Altså vi mister Beijmo, Dalsgaard, Mortensen. Yakob, Tingager og Poulsen ryger på skadeslisten. Solbakken er i et limbo. Så spiller man 1000 kampe på 1 måned. Og skulle man så stå og pege på Jakob Poulsen der vel er den største årsag til at vi vinder mesterskabet for første gang i 40 år. Ryk sammen i bussen og tilbage på sporet
Som andre har skrevet, kan vi ikke bruge det til særligt meget, at JP var fuldstændig magisk i sidste sæson. Nu er det en ny sæson, og vi præsterer ikke.
JP er helt klart ramt uforholdsmæssigt meget af skader, kampprogram og CVs indkøbspolitik.
Men truppen bør stadig være til mere end 4 point i 8 kampe.
For mig er det også ret let at finde kritikpunkter ved JPs dispositioner i denne sæson:
JP har ikke haft succes med sine justeringer i kampene. Han har ikke kunne vende/vinde dem fra bænken. Tværtimod har han tabt kampene fra bænken.
JP har sejlet rundt i påsætning af trebackkæden. Meget skyldes selvfølgelig skader og manglende indkøb, men noget skyldes også JP. Callø har f.eks. spillet alle tre positioner. I seneste kamp bryder han et ret velspillende centralt forsvar for at sætte Callø ind, og det koster et mål.
Vi har haft en succesoplevelse i sæsonen. Det var i Poznan, hvor vi gik tilbage til Arne og Bech som 10ere. Det droppede han igen, nærmest ligeså hurtigt. Jeg er med på alle argumenterne for, at Arnstad skal spille 6er, men det er da lidt påfaldende, at JJ ingen spilletid får, samtidig med at vi offensivt er enormt bovlamme og det eneste, der har fungeret offensivt er at spille Arne på 10eren.
Hvad vil vi med offensiven? Vi scorer ingen mål, og vi er simpelthen ikke farlige nok. Ja, vi mangler det selvlysende førstevalg på 9eren, men det er altså heller ikke mange mål, JP får ud af dygtige offensivspillere og målscorere som Arnstad, Bech, Emmery, Jørgensen, Anderson og McCowatt. Sidste år manglede vi også en 9er, og da kunne vi godt score mål, så vi burde ikke være så dårlige til det, som vi er.
Jeg gentager lige. CV bærer helt sikkert en stor del af ansvaret, men pilen peger også på JP. Jeg taler ikke for en fyring nu, men selvfølgelig skal hans position være til debat og overvejelse, når vi gør det så ringe, som vi har gjort det.
Vi er et mesterhold i nedrykningsfare. Det kan præstationerne i sidste sæson ikke redde os fra. Sæsonen skal vendes, der er stadig meget positivt at spille for.
Det kan sagtens være, JP er den rigtige til at vende skuden, men det kan også være, at han ikke er. Og hvis vi ikke vender skuden, så hedder den altså førstedivision næste år, og så er vi sat 10-15 år tilbage i vores udvikling. Så vil jeg gerne ligge hovedet på blokken og sige, at toget kører, og vi aldrig bliver et top tre hold i Superligaen.