakob.
Farvel til Beimo og Dalsgaard.
For sene og måske for dårlige indkøb i forsvaret (Det må tiden vise).
Helt unge uprøvede forsvarsspillere uden rutine og manglende relationer.
Ingen ny angriber.
Seks internationale kampe oven i superligakampene, hvilket har medført rotationer.
Og et hold som har spillet godt.

Jeg forstår slet ikke den snak om fyring. Er der forventning om, at JP er en slags Jesus, der kan stå ude på sidelinjen og få alt til at ske ?

Det er meget enkelt. 4 point i 8 kampe er anledningen til snakken.

Spillet er fint. Alle kan se, at vi har været ramt af skader og at CV har forsømt at hente en 9er og forsvarsspillere i vinduet. Det har ikke været nemt fir JP.

Ingen ønsker JP fyret nu. Men uanset hvordan du vender og drejer det, så bærer JP også en del af ansvaret for den exceptionelt ringe pointhøst.

Hertil kommer, at løsningen ofte er at skifte træneren, fordi der bare skal noget nyt ind, når en fodboldklub præster så ringe, som vi gør nu.

I FCM, FCK og BIF ville JP være på vej ud nu. Hans positions skal selvfølgelig være til overvejelse. Men jeg håber og tror, at han vender skibet og bliver.

Hvis det det er din indgangsvinkel, skulle du måske holde dig væk fra tråden.

Hvis du skal deltage, kunne du jo starte med at læse, hvad der rent faktisk bliver skrevet før du åbner op for gylletanken.

Der er INGEN, der taler for, at JP skal fyres lige nu. Det et derimod nærmere en diskussion om hvorvidt og hvornår en eventuel fyring kan komme i spil.

Jeg vil opfordre dig til at udvise mere respekt for en hekt legitim debat - også selvom du er uenig.
Modtaget 👍 Jeg holder en lille pause fra i det mindste den tråd.

Last edited:
Lige nu har vi Superligaens næstdårligste forsvar, og vi mangler en angriber.
Du kan ikke klandre JP, når eksempelvis Callø får en hjerneblødning eller er uopmærksom.
Ifølge Xg burde vi ligge på en 5. plads, hvilket imponerende godt trænerarbejde - jævnfør de udfordringer jeg har nævnt ovenfor.
Jeg er langt fra fortaler for en fyring, men det er klart at såfremt vi efter f.eks 14 kampe kun har 7 point. Så gør klubben et eller andet. Det går sjælden meget højere op end træneren.

Med til den flotte historie om xG er også, at vi i år samler masser af xG på mange mindre chancer. Skud fra distancen eller et hovedstød ala Serra’s mod FCN.

Ser man derimod på store chancer både for og imod, så er billedet anderledes. Så giver vi flere væk end vi får.

Altså vi mister Beijmo, Dalsgaard, Mortensen. Yakob, Tingager og Poulsen ryger på skadeslisten. Solbakken er i et limbo. Så spiller man 1000 kampe på 1 måned. Og skulle man så stå og pege på Jakob Poulsen der vel er den største årsag til at vi vinder mesterskabet for første gang i 40 år. Ryk sammen i bussen og tilbage på sporet:)

Som andre har skrevet, kan vi ikke bruge det til særligt meget, at JP var fuldstændig magisk i sidste sæson. Nu er det en ny sæson, og vi præsterer ikke.

JP er helt klart ramt uforholdsmæssigt meget af skader, kampprogram og CVs indkøbspolitik.

Men truppen bør stadig være til mere end 4 point i 8 kampe.

For mig er det også ret let at finde kritikpunkter ved JPs dispositioner i denne sæson:

JP har ikke haft succes med sine justeringer i kampene. Han har ikke kunne vende/vinde dem fra bænken. Tværtimod har han tabt kampene fra bænken.

JP har sejlet rundt i påsætning af trebackkæden. Meget skyldes selvfølgelig skader og manglende indkøb, men noget skyldes også JP. Callø har f.eks. spillet alle tre positioner. I seneste kamp bryder han et ret velspillende centralt forsvar for at sætte Callø ind, og det koster et mål.

Vi har haft en succesoplevelse i sæsonen. Det var i Poznan, hvor vi gik tilbage til Arne og Bech som 10ere. Det droppede han igen, nærmest ligeså hurtigt. Jeg er med på alle argumenterne for, at Arnstad skal spille 6er, men det er da lidt påfaldende, at JJ ingen spilletid får, samtidig med at vi offensivt er enormt bovlamme og det eneste, der har fungeret offensivt er at spille Arne på 10eren.

Hvad vil vi med offensiven? Vi scorer ingen mål, og vi er simpelthen ikke farlige nok. Ja, vi mangler det selvlysende førstevalg på 9eren, men det er altså heller ikke mange mål, JP får ud af dygtige offensivspillere og målscorere som Arnstad, Bech, Emmery, Jørgensen, Anderson og McCowatt. Sidste år manglede vi også en 9er, og da kunne vi godt score mål, så vi burde ikke være så dårlige til det, som vi er.

Jeg gentager lige. CV bærer helt sikkert en stor del af ansvaret, men pilen peger også på JP. Jeg taler ikke for en fyring nu, men selvfølgelig skal hans position være til debat og overvejelse, når vi gør det så ringe, som vi har gjort det.

Vi er et mesterhold i nedrykningsfare. Det kan præstationerne i sidste sæson ikke redde os fra. Sæsonen skal vendes, der er stadig meget positivt at spille for.

Det kan sagtens være, JP er den rigtige til at vende skuden, men det kan også være, at han ikke er. Og hvis vi ikke vender skuden, så hedder den altså førstedivision næste år, og så er vi sat 10-15 år tilbage i vores udvikling. Så vil jeg gerne ligge hovedet på blokken og sige, at toget kører, og vi aldrig bliver et top tre hold i Superligaen.

Altså vi mister Beijmo, Dalsgaard, Mortensen. Yakob, Tingager og Poulsen ryger på skadeslisten. Solbakken er i et limbo. Så spiller man 1000 kampe på 1 måned. Og skulle man så stå og pege på Jakob Poulsen der vel er den største årsag til at vi vinder mesterskabet for første gang i 40 år. Ryk sammen i bussen og tilbage på sporet:)

Bare på Beijmo, Dalsgaard, Tingager og Poulsen er det 1.286 kampe i Superligaen. De to første var trælse at miste og de to andre har været utrolig trælse at undvære pga. skader. Forhåbentlig kan de snart bidrage igen. Vi er i gang med en kæmpe udskiftning i truppen - i runde 8 startede vi med 8 andre spillere, end vi gjorde i runde 8 i sidste sæson. Gengangere var Carstensen, Kahl og Arnstad.

Jeg tror forventningerne var kørt alt for højt op hos fans. Samtidig har man været for optimistiske i den sportslige sektor og tænkt det klarer vi men fået point-bank i stor stil. Skader har naturligvis også spillet ind og spillet har været fornuftigt i perioder. Det kan også være, at de havde en ide om hvad der ville ske men valgte at gå all-in på skiftet i truppen og give spilletid til dem som skal være en del af holdet i fremtiden. Lige nu ligner det en dårlig investering men måske den viser sig god i fremtiden.

Samtidig har man været for optimistiske i den sportslige sektor og tænkt det klarer vi men fået point-bank i stor stil. Skader har naturligvis også spillet ind og spillet har været fornuftigt i perioder. Det kan også være, at de havde en ide om hvad der ville ske men valgte at gå all-in på skiftet i truppen og give spilletid til dem som skal være en del af holdet i fremtiden. Lige nu ligner det en dårlig investering men måske den viser sig god i fremtiden.
Meget enig i denne. Sidste sæson red vi på en bølge, hvor de unge leverede kampafgørende aktioner i nøglemomenter uden at koste særligt meget i den anden ende. Der har man nok undervurderet hvad der ville ske i tilfælde af modgang.

Havde man spillet med Callø i nogle af kampene i foråret, var det sikkert gået fint. Nu hvor det hele er lidt shaky så bliver der bare afregnet ved kasse 1, for de fejl han laver. Og de ender med at fylde mere fordi vi samtidig ikke kan score i den modsatte ende.

Meget enig i denne. Sidste sæson red vi på en bølge, hvor de unge leverede kampafgørende aktioner i nøglemomenter uden at koste særligt meget i den anden ende. Der har man nok undervurderet hvad der ville ske i tilfælde af modgang.

Havde man spillet med Callø i nogle af kampene i foråret, var det sikkert gået fint. Nu hvor det hele er lidt shaky så bliver der bare afregnet ved kasse 1, for de fejl han laver. Og de ender med at fylde mere fordi vi samtidig ikke kan score i den modsatte ende.
Unge spillere udvikler sig bedst i medgang, det er i hvert fald nemmere at bidrage når holdet er solidt. Og selvom JJ siger at han ikke gider spiller forsvaret, så kan jeg ikke lade være med at tænke på at han ville have løst midterstopperen bedre, både i forhold til output og at hjælpe de unge. Der synes jeg godt vi kan være kritiske overfor JP, som virker lidt for insisterende på at have spillere som er valgt på hvad der skal ske når holdet har bolden, og ikke når de ikke har.

Unge spillere udvikler sig bedst i medgang, det er i hvert fald nemmere at bidrage når holdet er solidt. Og selvom JJ siger at han ikke gider spiller forsvaret, så kan jeg ikke lade være med at tænke på at han ville have løst midterstopperen bedre, både i forhold til output og at hjælpe de unge. Der synes jeg godt vi kan være kritiske overfor JP, som virker lidt for insisterende på at have spillere som er valgt på hvad der skal ske når holdet har bolden, og ikke når de ikke har.
Gode pointer. Jønsson havde nok foretrukket forsvaret over bænken, og det havde pointsaldoen også - selvom jeg også synes Camara er spændende.

Samtidig er jeg enig i overvejelsen om at JP er nærmest all-in på at have bolden. En bekymring er, at han havde et hold med evnerne til at have bolden, fordi Uwe havde slidt og slæbt med øvelser der har hængt dem langt ud af halsen. Nu er det væk og samtidig går JP længere ned af sin sti.

Det er ikke sikkert det holder, men det er en klar bekymring.

Jønsson havde any day spillet den midterstopper hvis Jakob Poulsen mente det var det bedste for holdet. I kampåene mod Poznan og Sabah, og kampene deromkiorng bl.a. Lyngby havde vi dog bruge for Jønsson på midten, og så trådte specielt Camara så meget i karakter at det må formodes, at han er ligeså god som Jønsson og derfor spillede videre.

Jønsson havde any day spillet den midterstopper hvis Jakob Poulsen mente det var det bedste for holdet. I kampåene mod Poznan og Sabah, og kampene deromkiorng bl.a. Lyngby havde vi dog bruge for Jønsson på midten, og så trådte specielt Camara så meget i karakter at det må formodes, at han er ligeså god som Jønsson og derfor spillede videre.
Men i kampene imod OB, Randers, FCM, og SIF hvor JJ varmer bænken og vi giver 8 nemme mål væk, kunne vi godt have brugt ham i den rolle. Jeg kunne også nævne FCN kampen men der spillede Gretarson den rolle som den kloge, så den har jeg ikke taget med

Latest posts

Back