Debat om VAR
D
Deleted member 5
Guest
Jeg er ikke sikker på at du har forstået formålet med VAR, det blev indført for at minimere dommerfejl, så selvfølgelig kan VAR kalde dommeren ud og fortælle at de ikke kan se en kontakt, det ser derimod ud til at Oskarsson falder på egen hånd. Det er ikke i strid med nogen protokoller, og så kan dommeren vurdere situationen igen.Jo, de er 100% sikre på der IKKE er hoved mod hoved som, Redder melder over headsettet 1 sekund efter sammenstødet, og derfor skal han se den igen.
Jeg tror du ret grundlæggende har misforstået hvad VAR er, kan og må. Hvad er det du forventer?
For the record: straffesparket til fck var fucking latterligt, men VAR har næsten ingen mulighed for at kalde sådan er kluntestraffe tilbage, for der ER jo berøring mellem Randers' forsvarer og fjumle-dude fra FCK, og så er det stort set umuligt at afvise dommerens første observation.
Desuden kan du ikke bruge hawkeye til en skid i fodbold. At bruge triangulering til at placere en tennisbold relativt til statiske og skarpe linjer er et heeeeelt andet game end at tracke nøjagtig position af samtlige lemmer på 22 mand samt holde øje med præcis hvornår en bold sparkes.
I øvrigt har hawkeye opgivet et usikkerhedsinterval på +/- 2.2mm så vidt jeg kan se. De kan godt finde ud af at tage måleteknologi seriøst
Det er fordi Michael Johansen har skruet et diktatorisk belønningssystem sammen, som gør at VAR dommeren eller banedommeren automatisk får fratrukket point hvis der er noget der kan betragtes som fejl. Det gør at man beskytter hinanden i stedet for at fjerne fejl i spillet.