New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 177K
Enig med eksperterne - men samtidig helt sikker på, Riemer forbigår Emmery indtil han spiller i udlandet (tidligst).

Det er ikke eksperterne, der mener, at Emmery skal udtages. Det er Lasse Vøge. En af DKs ubetinget ringeste fodboldjournalister. Han er absolut ikke ekspert i andet end at være subjektiv.

De to eksperter mener netop det modsatte. De mener, det er for tidligt at Emmery skal på landsholdet (men også, at hans tid nok skal komme).

Danske landsholdstrup offentliggørelser har været en lang skuffelse i mit liv som AGF-fan.
Jeg forestiller mig ikke det bliver anderledes denne gang.

Ikke siden 90'erne kom Martin Jørgensen ind og blev vores AGF-national-helt :D,
Så ca. hvert 40. år ;D

hhmmm... hvad er det nu med de der 40 år?

psst... ignorer lige JPs moment mod Sverige her. Not the same.

Ikke siden 90'erne kom Martin Jørgensen ind og blev vores AGF-national-helt :D,
Så ca. hvert 40. år ;D

hhmmm... hvad er det nu med de der 40 år?

psst... ignorer lige JPs moment mod Sverige her. Not the same.
90'erne er godt nok kun 30 år siden;) Men MJ kom vel også først på efter 1,5 års tid i Udinese?

Så vi skal vel nærmest tilbage til Flemming Povlsen før et AGF-talent (ser væk fra etablerede spillere som JP og MJ efter sin retur) sidst har været på landsholdet, mens han var i klubben. Hvilket så også passer bedre med de 40 år...

Jeg mener, Emmery bør være inde i overvejelserne. Men jeg er ikke sikker på, han kommer med.

Jeg tænker røgmaskineholderen fra Alberslund, som minimum vil udtage følgende kantspillere, som alle var med i den seneste trup:

Isaksen, Osula (måske mere 9er), Daghim, Trenskow, Grønbæk og Drogu.

Damsgaard bliver helt sikkert også udtaget, måske som kant.

Harder er måske også i spil som kant. Andreas Skov Olsen ser ud til at have fået en god start i Tyrkiet, så han bliver sikkert også udtaget.

Så det er relativt let at finde 9 spillere, der kan blive udtaget før Emmery.

Men det ville da være lækkert at se vestegnsBrian udtage TK, Grønbæk, Treskow, Daghim og Emmery.

Jeg mener, Emmery bør være inde i overvejelserne. Men jeg er ikke sikker på, han kommer med.

Jeg tænker røgmaskineholderen fra Alberslund, som minimum vil udtage følgende kantspillere, som alle var med i den seneste trup:

Isaksen, Osula (måske mere 9er), Daghim, Trenskow, Grønbæk og Drogu.

Damsgaard bliver helt sikkert også udtaget, måske som kant.

Harder er måske også i spil som kant. Andreas Skov Olsen ser ud til at have fået en god start i Tyrkiet, så han bliver sikkert også udtaget.

Så det er relativt let at finde 9 spillere, der kan blive udtaget før Emmery.

Men det ville da være lækkert at se vestegnsBrian udtage TK, Grønbæk, Treskow, Daghim og Emmery.
Osula er åbenbart skadet. Men ser man på de spillere du nævner, er det vel kun Daghim og Dorgu, der spiller til venstre?

Isaksen og Skov Olsen spiller kun til højre og de andre er ikke gennembrudsspillere. Så jeg har det som 50/50 om han kommer med.

90'erne er godt nok kun 30 år siden;) Men MJ kom vel også først på efter 1,5 års tid i Udinese?

Så vi skal vel nærmest tilbage til Flemming Povlsen før et AGF-talent (ser væk fra etablerede spillere som JP og MJ efter sin retur) sidst har været på landsholdet, mens han var i klubben. Hvilket så også passer bedre med de 40 år...
Ej at forglemme den fremragende og gode Casper Sloth, der spillede sig på landsholdet, da han var i AGF.
Det var, trods alt, kun i 2012-14 at han var omkring landsholdet.

Edit; Staff var da egentlig også udtaget på et tidspunkt

Ej at forglemme den fremragende og gode Casper Sloth, der spillede sig på landsholdet, da han var i AGF.
Det var, trods alt, kun i 2012-14 at han var omkring landsholdet.

Edit; Staff var da egentlig også udtaget på et tidspunkt
Gud ja, havde da helt glemt at Sloth og Staff trængte igennem i de mørke år.

Gud ja, havde da helt glemt at Sloth og Staff trængte igennem i de mørke år.
Jeg har faktisk en erindring om Sloth som banens bedste på Wembley, men i guder for en dansk landsholdstrup at møde op med: https://www.transfermarkt.com/denmark_england/index/spielbericht/2437472

Danny Olsen kom i øvrigt også på banen som AGF-spiller. Faktisk var der hele seks spillere på banen, der har spillet for AGF - det må være en rekord i dette årtusinde og formentligt endda længere tilbage.

Ja, sådan husker jeg det også.
Hvilket bare gør hans efterfølgende deroute endnu mere trist.
Ja, det er lidt trist med spillere, som i en ung alder rammer så højt et niveau - for så et par år senere knap nok kan spille 1. division. En Nicolai Thomsen havde lidt samme forløb, med landskampe og udlandsophold, for så at slutte i B.93 i en relativt ung alder. Men det er også kun sjældent vi hører om de mentale udfordringer spillerne nogle gange kæmper med. De er jo ikke immune fra at blive ramt af angst eller depression o.lign., selvom livet ser fedt ud på overfladen.

Osula er åbenbart skadet. Men ser man på de spillere du nævner, er det vel kun Daghim og Dorgu, der spiller til venstre?

Isaksen og Skov Olsen spiller kun til højre og de andre er ikke gennembrudsspillere. Så jeg har det som 50/50 om han kommer med.

Damsgaard spiller også til venstre, når han ikke spiller centralt - og det har han gjort en del på landsholdet, som jeg husker det. Grønbæk spiller til tider til venstre. Jeg er med på, at de ikke er gennembrudsspillere, men derfor kan Riemer nok godt finde på at udtage dem med tanke på at dække venstre wing. Og jeg tvivler på, vi får mere end tre spillere med, der kan dække venstre wing.

Last edited:
Har netop lyttet til Mere AGF. Som altid interessant, og det rammer en nerve.

Der er 'risikoen' for holdet vender det hele og vi står om et par runder og griner af det hele. Men det tænkte jeg også for nogle runder siden, og i det omfang der grines, er det et meget anstrengt grin.

Ambitionsniveau er et godt begreb at tage fat i. Man vil gerne genvinde mesterskabet og klare sig godt i Europa, men hvad var den reelle ambition?

På JN, Fournais og CV lød det, at man måtte være tålmodig og kun skulle have det bedste af det bedste.

Det kostede på kort sigt og her efter vinduet virker det ærligt talt ikke til at have været ventietiden værd. Når CV giver sig selv topkarakterer og helt upåvirket kommenterer at muluge tilgange kun ser på lønnen, er det raseri-inducerende. Er det fordi du ikke har indset det på forhånd og troede spilleren kunne hentes på discountordning? Eller er det fordi du ikke har taget opgøret internt og sikret muligheder for at placerer lønpolitikken hvor munden er? Eller er det fordi du er ligeglad, lønnen tikker ind hver måned, og 'man kan jo ikke rigtigt gøre noget ved det'?

Troels tager fat i Hedenstad. Jeg har selv været positiv over Lyngby og Benfica, men negativ over Baku og noget skeptisk i andre kampe, fx OB. Samlet set ser jeg ikke en målmand der løfter arven fra Jesper Hansen. Hvorfor ikke satse på en der kan løfte holdet på dén position?

Hvor er spilleren med Arnstad, Mads-Emil eller Tobias Bech-vibes, ham der viste stort talent, men kom for tidligt ud og skal genstartes? Hvor er ham der kommer med erfaring fra højt niveau og kan gå ind og bidrage til at løfte holdet [hvis man havde hentet dem tidligt kunne de fastholde holdet, nu skal det genløftes].

Jacob Poulsen spiller en karakteristisk gang fodbold med en klar plan. Hvor er fokus på at vinde kampen i stedet for at spille på 'den rigtige måde'? Hvor er ilden der siger 'vi skal vinde medaljer, i pokalfinalen og spille europæisk efter jul? Nu er det for sent, nu handler det om at få en sejr. Men vi har manglet den ild i efteråret.

Jacob Poulsen spiller en karakteristisk gang fodbold med en klar plan. Hvor er fokus på at vinde kampen i stedet for at spille på 'den rigtige måde'? Hvor er ilden der siger 'vi skal vinde medaljer, i pokalfinalen og spille europæisk efter jul? Nu er det for sent, nu handler det om at få en sejr. Men vi har manglet den ild i efteråret.
Hvis det er dine egne holdninger, har du så generelt en opfattelse af, at Jakob Poulsen ikke er god til at vinde kampe og vinde medaljer?

Er det spørgsmål som du selv formulerer eller er det Troels Henriksens?
Godt spørgsmål.

Det er mine spørgsmål efter at have hørt Henriksens podcast. Det er tænkt som mine spørgsmål, men noget af det er inspireret af TH. Det meste er noget jeg har bakset med, der falder på plads efter at have hørt hans podcast og tænkt videre.

Konklusion: inconclusive. Jeg har haft tankerne hele tiden. TH puster til gløderne og bringer sine tanker til torvs. Jeg smider det hele i en gryde og præsenterer det som mine tanker, men med behørig (i min verden) homage til Henriksen.

Latest posts

Back